Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tip geven

Discussie gestart

Henkvdz

Ik ben al een tijdje niet meer in Amerika geweest, in mei ga ik weer, en vroeg me af ; hoeveel tip in het kamermeisje dagelijks.
Dank en groet Henk.
#1 - 21-03-2018, 16:14 uur

Cees A

De "tipping etiquette guide" zegt daar het volgende over:
Maid service - $3-5 per day typically, up to $10 per day depending upon how much mess you make.
Tip daily because there might be a different maid each day. Leave the tip on your pillow.
Err on the side of being generous, and tip on the last day also. If they change out your linens by request, give $1-2 each time.


Persoonlijke ervaring:
Ik leg,  als ik in Amerika ben,  iedere ochtend een 5 dollar biljet op het kussen.
#2 - 21-03-2018, 16:32 uur

Dirc

De "tipping etiquette guide" zegt daar het volgende over:
Maid service - $3-5 per day typically, up to $10 per day depending upon how much mess you make.
Tip daily because there might be a different maid each day. Leave the tip on your pillow.
Err on the side of being generous, and tip on the last day also. If they change out your linens by request, give $1-2 each time.


Persoonlijke ervaring:
Ik leg,  als ik in Amerika ben,  iedere ochtend een 5 dollar biljet op het kussen.

Ook als het smerig is?
Loopt trouwens lekker binnen als je 20 kamer per dag doet. das $100 per dag en $500-$600 per week.

#3 - 21-03-2018, 17:03 uur

Dirc

Over tip geven gesproken, wij gaven bij restaurants (natuurlijk niet de fastfood) altijd 10% of meer. Nu spraken wij vorig jaar een Amerikaanse die aangaf dat dat principe een beetje uitgemolken wordt. de 10% is in principe al een aardige fooi en als toerist denk je vaak; ach ik rond het lekker naar boven af, zij ga aan dat dat helemaal niet nodig is.
#4 - 21-03-2018, 17:04 uur

Cees A

Ook als het smerig is?
Loopt trouwens lekker binnen als je 20 kamer per dag doet. das $100 per dag en $500-$600 per week. 

De hotels waar ik logeer zijn nooit smerig.
Bij reizen op de bonnefooi controleer ik de kamer namelijk zelf terdege voordat ik incheck en als ik een hotel vooraf boek is dat een Hampton Inn of een Homewood Suites of iets dergelijks en bij die hotels is sowieso altijd alles perfect in orde.

De toon van je 2e zin geeft een beetje aan dat je die 5 $ van mij teveel vindt.  Dat kan en dat mag je gerust vinden.
Mijn ervaring is wat het is.   Mijn persoonlijke ervaring.    Niet meer, niet minder.
#5 - 21-03-2018, 17:33 uur

Dirc

Nee hoor, wij doen het zelf ook.
Sterker nog, als wij meerdere dagen ergens blijven wat niet een hotel is en dus dezelfde mensen die de verzorging doen dan zijn wij zeker de moeilijkste niet.
Bijvoorbeeld vorig jaar in een huisje gezeten 3 dagen en ook aardig wat gesprekken gehad met de verhuurders. Aan het einde gewoon een mooie fooi, een bedankbriefje en uiteraard een tekening van onze dochter van 1 achter gelaten.
#6 - 21-03-2018, 19:22 uur

Big_mo

Over tip geven gesproken, wij gaven bij restaurants (natuurlijk niet de fastfood) altijd 10% of meer. Nu spraken wij vorig jaar een Amerikaanse die aangaf dat dat principe een beetje uitgemolken wordt. de 10% is in principe al een aardige fooi en als toerist denk je vaak; ach ik rond het lekker naar boven af, zij ga aan dat dat helemaal niet nodig is.

Uitgemolken? Waar waren jullie als ik vragen mag? Soms ben ik met je eens dat het uitgemolken wordt. Uit het niets wordt er gewoon 18% boven op geknald. Waardeloos. Afgaande wat voor tent je eet is 15% of meer wel netjes op zijn plaats.
#7 - 25-03-2018, 16:37 uur

Dirc

Dit werd ons vertelt door de eigenaresse van een overnachtingsplek in Ouray.
#8 - 25-03-2018, 19:44 uur

Bakvet

De "tipping etiquette guide" zegt daar het volgende over:
Maid service - $3-5 per day typically, up to $10 per day depending upon how much mess you make.
Tip daily because there might be a different maid each day. Leave the tip on your pillow.
Err on the side of being generous, and tip on the last day also. If they change out your linens by request, give $1-2 each time.


Persoonlijke ervaring:
Ik leg,  als ik in Amerika ben,  iedere ochtend een 5 dollar biljet op het kussen.

Bedank voor deze suggestie. Tot vorig jaar gaf ik meestal $3 per dag. Elke dag zit je dan met de vraag: heb ik nog wel voldoende losse dollarbiljetten, het stomme tip-gedoe verziekt je vakantiegevoel. Met $5 per dag valt die last opeens van je af.  20 dollar is zo gewisseld bij de receptie in vier vijfjes. Ook merkte ik dat ze  dan elke keer je beddengoed vervangen, terwijl dat 'officieel' - bij een deel van de hotels - maar een keer per drie dagen gebeurt.

Ik leg de tip altijd naast de wasbak.

N.B. Bij restaurants in California ben ik tegenwoordig bescheiden, max. 15% van de prijs before tax, omdat obers daar het plaatselijk minimumloon verdienen ($10.50 tot $14.00 per uur). Ik weet niet of dat bedrag ook voor de housekeeping geldt, maar die werken echt.
#9 - 01-07-2018, 11:17 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15