Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

jaargetijden

Discussie gestart

Marcadri

Hallo, het is voor ons de eerste keer op dit forum maar het geeft nu al veel informatie. Mijn vraag is de volgende: wij willen graag naar Amerika om met een camper de route van san fransisco, via las vegas en de parken naar los angeles te rijden en evt vandaar uit terug naar san fransisco. We begrijpen dat april/mei hier een goede tijd voor is. Maar wij willen eigenlijk in december (rond kerst) gaan. Is dat verstandig? Mvg Erica van Erp
#1 - 21-10-2018, 13:48 uur

Cees A

Wij willen graag naar Amerika om met een camper de route van san fransisco, via las vegas en de parken naar los angeles te rijden en evt vandaar uit terug naar san fransisco. We begrijpen dat april/mei hier een goede tijd voor is.
Maar wij willen eigenlijk in december (rond kerst) gaan. Is dat verstandig? Mvg Erica van Erp   

Om te beginnen van harte  welkom op dit forum.
Bovenstaand routeplan heeft zeker in december en april en hoogstwaarschijnlijk zelfs in mei nog z'n beperkingen.
De parken tussen San Francisco en Las Vegas,  Yosemite en Sequoia / Kings Canyon,  liggen namelijk in de bergen en daar krijg je in december en april en misschien zelfs in mei nog te maken met afgesloten wegen en misschien ook afgesloten hiking trails door sneeuwval.
Op de tabel op deze pagina zie je bijvoorbeeld de sluitings- en openingsdatums van de Tioga Road en de Glacier Road in Yosemite in vorige jaren.
Linkje naar die pagina:   ------->  https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Je ziet op die tabel dat er in de winter van 2013 / 2014 maar 33% van de normale hoeveelheid sneeuw viel.
Dat resulteerde in het voorjaar van 2014 in een vroege opening,  al op 2 mei,  van de Tioga Road. 
Daar tegenover staat de winter van 2016 / 2017 met 177% sneeuwval.
De opening van de Tioga Road in 2017 was dan ook extreem laat.  Pas op 29 juni werd deze weg opengesteld.

Als je deze parken midden in de winter, rond de kerstdagen,  wil bezoeken loop je bijna gegarandeerd tegen problemen aan.
In het park zullen de Tioga en de Glacier Road zijn gesloten.
Afhankelijk van de hoeveelheid sneeuwval kunnen zelfs de toegangswegen naar Yosemite Valley  en Sequoia worden gesloten.
Het kan ook zijn dat het park alleen toegankelijk is met sneeuwkettingen.   Mag je die gebruiken op een huurcamper ?
De vraag is of een huurcamper winterklaar is gemaakt.
 
Mijn advies zou zijn:  Plan je route  door een streek waar de kans op beter weer en hogere temperaturen een stuk groter is.
Denk bv aan een route langs LA, San Diego, Palm Springs, Tucson, Phoenix, Sedona en Las Vegas.
Op die route kom je o.a. de volgende parken tegen:  Joshua Tree, Saguaro en Death Valley.

Info over San Diego, Palm Springs en Joshua Tree vindt je via onderstaande link:
Linkje:  ------>  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

Info over Tucson en Saguaro:
Linkje: ---->   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/msg144510/#msg144510

Succes met je planning
#2 - 21-10-2018, 16:05 uur

Hans B

Een rondreis maken zoals jij aangeeft, is wat men over het algemeen doet.
Zoals Cees aangeeft is december daarvoor niet de juiste tijd.
Je loopt dan tegen veel problemen aan.  En het lijkt me dat wat jij aangeeft je ook wil zien.

Vorige week was ik bij Bryce er was de week daarvoor al 50cm sneeuw gevallen. Bij onze komst waren de wegen schoon. In december zou ik daarop niet rekenen.
Ik lees niet hoe je rijdt (auto/camper), maar ook campings sluiten soms al half oktober.
Ik zou het toch gaan uitstellen en april is voor de bergen ook wat vroeg. Eind april mits je de route goed plant is je beste/vroegste kansdat je geen problemen treft.
#3 - 21-10-2018, 17:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15