Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraagje over TSA PreCheck

Discussie gestart

Bakvet

De laatste jaren staat er telkens een TSA PreCheck logo op mijn boarding pas, waardoor je een meer informele security check krijgt op luchthavens in de VS. De eerste keer dat me dat overkwam reisde ik met een Luxe-Economy ticket. De vliegmaatschappijen boden je dat dan gratis aan in die tijd. Later verschenen er berichten in het nieuws dat ze daarmee zouden stoppen. Voortaan moest je 'lid worden' van PreCheck ($85 voor 5 jaar) om zo'n snelle veiligheidscontrole te mogen doorlopen.

Sinds die keer heb ik tweemaal op airmiles gevlogen (dus bijna gratis) en eenmaal op een zeer goedkoop economy ticket. En toch krijg ik iedere keer weer die TSA PreCheck behandeling gratis.  (Op die manier verdien je wel de kosten van Esta een beetje terug. ) Zijn er meer forumleden die dit hebben? Of dat je man/vrouw/onbepaald het wel heeft en jij niet?
#1 - 09-07-2018, 20:02 uur

Cees A

Ik heb precies dezelfde ervaring.
Ik ben lid van het  Delta Skymiles programma en als ik me goed herinner kon je een aantal jaren geleden op je profielpagina aanvinken dat je in aanmerking wilde komen voor TSA Pre Check.  Tja, wie wil dat nu niet !
Vanaf die tijd zie ik ook steeds dat TSA Pre Check logo op mijn boarding passes.  Laatste keer was in mei dit jaar.

Mijn ervaring is wel dat je alleen TSA Pre Check hebt met Delta tickets en boarding passes.
Bij de heenvluchten moet je bijvoorbeeld inchecken bij KLM en dan staat er nooit TSA Pre Check op je boarding pass.
Nou is dat bij zo'n heenvlucht ook niet zo belangrijk want dan zit je toch al met het immigratie en douane circus.
Bij de retourvluchten check ik in bij Delta en dan staat er wel steeds een Pre Check logo op m'n boarding pass.

Ik las dezelfde verhalen en heb dus eigenlijk dezelfde vraag als forumlid Bakvet.  Hoe lang gaat dit feestje nog duren ?
Ik ga in ieder geval geen slapende honden wakker maken door uitleg te vragen aan Delta of KLM.  wink
Ik zie wel hoe lang het nog duurt ............................
 
#2 - 09-07-2018, 21:25 uur

Bakvet

Bij de heenvluchten moet je bijvoorbeeld inchecken bij KLM en dan staat er nooit TSA Pre Check op je boarding pass.
Nou is dat bij zo'n heenvlucht ook niet zo belangrijk want dan zit je toch al met het immigratie en douane circus.

Nu snap ik waarom er op de KLM website staat "Wilt u er gebruik van maken tijdens uw overstap binnen de Verenigde Staten, dan moet u altijd een nieuwe boardingpass printen als u arriveert in de Verenigde Staten. "

Bij AA stond het er al meteen op bij vertrek van Schiphol. Het toestel vertrok dan weer wel vanaf een achteraf parkeerplaats ergens in Hoofddorp of zo, je werd er met een bus heen gereden.
#3 - 11-07-2018, 19:47 uur

Loek

Ik weet al jaren niet beter dan dat er een TSA pre-check op de (electronische) boarding pass staat.  Toch hebben wij vorig jaar Global Entry aangevraagd, zodat we ook van het immigration circus af zijn bij binnenkomst in de VS.  Ons werd toen verteld dat TSA pre-check is inbegrepen bij Global Entry, maar dat vrijwel alle frequent flyers dit al via de luchtvaartmaatschappij krijgen als ze daar bekend zijn.  Dus een account hebben waar hun paspoort geregistreerd is.  Dat klopt in ons geval want wij vliegen al jaren vrijwel uitsluitend met United.
#4 - 29-10-2018, 22:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15