Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zorgkundige

Discussie gestart

ValerieL

Hallo

Ik ben opzoek naar wat informatie.

1) In België Ben ik een Zorgkundige. (De nieuwe Zorgkundige+ opleiding gevolgd)
Als ik in de USA aan de slag wil, wat ben ik dan? Is dat hetzelfde als een nursing assistant? Of is dat nog een ander beroep?

2) Doen Zorgkundigen in de USA andere taken dan in België?

3) Volgens informatie die ik vind moeten verpleegsters een NCLEX examen en nog andere afleggen.
Maar is dat hetzelfde voor een Zorgkundige? Of hoe gaat dat dan?

4) Zal ik opnieuw moeten studeren? Is mijn diploma gelijk gesteld of minderwaardig?

Ik vind enkel info voor verpleegsters…

Alle hulp is welkom. :)

Mvg
Valerie
#1 - 22-04-2022, 15:30 uur

us outsider

Zoek je informatie omdat je naar de US gaat emigreren via een huwelijk, of stel je de vraag omdat je wil emigreren middels een baan in de zorg.

Om te emigreren via werk moet door de potentiële werkgever een visum aangevraagd worden.
Vaak is dat eerst een H-1B, dit kan mogelijk later tot een permanent visum (de Groene Kaart) leiden.
Voor een H-1B is minimaal kandidaats-niveau (Bachelors Degree) vereist. Omdat een Ned. verpleegstersopleiding meestal drie jaar is, is dat onvoldoende en moeten aanvullende opleidingen gevolgd zijn. Inderdaad de NCLEX vereist plus een license (vergunning) om als verpleegkundige te werken. Per staat zijn er dan nog extra vereisten.
Op een ander forum (AllesAmerika) staan de verslagen van enkele verpleegkundigen die geëmigreerd zijn naar de US.

In de US kent men Registered Nurses en Licensed Practical Nurses. LPN's verrichten ondersteunend werk voor RN's. Ik denk dat jouw niveau vergelijkbaar met LPN is. Je zult verder moeten studeren (RN niveau+++) om voor immigratie via een werkvergunning in aanmerking te komen.

#2 - 25-04-2022, 18:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15