Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op vakantie naar Amerika net voor aanvraag visum

Discussie gestart

paul2340

Over twee weken ga ik twee weekjes op vakantie in Amerika. Momenteel ben ik in gesprek met de amerikaanse branch van mijn huidige Nederlandse werkgever, en zij spreken het vermoeden nu uit om mij binnen een maand tijd een baan aan te kunnen bieden. Dit betekend dat ik gedurende mijn vakantieverblijf of net erna een contract krijg aangeboden, waarna ik het L1-b visa proces kan beginnen.

Nu weet ik niet zeker of het wel verstandig is om naar de USA af te reizen voor vakantie, gezien men wel eens zou kunnen denken dat ik niet voor vakantie-doeleinden in de VS was maar met als doel een contract te sluiten. Het is naar mijn weten niet toegestaan onder het Visa Waiver Programma om een baan te zoeken in de VS en ik ben bang dat dit eventueel gemisinterpreteerd kan worden tijdens de L1-B procedure.

Weet iemand of bovenstaand scenario reeel is, en heeft iemand advies voor het wel of niet doorzetten van mijn vakantie aldaar? Hartelijk dank!
#1 - 19-11-2017, 02:57 uur

Old Faithful

Ik wil voorop stellen dat ik geen expert ben op dit gebied, maar die zul je hier op het forum waarschijnlijk ook niet aantreffen. Dat gezegd hebbende zou ik niet weten waarom jij niet naar Amerika op vakantie zou mogen, zeker als het duidelijk een vakantie is en  je niet twee weken in je toekomstige vestigingsplaats verblijft maar een roadtrip maakt in een ander gebied.  Maar zelfs een oriëntatietrip om naar huizen te kijken e.d. zou volgens mij geen probleem zijn. Het gaat hier om een L-visum, waarbij je al minimaal één jaar voor het bedrijf werkt. Het zou anders zijn als je actief op zoek zou gaan naar een nieuwe werkgever in Amerika.
Misschien kan de personeelsafdeling van je werkgever, of de immigratie-advocaat die de procedure afhandelt, je meer zekerheid verschaffen.

Ik wens je een fijne vakantie en succes met de eventuele nieuwe baan.
#2 - 20-11-2017, 13:14 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Het is uiteindelijk de ambassade consul die de afweging maakt om je een visum te verschaffen, en dan in de VS is er de douane beambte die je visum moet accepteren. De regels zijn zo dat ze niet zwart/wit zijn (aangezien iemand daar misbruik van kan maken), dus het komt allemaal neer op die 2 momenten waar er over je visum of toelating wordt beslist.

Persoonlijk denk ik dat het mee zal vallen, maar om je kansen te verhogen zal het waarschijnlijk beter zijn niet die vakantie te nemen. Ik denk het geen problem wordt, maar als je die kans echt niet aan je wil laten voorbij gaan dan denk ik dat ik die vakantie beter kunt laten schieten.

Dit advies is gratis, en ik weet wat een immigratie advocaat je meer kan bieden dan bovenstaande.

Succes,
Pieter
#3 - 20-11-2017, 23:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15