Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geplande reis in september 2020; oa Yellowstone, Mount Rushmore, Moab, Denver

Discussie gestart

Jan_A

Dag fellow reizigers,

Voor september 2020 ( Aankomst 7 en vertrek 23e Denver) hebben we een autorondreis samengesteld en inmiddels geboekt.
Met in onze route Rocky Mountains, Mount Rushmore, Badlands, Rapid City, Cody, West Yellowstone, Grant Teton, SLC, Moab en tenslotte Colorado Springs. De hotels en autohuur ( midsize voa Alamo) zijn al vastgelegd.
 Mochten jullie praktische reistips voor deze regio hebben: graag!

En inmiddels speelt het zeker een rol, gezien de Corona ellende in de hele wereld:  wat adviseren ( en doen?) jullie zelf:  afreizen in die periode of toch uitstellen?  Ik zie uit naar jullie reactie!

Dank&groet,
Jan, Ina

#1 - 23-03-2020, 12:50 uur

Cees A

welkom op dit forum Jan en Ina,
Jullie hebben een ambitieus routeplan voor de (iets meer dan) 2 weken vakantie die jullie hebben.
Kijk voor tips e.d. eens bij onze voorbeeldroute.  Zie linkje naar die route hieronder.
Linkje:  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Of het Corona virus tegen die tijd is uitgedoofd weet niemand.
In China begon het in december en daar begint het nu, 4 maanden later, langzaamaan wat minder te worden.
In Amerika moet het hoogtepunt van de epidemie nog komen ............................

 
#2 - 23-03-2020, 14:44 uur

Hans B

Ook welkom op het forum Jan en Ina.
Inderdaad een ambotieuze ronde.

Dit is het voorsteltopic. No offence nieuwkomers.
Wil een vd forum beheerders het reisdeel afsplitsen en in de juiste rubriek plaatsen
#3 - 23-03-2020, 15:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Jan en Ina, welkom op het forum.

Wat me verontrust is:
...samengesteld en inmiddels geboekt.
In hoeverre is er dan nog te veranderen?

Johan.
#4 - 23-03-2020, 18:32 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum van usa4all.
#5 - 23-03-2020, 18:46 uur
Groet,

Old Faithful

LazyBob

Dag Jan en Ina!  welkom

Leuk vooruitzicht! Toevallig ga ik zelf - na een road trip afgelopen jaar - wederom naar USA voor een rondrit vanaf Denver (van 10-9 tot 2-10 dus net wat ruimer).

Liggen de hotels / verblijven al definitief vast of kun je hier ook wat in schuiven?

Gr Bob  :D
#6 - 24-03-2020, 21:47 uur

Pieter79

Welkom op het forum!

Gr. Pieter
#7 - 25-03-2020, 00:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jan_A

Jan en Ina, welkom op het forum.

Wat me verontrust is:
...samengesteld en inmiddels geboekt.
In hoeverre is er dan nog te veranderen?

Johan.

Dag Johan,

Over geboekte reizen meldt  het reisburo momenteel op haar site:
 Omboeken: Uiteraard stellen we alles in het werk om je de vakantie van je leven te bezorgen. Maak je je ongerust en wil je niet afwachten? Je kunt jouw reis dan omboeken tegen de geldende voorwaarden. Hieraan kunnen omboekingskosten en meerkosten verbonden zijn. Je zult bijvoorbeeld begrijpen dat in het voorseizoen andere tarieven gelden dan in een ander seizoen.
Annuleren: Dit kan volgens de standaard-annuleringsvoorwaarden van de ANVR, zie daarvoor https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf
Zie ook de aanvullende annuleringsvoorwaarden

We willen benadrukken dat je op dit moment nog geen keuze hoeft te maken uit bovenstaande twee opties.

Dus daar vertrouwen we nu maar op, en we houden de berichtgeving uiteraard goed bij!

Grt
Jan
#8 - 25-03-2020, 16:56 uur

rudifazerken

Vraagje voor Cees : wat is de beste periode om de voorbeeldroute : Denver - Black Hills - Yellowstone - Salt Lake City - Moab - Denver  te doen ?  Niet te warm, niet te koud en niet teveel volk ?  :D
#9 - 31-01-2021, 15:09 uur

Cees A

Je hebt met een paar dingen rekening te houden.
De lager gelegen delen van Rocky Mnt Nat Park zijn normaal gesproken een heel jaar open.
Dat er hier en daar een weg (tijdelijk) is gesloten wegens sneeuwval of dat hiking trails die de bergen in gaan gesloten zijn voor publiek mag de pret niet drukken.
De Trail Ridge Road echter, de weg die dwars door Rocky Mnt Nat.Park over de hoogste toppen voert wordt normaal gesproken pas in het memorial day weekend open gesteld voor het publiek.
Memorial day valt op de laatste maandag in mei en die dag plus het voorafgaande weekend is voor Amerikanen een lang weekend EN het is tegelijkertijd de start van het vakantieseizoen.

Yellowstone gaat trouwens ook pas helemaal open in dat memorial weekend.
Ik heb het je volgens mij al eens eerder verteld, maar ik ben een paar jaar geleden de week vóór het memorial day weekend in Yellowstone geweest en qua drukte was dat een ideale periode.
Hotels in Gardiner en West Yellowstone hadden zelfs nog kamers over en in het park zelf heb ik die week nergens naar een parkeerplaats moeten zoeken.
Qua weer: In de nachten viel er nog wat sneeuw, maar alle wegen die in het park open waren, waren schoon, sneeuwvrij en gewoon goed berijdbaar.
Overdag was het frisjes, maar we hebben die week maar 1 dag met een paar regen/sneeuwbuitjes gehad
Er waren wel een aantal hiking trails gesloten, maar dat had meer te maken met rustperiode voor het wildlife dan met sneeuw.
De weg vanaf de Yellowstone Canyon naar het noorden, over de Dunraven Pass was nog wel gesloten vanwege de winterperiode en de zuidelijke ingang tussen Grand Teton en Yellowstone was net 1 week open.
Wij kwamen vanaf Jackson en Grand Teton dus daar hadden we mazzel mee.   1smile
Toen wij vrijdags voor het memorial weekend het park uitreden kwam ons tot aan Idaho Falls een onafgebroken rij campers en volgeladen SUV's al dan niet met caravan of vouwtent tegemoet.
Zo te zien zou het in dat memorial day weekend een stuk drukker worden in Yellowstone dan in de week ervoor en we waren blij dat we die drukte hadden vermeden

Zou ik nog een keer in die periode naar Yellowstone gaan ?  Absoluut !!
Dit was (dacht ik) ons 4e of 5e bezoek aan Yellowstone en het ontwijken van de drukte was voor ons belangrijker dan de Dunraven Pass en hier en daar een afgesloten trail.
Welke criteria voor jou belangrijk zijn weet ik natuurlijk niet maar dit wordt jullie 1e bezoek aan Yellowstone en ik kan me voorstellen dat je dan niet teveel tegen gesloten wegen aan wil lopen of rijden.
Ik weet ook niet waar je je route wil beginnen en waar je 'm eindigt maar da's toch ook iets om eens over na te gaan denken

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik er voor kiezen om te starten in SLC en te zorgen dat ik in de week voor memorial day in Yellowstone zat.
Het memorial day weekend gebruik je deels voor de rit naar de Black Hills en deels om Badlands of een deel van die Black Hills te bekijken.
Badlands en Black Hills liggen zo afgelegen en zo ver van grote steden dat je in die regio geen / weinig last zal hebben van de memorial-day-weekend-drukte.
Als je in de week na memorial day naar Rocky Mnt Nat.Park rijdt zou de Trail Ridge Road in dat park inmiddels opengesteld moeten zijn.

Hou er wel rekening mee dat een lange en strenge winter roet in het eten van deze voorjaars-planning kan gooien want in dat geval zullen de normale memorial day openingen worden uitgesteld.
Als je qua weer minder risico wil lopen kun je m.i. deze route beter in september rijden en dan maakt het ook niet uit waar je de route begint, SLC of Denver.
In september zal het overal wel wat drukker zijn dan in het voorjaar.
Plan je route ook niet te laat in het najaar want Yellowstone kent maar een kort seizoen.
Vanaf half september begint men daar al met het sluiten van een aantal faciliteiten zoals campgrounds en de winkeltjes die her en der in het park staan.
Zie dit schema voor openings- en sluitingsdata in het verleden:---> https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm

Samengevat:  Bekijk wat voor jou belangrijk is.  Drukte vermijden of meer zekerheid dat alles open is.   
#10 - 31-01-2021, 18:01 uur

rudifazerken

Thanks Cees !  ;)
#11 - 03-02-2021, 15:10 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15