Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste opzet route 2020

Discussie gestart

Sammie

Hallo,

Volgend jaar hoop ik met mijn gezin (man en drie kids, dan 11, 14 en 15 jaar) eindelijk weer naar de USA te gaan. We denken momenteel aan een route met de auto vanuit New York (of Boston), one way in westelijke richting, eindigend in Louisville KY (omdat we daar kennissen willen bezoeken). Het oosten van de VS is voor ons nog onbekend terrein. We willen natuurlijk een aantal bekende steden zien, maar we houden ook erg van de natuur en willen zo veel mogelijk kamperen, dus er moet wel een goede balans zijn.   

Mijn (tiende  ;D) eerste opzet is:

1   New York
2   New York
3   New York
4   New York
5   Ithaca / Finger Lakes
6   Ithaca
7   Ithaca
8   Ithaca
9   Williamsport (of een andere plaats om de route te onderbreken)
10   Washington
11   Washington
12   Washington
13   Shenandoah NP
14   Shenandoah NP
15   Roanoke
16   Asheville
17   Great Smoky Mountains
18   Great Smoky Mountains
19   Great Smoky Mountains
20   Great Smoky Mountains
21   Nashville
22   Nashville
23   Nashville
24   Louisville
25   Louisville
26   Louisville
27   Louisville
28   Vertrek: Louisville

Mijn eerste vragen over deze opzet zijn:
- is dit qua afstanden en verblijfsduur per plaats te doen? Ik heb de neiging om te veel te willen zien en dus te snel door te gaan..  ::)
- Nashville hebben we al gezien en zouden we eventueel kunnen laten vallen ten gunste van Philadelphia of een start in Boston (niet allebei, want dan slaat de 'balans' wat mij betreft teveel door naar de steden). Wat is wijsheid?

De details zijn nog niet ingevuld, dat komt allemaal nog. We zijn de haalbaarheid nog aan het onderzoeken..

Ik ben benieuwd naar de feedback!
Sandra

#1 - 11-04-2019, 19:57 uur

Cees A

 welkom terug op dit forum.
Je wil bij je nieuwe routeschema eventueel Nashville schrappen.  Ik zou, als het mijn schema was, eerder Ithaca schrappen. 
Waarom ?  Ithaca ligt, als je van New York naar Washington wil, een verschrikkelijk eind uit de richting.

Ik zou het dan ook logischer vinden om via Philadelphia te rijden.
Of, als je niet van grote steden houdt, via Lancaster  (Amish gebied)  en Gettysburg   (slagvelden van de civil war, nu een nationaal park)
De dag dat je van Gettysburg naar Washington gaat kom je langs Great Falls national park, leuk voor een stop van een paar uur.

Ik weet niet hoe jij je bezoek aan Shenandoah voorstelt, maar ik zou het zo doen.  (sterker nog, ik heb het zo gedaan)   wink
Dag X:  Van Washington via Front Royal over de Skyline Drive naar Waynesboro.
Dag Y:  Van Waynesboro over de Blue Ridge Pkwy naar Roanoke.
Daarna ben ik via de Interstate naar Pigeon Forge gereden want ik vond 2 dagen Skyline Drive / Blue Ridge Pkwy wel genoeg.
Bovendien hadden we toen slecht weer en dan kun je op die BRPKWY ook niet veel doen

Nog even iets over de Smoky Mnts.  Begrijp ik het goed dat jullie Asheville als uitvalsbasis hebben voor de Smoky Mnts ?
Zo ja, dan zou ik ook hier e.e.a. wijzigen want Ashville ligt niet bepaald gunstig voor de Smoky's
Als je bij Roanoke de Blue Ridge Pkwy nog niet beu bent kun je best over die BRPKWY verder rijden naar Asheville, maar de dag daarna moet je echt via Cherokee en Hwy 441 dwars door de Smoky's naar Gatlinburg of Pigeon Forge. (beide plaatsjes liggen tegen elkaar)
De belangrijkste bezienwaardigheden liggen namelijk aan de westkant van de Smoky Mnts, aan de kant van Gatlinburg / Pigeon Forge
Denk dan bv aan de Wildlife Loop Drive en de Fork Motor Nature Trail.
Clingmans Dome, een uitzichttoren op het hoogste punt van de Smoky's kun je bezoeken op de dag dat je over Hwy 441 van Cherokee naar Gatlinburg rijdt.  Dan kom je er namelijk voorbij.
#2 - 12-04-2019, 00:04 uur

Sammie

welkom terug op dit forum.
Je wil bij je nieuwe routeschema eventueel Nashville schrappen.  Ik zou, als het mijn schema was, eerder Ithaca schrappen. 
Waarom ?  Ithaca ligt, als je van New York naar Washington wil, een verschrikkelijk eind uit de richting.

Ik zou het dan ook logischer vinden om via Philadelphia te rijden.
Of, als je niet van grote steden houdt, via Lancaster  (Amish gebied)  en Gettysburg   (slagvelden van de civil war, nu een nationaal park)
De dag dat je van Gettysburg naar Washington gaat kom je langs Great Falls national park, leuk voor een stop van een paar uur.

Ik weet niet hoe jij je bezoek aan Shenandoah voorstelt, maar ik zou het zo doen.  (sterker nog, ik heb het zo gedaan)   wink
Dag X:  Van Washington via Front Royal over de Skyline Drive naar Waynesboro.
Dag Y:  Van Waynesboro over de Blue Ridge Pkwy naar Roanoke.
Daarna ben ik via de Interstate naar Pigeon Forge gereden want ik vond 2 dagen Skyline Drive / Blue Ridge Pkwy wel genoeg.
Bovendien hadden we toen slecht weer en dan kun je op die BRPKWY ook niet veel doen

Nog even iets over de Smoky Mnts.  Begrijp ik het goed dat jullie Asheville als uitvalsbasis hebben voor de Smoky Mnts ?
Zo ja, dan zou ik ook hier e.e.a. wijzigen want Ashville ligt niet bepaald gunstig voor de Smoky's
Als je bij Roanoke de Blue Ridge Pkwy nog niet beu bent kun je best over die BRPKWY verder rijden naar Asheville, maar de dag daarna moet je echt via Cherokee en Hwy 441 dwars door de Smoky's naar Gatlinburg of Pigeon Forge. (beide plaatsjes liggen tegen elkaar)
De belangrijkste bezienwaardigheden liggen namelijk aan de westkant van de Smoky Mnts, aan de kant van Gatlinburg / Pigeon Forge
Denk dan bv aan de Wildlife Loop Drive en de Fork Motor Nature Trail.
Clingmans Dome, een uitzichttoren op het hoogste punt van de Smoky's kun je bezoeken op de dag dat je over Hwy 441 van Cherokee naar Gatlinburg rijdt.  Dan kom je er namelijk voorbij.

Bedankt voor de feedback, Cees!

Ithaca is inderdaad best een eind om, maar staat op de lijst vanwege de Finger Lakes Region, die kwam ik ergens tegen (bij concept route nummer zoveel, toen Niagara Falls er ook nog inzaten) en ik werd meteen 'ingepakt' door de prachtige state parks daar (watervallen! kloven!).
Lijkt me prachtig en weer heel anders dan de natuur die we verderop tegen zouden komen. Maar ik begrijp je reactie en ik zal het in overweging nemen als we bij het vaststellen van de uiteindelijke route ergens klem komen te zitten.

Shenandoah heb ik nog niet uitgewerkt, dus daar kunnen jouw tips heel goed van pas komen.

Asheville -scherp opgemerkt- is niet bedoeld als uitvalsbasis, maar als overbrugging naar de Smokies. Het is mijn bedoeling om in (of zo dicht mogelijk bij) het park te kamperen. Dus dat gaat in de uitwerking goedkomen en sluit waarschijnlijk aan bij jouw tips. We zijn in 2003 ook in de Smokies geweest, maar dat was maar kort en voelt als 'a lifetime ago', dus het zal weer helemaal als nieuw zijn (voor de kinderen zeker!).
 
#3 - 12-04-2019, 13:08 uur

Cees A

Shenandoah is in feite een smalle langgerekte heuvelrug.  Het is geen hooggebergte
Het landschap lijkt wat op dat van zuid-Limburg / Ardennen.
De Skyline Drive in Shenandoah voert je over die heuvelrug en langs die Skyline drive vind je vele hiking trails in alle soorten en maten.

Op de pagina van de NPS staat een overzicht van al die trails: ------>   https://www.nps.gov/shen/planyourvisit/hiking-safety.htm
Er is ook een pagina met brochures en trailmaps:  -------->  https://www.nps.gov/shen/planyourvisit/downloadable-guides.htm
Tip: Een van de mooiste trails vind ik zelf de Blackrock Summit.    Je vindt die trail op de trailmap van Loft Mountain Area.
#4 - 12-04-2019, 14:47 uur

Hans B

Het is altijd erg moeilijk om een schema voor anderen te maken zonder de voorkeuren, etc.. te kennen.
Cees heeft wel gelijk met de Finger Lakes, dat lijkt mij ook  wat ver uit de route.
Verder vergeet je de reidagen in je schema, data zijn toch dagen  die je over het algemeen in z'n geheel kwijt bent.Hierdoor worden je netto te besteden dagen met stad/park aardig gereduceerd.
Dag 01 Amsterdam - New York, naar je onderkomen,dan doe je niet zo veel meer.
Dag 02 NYC
Dag 03 NYC
Dag 04 NYC
Dag 05 reisdag naar ???

Mijn keuze zou zijn om meer tijd in NYC te besteden 1 liefst 2 dagen.
Ook voor Washington zeker 1 er bij. Afstanden ook in steden zijn groot.

Hoe verplaats je je, auto neem ik aan, vind maar eens een parkeerplek in de steden. Vaak is auto bij metrostation ver buiten het centrum parkeren het beste en dan met Overder. zeker prima in NYC en Washington.

Zijn er speciale redenen voor Nashville en Louisville? Atlanta lijkt mij veel logischer.

Dus je ziet ook vanaf deze kant zijn er vragen.
#5 - 19-04-2019, 17:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sammie

Het is altijd erg moeilijk om een schema voor anderen te maken zonder de voorkeuren, etc.. te kennen.
Cees heeft wel gelijk met de Finger Lakes, dat lijkt mij ook  wat ver uit de route.
Verder vergeet je de reidagen in je schema, data zijn toch dagen  die je over het algemeen in z'n geheel kwijt bent.Hierdoor worden je netto te besteden dagen met stad/park aardig gereduceerd.
Dag 01 Amsterdam - New York, naar je onderkomen,dan doe je niet zo veel meer.
Dag 02 NYC
Dag 03 NYC
Dag 04 NYC
Dag 05 reisdag naar ???

Mijn keuze zou zijn om meer tijd in NYC te besteden 1 liefst 2 dagen.
Ook voor Washington zeker 1 er bij. Afstanden ook in steden zijn groot.

Hoe verplaats je je, auto neem ik aan, vind maar eens een parkeerplek in de steden. Vaak is auto bij metrostation ver buiten het centrum parkeren het beste en dan met Overder. zeker prima in NYC en Washington.

Zijn er speciale redenen voor Nashville en Louisville? Atlanta lijkt mij veel logischer.

Dus je ziet ook vanaf deze kant zijn er vragen.

Bedankt voor je reactie, Hans!

Zoals ik in het eerste bericht zei zit Louisville in de route omdat we daar kennissen gaan bezoeken. Dat hebben we eerder, toen we in het ZW op reis waren, als stopover gedaan, maar kan nu in de route worden meegenomen. Het gaat daar dus niet perse om de bezienswaardigheden (al kun je die daar ook vinden).

Na deze en de reactie van Cees overwegen we Nashville te laten vallen. Wellicht geeft dat ruimte voor extra tijd in NY en/of Washington of een bezoek aan Gettysburg. Zoals ik al heb aangegeven proberen we de balans tussen stad en 'outdoors' erin te houden. Inderdaad gaan we met de auto, uiteraard pas als we vanuit NY weg gaan. In de grote steden is het wel de bedoeling zoveel mogelijk van het plaatselijke vervoer gebruik te maken.  De reistijd op de 'wisseldagen' is inderdaad ook een belangrijk punt om mee te nemen. 

#6 - 19-04-2019, 18:12 uur

Sammie

Bedankt voor de feedback tot zover!

Ik krijg de indruk (correct me if I'm wrong..) dat de afstand haalbaar is in de geplande tijd, met hier en daar verschil van mening over de route of de tijd die we ergens hebben gepland. Hier gaan we nog aan schaven. De opmerking om bewust om te gaan met de reisdagen neem ik mee.
Nu eerst eind juli een offerte aanvragen en kijken of het überhaupt haalbaar is  >:D
#7 - 19-04-2019, 18:14 uur

Hans B

Ja het is zeker haalbaar.
Welke offerte opvragen, je gaat toch lekker zelf alles in elkaar knutselen.  ;D
#8 - 20-04-2019, 18:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

Voorpret: https://zwerfuil.wordpress.com/2017/08/14/    e.v. voor Washington en Shanandoa.

Have fun!
#9 - 21-04-2019, 10:01 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Sammie

Ja het is zeker haalbaar.
Welke offerte opvragen, je gaat toch lekker zelf alles in elkaar knutselen.  ;D

 ;D Ha Hans, ik knutsel het liefst zo veel mogelijk zelf in elkaar, maar om na te gaan of we het financieel rond kunnen krijgen wil ik in elk geval een offerte laten maken voor vliegtickets en autohuur. Ik ben overigens zelf niet zo handig met het vinden van voordelige tickets, dus eerder hebben we ook wel de vlucht door bv Tioga laten regelen.
Overnachtingen etc. regelen we wel altijd zelf. 
#10 - 04-05-2019, 12:03 uur

Hans B

Vliegtickets iedereen heeft wel een eigen website, met ingeven van data + bestemming is het een eitje. Reisburo's rekenen vaak 25 tot 40 euro per boeking. Dus even goed opletten.
WTC Worldticketcenter
Vliegtickets.nl
Gate1
Cheapflights.com
of rechtstreeks bij de maatschappij
#11 - 05-05-2019, 01:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ja het is zeker haalbaar.
Welke offerte opvragen, je gaat toch lekker zelf alles in elkaar knutselen.  ;D

 ;D Ha Hans, ik knutsel het liefst zo veel mogelijk zelf in elkaar, maar om na te gaan of we het financieel rond kunnen krijgen wil ik in elk geval een offerte laten maken voor vliegtickets en autohuur. Ik ben overigens zelf niet zo handig met het vinden van voordelige tickets, dus eerder hebben we ook wel de vlucht door bv Tioga laten regelen.
Overnachtingen etc. regelen we wel altijd zelf.

Zoals Hans zegt, je kunt beter zelf kijken. Sterker nog prijzen wisselen continue dus wil je nog niets boeken maar wel een goed beeld van de prijs(schommelingen) krijgen dan zul je de prijzen een paar dagen in de gaten moeten houden.
Ik gebruik ook vaak momondo.nl en skyscanner.nl. En uiteindelijk natuurlijk altijd even bij de maatschappij zelf kijken of dat voordeliger is.

Qua rentals heeft ook iedereen zijn eigen ervaring. Ik heb goede ervaringen via usadreisen.de / drive-use.com maar ook via economycarrentals.com en afgelopen keren via alamo direct.
Ook hier geld gewoon goed voorwaarden vergelijken en prijzen vergelijken. Zeker bij auto's zijn toch ook de verzekeringen en dergelijke belangrijk om in de gaten te houden.
#12 - 05-05-2019, 15:06 uur

Terpies

Googleflights helpt ook om je beste (goedkoopste) dagen te vinden, zeker als je flexibel bent. Daarna Google je verder via Skyscanner en Momondo voor de beste aanbiedingen,  soms is zelfs boeken bij de vliegmaatschappijen voordeliger/net zo goedkoop.
#13 - 19-05-2019, 19:06 uur

leden:

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15