Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips Florida

Discussie gestart

Susanne1976!

Hallo, wij zijn van plan om volgend jaar 3 weken naar Florida te gaan met onze kinderen (jongen dan 15 jaar, meisje dan 12 jaar). Ik ben op zoek naar leuke dingen die NIET in de reisgidsen staan. Leuke excursies, mooie stranden, goed hotel/huis, goede plek om wildlife te spotten etc. Rondje wordt waarschijnlijk St. Augustine-Orlando- Tampa Bay Area-Napels-Miami.
Wie heeft er leuke tips voor ons?
#1 - 11-06-2022, 14:41 uur

Cees A

Om te beginnen heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je bent op zoek naar tips die niet in de reisgidsen staan
Ikzelf ben gewend om alle onderdelen van mijn reizen rechtstreeks bij de aanbieder te boeken.
De laatste keer dat ik een reisgids in m'n handen heb gehad kan al best meer dan 20 jaar geleden zijn.
Geen flauw idee wat er tegenwoordig in die gidsen staat.
Neem me dus niet kwalijk als je bij mijn tips iets tegenkomt wat je ook in een of andere reisgids hebt gelezen.

De mooiste stranden vind je aan westkust van Florida, aan de Golf van Mexico.
Om een paar uitschieters te noemen: Fort De Soto Beach en de stranden van Sanibel en Captiva Island.
Voor het toeristische strandleven en alles wat daarbij hoort moet je in Clearwater zijn.
In zowel Fort De Soto Park als op Sanibel Island kun je fietsen huren zodat je in korte tijd het gehele park /eiland kunt verkennen.
Rij op je fietsrondje over Sanibel en Captiva Island zeker ook door het JN Ding Darling National Wildlife Refuge.
Als je in dat park geen wildlife ziet wordt het echt "tijd voor de Pearl".
Let op:  Dit park is vrijdags gesloten.

Paar vraagjes: Ga je naar Orlando voor de bekende grote pretparken ?
Als je pretparkliefhebber bent met een hekel aan lange wachtrijen probeer dan in ieder geval de weekends te mijden
En kijk eens verder dan Disney. Ga bijvoorbeeld eens naar Legoland in Winterhaven. (is niet ver van Orlando)
Ben daar zelf eens geweest, op een zondag nota bene, toen het nog Cypress Garden heette (bekend van de waterski-show) en heb nog foto's van mezelf dat ik helemaal alleen in bepaalde attracties zit.
De volgende dag ontmoetten we een Nederlands gezin die hun zondag hadden doorgebracht in de wachtrijen van Disney.
Dat het in Cypress Garden zo rustig was geloofden ze pas toen ik de foto's liet zien.
Eigenlijk was het TE rustig in Cypess Garden en vandaar ook de overname door Legoland.
De mooie park-tuinen van Cypress Garden zijn gelukkig behouden en die park-tuinen alleen al zijn een bezoek meer dan waard

PS: Niet alles bij Disney kost geld. Disney Springs, het vroegere Disney Downtown, is gratis te bezoeken.
Wat ook gratis te bezoeken is zijn de kleine Fun Spot Theme Parks in Orlando en Kissimmee.
Bij Fun Spot betaal je, net zoals in Nederland op de kermis, alleen voor de attracties waar je in wil.
Gratis is ook een bezoek aan Celebration, een stadje / dorpje naar het ideaalbeeld van Disney.
In Kissimmee vind je een paar grote (overdekte) vlooienmarkten, sommige met meer dan 400 booths.

Bezoek ook het grote Florida Aquarium in Tampa.
Vanaf het bordes op de bovenverdieping kijk je uit over de cruise-haven waar de grote cruiseschepen liggen aangemeerd

Bij het woord excursie denk ik in Florida maar aan 1 ding, een tripje in zo'n propellorboot door de Everglades.
Als je van Naples over Hwy 41 naar Homestead rijdt kom je vanzelf langs diverse aanbieders van dergelijke tochten.

Je wilde hoteltips:  In Florida wemelt het van de hotels.
Afhankelijk van je voorkeur, feestbeest of rustzoeker, is er voor ieder wat wils

Dit was zo'n beetje wat vandaag in me opkwam. Als je je interesses vermeld zal er vast nog meer komen.
#2 - 11-06-2022, 16:43 uur

Hans B

Hallo Susanne,
Voor een trip zoals jij wil gaan maken neem in ieder geval een dikke portemonnee mee. Wij zijn de afgelopen dagen via Charleston (SC) en Savannah (GA) aanbeland in St.Augustine. Vandaag (14-06) een tripje door dit stadje gemaakt.
Fauntain of Yought $15pp
Het grote fort koste ons niks wij hebben een parken pas, anders $15p.gezin
Oldest house $10pp
Lighthouse $15pp
dus dan heb ik het nog niet over Disney en Seaworld waar je veel meer voor betaalt. Kijk dus even goed naar je budget.

Verder als je een middag het strand op wil en niet bij een resort met privé strand slaapt, zoek dan naar de borden beach acces of public beach acces, want vanaf de wegen (bv A1A) is geen water te zien.

Verder is Miami (35jr) en Orlando voor mij al meer dan 20jr geleden en toen gaf ik naar mijn idee al een ontzettende hoop geld uit voor D en SW.

Zoek op internet naar coupons of de site Groupon wil ook nog wel eens korting geven.

En wanneer wil je gaan, t is nu al dagelijk 35°C. Hitte is killing voor alle actie. Maar misschien met jongere benen lukt het beter.

En o ja de benzine hier is al $5 per gallon, waar het vorig jaar nog $3 was .....

Dat waren zo maar enkele dingen die me te binnen schoten.

Donderdag nog Cape Canaveral
Vanaf zondag laatste camping (Ft.Myers) en de zondag erop terug vliegen naar NL

Mocht je wat willen weten alle experts op dit forum helpen je graag.
#3 - 14-06-2022, 23:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Susanne1976!

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga ze bekijken. We zijn al 7x in Amerika geweest, waaronder al in Florida. Qua budget weten we dus wel wat we kunnen verwachten 🙈.

Als er nog meer mensen tips hebben: graag!
#4 - 15-06-2022, 08:09 uur

lowa

Hi Sussane,

Ik woon in de omstreken van Sarasota, dat is tussen Tampa en Napels.  In die regio kan in je het volgende aanraden:
 - Siesta Key Beach (parelwit zand zand maar drukker), Lido Key Beach (zand bijna zo goed als Siesta Key maar normaal minder druk)
 - Myakka State Park: iedele plek om aligitors te zien (op veilige afstand vanop een airboat)
 - Caspersen Beach: strand waar er heel veel (echte) haaientanden tussen het zand liggen; met een beetje geluk heb je er binnen de 5 minuten een beet
 
Iets meer naar het zuiden is er de Bapcock Ranch Preserve waar je met een swapbuggy 'the real Florida' kan zien.
#5 - 12-08-2022, 06:21 uur

Wop

Kijk eens naar Rainbow Springs State park of Kelly park!

#6 - 17-08-2022, 15:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15