Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

to do en route tips rondreis zuiden

Discussie gestart

Kim Mel

Hallo allemaal,

In oktober gaan we onderstaande rondreis maken, de plaatsen liggen al vast, hotels e.d. al geboekt  :)

Ik ben met name op zoek naar route tips, we kunnen natuurlijk wel de highway route van de navigatie volgen maar misschien weet iemand wel een leuke/mooie "binnendoor" route of moeten we ergens echt even een stukje omrijden om iets geweldigs te zien ofzo. :-)
Daarnaast zijn to do tips voor al deze steden ook zeker welkom, al hebben we "the obvious" voor de grote steden zoals CNN, coca cola, graceland, grand ole opry enz. al op het lijstje staan. Dus ben meer op zoek naar "verborgen pareltjes" >:D

Route:
dag 1      Aankomst New Orleans   
Dag 2      van New Orleans naar Pensacola      
Dag 3      van Pensacola naar Montgomery      
dag 4      van Montgomery naar Atlanta   
dag 5      Atlanta   
dag 6      van Atlanta via Anderson naar Franklin    (Anderson > bezoek Palmetto moonshine)
dag 7      van Franklin naar Pigeon Forge   
dag 8      van Pigeon Forge naar Chattannooga   
dag 9      van Chattanooga via Lynchburg naar Nashville   (Lynchburg > bezoek Jack Daniels)
Dag 10 en 11   Nashville   
dag 12      van Nashville naar Memphis   
dag 13 en 14   Memphis   
dag 15      van Memphis naar Clarksdale   
dag 16      van Clarksdale via Indianola naar Vicksburg   (stuk mississippi blues trail rijden langs Indianola)
dag 17      van Vicksburg naar New orleans   
dag 18,19 en 20   New Orleans                (vertrek dag 20)   

Oh en als iemand tips heeft voor een leuke en goeie swamptour in new orleans hoor ik dat ook graag! :-)

Dankjewel allemaal!
Groetjes Kim
#1 - 06-08-2018, 10:58 uur

Cees A

V.w.b. tips heb ik al m'n kruit al verschoten in je vorige topic.  :)
In bv dit bericht gaf ik je een heel rijtje tips: --> http://forum.verenigdestaten.info/61/advies-geplande-route/msg146452/#msg146452

Ik zie nu dat jullie in dit definitieve routeplan de nadruk vooral leggen bij de steden New Orleans, waar je 3 volle dagen bent, Nashville met 2 volle dagen en Memphis ook 2 volle dagen.
Laat dat nou net 3 steden zijn waar ik nog nooit ben geweest.......  Helaas dus geen verdere tips van mij.
Desalniettemin wens ik je bij deze een heel fijne reis.
#2 - 06-08-2018, 13:58 uur

Pieter79

Bezoek aan Jack Daniels afgelopen jaar vond ik de moeite waard (onze gids is zelfs te zien in de commercial die hier in de VS draait van Jack Daniels), en Nashville is een erg leuke stad.  Memphis vind ik persoonlijk minder (buiten Beale St. vond ik er niet zoveel te doen).

Ben ooit in Atlanta geweest en heb de Cola tour gedaan, alsook de CNN tour (alhoewel ik die nu zou overslaan vanwege onvriendelijke tourguide en hun alleen maar negatieve politieke berichtgeving).

Gr. Pieter
#3 - 07-08-2018, 01:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Kim Mel

Klopt, we hebben de route wat omgegooid, met name omdat we allebei meer muziekliefhebbers zijn én omdat we een leuke ticketaanbieding voor new orleans tegen kwamen.  :)

Jack Daniels stond zeker al in de planning (zie dag 9)  >:D

Zoals ik al zei, heel veel voor de hand liggende to do's zoals graceland in memphis, coca cola in atlanta enz. uit allerlei topics hier op het forum en ook op andere websites hebben we al in de planning staan.
Maar zeker omdat we meerdere dagen in sommige steden zijn is het altijd leuk om wat meer onbekende dingen te doen.

En los daarvan zijn we nog op zoek naar echte routetips, dus welke wegen zijn het leukst om te rijden ipv maar gewoon de navigatie te volgen?
Wij zijn nogal van het touren met de auto (en motor maar dan niet op deze reis) dus een stukje langer rijden maar dan wel over een geweldige weg zouden we helemaal niet erg vinden.
#4 - 07-08-2018, 11:31 uur

Hans B

Memphis - tochtje met raderboot, Peabody hotel met zn eendjes (zoek naar juiste tijden), Lorraine motel, M.L.King, Mud Island, Sun Studio's.
New Orleans - maak een moerastocht per boot bv Honey Island Swamp Tour maar er zijn ook andere aanbieders, bezoek begraafplaatsen kijk waar beroemde mensen liggen, bezoek voodoowinkeltje, wandel in downtown Bourbon Street, bezoek in de omgeving de prachtige Antebellum huizen (north&south, gone with the wind)
#5 - 07-08-2018, 16:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15