Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visitor Toll Pass – Dit moet je weten als je naar Florida gaat!

Discussie gestart

Chris RTA

Toevallig vandaag de rekening ontvangen van Alamo. $11,95 in totaal. Dus die $3,95 plus $8,- tol. Valt inderdaad mee.

Heb wel wat tips gevraagd voor de Chicago trip. Maar veel tips waren voor Chicago en Detroit zelf etc. Maar ben ook op zoek naar de parken en speciale dingen tussen de grote steden door. We kregen een beetje het idee dat het voornamelijk een grote steden trip zou worden. En dat stond ook wel een beetje tegen. Dus we zijn naarstig op zoek naar de andere bezienswaardigheden op de route tussen de bakstenen door. Wij vinden de afwisseling juist prettig.
#16 - 11-06-2019, 21:02 uur

Bakvet

V.w.b. de ervaringen van @Bakvet
Bakvet vindt het oplichting dat hij in Florida niet de transponderkorting kreeg.
Ik denk dat die korting er niet is omdat een huurauto in Florida helemaal geen transponder heeft.   1smile
In Florida werken autoverhuurders met het hierboven beschreven,  administratief duurdere PlatePass systeem.

Ik wil hier toch nog een keer op  terugkomen, omdat ik het weldegelijk oplichterij vindt.  Mijn huurauto heeft een FasTrack transponder, met zo'n transponder krijg je korting. Maar die korting steekt die firma die je de gemakstoeslag van $3.95 per dag berekent (afgetopt op max $19.75 per maand) ook nog eens in zijn eigen zak. Zo wordt je dubbel gepakt.


#17 - 19-06-2019, 05:53 uur

Cees A

Ik denk dat bij jou de grootste pijn zit in het feit dat je in Californië de max. 19,75 $ administratiekosten moest betalen voor die ene keer dat je door een tolpoort bent gereden.
Da's inderdaad een beetje zuur.
Als je in Florida had gezeten had je veel meer gebruik gemaakt van tolwegen en bruggen en dan had je die administratiekosten uit kunnen smeren over veel meer dagen en dat had de "pijn" wat verzacht.

Neem voor deze ene keer je verlies want hier kun je toch niks meer aan doen en doe het de volgende keer anders.
Als je naar Florida gaat en die nieuwe Florida Toll Pass wordt daar definitief ingevoerd heb je daar al geen probleem meer.
Als die Toll Pass niet wordt ingevoerd kun je altijd nog een eigen Sunpass transponder kopen.

Voor Californie zou je de volgende keer je toll misschien toch beter online, met CC, kunnen betalen.
Dat kan vaak ook achteraf (binnen bepaalde tijd)
Of je kiest, net zoals @Chris RTA  voor een verhuurder die alleen administratiekosten rekent voor de dagen waarop tol werd geheven.
PS: Maar nou weten we nog steeds niet welke Californische tolbrug je bent gepasseerd ...........  :)
#18 - 19-06-2019, 09:13 uur

Bakvet

Nee hoor, de pijn zit er voor mij echt in dat ik het 'cash' tarief moet betalen,  terwijl ik een Fastrak transponder achter de voorruit heb zitten, die korting zou moeten geven. Het feit dat ik daarvoor $20 service-fee kwijt ben, daar had ik al bij voorbaat geen probleem mee, omdat de Avis-auto $100 goedkoper was dan een Alamo-auto. Dus ik ging er al voor vertrek uit Nederland van uit dat ik daar $20 aan zou gaan besteden, om te ervaren hoe zo'n Fastrak-ding werkt.

Intussen ben ik vier keer een tolpunt gepasseerd en er komt nog minimaal een vijfde bij. Samengevat: ik hoef alleen maar de cash-tol te betalen plus een opslag van $4 per keer dat ik er gebruik van gemaakt heb, voor "het gemak" dat dit mij biedt. Nou super hoor, wat een service.  (Ik rij eigenlijk veel liever via een cash-poortje, want dan kun om losse dollarbiljetten wisselgeld vragen, die je dan weer kunt gebruiken voor dat debiele fooi-voor-alles-systeem in dit land.)
#19 - 20-06-2019, 07:55 uur

Cees A

Fijn om te lezen dat je zo met volle teugen geniet van je roadtrip in je favoriete vakantieland.   ;) :) >:D
#20 - 20-06-2019, 09:15 uur

Dirc

Nee hoor, de pijn zit er voor mij echt in dat ik het 'cash' tarief moet betalen,  terwijl ik een Fastrak transponder achter de voorruit heb zitten, die korting zou moeten geven. Het feit dat ik daarvoor $20 service-fee kwijt ben, daar had ik al bij voorbaat geen probleem mee, omdat de Avis-auto $100 goedkoper was dan een Alamo-auto. Dus ik ging er al voor vertrek uit Nederland van uit dat ik daar $20 aan zou gaan besteden, om te ervaren hoe zo'n Fastrak-ding werkt.

Intussen ben ik vier keer een tolpunt gepasseerd en er komt nog minimaal een vijfde bij. Samengevat: ik hoef alleen maar de cash-tol te betalen plus een opslag van $4 per keer dat ik er gebruik van gemaakt heb, voor "het gemak" dat dit mij biedt. Nou super hoor, wat een service.  (Ik rij eigenlijk veel liever via een cash-poortje, want dan kun om losse dollarbiljetten wisselgeld vragen, die je dan weer kunt gebruiken voor dat debiele fooi-voor-alles-systeem in dit land.)

Je kan ook gewoon naar een ander land toch waar ze geen tol en fooi hebben.
#21 - 20-06-2019, 15:15 uur

Hans B

Ik begrijp de frustratie van bakvet wel.
Wel geld vragen, maar geen service leveren.
#22 - 21-06-2019, 10:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Sorry @Hans B , maar volgens mij mis je iets.
De autoverhuurder zorgt dat je tol wordt betaald en hij levert m.i. daarmee wel degelijk een dienst.
Iedereen mag over (de kosten van) die dienst denken wat ie wil,   je hoeft er geen gebruik van te maken.

Uit het vorige bericht van @Bakvet  maak ik op dat deze ervaren USA reiziger bewust koos voor de tolservice van Avis.
Citaat uit zijn laatste bericht:
Het feit dat ik daarvoor $20 service-fee kwijt ben, daar had ik al bij voorbaat geen probleem mee, omdat de Avis-auto $100 goedkoper was dan een Alamo-auto. Dus ik ging er al voor vertrek uit Nederland van uit dat ik daar $20 aan zou gaan besteden, om te ervaren hoe zo'n Fastrak-ding werkt.   

Ik vind dat je,  zeker bij een bewuste keuze voor een bepaalde service,  niet achteraf moet klagen over de kosten van die service.
Als die (vooraf bekende) kosten een bezwaar waren geweest had er een andere keuze gemaakt moeten worden.
V.w.b de weinige tolwegen in Californië zou je er bv voor kunnen kiezen om ze te vermijden.
Voor de wat moeilijker te vermijden cashless tolbruggen rond San Francisco is er de mogelijkheid van de online one-time payment.
#23 - 21-06-2019, 14:00 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2019, 15:54 uur door Cees A »

Bakvet

Je kan ook gewoon naar een ander land toch waar ze geen tol en fooi hebben.


Weet je,  ik zit nu in een hotel dat $200 per nacht kost, het duurste van mijn vakantie en parkeren is nog eens $20 extra (terwijl dit twee jaar geleden nog gratis was). *)

Voor dit mooie bedrag krijg ik plastic weggooi bekertjes op de kamer in plaats van echte glazen wat je normaal voor deze prijs toch wel zou mogen verwachten. Dit heeft hoogst waarschijnlijk te maken met een plaatselijke gezondheidsinstantie die eist dat er op hotelkamers alleen maar in een plastic zakje verpakte plastic bekertjes mogen staan. Zo staat er ook op de balie een folder, met daarin de twintig gevaren die mij als hotelgast kunnen bedreigen. Ze zijn verplicht deze informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld: in het zwembad kun je vergiftigd raken, als iemand buiten rookt kan dat voor mij schadelijk zijn, van alcohol kun je kanker krijgen, plastics kunnen stoffen bevatten die schadelijk zijn voor mij en de omgeving enz. enz. enz.

In jouw ogen mag ik blijkbaar geen mening over dit soort zaken uitspreken.

*) Ik zei dus bij het uitchecken toen ze vroegen hoe het verblijf was: geweldig maar ik denk niet dat ik nog een keer terugkom want ik heb geen zin om in een super luxe kamer uit een plastic bekertje te drinken, de prijs is veel hoger dan vorige keer en dan komt er nu ook nog eens $20 parkeren bij. Waarop de parkeerkosten van de rekening afgehaald werden, want dat deden ze voorlopig bij vaste klanten (ik was er nog nooit geweest, maar ben wel vaste klant bij die hotelketen). Gewoon een beetje beleefd zijn op de juiste manier, dat maakt iedereen blij.
#24 - 21-06-2019, 18:58 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2019, 20:13 uur door Bakvet »

Bakvet

Ik vind dat je,  zeker bij een bewuste keuze voor een bepaalde service,  niet achteraf moet klagen over de kosten van die service.
Als die (vooraf bekende) kosten een bezwaar waren geweest had er een andere keuze gemaakt moeten worden.
V.w.b de weinige tolwegen in Californië zou je er bv voor kunnen kiezen om ze te vermijden.
Voor de wat moeilijker te vermijden cashless tolbruggen rond San Francisco is er de mogelijkheid van de online one-time payment.

Je bent wel heel erg bezig je eigen gelijk te zoeken. Ik probeer weleens wat uit en als ik het interessant vind dan meld ik dat hier. Ik heb bijvoorbeeld geen Amazon Prime, maar anders zou ik geprobeerd hebben om van hun 'kassaloze' winkel op Market Street in San Francisco gebruik te maken. Spullen die je nodig hebt pakken en naar buiten lopen. Daar kan ik dus helaas niets over zeggen.

Ik kan wel iets zeggen over de FastTrak transponder die je aangeboden wordt. Die berekent je als je over de Golden Gate rijdt (inbound) een toltarief zonder korting, waar je wel recht op hebt. Dat vind ik nep. Bovendien betaal je voor dienstverlening. Je betaalt dus niet om opgelicht te worden.

Dus nogmaals ik probeer dit uit en geef er mijn mening over. (Zo heb ik ook gemeld dat waarschijnlijk de goedkoopste data en bel-optie op dit moment die van Smart Mobile is, kost $25, je moet er een USA T-mobile geschikte SIM bij kopen ($1). Die combinatie vond ik alleen bij Best Buy, Walmart verkoopt die pakketten wel, maar niet de SIM. Je kunt voor die $25 nationaal en internationaal bellen. Dit kan ik melden doordat ik het heb uitgeprobeerd. Dus niet zoals de meeste mensen op dit forum alleen maar vragen stellen over mogelijke routes.)

Daarom ben ik ook blij dat hier gemeld is dat je nu in Florida nu op een redelijke manier onder die tol-service oplichterij uit kunt komen, al is het alleen maar een test en al is het alleen verkrijgbaar op de luchthaven van Orlando. Zonder dit soort info heeft dit forum niet zoveel zin.

Tijdens mijn reis ben ik zeker drie keer onverwachts op een tolweg uitgekomen. Denk je werkelijk dat het voor een vreemde te doen is om de reis zo te plannen dat je deze wegen vermijdt? Verder heb ik er niets tegen om tol te betalen, alleen ik houd er niet van om opgelicht te worden. Vroeger gooide je een paar kwartjes in een bak. Tegenwoordig is het $1.25 of zo, plus $4.00 service fee van het bedrijf dat deze geweldige service aanbiedt.
#25 - 21-06-2019, 22:50 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2019, 22:58 uur door Bakvet »

Dirc

Iedereen mag zijn mening uitspreken hoor, geen enkel probleem maar veel dingen kun je toch van te voren weten?
Mijn eerste toll avontuur verliep vlekkeloos vorig jaar en ik kan nu niet zeggen dat ik maandenlang gestudeerd heb om het uit te zoeken.
#26 - 22-06-2019, 21:10 uur

Terpies

Stel gewoon een fatsoenlijke navigatie app zoals Waze in op ‘vermijd tolwegen’ en voila geen frustratie meer. Je zeurt imho om het zeuren.
#27 - 29-06-2019, 22:14 uur

Bakvet

Ik neem aan dat dit tegen mij gericht is? Wat een nutteloze reactie. Reageer gewoon niet als je geen zin hebt om iets nuttigs bij te dragen.

Zo ook je melding: "ING met Apple Pay werkt gewoon in de VS." Wat is dat voor een betweterige reactie?

Heb je het dan uitgeprobeerd? Vertel liever hoe vaak het wel/niet gelukt is. Ik heb namelijk een 'ouderwetse' ING pas en die werkt ook lang niet overal. Beter dan de vorige, maar niet overal. Contactloos betalen met m'n telefoon en de ING kaart: ik denk acht van de tien pogingen mislukt. En werkt Apple Pay van ING net zo goed als die van de gratis internetbank N26? Dat zijn interessante vragen om te beantwoorden.

Zo ook je verhaal over Waze. Klopt van geen kant. Heb dat weleens gedaan (tolwegen vermijden met routeplanner) in Miami en na een half uur rijden was ik weer op de plek waar ik begonnen was. Bovendien WIL ik niet omrijden, ik wil geen tolwegen vermijden, ik wil voorkomen dat ik gemiddeld $4 extra per passage aan een niet-tolweg instantie moet betalen. Een klein percentage akkoord, maar niet 2-3x keer zoveel als het tolbedrag zelf.
#28 - 30-06-2019, 10:31 uur
« Laatst bewerkt op: 30-06-2019, 10:46 uur door Bakvet »

Terpies

Mijn verhaal klopt van geen kant?

Wat is er niet nuttig aan mijn reactie. Ik ben net terug uit Florida en rijd altijd zonder tolwegen te gebruiken. Heb er weer bijna 6000 mijl opzitten en nul tolwegen gebruikt.
Het wegen systeem in Florida en in alle andere staten van de US is er tevens op ingericht dat er altijd gewaarschuwd wordt bij de last exit voordat je op een tolweg zit.  Onze kinderen wonen in de US en snappen niet dat iedereen zo loopt te klagen over het tolsysteem: als je het niet wilt gebruiken doe je dat toch niet. Vaak zijn de normale wegen rond de steden rustiger dan de turnpikes, en de meeste HOV lanes zijn voor vakantievierders ook zonder tol te betalen te gebruiken, want je bent immers toch met twee of drie (uitzondering) personen in de auto.

Bovendien klopt je eigen verhaal van geen kant:

1. Je transponder gaat altijd boven toll by plate (maar je moet je transponder wel registreren met je kenteken). Dus jij hent waarschijnlijk zelf iets niet goed ingesteld (net als bij je Waze onzin verhaaltje).
2. Je betaalt geen fee van $4 per passage, maar per dag, ongeacht hoeveel tolwegen je neemt op die dag betaal je maar 1x $4  aan toeslag.

Ik zou eens gaan kijken hoe Waze werkt, hoe je instellingen staan  of misschien moet je je verdiepen in hoe je mobiele telefoon werkt.

Apple pay met ING werkt ZONDER  problemen, zowel in NL als in de US. OVERAL waar het Apple pay logo in de US staat werkt Apple pay, ook met ING en in NL werkt het bij ALLE contactloze betaal terminals.
Helaas zijn niet alle betaal terminals in de US geschikt voor wireless betalen, laat staan chipkaarten, dus ben je overgeleverd aan de magneetstrip. Zelfs een flesje cola uit sommige  frisdrank automaten in de meeste malls of bij sommige tankstations aan de pomp kun je contactloos betalen, en staat er keurig een applepay/samsungpay/googlepay logo bij de betaalopties.

Wederom, verdiep je eens in de (moderne) technologie of lees eens een handleiding misschien helpt het.

Als ik kijk naar de toonzetting van je laatste drie Posts in dit topic denk ik dat je eens een beetje rust moet nemen...of misschien ben je toe aan vakantie.
#29 - 01-07-2019, 19:01 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2019, 19:10 uur door Terpies »

Bakvet

Niet sorry, want ik word de hele tijd aangevallen op mijn mening en daarbij worden mijn reacties telkens uit z'n verband gerukt. Als ik zeg dat ik deze vakantie in California vijf keer een Toll plaza gepasseerd ben en dit $20 service fee gekost heeft, dan is dat dus $4 per keer. Dit vind ik een idioot bedrag. Ik vind dat dit grenst aan oplichterij. Natuurlijk, ik had cash kunnen betalen of per internet, maar dat wilde ik juist eens niet doen. Daarbij reageert iedereen alsof het allemaal zo makkelijk is om tolwegen te vermijden. Ik stel dat het bijna niet te doen is voor iemand die zich niet vooraf helemaal verdiept hierin. Zeker mensen die voor het eerst naar een bepaald gebied in de V.S. gaan.  En dan moet je ook  nog eens gaan kijken hoe jouw autoverhuurder je probeert op kosten te jagen. Je kunt beter je tijd besteden aan nuttigere zaken, zoals het uitzoeken van openingstijden e.d. Vind ik.
#30 - 01-07-2019, 19:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15