Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 maanden rondreis

Discussie gestart

Diemie 13

Hallo iedereen,

Mijn eerste post op het forum  :D

In mei/juni gaan wij 2 maanden rondreizen in een Truck-camper van Cruise America in het Westen van de VS. We vinden dit een heerlijke grootte van camper, hij past op een normale parkeerplek, maar hij heeft toch voldoende ruimte binnenin voor 2 personen. We houden beiden van de natuur en wandelen en willen dus ook de mooiste natuur beleven en op de mooiste plekken kamperen. Dit is ons reisschema tot nu toe:

1   Dusseldorf - Los Angeles
2   Los Angeles         
3   Los Angeles - Death Valley
4   Death Valley- Las Vegas
5   Las Vegas
6   Las Vegas - Grand Canyon SOUTH
7   Grand Canyon
8    Grand Canyon
9    Grand Canyon - Page
10    Page (Antelope Canyon) - Buckskin Gulch (Wire Pass Trail) - Zion
11   Zion
12    Zion
13   Zion - Kodachrome SP - Grand Staircase Escalante   
14   Grand Staircase Escalante
15   Grand Staircase Escalante
16   Grand Staircase Escalante - Capitol Reef
17    Capitol Reef
18    Capitol Reef - Moki Dugway
19   Moki Dugway - Valley of the Gods - Gooseneck SP - Monument Valley
20 - 30   Monument Valley - Arches
31   Arches - Dinosaur NM
32    Dinosaur NM
33    Dinosaur NM – Grand Teton
34    Grand Teton
35   Grand Teton
36   Grand Teton - Yellowstone SOUTH
37    Yellowstone SOUTH
38   Yellowstone SOUTH - Cody (via Wapiti Hwy)
39    Cody - Yellowstone NORTH (via Beartooth Hwy)
40   Yellowstone NORTH
41   Yellowstone NORTH
42   Yellowstone NORTH - Stanley (Sawtooth NF)
43   Stanley (Sawtooth NF)
44 - 46   Stanley (Sawtooth NF) – Lee Vining (wat doen onderweg?)
47    Lee Vining – Yosemite (Tioga Pass)
48   Yosemite
49   Yosemite
50   Yosemite
51   Yosemite
52   Yosemite - San Francisco (via Napa/Sonoma Valley)
53   San Francisco
54   San Francisco
55    San Francisco - Monterey
56   Monterey - Kings Canyon
57   Kings Canyon
58    Kings Canyon
59    Kings Canyon - Los Angeles
60   Los Angeles - Dusseldorf

Vragen:
- Zouden jullie na Zion ook Bryce nog toevoegen? We zouden enkele dagen willen ronddwalen in de slot canyons van Grand Staircase Escalante. Maar misschien kunnen we hier 1 dag afpitsen en Bryce toch toevoegen?
- Tussen dag 20-30 weten we het nog niet goed. We willen zeker Arches, Canyonlands, Dead Horse SP, Island in the sky gedaan hebben. Maar welke weg we zullen nemen is nog een raadsel. Is het de moeite om via Black Canyon of the Gunnisson, Ouray en Colorado NM te rijden?
- In Yosemite, Yellowstone, Grand Canyon, Zion en Kings Canyon hebben we onze camping al vastgelegd. Voor de rest zouden we graag ook willen wildkamperen of ter plekke een plekje proberen te bemachtigen (zoals nabij Arches bvb langs Hwy 128). We zouden daarvoor apps zoals Wikicamps en iOverlander willen gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Of hebben jullie tips voor mooie plekjes?
- We zouden een lokale SIM kopen, maar ik heb gelezen dat VERIZON de beste coverage heeft buiten de steden. Iemand ervaring met deze provider? Is het makkelijk om aan zo'n SIM met onbeperkte data te geraken?

Alle tips of suggesties/opmerkingen zijn meer dan welkom :)

Bedankt alvast!
#1 - 26-02-2020, 16:43 uur

Hans B

Twee maand FANTASTISCH !!!

Prima route ook heerlijk relaxt, ik zie mensen deze route in 1 maand afraffelen.

Go with the flow, je hebt al campings vastgelegd laat je voor de rest verrassen.

Bryce 100% toevoegen, een dagje kun je elders wel wegtrekken.
Als je niet gaat afdalen is de Grand Canyon met 1 volle dag ook prima genoeg.
Anders houdt je tussen 20 en 30 vast wel enkele dagen over.
Mocht je tussen 20 en 30 idd dagen over houden kun je overwegen van Yellowstone via Seattle te gaan. Daar heb je mt.rainier, mt.st.helens, oregan dunes, crater lake, en meer moois, misschien iets beter dan rechtstreeks Y - Y.
Tussen Yellowstone en Yosemite is genoeg natuurlijk maar niet echt spektaculair.

Iets meer tijd voor Las Vegas zou ook prima zijn, toch een heel bijzondere stad.

Valley of Fire een minimaal prachtig parkje.
Goblin SP ook goed voor enkele uurtjes.

IOverlander is een prima app.

Zelf heb ik een Verizon telefoon ($60) een 8gb kost $50 per maand. Ik gebruik de telefoon als hotspot voor mn tablet en eigen gsm.
Bedenk wel in the middle of no where is GEEN verbinding bij geen enkele provider. Utah is veel middle of...... maar Verizon heeft wel de beste dekking.

Succes en veel plezier.
#2 - 26-02-2020, 18:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Wow !!  Met @Hans B  eens dat jullie reisschema een verademing is tegenover de vele race-schema's die we vaak voorbij zien komen.
En dat van iemand die, volgens z'n profiel,  nog maar 1X in Amerika is geweest. 
Alvast dikke vette complimenten voor deze rustige route !!!   Hier ga ik me de komende dagen eens in verdiepen.
Tips e.d. over de route volgen dan ook later.

Om te beginnen heb ik wel een vraagje en een opmerking.
Ik zie Death Valley in jullie schema staan.
Veel camperverhuurders  verbieden tussen bepaalde data in de zomerperiode de doortocht door Death Valley.
Mijn vraag:  Mogen jullie in de periode dat jullie door Death Valley rijden daar wel zijn ? (verboden data verschillen nl per verhuurder)

Opmerking:
Jullie hebben al diverse camping staanplaatsen vastgelegd. 
Begrijpelijk,  maar dat beperkt wel je mogelijkheden om nu nog dingen in je route te wijzigen. Ben je je daarvan bewust ?
#3 - 26-02-2020, 21:37 uur

Diemie 13

Bedankt voor jullie reactie! Hopelijk loopt die situatie met het Coronavirus niet uit de hand, want met de wispelturige Trump weet je nooit he... Geen toeristen meer toelaten ofzo :-( Dat is nu al het geval met toeristen uit China, dus ja...

@ Hans B
- Bedankt voor je raad ivm Bryce! We passeren er toch, dus dan kunnen we er beter eens gaan kijken he :-) Maar dan gaan we het wel op 1 dag houden, enkele uren een flinke wandeling of zo...

- We houden van stevige wandelingen, dus zouden zeker en vast graag afdalen in de Grand Canyon, dus de dagen daar hebben we wel nodig.

- In het begin vind ik onze route nogal redelijk snel en gevuld, en doordat we al campings hebben vastgelegd in Zion en Grand Canyon, en dat de Antelope Canyon al vastligt, is het redelijk moeilijk om daar nog in te schuiven (bvb langer in Vegas of Valley of Fire SP passeren). Dat had ik achteraf gezien iets anders kunnen regelen, maar nu schuiven met die data dan verlies ik mijn camping in deze National Parks, en we willen graag ín de NP liggen...

 - Ivm Seattle en Oregon: daar hebben we lang over getwijfeld, om van Yellowstone naar Seattle en via de Oregon coast naar San Francisco af te dalen. Maar dat zou de weg een stuk langer maken, weer heel veel extra stops toevoegen, en we willen net graag genoeg tijd hebben op elke plek... Keuzes maken, zo moeilijk :-)

- Goblin SP, thanks! Die voegen we toe aan Capitol Reef!

- Is het makkelijk om in LA aan een Verizon SIM te geraken?


@Cees A
- Eigenlijk ben ik nog nooit in de VS geweest, ik liep al wat voorop op de feiten :-D Mijn vriendin al wel, een rondreis in Florida, maar dat is al heel lang geleden. Maar ik heb het gevoel met wat ik nu al lees en hoor, dat ik zeker zal willen terugkeren...
- We huren een T-17 Truck Camper van Cruise America, ik dacht dat zij één van enigen waren die wel toelieten om door Death Valley te rijden in mei. We hebben trouwens maar 1 dag gerekend voor Death Valley, s'Ochtends vertrekken en de Scenic Route nemen naar Vegas. Is dat te doen denken jullie?
- We zijn ons inderdaad bewust dat door het vastleggen van enkele campings onze route niet meer zo héél hard kan wijzigen, maar we wilden in bepaalde parken wel zeker zijn dat we in het NP konden verblijven. Ik had me al bang laten maken dat het soms echt horror kan zijn om een campingplek te bemachtigen...
#4 - 27-02-2020, 09:07 uur

Cees A

We huren een T-17 Truck Camper van Cruise America,
ik dacht dat zij één van enigen waren die wel toelieten om door Death Valley te rijden in mei.
Laten we vooropstellen dat ik geen kampeerder ben. Ik laat het geven van kampeertips dan ook graag over aan kamperende forumleden.
Ik kijk echter, meestal n.a.v. een forumvraag, wel eens naar de voorwaarden van camperverhuurders.
Ik zie dan bijvoorbeeld dat iedere verhuurder zo'n beetje z'n eigen verboden periode heeft voor Death Valley.
Cruise America staat inderdaad het (voorzichtig) rijden door Death Valley min of meer toe.
Ik zet wat vraagtekens bij die "toestemming" van Cruise America.
Andere verhuurders hebben in hun voorwaarden een duidelijk verbod staan om door DV te rijden.
Als er iets gebeurt met je camper in DV ben je niet verzekerd en ook bij mechanische pech zijn alle kosten voor jou.
Cruise America daarentegen stelt dat je wel door DV mag rijden, maar als er iets gebeurt zijn, ook bij Cruise, alle kosten voor jou.
Volgens mij is er dus in feite weinig verschil tussen Cruise America en andere camperverhuurders.
Als er iets gebeurt krijg je van iedereen een dikke vette rekening toegeschoven.
Ik zou dan ook willen adviseren om de meest recente huurvoorwaarden eens goed door te lezen.

De reden voor dat verbod is een beetje technisch.
De meeste campers worden gebouwd op het onderstel van een bestelwagen cq klein soort vrachtwagentje
De camperbouwer zet op dat onderstel een hoge, vierkante camper-opbouw met de aerodynamische eigenschappen van een flatgebouw.
Nu moet je weten dat de luchtweerstand van een voertuig toeneemt met het kwadraat van de snelheid.
Als je dus 2X zo snel gaat rijden wordt je luchtweerstand 4X zo groot.
Arm bestelwagenmotortje dat onder je motorkap ligt, zeker in een omgeving waar het in de zomer tegen de 50 graden wordt.
Camperverhuurders hebben in het verleden te maken gehad met dure motorschades door overbelaste en, vanwege de hoge temperatuur, niet goed gekoelde motoren.
Vandaar dat verhuurders liever niet zien dat je door Death Valley rijdt, zeker niet in de warme zomerperiode.

We hebben trouwens maar 1 dag gerekend voor Death Valley, s'Ochtends vertrekken en de Scenic Route nemen naar Vegas.
Is dat te doen denken jullie? 
Ja, dat kan best.  Het is vanaf Furnace Creek in Death Valley maar iets meer dan 2 uur rijden naar Las Vegas.
In feite heb je dus bijna een hele dag voor Death Valley.
Bovendien, als het (te) warm is in DV ga je daar toch geen lange wandelingen maken.

Nog een tip over het stuk tussen LA en Death Valley:
Tussen LA en Death Valley kom je waarschijnlijk langs het plaatsje Mojave.
Stop even bij het vliegveld van Mojave want daar is een grote "graveyard" voor passagiersvliegtuigen.
Linkje: https://www.airplaneboneyards.com/mojave-desert-california-airplane-boneyard.htm
24 mijl noordelijk van Mojave, aan Hwy 14, ligt het Red Rock Canyon State Park. Ook een leuke tussenstop-plaats.
Linkje: ---> http://www.parks.ca.gov/?page_id=631

We zijn ons inderdaad bewust dat door het vastleggen van enkele campings onze route niet meer zo héél hard kan wijzigen,
maar we wilden in bepaalde parken wel zeker zijn dat we in het NP konden verblijven.
Ik had me al bang laten maken dat het soms echt horror kan zijn om een campingplek te bemachtigen...
Vastleggen van een overnachtingsplek, kampeerplaats hotel, is vooral een persoonlijke kwestie.
Ik reis al 30 jaar, ongeveer 1 maand per jaar,  op de bonnefooi door Amerika (en soms Canada)
Vele van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in de super-hoogseizoenmaanden.
Ik kan je verzekeren dat we al die jaren nog nooit in de auto hebben moeten overnachten.
Maar... Veel Amerikagangers gaan slecht slapen als ze niet minstens 6 maanden van tevoren hun overnachtingen hebben vastgelegd.
Voor die personen is mijn stijl van reizen natuurlijk geen aanrader. Die kunnen beter alles vastleggen.
Maar, ik bedoel maar .......... Als je een beetje flexibel bent kan het dus wel.
 
Het kan voorkomen dat er bij aankomst bij een park zelfs op de "first come first serve" campings geen plaatsje meer vrij is.
Big deal ...... Dan ga je toch gewoon naar een camping net buiten de parkgrenzen ?
Ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben.
Maar zoals gezegd, als je hier slecht van gaat slapen, negeer dan aub mijn mening in deze want ik wil je niet van je nachtrust beroven.
 
Nog wat algemene info-tips over de parken en plaatsen die jullie op je reis aandoen
Algemene informatie over de meeste parken/plaatsen die jullie bezoeken kun je vinden bij onze voorbeeldroutes.
Je vindt er o.a. tips over things to do en links naar parkmaps en trailmaps.
Voor jullie zijn de zuid-west voorbeeldroute en de route van Denver-Yellowstone enz. van belang

Hieronder de rechtstreekse linkjes naar die 2 voorbeeldroutes:
De Z-W Route: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Denver-Yell: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/
#5 - 27-02-2020, 11:16 uur

Cees A

O, je vraag over Bryce vergeten ..................
Als je van Zion naar Kodachrome gaat kom je langs Bryce. Zonde om dit park over te slaan.
Al bekijk je, vanwege tijdgebrek, alleen maar het voorste deel van Bryce, bij Sunset Point en Sunrise Point.
Dat gedeelte is tevens het mooiste stuk van het park.
Loop als je tijd hebt zeker de Navajo-Queens Garden combinatietrail  (zie zuid-west voorbeeldroute)
Het bekijken van dat voorste deel van het park plus het lopen van die Navajo-Queens Garden trail kost je hooguit een halve dag.

Aanrader is ook de buiten het park liggende Mossy Cave trail:  https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/mossycavetr.htm
Kan zijn dat de (kleine) parking bij de trailhead vol staat en dan heb je pech.
Maar als je je auto wel kwijt kunt, zeker even stoppen bij deze korte, maar mooie trail.
#6 - 27-02-2020, 11:30 uur

Hans B

Voor Verizon zul je een Verizon telefoon moeten kopen. De europese smartphones die ik bij me had in alle jaren waren niet compatible met Verizon.
Om 6 tientjes zal het vast niet overgaan.
#7 - 27-02-2020, 19:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Schuiven met campings
Je kunt overwegen de 1e nacht Grand Canyon in te ruilen voor een gratis plek bij op de parkeerplaats het visitor center in Williams. Is een erg leuk cowboystadje. Leuke winkelstraat, heb je geluk is er een gunfight te zien.
De rit vanaf LV bekort je daarmee, de volgende dag is het een royaal uur naar GC.

Afdalen in de GC doen wij vaak een stukje voor het gevoel, als je ver gaat, bedenk dat alles ook weer omhoog moet.
Een mooie makkelijkere wandeling is met de bus naar Hermits Rest en dan 13km terug naar Village.

Van Monument Valley naar Moab is niet zo ver. Je begroot daar 10 dagen. Er is veel te zien maar als je elders wat royaler wil zitten (Seattle / Orgeon) kan dit stuk met 5 dagen ook prima.
Monument Valley 1/2e dag
Canyonlands island in the sky 1 dag
Arches 2 dagen
Dan nog een hooguit 2 dagen als reserve en je kunt verder.

Neem de Shafer trail is super mooi

Heb je bij Arches geen camping of vind je het te duur, rij dan 11km noordelijk, sla rechts af, onverhard en daar zie je vast mega veel campers gratis staan.
Tip. Leeg en vul je water bij de Maverick in Moab, is ook gratis.
#8 - 27-02-2020, 19:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Diemie 13

@ Hans:
- We begroten inderdaad 10 dagen omdat we eventueel via Mesa Verde, Black Canyon of the Gunnisson, Ouray, Colorado NM willen rijden. We weten nog niet goed of we deze detour gaan doen. Ik kreeg deze detour als tip op het Lonely Planet forum. De Rockies zouden echt supermooi moeten zijn in dat deel...
- Die Shafer Trail ziet er fantastisch uit! Is die te doen met een mountainbike denk je? We gaan hem niet proberen in onze camper ;-)
- Thanks voor de tip ivm het water! Is hettrouwens over het algemeen makkelijk om plekken te vinden om te vullen en legen? Ik heb in Australië en Nieuw-Zeeland al rondgetourd in een campervan, dus heb wel wat ervaring, maar dit is de eerste keer in de VS, dus best wel spannend.

@ Cees:
- Bedankt voor je tips over Bryce, die gaan we zeker ter harte nemen.
- Ik ga de kleine lettertjes nog eens nalezen in het contract met Cruise America, maar zelfs als het op eigen risico is, dan denk ik dat ik het toch ga doen... Het is een kleine camper, op een stevige pick-up truck. Ik wil Death Valley heel graag zien :-)
- Leuke tip over het vliegveld van Mojave, daar gaan we zeker eens kijken!
#9 - 28-02-2020, 08:59 uur

Cees A

Een nieuw berichtje met tips over het volgende stuk van je route:

De Wire Pass Trailhead ligt aan een onverharde weg, de House Rock Valley Road, en hier heb ik eigenlijk dezelfde vraag als bij de weg naar Hole in the Rock.
Mag je van je verhuurder over dit soort onverharde wegen rijden ?
Goed nieuws voor als het mag: Bij mooi weer is die House Rock Valley Road best te doen, zelfs met een personenwagen.
Als het regent of als het de dag(en) voor je daar bent heeft geregend kan de weg onbegaanbaar zijn, zelfs voor 4WD voertuigen !!
Informeer bij twijfel bij het Paria Ranger Station aan Hwy 89 naar de toestand van de weg.
Het wordt trouwens ook sterk afgeraden om bij kans op buien in die omgeving die Canyon in te gaan.
Zoek maar eens bij youtube naar video's met de zoekterm "flashfloods", dan snap je waarom..........

Mag je geen onverharde wegen rijden of is de H.R.V. Road onbegaanbaar, denk dan als alternatief eens aan de Toadstool Hoodoo Trail.
Misschien past deze trail nog beter in jullie tijdschema bij Page.  Zo heel veel tijd heb je daar immers niet ...........
De parking voor deze trail ligt aan Hwy 89, tussen milemarkers 20 en 21.
Komend van Page ligt de trailhead aan de rechterkant van de weg.
Op zich is die trail naar de Toadstool niet zo groot (ongeveer 2 km) maar je kunt 'm zelf nog uitbreiden.
Als je bij de "grote paddestoel" linksaf slaat en die witte rotswand volgt kom je, na wat eenvoudig klimwerk over wat rotsblokken, op een punt waar die witte rotswand een bocht maakt.
Net na die bocht is een vallei die volstaat met hoodoos. Vrijwel niemand loopt zover, dus meestal ben je daar helemaal alleen.

Kijk voor meer info over Page, Zion en Bryce bij de zuid-west voorbeeldroute.

Kodachrome is een verrassend mooi park met een aantal mooie hiking trails.
We zijn daar zelf 2 jaar geleden nog 1 volle dag geweest.
We hebben toen de volledige Panorama trail, de Grand Parade trail en de Angels Palace trail gelopen.
De complete trailsectie bij Shakespeare Arch was toen helaas afgesloten.
Als ik een waardering zou moeten geven aan de 3 trails die we gelopen hebben zou Panorama op 1 staan, Grand Parade op 2 en Angels Palace op 3.
Info over Kodachrome: https://stateparks.utah.gov/wp-content/uploads/sites/13/2017/03/Kodachrome-Basin-Brochure-2017.pdf
Op pagina 6 van die PDF brochure vind je een duidelijke trailmap met alle trails in het park.

Capitol Reef is een geweldig mooi park en een van mijn favorieten.
Er zijn vele hiking trails in alle soorten en maten en je kunt zonder moeite een aantal dagen vullen in dit park.
Voor de meeste toeristen is Capitol Reef echter niet meer dan een overnachtingsplaats tussen Bryce en Moab.
Jammer .......... Ze weten niet wat ze allemaal missen.
Meer info over de meest gebruikelijke trails vind je bij de zuid-west voorbeeldroute.
Je vindt daar ook een link naar een trailmap.

Moki Dugway is met jullie kleine truck-camper goed te doen. Ik dacht dat er een max. was van 22 ft lengte.
Dit stukje (gravel)road is een onderdeel van een doorgaande highway en wordt goed onderhouden.
De weg door Valley of the Gods is een andere pan eten. Bij goed weer kan de staat van de weg meevallen.
Bij regen (ook in de periode voor jullie daar zijn) zou ik even goed uitkijken.
Ik schreef eerder al over een eventueel verbod op het rijden van dit soort wegen.........
Meer info over Moki Dugway en Goosenecks bij de zuid-west voorbeeldroute.
#10 - 28-02-2020, 10:29 uur

Hans B

Ik heb getracht mijn vorige post aan te passen maar krijg steeds een fout melding.

In de Grand Canyon lopen wij meestal naar het eerste 'rust'punt op de Bright Angel trail is dat 1 ½ mile house en de South Kaibab trail het Ooh-Aah-point dan ben je met de afdaling 45min  kwijt. Verder lopen is geen probleem, maar zoals ik al aangaf, alles moet ook weer omhoog.
Verder is de busrit naar Hermit's Rest ideaal om terug te gaan wandelen 13km, prima te doen.

Moab heeft 2 Maveriks water dumpen en verse vullen kan bij de zuidelijkste, de eerste rechts die je tegenkomt. De andere zit meer midden in het dorp en daar kan het niet.

De Shafer trail zou met jullie camper wel mogelijk zijn, als je ook de Valley of the Gods gaat doen, is de Shafer van eenzelfde orde.
Op de fiets is misschien wel idealer, maar bedenk dat een rondje fietsen 75mijl is en het hoogteverschil is 750meter en 20km klimmen.

Voor Mesa Verde moet je vooraf tickets bestellen als je met een rondleiding van een gids mee wil.
Kijk even goed op hun website.

Vullen en tanken is op elke camping mogelijk., soms bij een tankstation volgens mij is dat op IOverlander ook te vinden.
#11 - 28-02-2020, 12:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik heb getracht mijn vorige post aan te passen maar krijg steeds een fout melding. 

Ik neem aan dat je de knop "verander" hebt gebruikt om je bericht te veranderen ? 
Nou, sinds een recente forumupdate werkt die "verander" knop helaas niet meer.
Je moet nu die knop ernaast,   dat kleine symbooltje dat eruit ziet als een potlood, gebruiken.
Ik zat enige tijd geleden zelf ook met dat probleem, maar  medeforumlid en whizzkid  @Dirc  kwam toen met bovenstaande oplossing.
Probeer dit maar eens uit.  Bij mij werkt deze oplossing  in ieder geval goed.
Grtz,  Cees
#12 - 28-02-2020, 13:07 uur

Hans B

Ga ik doen, dank je.
#13 - 28-02-2020, 15:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ik heb getracht mijn vorige post aan te passen maar krijg steeds een fout melding. 

Ik neem aan dat je de knop "verander" hebt gebruikt om je bericht te veranderen ? 
Nou, sinds een recente forumupdate werkt die "verander" knop helaas niet meer.
Je moet nu die knop ernaast,   dat kleine symbooltje dat eruit ziet als een potlood, gebruiken.
Ik zat enige tijd geleden zelf ook met dat probleem, maar  medeforumlid en whizzkid  @Dirc  kwam toen met bovenstaande oplossing.
Probeer dit maar eens uit.  Bij mij werkt deze oplossing  in ieder geval goed.
Grtz,  Cees

whizzadult dan nog altijd. Alhoewel, 36 jaar is in verhouding tot jou natuurlijk aardig kind  ;D
#14 - 28-02-2020, 15:46 uur

Cees A

Na dit intermezzo over wijzigen van je bericht weer terug "on topic" voor het volgende rondje met tips:
Jullie hebben 10 dagen voor Moab.    Luxe hoor.    :afro:  Er is daar in die omgeving genoeg te doen om die 10 dagen te vullen.

Kijk voor de gebruikelijke tips over de parken bij Moab, parkmaps, info over hiking trails en trailmap bij onze ZW voorbeeldroute. Scheelt mij een partij typewerk.

Misschien kun je 1 (of 2) van die dagen besteden in het Needles District van Canyonlands National Park.
Canyonlands bestaat namelijk uit 2 aparte delen, Island in the Sky en Needles District.
De meeste toeristen bezoeken alleen Island in the Sky, maar Needles is ook echt wel de moeite waard
De zijweg (wegnr.211) die je naar de ingang van Needles District voert ligt 14 mijl noordelijk van Monticello aan Hwy 191.
Nog 6,5 mijl verder naar het noorden op de 191 vind je een zijweg die je naar Needles Overlook voert.
Kijk op deze parkmap en alles wordt meteen duidelijker: http://npmaps.com/wp-content/uploads/canyonlands-national-park-map.pdf

Arches National Park is bekend om z'n rotsbogen. (Arches)
Buiten de parkgrenzen van Arches liggen echter ook nog wat rotsbogen met mooie hiking trails er naar toe.
Een mooie trail is de ± 5 km lange Corona Arch Trail...   (Hmm,  het is net alsof ik het woord Corona de laatste dagen meer heb gehoord)
Bekijk wat foto's van deze trail en de arch op onderstaande pagina.
---- (op die pagina een flink stuk naar beneden scrollen, de eerste foto's betreffen een andere arch) -----
Linkje naar de foto's: http://kalaman0032maa2014.blogspot.com/2014/04/12-04-14-green-river-arches-np-marlboro.html

Noordelijk tegen Moab aan ligt een gebied dat een paradijs is voor 4WD voertuigen en MTB fietsen, Hells Revenge.
Zoek bij Youtube maar eens op "slick rock mountain bike trail moab" dan zie je de mtb trails.
Tip:  Er zijn daar zelfs oefentrails voor beginnende mtb'ers
Tip 2: Heb het zelf nooit gedaan, maar het schijnt mogelijk te zijn om je met je MTB fiets af te laten zetten in Canyonlands, bovenaan de Shafer Trail.
Je kunt dan zelf via de Shafer Trail omlaag rijden en via de Potash Road terug naar Moab fietsen
Lijkt me een stuk relaxter dan eerst zelf dat hele eind  van Moab omhoog te klimmen naar Canyonlands
Bekijk ook eens wat youtube video's over het 4WD parcours in Hells Revenge. Zoekterm: "Hells Revenge Moab"

Rondom Moab zijn trouwens ook een aantal gewone, geasfalteerde fietspaden voor het minder ruige fietswerk.
Zo loopt er bv een mooi fietspad langs Hwy 128, langs de Colorado River.
Over de Colorado River gesproken, je kunt in Moab  een rafting tour boeken op die rivier.

In Moab zitten diverse bedrijven waar je een 4WD Jeep kunt huren waarmee je echt mooie ruige routes kunt rijden.
Je krijgt een heel roadbook bij die Jeep waarin diverse routes duidelijk zijn beschreven.
Een bekende route is bv:
Van Moab langs de Colorado en de Potash fabriek, langs de Shafer Trail omhoog en dan via Long Canyon terug naar Moab.
Long Canyon kan door rotslawines o.i.d. onbegaanbaar zijn en dan krijg je het advies om via Gemini Bridges te rijden.
Ik vind overigens die Gemini Bridges Route net zo leuk als Long Canyon.

Misschien heb je op het eind van je Moab avontuur nog 1 dag over voor Colorado National Monument bij Grand Junction.
Je zou dan bv de middag daarvoor alvast vanaf Moab via Hwy 128 langs de Colorado River naar Grand Junction kunnen rijden.
Je hebt dan de gehele volgende dag voor Colorado NM.
Lees meer over Colorado NM en de trails die je daar kunt lopen bij de Denver-Yellowstone voorbeeldroute.
Vanaf Grand Junction kun je je route vervolgen via de 139 richting Dinosaur Nat.Monument.

Ik wil trouwens zelf dit voorjaar ook weer eens naar Dinosaur.
De vorige keer was namelijk een beetje een fiasco want toen zaten we middenin de migratie van de Mormon Cricket.
Dinosaur werd overspoeld door miljoenen best wel grote, eng uitziende en boven de auto uitspringende insecten.
Niet echt aantrekkelijk om daartussen te gaan wandelen.
--- ( lees: mijn vrouw peinsde er niet over om uit de auto te stappen en ik stond zelf ook niet echt te popelen. )
Later vroegen we in het visitorcenter wat voor beesten we nu eigenlijk hadden gezien.
De parkrangers moesten natuurlijk lachen en wezen ons op 2 foto's.
Ze vroegen:  Did they look like this (foto van zo'n cricket)  and did the road look like that (foto van duizenden platgereden crickets)
Ons antwoord: Oh yes.    Bleek dus te gaan om migrerende Mormon Crickets.    In feite onschuldige  beestjes 
Dit jaar dus een nieuwe poging .............
O ja, zo zag die migratie er ongeveer uit:----> https://www.youtube.com/watch?v=Yy3dQJYquoY

 
#15 - 28-02-2020, 21:25 uur
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 13:31 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15