Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies voor rondje Phoenix april/mei

Discussie gestart

ToondeValck

Hoi hoi,

Inmiddels een ervaring rijker in het mooie Oost Canada zijn we alweer bezig aan een hopelijk net zo'n mooie 22 daagse reis met camper april/mei volgend jaar in de USA.
We willen nu starten en eindigen in Phoenix. Tevens wilen we omwille van weersomstandigheden en temperatuur de staten Arizona en New Mexico bezoeken. Ook willen we voorkomen om teveel km's te rijden. Globaal zou onze route er zo uit zien(hoop dat de link werkt):

https://goo.gl/maps/Tc3wWgTFd6y

Een gedetailleerde dagindeling hebben we nog niet maar grofweg zouden we de volgende bezienswaardigheden willen bezoeken. Dit zou ook tegengesteld kunnen.
Saguaro NP
Tucson
Coronado NF
White Sands NM
Albuquerque
Santa Fe
Taos
Bisti Badlands
Gallup
Petrified Forest NP
Coconino NF
Sedona
Prescott NF
Tonto NF
Graag zouden we jullie advies willen.
Wat moeten we zeker doen, wat kunnen we beter overslaan?
Wat vergeten we in deze streek?
Is alles te bereiken/berijden met een camper(c25)?
Qua weersomstandigheden lijkt het ons prima te doen. Of moeten we voorbereid zijn op.....?

Vast bedankt voor jullie adviezen!!
#1 - 11-10-2017, 19:19 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
April / mei is de perfecte periode voor een bezoek aan zuidelijk Arizona / New Mexico.
De woestijn staat in bloei en de temperatuur is aangenaam te noemen.
Ik denk dat je voor een dagen-verdeling wel wat inspiratie op kunt doen bij onze Arizona - New Mexico route.
Zie: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/?PHPSESSID=cf45og5hnk9rhk3tto100qab83

In de informatie bij die route kun je misschien nog wat tips vinden betreffende je route.
Ik denk dat het niet verkeerd is als je daar eens zou beginnen.
Heb je daarna over e.e.a. nog vragen dan horen we dat natuurlijk graag.
Succes met je planning
#2 - 11-10-2017, 19:32 uur

ToondeValck

Hallo CeesA,
Bedankt voor je snelle reactie en de link. Deze gaan we zeker eens goed doorspitten en komen ellicht met meer gedetaillerde vragen terug.

Groet Toon
#3 - 11-10-2017, 20:08 uur

Hans B

Prima rondje, maar vergeet niet dat geheel New Mexico op 5000ft of hoger ligt. Het koelt dus 's nachts enorm af. Extra dekens is dan geen luxe.
#4 - 14-10-2017, 00:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ToondeValck

Hallo,

Inmiddels al aardig ingelezen en veel gepuzzeld met de route. Daarbij zijn we erachter gekomen dat we toch wat minder km's willen rijden zodat er meer tijd overblijft om veel te zien en te doen. Onze nieuwe route ziet er tot nu toe dan zo uit:
Zo   15-4   Vlucht A’dam - Phoenix
Ma   16-4   Cruise America camper ophalen- Saguaro NP West
Di   17-4   Sag. NP West/Tucson Mountan Park/Old Tucson?
Woe18-4   Tucson Centre/Mission San Xavier/Madera Canyon
Do   19-4   Madera Canyon/ Colossal cave
Vr   20-4   Saguaro NP East/Agua Caliente/Mount Lemmon
Za   21-4   Sabino Canyon/Catalina State Park
Zo   22-4   Oracle State Park/Show Low
Ma   23-4   Apache Sitgreaves NF
Di   24-4   Petrified NF
Woe25-4   Window Rock/Venus en Cleopatra/Canyon de Chelly
Do   26-4   Coal Mine Canyon/Wupatki NM
Vr   27-4   Walnut Canyon NM
Wo 28-4   Arizona St. P. Route 89A - Slide Rock State Park - Sedona
Do   29-4   Sedona en omgeving
Vr   30-4   Jerome - Gold King Mine - Watson Lake
Woe 1-5   Prescott
Wo 2-5   Tonto NF
Do   3-5   Tonto NF
Vr   4-5   Lost Dutchman State Park
Za   5-5   Inpakken, camper inleveren en naar vliegveld
Zo   6-5   Aankomst Amsterdam

We moeten dit nog wel verder uitkristaliseren en jullie hulp kan daar bij helpen.
1 Wat denken julie in z'n algemeenheid van deze route? Op-en aanmerkingen? Wat zouden jullie anders doen of indelen.
2 20-4 De weg naar Mount Lemmon neemt ws edelijk veel tijd in beslag met een camper.
3 Wie heeft ervaring met Madera Canyon? Zijn de wandelingen de moeite waard en zijn er veel vogels te spotten?
4 Wat moeten we in Apache Sitgreaves NFzeker niet overslaan?
5 Suggesties voor Prescott NF?

Vast bedankt voor de suggesties.

Toon
 
#5 - 01-12-2017, 20:53 uur

Cees A

1 Wat denken julie in z'n algemeenheid van deze route? Op-en aanmerkingen? Wat zouden jullie anders doen of indelen.
Mooie, rustige route.   Het zou er, afgezien van de camper, een van mijzelf kunnen zijn.  :afro:

2 20-4 De weg naar Mount Lemmon neemt ws edelijk veel tijd in beslag met een camper.
Geen idee. Als je met een personenauto rijdt let je daar eerlijk gezegd niet zo op
Ik ben in Summerhaven, bovenop Mt. Lemmon wel campers tegengekomen dus je kunt er komen
De weg naar Mt Lemmon in ieder geval geasfalteerd en in goede staat.

3 Wie heeft ervaring met Madera Canyon? Zijn de wandelingen de moeite waard en zijn er veel vogels te spotten?
Hé, interessant dat je hier naar toe gaat. 
Ik heb dit ook wel eens op m'n wishlist gezet, maar die bestemming verviel toen vanwege tijdgebrek en de wat afgelegen ligging.
Ben dus eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen
 
4 Wat moeten we in Apache Sitgreaves NFzeker niet overslaan?
Ik ben diverse keren door dit gebied gereden, maar dat was steeds op doorreis.
Ik heb tijdens die doorreizen, en dat geldt ook voor Show Low, nooit gedacht "goh, hier moet ik eens een paar dagen blijven"
Ik zou zelf die 2 dagen dan ook liever ergens anders besteden.
Al eens gedacht over een meer oostelijke route  via City of Rocks, Silver City en Whitewater Canyon (de Catwalk) ?
Of misschien vanuit Tucson eerst een ommetje via Chiricahua en dan doorrijden naar Holbrook ?

5 Suggesties voor Prescott NF?
Maar genoeg !!  Prescott is een van mijn favoriete plaatsen in Arizona.
Ik neem aan dat je bij de voorbeeldroute al genoeg ideetjes hebt opgedaan over Watson Lake en de Granite Dells ?
Ik zou verder nog Granite Mnt.  (zuidelijk van Prescott) en Thumb Butte (westelijk van Prescott) willen aanbevelen.
Info Granite Mnt: -----> https://azstateparks.com/hotshots
Trailmap Thumb Butte: ---> https://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOCUMENTS/stelprd3811528.pdf

Verdere opmerkingen:
Je weet hopelijk dat je voor Coalmine Canyon een permit nodig hebt ?  En dat je een stuk over een onverharde weg moet ?
Waarschijnlijk een overbodige tip, want deze ken je ongetwijfeld.  Tonto natural bridge: --->  https://azstateparks.com/tonto
#6 - 02-12-2017, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 02-12-2017, 10:21 uur door Cees A »

Hans B

Omdat je de eerste week in Tucson verblijft vind ik een camper niet nodig. Handiger is om alles met auto en motel te doen. Zodra je uit Tucson vertrekt kun je de camper halen en op paf gaan.

Prescott wandel rondom Watson Lake en als je nog puf hebt ook om Willow Lake.
#7 - 02-12-2017, 10:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ToondeValck

Bedankt voor jullie reacties so far

@CeesA:
Mochten we idd besluiten om Madera Canyon aan te doen dan zal ik onze ervaringen zeker hier posten.
Een meer oostelijke route hadden we eerst ingedachten maar dit vinden we toch teveel km's.
Chiracahua hebben we ook aan gedacht, is ook nog een optie.
De weg van Globe naar Show Low schijnt wel heel 'scenic' te zijn?
Watson Lake en Granite Dells hebben we zeker al op ons lijstje staan. Granite Mnt en  Thumb Butte gaan we zeker verder onderzoeken.
Wat betreft het permit voor Coal Mine, op het andere forum was daar ook een discussie over en was het niet duidelijk. Waar kan ik dat permit halen. Voor Balanced Rock is dan ws ook een permit nodig?
Hoe lang is de onverharde weg naar Coal Mine en is dat te doen met een camper?
Tonto Natural Bridge waren we nog niet tegen gekomen. Gaan we zeker proberen in te plannen.
Thanks


#8 - 02-12-2017, 14:04 uur

Cees A

Ik beperk me in mijn antwoord even tot de officiële regels m.b.t. Balanced Rock en Coal Mine Canyon.
Dat sommigen van die regels afwijken is voor hun rekening.

Zowel Balanced Rock als het uitzichtpunt van Coal Mine Canyon liggen in Navajo gebied en daarvoor heb je een permit nodig.
Zo'n permit kun je bijvoorbeeld kopen in het visitor center in Cameron, maar het kan ook in Page.
Het wordt nog moeilijker als je ook de canyon in wil.   Dan kom je namelijk in het gebied van de Hopi's.
Individueel afdalen in de canyon is sinds enige jaren verboden en kan alleen onder begeleiding van een Hopi gids.
Op onderstaande website lees je meer over de regels van zowel de Navajo als de Hopi,  de permits en waar je die kunt kopen.
Linkje: ----> https://www.thewave.info/CoalMineCanyonCode/Map.html

Onderaan die pagina zie je een kaartje met de locatie van het uitzichtpunt.
Vanaf de verharde weg, de 264, moet je over ongeveer 1 km onverharde weg om bij het uitzichtpunt te komen
Tip: Als je met GPS navigatie rijdt, markeer dan de afslag naar die onverharde weg als waypoint in je GPS.
Er staat namelijk geen bordje !

Het is al weer even geleden dat ik daar was en toen was de onverharde weg in goede staat.
De toestand van onverharde wegen wijzigt echter constant.
Een flinke regenbui kan zo'n weg veel kwaad doen, dus over de toekomstige toestand van die weg is niets te zeggen.
#9 - 02-12-2017, 18:12 uur
« Laatst bewerkt op: 03-12-2017, 09:30 uur door Cees A »

Hans B

De Coal Mine Canyon zijn wij afgelopen april geweest. We hadden geen permit gekocht. We hebben ook niemand gezien.
Vanaf de doorgaande weg is het een mijl een zandpad op en daarna naar rechts.
Op Google Maps kun je heel goed het pad zien als je inzoomt.
Je moet wel heel ver wandelen om onderin de canyon te komen, misschien is het wel niet eens mogelijk.
Wij hebben links en recht een deel aan de bovenzijde gewandeld de kleuren zijn bijzonder mooi.
#10 - 02-12-2017, 18:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Op Google Maps kun je heel goed het pad zien als je inzoomt. 

@ToondeValck
Misschien een onnodige aanvulling en had je het al gevonden, maar je moet bij Google Maps zoeken naar "Coal Mine Canyon Overlook".
Dan zie je het uitzichtpunt en de (korte) onverharde weg er naar toe.
Zoek niet naar Coal Mine Canyon, want dan krijg je een punt veel verder in de canyon, een punt waar je niet kunt komen.
#11 - 03-12-2017, 09:57 uur

ToondeValck

@CeesA: uit respect voor de Navajo zullen we zeker ons best gaan doen om een permit voor Coal Mine en Balanced Rock te bemachtigen. Maar gezien de ervaringen van andere reizigers zal dat nog neit meevallen.
Een km is niet ver maar dDe weg  ernaartoe zullen we ter plaatse beoordelen. Onszelf onnodig in problemen brengen of schade toebrengen aan de camper is natuurlijk niet de bedoeling.
De Coal Mine Canyon  Overlook had ik idd ook gevonden evenals de weg ernaartoe. De afslag in de GPS zetten is een goed idee..

@HansB: We hadden ook het idee om de canyon alleen vanaf boven te bekijken. Ik las zoals CeesA ook aangeeft dat je in de canyon alleen met een gids in mag. We zijn niet zulke avonturiers dat we dat dan toch op eigen houtje gaan doen.

Bedankt weer!!
#12 - 03-12-2017, 14:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15