Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LA --> LA, 21 dagen in april 2018

Discussie gestart

Ray M

Hallo allen,

Ik ben nieuw op het forum en in april ga ik samen met mijn vriendin een rondreis door het westen van Amerika! We hebben de vliegtickets geboekt en de auto gehuurd!

Hieronder een kleine uiteenzetting van de mogelijk route die wij willen gaan doen. Wij hebben een auto gehuurd en zullen van hotel naar hotel reizen. Gezien de drukte in de National Parks zijn de overnachtingen daar reeds geboekt (geldt voor alle dikgedrukte dagen).

Na veel lezen op dit forum en continu aanpassen van de route, is dit het resultaat. Ik ben heel benieuwd naar jullie op- en of aanmerkingen.

Dag 1: Vlucht naar LA (04-04 aankomst 13:00 uur)
Dag 2: van LA naar San Diego
Dag 3: van San Diego naar Williams
Dag 4: van Williams naar Grand Canyon -> hier willen wij graag een helicoptervlucht doen, iemand daar ervaring mee, qua tijdstip en maatschappij?
Dag 5: van Grand Canyon naar Bryce Canyon
dag 6: van Bryce canyon naar Zion Park
Dag 7: van Zion Park naar Las Vegas
Dag 8: van Las Vegas door Death Valley naar Bakersfield
dag 9: van Bakersfield naar Seqoia Park
dag 10: van Seqoia Park naar Yosemite Park
dag 11: Van Yosemite naar een plaats buiten park in de richting Napa Valley
dag 12: van Yosemite naar  Napa Valley
dag 13: van Napa Valley
dag 14: van Napa Valley naar San Francisco
dag 15 San francisco
dag 16 t/m 21: van San Francisco de reis langs de kust richting LA, hieronder enkele mogelijke stops:
- Carmel
- Big Sur
- Morro Bay
- Santa barbara
Dag 21: Terug naar LA op 24-4 om terug te vliegen (21:35)

Alvast dank voor tips en moeite!

Groet,

Ray

#1 - 29-01-2018, 22:37 uur

Dirc

Ha Ray,

Leuk dat je naar het westen reist! Het zou dit forum niet zijn natuurlijk als je geen tips zou krijgen. Ik zal er een paar geven.
Ik zou bij je reisdagen even de reistijd en aantal KM's vermelden, dat geeft je een goed beeld.

Je vliegt op LA en rijdt de volgende dag direct naar San Diego om de dag erna weer naar Williams te rijden. LA - San Diego is zo'n 2 uur rijden dus dat geeft je krap een dag in San Diego als je ervan uitgaat dat je in LA niets doet. Had je dan niet beter naar SD kunnen vliegen?
SD - Williams is weer 7,5 uur rijden zonder te plassen of stoppen. Die dag is dan ook bijna verloren. Ik vraag me af of dat uitstapje naar SD wel slim is qua tijd. Qua locatie zit ik ook veel liever in SD.

Vervolgens wil je van de Grand Canyon naar Bryce rijden. Dit is ook weer ruim 5 uur pure reistijd. Ik denk zelfs wat meer als je de rim drive neemt. Daar stop je neem ik aan nog wel een paar keer. Ik begrijp dat je overnachting bij de GC al geboekt is? Zonde anders had je ergens tussen GC en Bryce kunnen overnachten. Ik vind een overnachting bij de GC niet per se noodzakelijk.

Voor Zion heb je nu ook alleen de dag van aankomst. Idem voor Vegas. Beide dus min de reistijd ernaartoe.
Na Vegas rij je meteen door naar Death Valley helemaal naar Bakersfield? Ik vond Panamint Springs al een flinke afstand. Zeker als je in DV nog wat wilt rondkijken.

Het stuk door sequoia naar Yosermite heb ik geen ervaring mee.
Ik vind je route erg gehaast. Ik snap dat je alles wilt zien maar ik zou toch meer rust proberen te creëren anders is het geen vakantie maar een race.

Succes!

#2 - 30-01-2018, 09:20 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Ik ben het met Dirc eens.
Ik zou bijvoorbeeld op dag 2 van Los Angeles via Route 66 (Sitgreaves Pass, Oatman) naar Kingman rijden en de volgende dag naar de Grand Canyon.
Mocht je er niet in slagen de overnachting bij de Grand Canyon een dag naar voren te halen, zou je op dag 2 bij Joshua Tree N.P. (Twenty-nine Palms) kunnen overnachten en de overnachtingen bij Williams en de Grand Canyon laten staan.
Van Los Angeles naar San Francisco via de kustroute kan heel goed met twee overnachtingen. Die tijd die je daar zou winnen, kun je heel goed in de rest van de route gebruiken.
Je tijd voor Sequoia is ook heel beperkt. Een dag extra zou daar niet gek zijn maar dan kom je waarschijnlijk met je reservering in Yosemite in de knoei. Ik zou proberen in het park te overnachten om veel heen en weer rijden te voorkomen, bijvoorbeeld bij Grant Grove. Van Visalia naar de General Sherman Tree is twee uur rijden, dus vier uur heen en terug, over een weg met zeer veel (haarspeld)bochten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 30-01-2018, 10:12 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Eens met de vorige schrijvers.
Een paar lange reisdagen en de tijd die je voor een aantal parken of steden uittrekt is echt minimaal en bij sommige vrijwel geheel afwezig.
Je gaat naar San Diego en Las Vegas, maar je gunt je vervolgens amper tijd om deze steden te bekijken.
Voor Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite geldt hetzelfde. Je hebt in die parken hooguit tijd voor wat fotostops op uitzichtpunten.
Daar tegenover staan dan weer de 2 dagen in Napa Valley en de 6 dagen die je voor de kustweg tussen San Francisco en LA uittrekt.

V.w.b. tips, ik weet niet of je de informatie bij onze zuid-west voorbeeldroute al hebt gezien ?
Daar staat namelijk zo ongeveer alle info die je nodig hebt, tips over bezienswaardigheden onderweg en PDF kaarten van de parken.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#4 - 30-01-2018, 11:51 uur

Hans B

Ik sluit mij aan bij de andere schrijvers. Veel te snel en weinig tot geen tijd de vele mooie dingen te bekijken.

Less is More

#5 - 31-01-2018, 21:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

dag 16 t/m 21:  Afgesloten deels vanwege landshifts tm ultimo 2018?!
https://tiogatours.nl/blog/wegafsluiting-highway-1-californie/    Hier vind je ook een omrij advies.

Door aardverschuivingen en overstromingen is Highway 1 in Californië afgesloten ten noorden van San Simeon, tussen Ragged Point en Mud Creek. Hier is de weg compleet weggeslagen. Volgens de laatste berichten gaat de weg 30 september 2018 's avonds weer open. Je kunt dus niet de hele Highway 1 rijden tussen Carmel/Monterey en San Simeon. Omrijden kan via het binnenland. Actuele info vind je op de website van Caltrans
#6 - 01-02-2018, 12:31 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Sabrina82

Hi Ray
Ook ik ben het helemaal eens met de anderen
Op elke dag staat er wel een andere plaats op de agenda
Is onrealistisch en echt niet te doen
#7 - 01-02-2018, 12:43 uur

Wop

Oei , tenzij je van een echte autovakantie houdt, zou ik mijn route nog eens goed onder de loep nemen. Zijn de hotels nog anuleerbaar?  Als je echt vakantie wilt hebben, zal je hier en daar concessies moeten en doen en moeten schuiven in de route.
#8 - 05-02-2018, 07:47 uur

Cees A

Ik ben nieuw op het forum en in april ga ik samen met mijn vriendin een rondreis door het westen van Amerika!
We hebben de vliegtickets geboekt en de auto gehuurd!
Hieronder een kleine uiteenzetting van de mogelijk route die wij willen gaan doen.
Wij hebben een auto gehuurd en zullen van hotel naar hotel reizen.
Gezien de drukte in de National Parks zijn de overnachtingen daar reeds geboekt (geldt voor alle dikgedrukte dagen).
Na veel lezen op dit forum en continu aanpassen van de route, is dit het resultaat.
Ik ben heel benieuwd naar jullie op- en of aanmerkingen.   

Uit de eerste 2 zinnen (met uitroeptekens) in de openingspost van Ray blijkt dat Ray erg veel zin heeft in zijn reis door Amerika.
Terecht, want Amerika is een geweldig mooi en fascinerend vakantieland.
Met de voorlaatste zin in bovenstaand citaat wekt Ray de indruk dat hij deze reis goed heeft voorbereid.
Hier loopt het een beetje spaak,  want Ray maakt de klassieke beginnersfout.
Ray verkijkt zich,  zeker in het eerste deel van z'n schema,  op de afstanden in Amerika en de grootte van sommige nationale parken.
In het laatste deel van z'n schema trekt Ray "aan de handrem" en dan verloopt de reis ineens een heel stuk rustiger.

Ray was, zoals hij schrijft, benieuwd naar onze op- en aanmerkingen en hopelijk hebben onze kritieken Ray doen beseffen dat er in zijn reisschema iets niet helemaal goed zit. 
Het feit dat Ray niet meer reageert doet echter anders vermoeden...............
Jammer, want zelfs in de laagseizoen-aprilmaand is,  alle kosten meegerekend,  een Amerikareis niet bepaald goedkoop.
Maar goed, zoals een bekend gezegde luidt: Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt 'm niet dwingen te drinken.   wink 1smile
#9 - 05-02-2018, 12:47 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2018, 14:25 uur door Cees A »

Ray M

Beste Leden,

Fantastisch wat een reacties, en ja,  zeker geen snel antwoord van mijn kant. Waarvoor excuses. Deze week wat meer tijd en minder drukte workwise!

Ik zal hier en daar nog wat "moeten" optimaliseren. Met name aan het begin van de reis heb ik (te)veel reistijd ingebouwd. San Diego verplaats ik dan ook naar het laatste deel van de reis. De national parks die ik heb geboekt zijn reeds voldaan en helaas niet meer te annuleren.  Samen met mijn vriendin zal ik nog goed kijken naar jullie tips en de voorgestelde schema's, om zo wat meer rust in te bouwen.

Nogmaals dank allen voor jullie input, ik weet wat mij te doen staat:)!

Gr





#10 - 05-02-2018, 20:28 uur

Cees A

Het zal nog niet meevallen om je route te hervormen EN al je geboekte overnachtingsplaatsen te behouden.
De overnachtingen van dag 1 en dag 4 behouden zal nog wel gaan.
Kwestie van San Diego schrappen en in plaats daarvan een overnachting in Twentynine Palms toevoegen.
Dag 1: Vlucht naar LA (04-04 aankomst 13:00 uur)
Dag 2: van LA via Joshua Tree nat.park naar Twentynine Palms. (met wat geluk staat de woestijn van Joshua Tree in bloei)
Dag 3: van Twentynine Palms via Oatman en Sitgreaves Pass (stukje van de oude Route 66) naar Williams
Dag 4: van Williams naar Grand Canyon.

De overnachtingen van dag 9 en 10 zijn een grote probleem.
Bezoeken van Bryce, Zion, Las Vegas en Death Valley in de 5 dagen die je hiervoor beschikbaar hebt is gewoonweg niet te doen.
Voor Bryce, een relatief klein park, heb je ongeveer een halve dag nodig.
Zion is een stuk groter en om alleen maar de highlights van dit park te zien zou een extra volle dag in dit park niet verkeerd zijn.

Voor Las Vegas geldt hetzelfde. Nu heb je amper een halve dag voor deze stad. Daar zou ook minstens 1 dag extra bij moeten.
Over de rit Las Vegas via Death Valley naar Bakerfield zullen we het maar niet hebben..... Nou vooruit, even kort dan.....
Als je van Las Vegas via Shoshone, Furnace Creek en Panamint Springs naar Bakersfield rijdt is dat 600 km, minstens 7 uur rijden
Je rijdt hierbij deels over 2baans wegen waar velen een toeristische rijstijl op na houden.
O ja, die 7 uur rijtijd is exclusief plas, rust en lunchpauzes en zonder stops om (in bv Death Valley) iets te bekijken.
 
Hier moet je dus OF flink gaan schrappen OF je geboekte overnachtingen van dag 9 en 10 annuleren / wijzigen.
Met de "schrapmethode" kom je uit op zoiets:
Dag 5: van Grand Canyon naar Las Vegas
dag 6: Las Vegas
Dag 7: van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine of Ridgecrest 440 km, 5 uur rijden (excl. stops en pauzes)
Dag 8: van Lone Pine/Ridgecrest naar Visalia of Three Rivers. Ligt dichter bij Sequoia dan Bakersfield.
dag 9: van Visalia / Three Rivers naar Seqoia Park.  Waar overnacht je ergens ? Grant Grove ?
dag 10: van Seqoia Park naar Yosemite Park.

Wat je in Napa Valley wil gaan doen begrijp ik niet goed .........
Voor de kustroute van San Francisco naar LA trek je 5 dagen uit en dat is meer dan genoeg.
De meesten doen die kustroute in 3 dagen. 1e dag: San Francisco-Monterey. 2e dag: Monterey-Pismo Beach. 3e dag: Pismo Beach-LA
Als de overnachtingen van dag 9 en dag 10 niet vastlagen zou je de dagen van Napa Valley en een paar dagen van de kustroute kunnen gebruiken om je gehele route te verbeteren.
Als je die reeds geboekte overnachtingen wil behouden dan wordt dat een stuk moeilijker ...........
Voor wat betreft de route langs de kust moet je er rekening mee houden dat Hwy 1, de kustweg, tot het najaar bij Ragged Point is afgesloten.
#11 - 07-02-2018, 11:45 uur

Pauline

Zelf nooit hotels geboekt in USA, wij gaan met een RV. Maar zeer veel hotels kun je gewoon annuleren en krijg je je kosten terug. Dit vaak zelfs tot 24u van te voren. Nu weet ik niet hoe je het geboekt hebt natuurlijk, maar het is absoluut de moeite waarde de kleine lettertjes eens goed door te nemen, want je krijgen nu meer een LA -> LA race. Dit is echt jammer.

Maar.... je kan nu noteren waar je allemaal naar terug wilt en dan later op een rustig tempo nog zoiets doen  ;)
Eenmaal USA = vaker USA. Dit hebben wij zelf ook ondervonden (vooraf nooit verwacht dat het verslavend is  ;D)

Succes en veel plezier.
#12 - 07-02-2018, 15:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15