Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies zion - aspen - colorado springs

Discussie gestart

Monique Biemans

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie advies willen omtrent onze nieuwe reis naar de USA.
We zijn er al eerder geweest en hebben toen o.a. Arches / GC / MV bezocht.
We willen graag terug en hebben de volgende reis uitgestippeld.
dag 1   24-8   vr   a'dam - denver   
dag 2   25-8   za   denver - grand junction   colorado national monument / Rim Rock Drive 23 miles
dag 3   26-8   zo   grand junction - moab   naar moab via hwy 128 / daarna 1ste hike arches
dag 4   27-8   ma   moab - capitol reef np     hike devils garden, daarna door naar capitol reef
dag 5   28-8   di   capitol reef np     burrow wash / cottonwood wash / sheets guich
dag 6   29-8   wo   capitol reef np - bryce   rijden via UT-12 (Utah scenic byway)
dag 7   30-8   do   bryce - zion np   queens garden trail near sunrise point, daarna door naar zion
dag 8   31-8   vr   zion   hike the narrows / angels landing / hike taylor creek (kolob canyons)
dag 9   1-9   za   zion   Kolob Canyons road op het einde timbber creek hike
dag 10   2-9   zo   zion - page   horseshoe bend / Glen Canyon National Recreation Area
dag 11   3-9   ma   page - grand canyon   hike bright angel trail of south kaibab trail
dag 12   4-9   di   grand canyon - tuba city   eerst wandeling bright angel trail of south kaibab trail daarna door naar tuba city
dag 13   5-9   wo   tuba city - monument valley - cortez - durango   
dag 14   6-9   do   durango   Durango and the Silverton Narrow Gage Railway
dag 15   7-9   vr   durango - ouray - montrose   the Million Dollar Highway / San Juan Skyway Scenic Byway / black canyon of the gunnison np
dag 16   8-9   za   montrose - aspen   
dag 17   9-9   zo   aspen   maroon bells
dag 18   10-9   ma   aspen - independence pass - leadville - grand lake - trail ridge road -estes park   
dag 19   11-9   di   estes park   hike bij bear lake
dag 20   12-9   wo   estes park   
dag 21   13-9   do   estes park - colorado springs   
dag 22   14-9   vr   colorado springs   Pikes Peak Cog Railway / garden of the gods
dag 23   15-9   za   colorado springs   
dag 24   16-9   zo   colorado springs - denver - a'dam   

Nu zijn mijn vragen:

We hebben voorlopig finale plaatje gemaakt, hebben nog twijfels omtrent Zion, Aspen en Colorado Springs.

1) Zion, misschien 1 dag minder?
2) Aspen 1 dag meer i.p.v. Zion?
3) Colorado Springs zo goed ingepast?
4) andere tips, verbeterpunten of suggesties voor onze route?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Monique
#1 - 07-12-2017, 20:45 uur

Cees A

Om te beginnen welkom op dit forum.
Ik werk even je schema van boven naar beneden af en noteer de dingen die me opvallen.

Je hebt erg weinig tijd voor Moab uitgetrokken. Ik mis in je schema tevens Canyonlands en Dead Horse Point.
Als dat is omdat je op je vorige reis alles al hebt gezien, zou je misschien Moab beter kunnen overslaan.

Die gewonnen dag zou je, als ik lees wat je daar allemaal van plan bent, goed kunnen gebruiken bij Capitol Reef.
Misschien kun je dan ook nog ergens tijd vinden voor Goblin Valley en/of Little Wild Horse Canyon.

Gezien je plannen in Zion zou ik daar zeker geen dag afhalen.
Adviestijd voor bv Angels Landing is 4 uur. Voor Tailor Creek 3,5 uur en voor Narrows, afhankelijk hoe ver je gaat, tot 8 uur.
Bekijk het hele lijstje op pag.2 van deze PDF:  https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/upload/hiking_guide_12_21_16.pdf

Bedenk dat het plaatsje Aspen een wintersportplaats is.
In de zomer kun je er bij wijze van spreken een kanon afschieten zonder iets te raken.
Een extra dag voor Aspen lijkt me dan ook niet nodig.

Kortom, je vragen:
1) Zion, misschien 1 dag minder? -----------------------------------------> Nee
2) Aspen 1 dag meer i.p.v. Zion? -------------------------------------------> Nee
3) Colorado Springs zo goed ingepast? -----------------------------------> Ja, dit kan.
4) andere tips, verbeterpunten of suggesties voor onze route? ------> Zie linkjes naar de info bij de 2 voorbeeldroutes

Kijk voor meer tips bij onze voorbeeldroutes.
Bij de Denver-Yellowstone route vind je tips over bezienswaardige punten in Colorado.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Bij de zuid-west route vind je tips over de rest van je route.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 08-12-2017, 09:29 uur

Monique Biemans

hallo Cees,

Dank je wel voor je opmerkingen. Toen we in Moab waren hebben we inderdaad Canyonlands en Dead Horse Point ook bezocht.
We willen graag daar een keer de wandeling Devil"s garden een keer lopen.
Wat betreft Zion, we hebben in een onze voorlopige route hier de eventuele opties genoemd, weten nog niet precies hoeveel en welke wandelingen we hier gaan doen.  Heb jij (of iemand anders) ervaring met Breckenridge, Rifle Falls state park of Glenwood Springs (hanging lake trail)?

Gr.

Monique
#3 - 08-12-2017, 10:00 uur

Cees A

 Breckenridge;   Hier geldt eigenlijk hetzelfde als wat ik eerder schreef over Aspen.

 Rifle Falls state park;  Leuk park voor een korte tussenstop of een picknick.  Er zijn een paar mooie, korte (± 2km)  lange wandeltrails.
Nadeel is de beperkte parkeerruimte. In de drukke zomermaanden kun je daar, als je wat later op de dag arriveert, last van hebben.

Glenwood Springs (hanging lake trail)? De Hanging Lake Trail ken ik niet en Glenwood Springs ken ik alleen van het erdoorheen rijden. Sorry.
#4 - 08-12-2017, 10:59 uur

Monique Biemans

vandaag nog een tip van een collega gekregen 0m de Hwy UT 95 (Moab - Capitol reef np) toe te voegen.

Dag 4 en 5 zouden dan gaan worden:

dag 4   moab - blanding (richting capitol reef np)   hike devils garden, daarna door richting blanding hwy ut-95
dag 5   blanding - capitol reef np     hwy ut-95 richting capitol reef, hier 1 van de hikes burrow wash / cottonwood wash / sheets guich

misschien iemand nog tips qua overnachting omgeving tuba city richting Monument Valley.
Eentje die niet via priceline of booking.com tevoorschijn komt (een leuk motel of B&B)??

Monique
#5 - 08-12-2017, 19:01 uur

Cees A

misschien iemand nog tips qua overnachting omgeving tuba city   
Tuba City is een woestijndorp met ongeveer 1500 inwoners en een beperkt hotelaanbod. Ik ken er zelf maar 3 (maar misschien mis ik er 1 of 2)
De Moenkopi Legacy Inn vind ik persoonlijk het mooiste.
Ernaast ligt een Denny's restaurant en prijs je daarmee maar gelukkig want ook de restaurants liggen niet voor het oprapen in Tuba City.
#6 - 08-12-2017, 19:44 uur
« Laatst bewerkt op: 09-12-2017, 09:05 uur door Cees A »

Pauline

Hoi hoi,

Wat ik uit je lijst haal is dat je graag hikes loopt, nu zijn wij pas één keer eerder echt vakantie gaan houden in USA met hikes, maar dit viel mij meteen op (voor de rest zitten hier mensen die veel meer ervaring hebben):

dag 8   31-8   vr   zion   hike the narrows / angels landing / hike taylor creek (kolob canyons)

Dit allemaal op één dag ingepland. Zoals al aangegeven, doe dit in twee dagen. Zion is een schitterend stuk en Angels Landing en de Narrows zijn zo gaaf. Angels Landing is te doen in 4 uur, maar de Narrow worden pas echt mooi naar mate je verder de kloof in loopt.
TIP: Loop de Narrows ook na Angels Landing als je die met je eigen schoenen aan loopt, anders zijn ze nog niet droog ;-)
Die twee op één dag is niet te doen hierdoor wil je het leuk houden. Aspen is in de zomer echt uitgestorven ben ik net achter gekomen (ik ben nu onze reis voor in mei aan het inplannen en kwam hier achter), ik zou dus daar wat gaan schuiven als ik jou was.
Voor de rest lijkt het mij een gave reis die je gaat doen, heel veel plezier.
#7 - 07-02-2018, 15:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15