Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

alternatief voor tioga pass

Discussie gestart

Lucie

Zoals jullie wel bekend zal zijn, woedt er een stevige brand in Yosemite.
Over twee weken zijn we daar. Hoewel we hopen dat dan alles onder controle zal zijn, zijn we toch aan het kijken naar een plan b (we willen nl alvast een ander hotel als back up boeken).
Wie heeft ervaring met de Sonora road (ipv Tioga)? Is deze ook de moeite waard en wat zijn de niet te missen hoogtepunten?
En wie heeft weleens een bezoek gebracht aan Calaveras big trees state park?

Groet,
Lucie

   
#1 - 21-07-2018, 10:53 uur

Cees A

In 2 weken kan er veel gebeuren en ik zou dan ook nog even blijven hopen dat tegen die tijd de brand geblust of in ieder geval onder controle is.
Ik heb zelf geen ervaring met de Sonora road. 
De paar keer dat ik  's zomers in die regio was was de Tioga Road open en de keren dat ik er in het voorjaar was waren steeds zowel de Tioga Road als de Sonora Road gesloten.

Bij een gesloten Tioga Road is de Sonora Road gewoon het dichtstbijzijnde en beste alternatief.
Dat de uitzichten of de wandelmogelijkheden op die Sonora Road misschien wat minder zijn dan op de Tioga Road zou ik op zo'n moment wat minder belangrijk vinden.
Veel belangrijker in zo'n situatie is dat je via de Sonora Road met zo min mogelijk tijdverlies je route kunt vervolgen.

Calaveras lijkt me een mooi alternatief als Yosemite nog gesloten zou zijn.
Calaveras is natuurlijk wel een heel stuk kleiner dan Yosemite dus ik hoop niet dat je meerdere dagen voor Yosemite had gepland .
#2 - 21-07-2018, 17:51 uur

Lucie

Ik blijf uiteraard hopen. Maar op de site die ik bekeek n.a.v. van jouw linkje in een ander topic ( http://quickmap.dot.ca.gov/), ziet het er niet goed uit. Ook in de delen die open zijn is de luchtkwaliteit slecht. Een alternatief achter de hand leek een prettig idee. En inderdaad levert deze optie het minste tijdsverlies op.

Lucie

#3 - 21-07-2018, 23:00 uur

Cees A

Update Yosemite bosbrand 28-07:
Yosemite Valley zal nog de gehele komende week gesloten zijn. 
Zoals het er nu uitziet verwacht men op vrijdag 03-08 einde van de middag de Valley weer te kunnen openen.
Glacier Point, Wawona / Mariposa Grove en de zuidelijke toegangsweg (de 41) blijven langer dicht.
De 120, de weg van Hodgdon Meadow t/m de Tioga Road is open maar, afhankelijk van de windrichting, kan rook het zicht beperken.
Klik op onderstaande actuele infopagina door op "Smoky Conditions" voor meer details

Voor actuele informatie zie de link hieronder:
 https://www.nps.gov/yose/learn/news/yosemite-national-park-announces-yosemite-valley-to-reopen-at-400-pm-on-friday-august-3-2018.htm

Voor een eenvoudig kaartje met wegnummers klik je op de link hieronder:
 https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&pageid=373898
#4 - 28-07-2018, 10:47 uur

Lucie

Duidelijk update, bedankt.
Wij zijn er 8 en 9 aug. En hebben naast Mariposa nu ook een (plan b) hotel geboekt in Sonora.
Als alles volgens plan verloopt, zou Mariposa moeten lukken. Of in elk geval de Tioga road.

Lucie   
#5 - 28-07-2018, 20:37 uur

Cees A

Update Yosemite 03-08.
Geen goed nieuws. Yosemite blijft nog even gesloten. Als nieuwe openingsdatum wordt nu zondag 5 aug genoemd.
Men heeft nu ook de Big Oak Flat Road vanaf Crane Flat in westelijke richting gesloten.
Dit is het weggedeelte van de 120 tussen Crane Flat en Hodgdon Meadow. (zie link naar kaartje in vorig bericht)
Afsluiting van dit deel van de 120 betekent in feite dat de Tioga Road nu vanuit het westen onbereikbaar is.

Klik voor actueel nieuws op de link in mijn vorig bericht.
Hou vooral ook het hoofdstuk "Smoky Conditions" in de gaten.
Zie:--->  https://wildlandfiresmoke.net/outlooks/SouthernSierra
Op die pagina zie je dat de rook zelfs in Lee Vining en Mammoth Lakes overlast veroorzaakt.
#6 - 03-08-2018, 07:38 uur

Flore

Hoi Cees (en de anderen),
Zit inmiddels in de usa. Kon niet in mijn account, dus even een nieuwe aangemaakt.
Yosemite blijft dicht. Onze uitwijkmogelijkheid is ook dicht ivm brand (Sonora road). En ook bij Mammoth lakes is er een brand. Daarom moet onze route omgegooid.
Zelf denken we aan Sequioa NP. Maar hebben ons totaal niet verdiept in waar dan te overnachten etc (want we zouden daar niet heen). We hebben vanaf SFO tot LV (via dead valley) 3 nachten. Wie heeft er een suggestie?

Dank voor jullie hulp!
Lucie
#7 - 06-08-2018, 07:31 uur

Cees A

Ik was er al bang voor.  De berichten over de brand de afgelopen dagen waren niet bepaald gunstig.
Een route langst Sequoia is nu inderdaad het meest logische alternatief.
Hou rekening met extra drukte in Sequoia.  Je bent namelijk niet de enige die nu z'n plannen om moet gooien.
Er is overnachtingsmogelijkheid in het park, maar vanwege de extra drukte verwacht ik eigenlijk niet dat daar plaats zal zijn.
Kijk op onderstaande  NPS pagina  voor lodgingmogelijkheden.
National Park Service pagina van Sequoia / Kings Canyon:  https://www.nps.gov/seki/index.htm

1e Alternatief buiten het park is de plaats Three Rivers bij de zuidelijke ingang van Sequoia.
Als Three Rivers ook vol zit is je 2e alternatief is 1 overnachting in Fresno en 1 overnachting in Visalia
Je rijdt dan van San Francisco naar Fresno bij de noordelijke ingang van Sequoia  en de volgende dag door het park naar Visalia bij de zuidelijke ingang.
Zie onderstaande kaart van Sequoia /Kings Canyon
Kaart van Sequoia / Kings Canyon: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/upload/SEKImap3_2015.pdf

Je zou je route waarschijnlijk vervolgen met Death Valley en Las Vegas ?
Welnu, vanaf Visalia kun je langs Lake Isabella naar Ridgecrest rijden.
Onderweg zou je, als je daar tijd voor hebt,  Red Rock Canyon nog kunnen bezoeken: https://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Ik weet niet hoe je overnachtingen in of bij Death valley zijn geplanned, maar je zou eventueel kunnen blijven slapen in Ridgecrest en van daaruit de volgende dag in 1 keer via Death Valley naar Las Vegas kunnen rijden.

Succes met je alternatieve routeplanning.  Ik wens je ondanks alle narigheid toch nog veel plezier.
#8 - 06-08-2018, 08:14 uur

Flore

Heel erg bedankt Cees, voor de moeite die je iedere keer neemt om uitgebreid te reageren. We zijn voor het eerst in de Usa en er komt de eerste dagen best veel op je af. We wisten echt even niet meer, hoe nu de nieuwe route vorm te geven. Met jou hulp is het gelukt. De hotels zijn geboekt en we zijn aan het kijken wat we willen zien en doen in Sequioa. Maar nu eerst nog een dag in (een koud) SFO. Nogmaals heel erg bedankt!!

Lucie
#9 - 07-08-2018, 18:12 uur

Cees A

Graag gedaan.   
Ik hoop dat verder natuurgeweld je vanaf nu bespaard blijft en dat je ongestoord kunt genieten van je vakantie.
Have fun en groetjes vanuit NL.
#10 - 07-08-2018, 18:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15