Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

autorondreis west Amerika wel of niet met Yellowstone

Discussie gestart

Kim1984

Hallo allemaal,
In de zomer van dit jaar willen mijn man en ik samen met 2 vrienden een autorondreis door west Amerika gaan maken.
Aangezien mijn man en ik nog niet eerder in de USA op vakantie zijn geweest en de twee vrienden van ons wel al de klassieke west reis gemaakt hebben,liggen we niet geheel op 1 lijn.
Graag zouden we de hulp van meer ervaren Amerika gangers kunnen gebruiken...

Voorstel van punten die we er graag in willen hebben in de reis. Liefst in 23 dagen, dit mag maximaal 25 dagen worden..
Los angeles, highway 1, San Francisco, Yosmite NP, Sequoia NP evt, Tioga evt, Las Vegas, Death valley, Bryce Canyon, Zion NP, Antelope Canyon en horseshoe bend, Arches NP, Grand Canyon, Monument Valley en Yellowstone.

Wie kan ons hierbij helpen?
#1 - 03-01-2020, 12:30 uur

allard

Misschien helpt het om te vermelden op welke punten jullie niet op één lijn liggen.

Het lijkt me dat dit schema te doen is. Persoonlijk ben ik geen tegenstander van een vol en haastig reisschema. Zo doen Amerikanen het ook. 's lands wijs, 's lands eer. En we hebben het zelf ook op onze eerst reis zo gedaan. Geen seconde spijt van gehad. Het was toen eigenlijk een continue wow, wow en wow ervaring. Die intensiteit hebben we op latere (en meer rustige) reizen niet meer als zodanig ervaren.

Het uitstapje naar Yellowstone zal relatief veel tijd en afstand vreten. Ik kan me moeilijk  indenken hoeveel het jullie precies waard is. Wij vonden het indertijd heel leuk. Maar hadden ook zonder kunnen leven. Mogelijk omdat we elders ter wereld al heel veel vulkaan- en natuurverschijnselen gezien hebben. Bovendien combineerden we Yellowstone met andere zaken zoals de Bighorn Canyon, Mount Rushmore, Devils Tower enz.
#2 - 03-01-2020, 13:59 uur

Cees A

Van harte welkom op dit forum.
Ik ben benieuwd op welke punten jullie van mening verschillen met je vrienden.
Ik ben ook benieuwd wie dit lijstje met "must see" plaatsen is. Van jullie of van je vrienden ?

Als dit jullie keuze-lijstje is dan vergeef ik je omdat je (de grootte van) Amerika (nog) niet kent.  wink
Als dit echter het lijstje is van je vrienden .............. 

Ik ben van mening dat een route langs alle in je lijstje genoemde plaatsen en parken binnen de tijd die je hebt niet te doen is.
Voornaamste reden:  Er staan parken op dat lijstje die (te) ver uit de route liggen.  Zoals bijvoorbeeld Yellowstone en Arches.
Het kost je reistijd om er naar toe te rijden en als je er eenmaal bent wil je er natuurlijk ook iets zien en ondernemen. Toch ?
Nou, reken voor een bezoek aan Yellowstone maar gerust op minimaal 3 volle dagen.  En dat is excl. de reistijd naar het park.
Yellowstone is namelijk nogal groot.
Om je een idee te geven,  door het park loopt een weg en die weg heeft de vorm van een 8.    Die weg is ruim 250 km lang !
Kijk eens op het kaartje op deze pagina: -----> https://www.yellowstonepark.com/park/overview-map-yellowstone

Ook Arches ligt niet echt op je route. Ik neem aan dat je voor Arches zou overnachten in het plaatsje Moab ?
Bedenk dan dat bij Moab 2 nationale parken liggen,  Arches en Canyonlands en 1 state park,  Dead Horse Point.
Als ik daar zou zijn zou ik alle drie die parken willen zien.  Jullie niet ?
Reken voor Moab dus maar minstens 2 volle dagen. 1 dag voor Arches en 1 dag voor Canyonlands en Dead Horse Point.

Wat is er wel haalbaar is 3 - 3½ week. Kijk daarvoor eens bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Je ziet, bij de info die onder die route staat, meteen welke bezienswaardige dingen je allemaal tegenkomt.
Er staan ook (linkjes naar) PDF kaarten van de parken waarop je kunt zien waar alles ligt.
Linkje naar die zuid-west voorbeeldroute:   https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
 
O ja, de tijden die je in deze voorbeeldroute krijgt om de steden en parken te bezoeken zijn niet bepaald overdadig.
Hou er rekening mee dat het bezoeken van een park of  stad met vrienden altijd meer tijd kost dan wanneer jullie alleen zouden gaan.
De een wil namelijk dit zien, de ander dat. De een wil dit gaan doen, de ander dat. En dat maal 4 ...........   innocent
Je zou dus eigenlijk de tijden voor de steden en parken in die voorbeeldroute moeten oprekken.
E.e.a. natuurlijk afhankelijk van je interesse en de activiteiten die jullie willen ondernemen.
Succes met plannen.   
#3 - 03-01-2020, 14:02 uur

Hans B

Ben het eens met voorgaande schrijvers, voor een 3 weekse route is EN Californie EN rondje Grand Canyon EN Yelowstone écht veel te veel.
Wat willen jullie
Wat willen jullie vrienden
Maak keuzes onder het motto LESS IS MORE
#4 - 03-01-2020, 15:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hebben jullie al eens aan een one-way reis gedacht ?
Met zo'n one-way start je je route in de ene plaats en eindig je in een andere.
Doordat je niet terug hoeft naar je startplaats heb je meer mogelijkheden.

Ik heb hieronder een voorbeeld van een routeschema met Yellowstone, Moab, Grand Canyon en Las Vegas maar zonder Californië.
Zoals je ziet kun je  ook met deze one-way route niet je gehele wensenlijst afwerken.
Als je er Californië in wil hebben zul je een route krijgen zoals de basis zuid-west voorbeeldroute.
Of ............. Je verlengt gewoon je vakantie met een X aantal dagen  :angel:

1   Amsterdam –  vlucht naar Billings
2   Billings –  Via de Beartooth Pass en de Chief Joseph Hwy naar Cody.  Bezoek het Buffalo Bill museum en in de avond de rodeo.
3   Cody – Yellowstone  (voor routeschema door Yellowstone zie voorbeeldroute Denver-Yellowstone.   Zie linkje onder dit schema)
4   Yellowstone
5   Yellowstone
6   Yellowstone –  Door Grand Teton Nat.Park naar Jackson
7   Jackson – Salt Lake City
8   Salt Lake City,   Bezoek Temple Square en het Capitol  (meer info zie voorbeeldroute)
9   Salt Lake City   – Capitol Reef
10   Capitol Reef (zie zuid-west voorbeeldroute voor de mogelijkheden in Capitol Reef)
11   Capitol Reef – Via Goblin Valley naar Moab
12   Moab. Hele dag voor Arches National Park
13   Moab. Hele dag voor Canyonlands en Dead Horse Point
14   Moab – Monument Valley
15   Monument Valley – Grand Canyon
16   Grand Canyon    – Half de middag de rit naar Page
17   Page.  Hele dag voor Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell
18   Page – Bryce
19   Bryce – Zion
20   Zion
21   Zion – Via Valley of Fire naar Las Vegas
22   Las Vegas
23   Las Vegas
24   Las Vegas –  Vlucht naar Amsterdam
25   Amsterdam

Deze route is maar een voorbeeld. Er zijn uiteraard meer mogelijkheden voor een one-way.
Een andere startplaats en/of een andere plaats om je route te eindigen geeft een andere route.
Ik zou zeggen, ga eens spelen met dat idee en bekijk eens wat mogelijkheden.

Voor informatie over je route van Cody door Yellowstone, Grand Teton en Salt Lake City zie onze voorbeeldroute Denver-Yellowstone enz.
Linkje: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Voor de rest van de parken en plaatsen zie onze zuidwest voorbeeldroute:
Linkje:  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/    
#5 - 04-01-2020, 10:24 uur

Old Faithful

welkom op het forum.

Bekenden van mij hebben ooit onderstaande route gedaan:

1   Naar   -   Salt  Lake City
2   Salt  Lake City   -   Yellowstone
3   Yellowstone   -   Yellowstone
4   Yellowstone   -   Yellowstone
5   Yellowstone   -   Grand Teton
6   Grand Teton   -   Vernal
7   Vernal   -   Moab
8   Moab   -   Moab
9   Moab   -   Moab
10   Moab   -   Monument Valley
11   Monument Valley   -   Page
12   Page   -   Page
13   Page   -   Bryce
14   Bryce   -   Zion
15   Zion   -   Zion
16   Zion   -   Grand Canyon
17   Grand Canyon   -   Las Vegas
18   Las Vegas   -   Las Vegas
19   Las Vegas   -   Mammoth Lakes
20   Mammoth Lakes   -   Yosemite
21   Yosemite   -   Yosemite
22   Yosemite   -   San Francisco
23   San Francisco   -   San Francisco
24   San Francisco   -   Amsterdam
25   Amsterdam   -   

Zij kozen voor deze route met o.a. Yellowstone, omdat ze niet zo snel voor een tweede keer naar Amerika zouden gaan. Van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes was voor één dag (veel) te ver. Je zou in Lone Pine kunnen overnachten of, nog beter, een extra overnachting in Death Vally in kunnen lassen. Mij is het betaalbare Panamint Springs Resort goed bevallen. Je kunt daarvoor eventueel de tweede overnachting in Page voor nemen, afhankelijk van jullie eventuele plannen daar.
Van jouw wensenlijstje mis je in ieder geval Highway One en Los Angeles. Mijns inziens is dat niet op een redelijke manier in een route van 25 dagen in te passen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 06-01-2020, 16:34 uur
Groet,

Old Faithful

Kim1984

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Na een aantal weken puzzelen hebben we besloten een groot deel van de rondreis samen te doen met vrienden, en vanaf monument valley ieder onze weg verder te gaan. Zij naar Yellowstone, wij verder via de grand canyon, palm springs en san diego terug naar los angeles.

Mvg Kim.
#7 - 17-02-2020, 12:20 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15