Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip 'Belgske goes West'

Discussie gestart

Hans B

Niets meer aan doen.
Go with the Flow.
#16 - 10-02-2018, 15:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Belgske

hoi hoi,
Normaal zouden we in sept '19 onze droomreis gaan ondernemen... Mijn vriendin oefent sinds kort echter een nieuwe job uit en is voor haar vakantie nu gebonden aan de bouwvak.   Onze reis wordt dus vervroegd naar de zomer '19.   Het nadeel hiervan is dat we nu te maken krijgen met 'Efteling'-toestanden op diverse plaatsen en dat het heel moeilijk gaat worden om de vliegtickets binnen ons budget te houden.... 
Ons budget , gebaseerd op prijzen voor sept '18, kwam uit op 2.200pp (incl. vliegticket, autohuur, overnachtingen, activiteiten, div. administratiekosten en excl. 'eten en drinken').   Voor ons is dit een flinke financiele hap maar hiervoor zijn we aan t sparen.  Doordat we nu in het hoogseizoen moeten reizen, lees ik overal dat voor vliegtickets de hoofdprijs zal betaald moeten worden en die swingen de pan uit.   Zo gauw de vliegtickets vrijkomen (een jaar van te voren) zal ik die nauwgezet gaan volgen... mijn vraag (ook al is dit koffiedik kijken).... Zijn er mensen die voor max. €500 in het hoofdseizoen naar het Westen zijn gevlogen?  Zijn er zaken waar ik extra rekening mee moet houden?  ...?
Alvast weer bedankt voor het meedenken... gr Jacques

#17 - 30-05-2018, 09:30 uur

Cees A

Ah, vliegticketprijzen. Daar kun je heel veel over schrijven.
Je schrijft zelf al over seizoensinvloeden op de ticketprijs.
Direct vliegen of met een overstap is ook zo'n bekende prijsbeinvloeder. Directe vluchten zijn meestal duurder.
Vliegen "met een omweg" is vaak goedkoper.
Turkish Airlines, het Poolse LOT, Finnair en Swiss Air hebben in het verleden vaak gestunt met prijzen.
Maar ja, dan vlieg je dus via Ankara, Warschau, Helsinki of Zurich. Op zich niks mis mee, maar je bent wel langer onderweg,

Het is voor luchtvaartmaatschappijen belangrijk om op vliegticketzoeksites bovenaan te staan.
Niemand kijkt nog op pagina 5 van zo'n zoeksite.
Toch is het belangrijk om even verder te kijken dan die 1e prijs die je ziet.
Sinds dit jaar is er namelijk een nieuwe trend. Ticketprijzen zonder bagage.
KLM / Delta hebben het "Economy Light of Basic Economy" geintroduceerd. Een goedkoper tarief zonder bagage en zonder vrije stoelkeuze
Iedere KLM / Delta prijs die je nu ziet in ticketzoeksites is de "vanaf" prijs, de goedkoopste prijs, en dat is die Basic Economy prijs.
Hou er rekening mee dat er bij die prijs nog e.e.a. aan kosten bijkomt.
Vaak is de KLM/Delta "Main Cabin" prijs (incl. 1 koffer pp) goedkoper dan Basic Economy en het los bijbetalen voor bagage.

Ook andere maatschappijen hebben bepaalde kosten uit de ticketprijs gelicht en berekenen die nu apart door.
Bij British Airways bijvoorbeeld moet je apart betalen als je vroeg je stoelen wil vastleggen.
Kijk ook goed naar boekingskosten, dossierkosten en weet ik veel wat voor kosten boekingswebsites allemaal verzinnen.
Een zgn "goedkoop ticket" kan met alle bovengenoemde kosten al gauw een veel duurder ticket worden ...............

Tips:
Belangrijkste tip die ik je kan geven is veel zoeken. En dan bedoel ik dagelijks kijken naar de prijzen.
Je kunt nu nog niet boeken voor zomer 2019, maar je kunt wel kijken hoe de prijsbewegingen deze zomer zijn.
Je krijgt dan alvast een beetje gevoel voor wat er mogelijk is.

Kijk of vertrekken vanaf een andere luchthaven niet goedkoper is.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien ligt Dusseldorf of Amsterdam/Schiphol voor jou wel even ver als Brussel.
Kijk ook eens naar vertrek vanaf Antwerpen of Brussel centraal station. Tickets met een stukje treinreis zijn ook vaak gunstig geprijsd.

Gebruik Google.com/flights om te zoeken.  Je kunt daar meerdere vertrek- en aankomstluchthavens tegelijk invoeren.
In één zoekopdracht zoek je op die manier naar vluchten met vertek vanaf BRU, DUS en AMS en als bestemming LAX, SFO of LAS.

Om een idee te geven van de prijsverschillen hieronder 2 vluchten die ik zojuist vond en die goed de mogelijke verschillen aangeven.
Beide zijn directe vluchten naar Atlanta, Basic Economy (zonder bagage) met KLM/Delta en met vliegdatums 4-09 heen, 25-09 retour
De ene is vanaf Amsterdam en kost  829 euro, de andere is vanaf Brussel en die kost 302 euro.
Meer dan 500 euro verschil ............ Is dat uit te leggen ?  Misschien wel, maar ik kan het niet...........
Een beter welkom in de wondere wereld van vliegticketprijzen kan ik in ieder geval niet vinden.

Succes met zoeken

klik op de foto's voor een vergroting



#18 - 30-05-2018, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2018, 11:08 uur door Cees A »

Belgske

thx Cees,
Mijn lijstje overnachtingsplaatsen, ed ligt allang klaar.... Nu onze planning lichtjes gewijzigd is, was ik enorm benieuwd naar prijzen die mensen in het hoofdseizoen betaalden voor hun vliegticket... Via fb ben ik er al achter gekomen dat het zeker mogelijk moet zijn om onder de €500 grens te blijven.
De laatste keer dat ik (en mijn dochters) Florida bezocht was in de zomer '12...   Mijn startplaats moest toen absoluut Key West zijn. Toen ook vele uurtjes gesleten achter de pc op zoek naar 'goedkope' tickets en ook gelukt... Maar dat is al weer enkele jaren geleden en vandaar mijn lichte bekommernis over de zomerprijzen heden ten dage.
Wat je zegt betreft stations Antwerpen... klopt volledig... Als ik destijds in '12 een maandje langer had gewacht, dan had ik bij vertrek in Antwerpen nog €100 per ticket goedkoper uitgeweest…  Als je echter tevreden bent met de aankoop v je tickets, hoor je niet meer te kijken naar de evolutie v die prijzen hé ;-)
Ik woon net aan de goede kant vd grens... haha... net onder Tilburg...   Zowel Dusseldorf, Amsterdam en Brussel liggen binnen handbereik.
Google.com/flight is opgeslagen...  Dit wist ik dus nog niet.
En Cees, ge zijt weer enorm bedankt voor je toegevoegde uitleg/tips
#19 - 30-05-2018, 12:47 uur

Ben2USA

Hoi, het valt me op dat je in SF 2e dag fietsen wilt huren. Weet je zeker dat je die steile straten met de fiets wil doen? Heb je overwogen de  cablecars en de bus te nemen?
#20 - 05-06-2018, 20:32 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Dirc

Vaak wordt er een fiets gehuurd langs de kust om de Golden Gate te fietsen, niet om downtown te gaan :afro:
#21 - 05-06-2018, 20:39 uur

Ben2USA

Daar heb je ze geen dag voor nodig toch?
#22 - 05-06-2018, 20:44 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Dirc

Daar heb je gelijk in. Een halve is ruim voldoende.
#23 - 05-06-2018, 21:09 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15