Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis Las Vegas - Houston

Discussie gestart

dentul

Hallo allemaal,
April 2020 gaan wij, 2 pensionado's weer een camperreis maken, deze keer vertrekken we in Las Vegas en eindigen we in Houston. In december willen we inschrijven voor de loting voor een permit voor the Wave, krijgen we die niet dan hebben we als alternatief een trip naar White Pocket op het oog.
Op dit moment zit er nog wat rek in het reisschema (2 dagen).
Graag jullie mening, tips, leuke campgrounds, wel of niet reserveren, wij lezen het graag.

Frans & Toiny

30 maart      vlucht naar Las Vegas
31 maart      Las Vegas
1 april            camper ophalen en naar Valley of Fire
2-3 april        Kanab (the Wave of White Pocket)
4 april             via Scenic Route 89a naar Marble Canyon (Lees Ferry)
5-6 april        Sedona
7 -8 april        Phoenix (architectuur Frank Lloyd Wright)
9 april             Organ Pipe Cactus NM
10-11 april  Tucson (Saguaro NP)
12 april          via Tombstone naar Chiricahua NM
13 april          Willcox/Cochise
14 april          City of Rocks SP
15 april          White Sands NM
16 april          Carlsbad Caverns
17-18 april  Big Bend NP
19 april          Sanderson
20 april          del Rio
21-22 april  San Antonio
23 april          Fredericksburg ( via Bandera)
24-25 april  Austin (via Luckenbach)
28 april          Houston
29 april          camper inleveren en terugvlucht
#1 - 21-11-2019, 14:57 uur

Cees A

Ik vind het een mooie en goed geplande route.   :afro:
Ik heb alleen een vraagje.   Waarom doe je het stuk tussen Big Bend en San Antonio met 2 tussenstop-overnachtingen ?
In totaal is dat "maar" 7 uur rijden. 
Oké, da's misschien een beetje teveel voor 1 dag, maar met 1 tussenstop-overnachting kom je op 3˝ uur per dag.
Die 3˝ uur moet toch wel kunnen denk ik.  Toch ?  Heb je mooi 1 dag gewonnen om ergens anders in te zetten.

Voorzetje:  In Tucson kun je met gemak een hele week volmaken dus daar zou die extra dag al goed van pas komen.
In Phoenix zou ik ook wel raad weten met die extra dag.
En als je zegt "wij houden niet van grote steden", ga dan eens een (of meerdere) dag(en) naar Prescott.
Bij onze Arizona-New Mexico voorbeeldroute vind je bij bovengenoemde plaatsen genoeg dingen om je dag(en) te vullen.

Ik ben geen kampeerder, dus met campgrounds kan ik je helaas niet helpen.

Edit:  Ik vergat een rechtstreekse link naar die Arizona-New Mexico route.
Hier is dat linkje:  ------>   https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/
#2 - 21-11-2019, 15:34 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2019, 15:38 uur door Cees A »

dentul

Bedankt voor de reactie. Ik heb het stuk Big Bend naar San Antonio aangepast met 1 overnachting, weet eigenlijk niet meer waarom ik de oorspronkelijke planning zo heb gemaakt. Ik denk erover om die extra nacht bij Prescott tussen Sedona en Phoenix in te voegen, ik heb er inmiddels op deze site al wat over gelezen.
#3 - 21-11-2019, 20:12 uur

Hans B

Zijn jullie wandelaars, uurtje of 4 max.
Houden jullie van wild kamperen?
#4 - 21-11-2019, 22:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dentul

Wild kamperen is niet zo ons ding, wandelen weer wel.
#5 - 22-11-2019, 00:00 uur

Cees A

Nog wat tips voor wandelaars over relatief onbekende plaatsen.

Rij vanaf Sedona binnendoor via het oude mijnstadje Jerome naar Prescott
Prescott, en dan vooral het Granite Dells gebied rond Watson Lake, is wandelgebied bij uitstek.
Wij hebben zelf vorig jaar een hele week in Prescott gezeten en dit voorjaar zijn we weer voor 3 dagen teruggegaan.
Omdat jullie hier maar 1 dagdeel zijn zou ik jullie de Granite Garden Trail willen aanraden.
Die trail is niet zo heel lang maar geeft een goed beeld van de Granite Dells.
In de voorbeeldroute wordt deze trail en de ligging van de trailhead-parking beschreven
Als je in Amerika bent kun je bij de website van de City of Prescott / Recreation heel duidelijke trailmaps downloaden.
Deze website wordt in de EU geblokkeert. Via VPN kun je die kaarten natuurlijk hier al downloaden.
O ja, ik zag bij Prescott een mooie campground bij Lynx Lake, een bosrijk gebied met een meer.
Linkje: ---> https://www.fs.usda.gov/recarea/prescott/recarea/?recid=67181

Zuid-oostelijk van Phoenix, bij het plaatsje Superior, ligt Boyce Thompson Arboretum.
Dit park ligt tegen de berghellingen van de Superstition Mnts en men heeft de beplanting op prachtige wijze aangepast aan de omgeving.
Je hebt ongeveer 2 tot 3 uur nodig voor dit park.
Linkje: ----> https://www.btarboretum.org/

South Mountain is een enorm groot woestijnpark in Phoenix met meer dan 90 km aan wandelroutes.
Als het (te) warm is moet je hier niet gaan lopen, want je loopt vrijwel constant in de volle zon !
Maar als de temperatuur het toelaat of in de vroege ochtenduren is South Mnt een absolute aanrader.
Zie deze kaart van het park: https://www.phoenix.gov/parkssite/Documents/PKS_NRD/062879.pdf
Flink inzoomen op de kaart. Pas dan worden de diverse trails zichtbaar.
Mijn favoriete ochtend-rondjes:
Neem de Main Entrance aan Central Avenue en parkeer je auto (camper) bij de Kiwanis trail.
Klim omhoog via Kiwanis, volg een stuk de National Trail over de heuvelrug en daal af via Ranger Trail.
Via de Las Lomitas loop je weer terug naar je auto.

Of rij naar de Mormon Trailhead bij de ingang aan 24th street. Let op: De parking daar is niet al te groot !
Klim omhoog over de Mormon trail naar de National Trail.
Sla linksaf voor een klein stukje National en ga door Natural Tunnel naar Hidden Valley.
Je verlaat Hidden Valley via Fatman's Pass (als je er door kunt) of via de By-pass.
Sla rechtsaf op National en je komt weer uit bij de Mormon Trail die je terug naar de auto brengt.

Mijn 3e favoriet ligt bij de Pima Canyon Trailhead aan 48th street.
Klim omhoog via Marcos de Niza en volg deze trail over de heuvelkam tot aan Beverly Canyon.
Volg Beverly Canyon tot aan Pima East Loop. Volg deze Loop terug naar de parking.

Catalina State park bij Tucson heeft een aantal fantastisch mooie hiking trails.
Er is trouwens ook een mooie campground in dit park.
Linkje: https://azstateparks.com/catalina/camping-and-rvs/rv-and-tent-camping
Tucson heeft 2 Botanical Gardens, maar Tohono Chul is veruit de mooiste (en grootste)
Meer tips over Tucson kun je vinden bij de AZ-NM voorbeeldroute.

Let op bij Chiricahua.
De Bonita Canyon Drive, de parkroad die door het park loopt, is verboden voor grote campers.
Ik kan zo gauw niet meer vinden waar de grens ligt, maar volgens mij was dat 28 of 29 Ft lengte.
Aan het begin van die parkroad staan in ieder geval duidelijke borden

Jullie gaan naar City of Rocks zag ik.
Dit park is niet zo groot, maar er is wel een campground midden tussen de rotsen
Linkje: https://newmexicostateparks.reserveamerica.com/camping/city-of-rocks/r/campgroundDetails.do?contractCode=NM&parkId=430005

Tips voor White Sands:
De mooiste trail in White Sands is de Alkali Flats Trail. Maar die trail is 8 km lang.
Als je dat te lang vindt, loop dan de Back Country Trail. Deze 3,5 km lange trail loopt door hetzelfde gebied.
Andere mooie korte trail is de Nature trail.  Deze trail heeft meer begroeiing en is groener dan de spierwitte Backcounty Trail.
Nog een tip. Neem een paar oude schoenen mee, speciaal voor White Sands.
Je zakt, zeker bij het beklimmen van die witte duinen, tot boven je enkels in het witte gips.
Niet leuk met nieuwe schoenen want dat fijne zand kom je 2 jaar later nog tegen in je schoenen.
Gebruik hier dus die ouwe schoenen en gooi die na je bezoek aan White Sands in de afvalbak bij het visitorcenter.
Link naar artikel over White Sands:  https://verenigdestaten.info/white-sands-national-monument/

Ik hoop dat je iets kunt doen met deze tips.
#6 - 22-11-2019, 11:35 uur

dentul

Hardstikke bedankt, hier kunnen we zeker iets mee  :afro: :afro:
#7 - 22-11-2019, 13:10 uur

Cees A

Ah, mooi dat je er iets aan hebt.
Ik heb inmiddels ook de juiste gegevens gevonden voor welke voertuigen de Bonita Canyon Drive in Chiricahua verboden terrein is.
Campers groter dan 29 Ft mogen niet op die Bonita Canyon Drive.
Bron:  Zie deze pagina van de National Park Service: ----->  https://www.nps.gov/chir/planyourvisit/travel-tips.htm
#8 - 22-11-2019, 14:09 uur

dentul

Wij hebben een 25 ft gehuurd, dus dat komt dan helemaal goed! Bedankt voor de moeite.
Ik lees trouwens hier en daar wat negatieve berichten (bulldozers, hekken e.d) over Organ Pipe Cactus NM. Weet jij daar iets meer van? Het is een aardige omweg op de route, dus het moet wel de moeite waard zijn.
#9 - 22-11-2019, 15:18 uur

Cees A

Helaas geen idee hoe het momenteel in Organ Pipe Cactus Nat.Monument is.
Plannen om er naar toe te gaan zijn steeds gesneuveld door de afgelegen ligging van het park.
#10 - 22-11-2019, 16:22 uur

Hans B

Voor een grote omweg zou ik Organ Pipe laten voor wat het is.
Wil je daar ritten maken is het off road oostkant 25mile en westkant 45ml.
Op een enkele korte wandeling na liggen deze aan de onverharde weg.
Zeket als je al een heleboel saguaro's bij Tucson hebt gezien en je richting Prescott/Sedona wilt, heeft het geen meerwaarde.
#11 - 25-11-2019, 04:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dentul

Bedankt, ik denk dat we de omweg niet doen en de tijd ergens anders gaan gebruiken.  :afro:
#12 - 26-11-2019, 10:40 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15