Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Canada -> USA

Discussie gestart

Omw2USA

Ik denk dat hij af is jongens. Heb hem bijna volledig gestript en opnieuw opgemaakt met jullie tips. Wat denken jullie?  :dansbanaan:



Edit: Het enige waar ik aan dacht was of  ik eventueel geen dag LA en of SF in extra dag(en) zou moeten steken ergens anders?

----------------------------

Wij hadden onze camper gehuurd bij Campers Down Under, van begin tot eind top geregeld en geen verborgen kosten.... en bij contact reageren ze supersnel.
https://www.campersdownunder.nl/campertypes-australie-nieuw-zeeland/?cn-reloaded=1
Dus ook budget campers. Ook mbt verzekeringen is het gewoon allemaal goed geregeld.
Ik vrees dat dit niet telt als je daar huurt als Belg? Het ziet er inderdaad anders wel goed uit.

Een huwelijksaanzoek! Gaaf! Ik denk dat je op veel plekken komt waar het uitermate geschikt is!
Op Fiji zou ik dan op het vaste land kiezen voor het strand bij Volivoli (Rakiraki)  aan de noord-kust. Wat was het daar adembenemend mooi....... Wij zaten in een beachbure in het Wananavu Beach Resort. Werden veel huwelijken gesloten op het strand!  ;)
Anders de Blue Lagoon Cruise, want op het strand uit de filmklassieker Blue Lagoon ten huwelijk gevraagd worden kunnen maar weinig vrouwen vertellen!

Ja, ik ben nu 24 en zij 25. Ondertussen al 9 jaar samen dus ze verwacht het wel ergens in die 7 maanden.  Die cruise ziet er leuk uit! Alleen de prijs voor 3 nachten is €2500/pp. :/ Ik hou de optie open, maar ga ook nog naar andere manieren kijken hoe ik het zo leuk mogelijk kan maken. ^^

Voor Hawaii bedoelde ik met een pakketreis: vlucht, huurauto en hotel. Bij Pacific Island Travel bieden ze ook villa’s aan. Op Hawaii is er weinig tot niets inclusief overigens. Een uitgestippelde rondreis zou ik niet doen, daar zijn de eilanden te klein voor en er gaat in feite op Kauai en Maui maar 1 weg het hele eiland rond  ;D
Hmm ja, misschien was een maand Hawaii iets te land? Ik ga eens rondkijken voor zulke pakketten. Alvast bedankt!
#16 - 28-12-2018, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2018, 19:37 uur door Omw2USA »

Omw2USA

Indien hij goed is, boek ik hem meteen. Wou nog even erbij zeggen dat ik een dag LA of SF zou kunnen inruilen voor extra dag bij Grand Teton? En bij Glacier National Park heb ik de oostkant genomen, omdat ik daar graag de Going-to-the-sun zou hiken.  ^-^
#17 - 29-12-2018, 10:22 uur

Cees A

Je laatste schema komt me bekend voor.....   ;D
Ik zie dat de verblijfsduur op een aantal plaatsen is aangepast aan je persoonlijke voorkeur.   :afro:

Tip: Ik hoop dat je nu ook sommige overnachtingsadressen hebt gewijzigd.
Een aantal van je overnachtingsadressen lagen wel erg ver af van de dingen die je wilde bekijken/bezoeken.
Fairfield bijvoorbeeld ligt wel heeeeeeeel erg ver van Glacier af.
Zeker op plaatsen waar je extra dag(en) blijft kun je beter wat in de buurt overnachten, anders ben je teveel tijd kwijt met op en neer rijden.

Dat je de Beartooth Pass, Chief Joseph Hwy en Cody hebt ingevoegd krijg je geen spijt van.
De Beartooth Hwy en Chief Joseph Hwy zijn erg mooi en de Beartooth Pass is een belevenis.
Cody is een erg leuk plaatsje.
Het Buffalo Bill Historical center heeft 4 musea onder 1 dak waaonder één met een enorme wapencollectie.
Bij het Irma Hotel is om 18.00 uur een "shoot-out" tussen good guys en bad guys.
In de zomermaanden is er in de avond een rodeo.

De route vanaf Cody door het Yellowstone Nat.Park wordt duidelijk beschreven in de voorbeeldroute.
Klik op de link in mijn schema bij 1 aug. en je zit meteen op de goeie pagina.
Mooi dat je Grand Teton hebt toegevoegd.
Je bent er nu zo dichtbij en het overslaan, zoals in je eerste schema, zou zonde zijn.

Je hebt de extra dag in Salt Lake city ingeleverd zie ik.
Bezoek, als je een beetje op tijd in SLC arriveert, in ieder geval Temple Square.
Temple Square is het religieuze centrum voor Mormonen en de moeite van een bezoek meer dan waard.
Meer info over SLC via de link naar de pagina van de voorbeeldroute bij mijn schema bij 7 aug.

Voor de rest geen opmerkingen.
Alle informatie over de rest van je route vind je via de links naar de betreffende pagina in mijn schema.     
Als je nog vragen hebt over bepaalde stukken van je route hoor ik dat graag.

Edit n.a.v. je laatste bericht:
Of je dagen van LA of SF moet inleveren ten gunste van Grand Teton en Glacier is persoonlijk.
Als je van bergwandelingen houdt zijn Glacier en Grand Teton de "places to be"
Als je meer een stedenliefhebber bent moet je die dagen in LA en SF besteden.
Die keuze kun je alleen zelf maken.
Welke keuze je ook maakt, in zowel de steden LA en SF als in de parken GT en Glacier komen die dagen gemakkelijk vol.
#18 - 29-12-2018, 10:51 uur

Omw2USA

Haha, heb inderdaad veel van je goede tips overgenomen! :) Dat heb ik ook gedaan. Het komt wel duurder uit, maar dan wordt het gewoon extra sparen. Als je elke dag lang er naartoe moet rijden en kans hebt op files etc heb je er ook niet veel aan. Liever dan wat duurder, maar dichterbij overnachten. Ok, ik zet ze mee in de activiteiten dat we kunnen doen. Dankje!

Hierbij een afbeelding met de overnachtingen:




Die weg had ik alreeds bekeken en zag er top uit (de weg naar Cody)! :D


#19 - 29-12-2018, 11:01 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2018, 11:04 uur door Omw2USA »

Steson

Een maand Hawaii is niet te lang als je alle eilanden aandoet (Maui, Kauai, Big Island en Oahu)...
Wij zijn 6 dagen per eiland geweest en dat was heerlijk! Afwisselen tussen strand en sightseeing.
Op Maui heb je zeker al 2 dagen nodig om het eiland te zien: rondje om de Haleakala (ga de zonsopgang bekijken op de top, is magisch! Wel vroeg op pad...... en via de road to Hana terug)  en rondje om de Puu Kukui.
#20 - 29-12-2018, 11:05 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Nog even iets anders.
Ik las gisteravond ergens (weet niet meer waar) dat jullie nu 24 en 25 jaar oud zijn.
Ik hoop toch echt dat je op het moment dat je aan je route begint inmiddels allebei 25 jaar of ouder bent,  anders heb je een autohuur-probleem.
 
Bij autohuur betaal je namelijk pas vanaf 25 jaar de "normale" huurprijs.
Tussen de 21,  de min. leeftijd om sowieso een auto te kunnen huren,  en 25 betaal je een zogenaamde "underage fee" een leeftijdtoeslag.
Die leeftijdtoeslag is een bepaald bedrag per dag en komt bovenop de normale huurprijs.

Ook belangrijk is of je allebei die huurauto wil gaan besturen of dat er maar 1 chauffeur is.
Een extra chauffeur moet, vanwege de verzekeringen, op het huurcontract worden bijgeschreven en zo'n extra chauffeur kost ook een bepaald bedrag per dag extra.
Er zijn manieren om onder die extra chauffeur-toeslag uit te komen, maar dat is o.a. afhankelijk van de verhuurder die je kiest.
#21 - 29-12-2018, 11:07 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2018, 11:13 uur door Cees A »

Cees A

Overnachtingsplaatsen zien er nu, qua locatie, goed uit.
Over de kwaliteit van die adressen kan ik niet oordelen,  want ik heb zelf geen ervaring met die adressen.

De enige die wat verder weg ligt is Tetonia (bij Grand Teton) .  Tetonia ligt op 1 uur rijden van Jackson.
Ik heb zelf overigens, op de bonnefooi reizend, wel eens in Driggs, het "buur-dorpje" van Tetonia geslapen dus het is te doen.
Als je je maar realiseert dat je 1 uur van Jackson af zit.
#22 - 29-12-2018, 11:25 uur

Omw2USA

Een maand Hawaii is niet te lang als je alle eilanden aandoet (Maui, Kauai, Big Island en Oahu)...
Wij zijn 6 dagen per eiland geweest en dat was heerlijk! Afwisselen tussen strand en sightseeing.
Op Maui heb je zeker al 2 dagen nodig om het eiland te zien: rondje om de Haleakala (ga de zonsopgang bekijken op de top, is magisch! Wel vroeg op pad...... en via de road to Hana terug)  en rondje om de Puu Kukui.

Ok, goed om te horen. Want ik kijk wel echt uit naar Hawaii! Heb je dan interne vluchten genomen? Zoja, hoeveel kosten die per vlucht? Alvast bedankt voor jouw tips!

Nog even iets anders.
Ik las gisteravond ergens (weet niet meer waar) dat jullie nu 24 en 25 jaar oud zijn.
Ik hoop toch echt dat je op het moment dat je aan je route begint inmiddels allebei 25 jaar of ouder bent,  anders heb je een autohuur-probleem.
 
Bij autohuur betaal je namelijk pas vanaf 25 jaar de "normale" huurprijs.
Tussen de 21,  de min. leeftijd om sowieso een auto te kunnen huren,  en 25 betaal je een zogenaamde "undrage fee" een leeftijdtoeslag.
Die leeftijdtoeslag is een bepaald bedrag per dag en komt bovenop de normale huurprijs.

Ook belangrijk is of je allebei die huurauto wil gaan besturen of dat er maar 1 chauffeur is.
Een extra chauffeur moet, vanwege de verzekeringen, op het huurcontract worden bijgeschreven en zo'n extra chauffeur kost ook een bepaald bedrag per dag extra.
Er zijn manieren om onder die extra chauffeur-toeslag uit te komen, maar dat is o.a. afhankelijk van de verhuurder die je kiest.

Tegen we vertrekken is zij 26 en ik 25. Dit zal ons veel geld uitsparen. We gaan inderdaad wel geld moeten opleggen voor een extra bestuurder. Of hoe kunnen we dit dan vermijden? :p Tot nu toe voel ik mij het best als ik zou boeken bij Sunnycars omdat dit incl. verzekeringen is. Maar de prijzen zijn daar ook duurder: voor 56 dagen betaal je voor een standaard wagen €3.000 (all-in verzekeringen + 1 extra bestuurder, de one-way fee moeten we niet betalen omdat we hem afzetten in LAX)

Overnachtingsplaatsen zien er nu, qua locatie, goed uit.
Over de kwaliteit van die adressen kan ik niet oordelen,  want ik heb zelf geen ervaring met die adressen.

De enige die wat verder weg ligt is Tetonia (bij Grand Teton) .  Tetonia ligt op 1 uur rijden van Jackson.
Ik heb zelf overigens, op de bonnefooi reizend, wel eens in Driggs, het "buur-dorpje" van Tetonia geslapen dus het is te doen.
Als je je maar realiseert dat je 1 uur van Jackson af zit.

Ok, mooi. Dan boek voor ik te laat ben, want op sommige plaatsen is het al bijna volzet.

Ja, ik vond niet veel anders heel dichtbij. Daar zit je echt beperkt. Maar zal het nogmaals checken als ik zo dadelijk ga boeken. Thanks!
#23 - 29-12-2018, 11:32 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2018, 11:40 uur door Omw2USA »

Cees A

Hmm, Sunny Cars.  Inderdaad goed geregeld, maar wel zo ongeveer de duurste broker van heel Europa.
Wat betreft verzekeringen, als je bij een Europese website of via een Europese tussenpersoon (broker) huurt zitten er sowieso alle nodige verzekeringen bij inbegrepen.
Belangrijkste verzekeringen bij autohuur in de VS zijn CDW / LDW  en LIS / SLI

CDW = Collision Damage Waiver  en LDW = Loss Damage Waiver.  De gebruikte afkorting verschilt per verhuurder.
SLI = Supplement Liability Insurance  en LIS = Liability Insurance Supplement
LIS/SLI vult de veel te lage wettelijk geregelde dekkingsbedragen voor derden aan tot 1 miljoen.
Bij Alamo heet die LIS /SLI  overigens EP (Extended Protection)

CDW / LDW  dekt schade aan je "eigen" huurauto.
CDW / LDW is meestal inclusief Theft Protection (diefstal van de auto) , maar let daar even op.
LIS /SLI dekt schade die jij door jouw schuld  aan anderen toebrengt

Lees mees over deze en andere verzekeringen in dit artikel:  https://verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/

Partner als extra chauffeur.
Er zijn autoverhuurders die niks extra's rekenen voor een echtgenote of partner van de hoofdhuurder.
Avis en Budget (een Avis dochter) zijn de bekendste.
Bij Hertz kan het ook, maar dan moet je lid zijn van hun loyaliteitsprogramma. Gold Rewards.

Let op:
Je moet bij Hertz EERST lid worden en dan pas je auto boeken, anders geldt die voorwaarde pas bij de volgende huur.
2e Let op: 
Die gratis extra bestuurder van Avis / Hertz kun je alleen toevoegen als je rechtstreeks je auto boekt via de website van genoemde verhuurders.
Bij een auto die geboekt wordt via een tussenpersoon (zoals Sunnycars) kan het dus niet.
Rechtstreeks boeken is overigens vaak goedkoper dan via een broker.   Die brokers moeten immers ook ergens van betaald worden.
#24 - 29-12-2018, 12:12 uur

Steson

Wij betalen voor 21 dagen autohuur bij Hertz een prijs van €635 voor een SUV.
Dit is incl. korting van een voucher voor 15%.

De vluchten tussen de eilanden van Hawaii werden ook verzorgd ivm de pakketreis, dus ik weet niet wat alles los kost.

Mogelijk een tip voor een overnachting tussen West Yellowstone en SLC:
Wij verbleven in Afton, een klein stadje onder Jackson Hole. We hadden daar een cabin in Old Mills Cabin en ik moet zeggen: een verborgen pareltje!
Er was een riviertje waar we hebben gevist op forel en er zwom ook een klein ottertje rond op jacht naar forel.... de cabin had zelfs wifi! Het is de moeite waard om eens een kijkje te nemen op de site  ;)
Afton vonden wij goed aan te rijden, we hebben zelfs nog over een fancy fair gelopen in Jackson Hole tussendoor! We zijn echter Grand Teton wel voorbij gereden.....

Dit stukje USA deden wij in september 2012:
http://steson-goes-midwest.reismee.nl   Wachtwoord: Steson
#25 - 29-12-2018, 15:13 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jhbechthum

Citaat
Bij een auto die geboekt wordt via een tussenpersoon (zoals Sunnycars) kan het dus niet.
Rechtstreeks boeken is overigens vaak goedkoper dan via een broker.   Die brokers moeten immers ook ergens van betaald worden.
Ben je lid van Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van o.a. KLM?
Kijk dan eens op www.avis-flyingblue.com

Ik heb daar zo goedkoop gereserveerd dat ik zowel hier als bij Avis.nl nagevraagd heb of alle verzekeringen toch wel inclusief waren.

Johan.
#26 - 29-12-2018, 22:14 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Omw2USA

Bij Hertz kan het ook, maar dan moet je lid zijn van hun loyaliteitsprogramma. Gold Rewards.

Let op:
Je moet bij Hertz EERST lid worden en dan pas je auto boeken, anders geldt die voorwaarde pas bij de volgende huur.
2e Let op: 
Die gratis extra bestuurder van Avis / Hertz kun je alleen toevoegen als je rechtstreeks je auto boekt via de website van genoemde verhuurders.
Bij een auto die geboekt wordt via een tussenpersoon (zoals Sunnycars) kan het dus niet.
Rechtstreeks boeken is overigens vaak goedkoper dan via een broker.   Die brokers moeten immers ook ergens van betaald worden.

Ok, heb mij aangesloten bij Hertz als Gold member en hun CDP Mastercard code gebruikt voor 10% korting. Tot nu toe geeft dit op het eerste zicht wel de beste prijs. Al moet ik inderdaad nog bellen morgen hoe hun prijscalculatie juist in elkaar zit. Bedankt!

Wij betalen voor 21 dagen autohuur bij Hertz een prijs van €635 voor een SUV.
Dit is incl. korting van een voucher voor 15%.

De vluchten tussen de eilanden van Hawaii werden ook verzorgd ivm de pakketreis, dus ik weet niet wat alles los kost.

Mogelijk een tip voor een overnachting tussen West Yellowstone en SLC:
Wij verbleven in Afton, een klein stadje onder Jackson Hole. We hadden daar een cabin in Old Mills Cabin en ik moet zeggen: een verborgen pareltje!
Er was een riviertje waar we hebben gevist op forel en er zwom ook een klein ottertje rond op jacht naar forel.... de cabin had zelfs wifi! Het is de moeite waard om eens een kijkje te nemen op de site  ;)
Afton vonden wij goed aan te rijden, we hebben zelfs nog over een fancy fair gelopen in Jackson Hole tussendoor! We zijn echter Grand Teton wel voorbij gereden.....

Dit stukje USA deden wij in september 2012:
http://steson-goes-midwest.reismee.nl   Wachtwoord: Steson

Ziet er prachtig uit! Zo leuk aan rivier. Alleen hebben we nu wel alreeds een kamer geboekt in Victor, is een uurtje dichter bij de Grand Teton Park die wij wel kort even willen bezoeken. Maar zulke tips hou ik bij voor later! Thanks. :)

PS: Aan de hand van jouw foto's kan ik al niet meer wachten voor Hawaii! Zo mooi :o

Citaat
Bij een auto die geboekt wordt via een tussenpersoon (zoals Sunnycars) kan het dus niet.
Rechtstreeks boeken is overigens vaak goedkoper dan via een broker.   Die brokers moeten immers ook ergens van betaald worden.
Ben je lid van Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van o.a. KLM?
Kijk dan eens op www.avis-flyingblue.com

Ik heb daar zo goedkoop gereserveerd dat ik zowel hier als bij Avis.nl nagevraagd heb of alle verzekeringen toch wel inclusief waren.

Johan.

Helaas geen lid van. :/ Wel heb ik recht op 10% korting omdat ik een Mastercard heb. Toch bedankt!
#27 - 01-01-2019, 21:34 uur
« Laatst bewerkt op: 01-01-2019, 21:53 uur door Omw2USA »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15