Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Canada -> USA

Discussie gestart

Omw2USA

Hi iedereen!

Ik zal ook hier mijzelf even vlug voorstellen: ik en mijn vriendin zullen binnenkort een wereldreis maken voor een 7-tal maanden. Onze vliegtuigtickets zijn alreeds geboekt en we zijn nu volop alles aan het uitstippelen waarbij we altijd hulp kunnen gebruiken van mensen met ervaring. :)

Ik heb alreeds een topic geopend bij de 'Canada' subtopic (http://forum.verenigdestaten.info/74/adviestips-eerste-x-canada/) Daar was dus in het kort mijn vraag of de route om terug naar USA te gaan wel ok was. We zullen dus vanaf Banff terug naar USA gaan, maar we weten nog niet zeker hoe. Ofwel via Abbotsford (Canada) zo naar beneden naar Portland, offtewel via Columbia falls -> Yellow etc.

Het komt erop neer dat we rond 28 juli terug in USA zullen zijn en tot 31 augustus hebben voordat we onze vlucht nemen in LAX op 1 september naar Hawaii. Hoe zouden jullie deze maand het best invullen? Want het lijkt niet echt efficiënt om van Yellowstone park terug naar Portland te rijden om dan weer terug naar Zion te rijden etc.  We zullen keuzes moeten maken, maar we weten dus nog niet zeker welke de beste zou zijn. Suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt!
#1 - 26-12-2018, 17:25 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
Ik laat je route even voor wat ie is.   Ik zie namelijk een probleempje.
Bij een visumvrije reis (dus met alleen een ESTA reistoestemming) mag je maximaal 90 dagen in Amerika blijven en de teller begint te lopen op het moment dat je voet zet op USA bodem.   Bij jullie is dat op het moment dat je in Seattle landt .................
Probleem voor jullie is dat de dagen die je daarna doorbrengt in Canada, Mexico of het Caribisch gebied gewoon meetellen voor die 90 dagen termijn.

Nu zul je denken: "dan vragen we een B2 toeristenvisum aan voor Amerika",  maar daar schiet je niet zo heel veel mee op want de max verblijfsduur in de VS met een B2 visum is dan weliswaar een half jaar, maar jullie willen 7 maanden blijven en dat is 1 maand teveel.
Ook hier is de start van jullie route in Seattle oorzaak van het probleem, want ook bij een B2 visum tellen de dagen die je na het voet zetten op Amerikaanse bodem  in de eerder genoemde aangrenzende landen mee voor je maximale verblijf in Amerika. 

Jullie hadden veel beter naar Vancouver kunnen vliegen, dan had je om te beginnen een een half jaar tijd gehad om in Canada rond te reizen.
In Canada mag je namelijk een half jaar visumvrij rondreizen
Als je na je Canada rondreis de grens met Amerika zou oversteken zou dat moment zijn waarop je voor het eerst voet zet op USA-bodem en je "verblijfsteller" voor Amerika zou pas op dat moment gaan lopen. 
Vanaf dat moment zou je, bij visumvrij reizen (met ESTA) ,   nog max. 90 dagen tijd hebben voor je tour door de VS.

#2 - 26-12-2018, 18:34 uur

Omw2USA

welkom op dit forum.
Ik laat je route even voor wat ie is.   Ik zie namelijk een probleempje.

Hey Cees!

Ik vermoed dat ik het niet duidelijk heb verwoord, dus zal bij deze een 2de poging proberen (mijn excuses alvast!) = Canada/USA/Hawaii zijn maar een deel van onze wereldreis route, want hij ziet er namelijk zo uit:

- Canada/USA (5 juli - 31 aug) = We landen in Seattle, maar rijden meteen door naar Canada om daar onze tour te doen om vervolgens terug naar USA te keren tot LA. Auto huren en overnachten met Airbnb/hostels.

- Hawaii (1 sep - 27 sep) = Waarschijnlijk ook auto huren en eventueel slapen in tent, omdat elke dag overnachten duur zou zijn.

- Fiji (28 sep - 8 oct) = Moeten we nog checken wat we gaan doen, maar zal vooral rustvakantie worden 

- New Zealand (9 oct - 17 nov) = Camper alreeds gehuurd via Travellers Autobahn.

- Australia (17 nov - 2 jan) = Hier wouden we graag nieuwjaar meemaken alvorens te vertrekken naar Azië. Overnachten en transport zal ofwel via camper (ook Travellers Autobahn) gebeuren ofwel met het openbaar vervoer en overnachten in hostels/airbnb.

- Azië (2 jan - ergens eind jan) = Waar in Azië en hoe rondtrekken gaan we nog bekijken. Ticket hierheen is nog niet geboekt.

Nogmaals bedankt om mee proactief te denken!

EDIT: Het origineel plan was om eerst naar Vancouver te vliegen, maar de vlucht naar Seattle was significant goedkoper. We hadden wel bang dat dit ons andere problemen zou opleveren, maar momenteel nog geen gevonden. Enkel bij het huren van een auto moeten we extra alert zijn zo ver ik weet. Indien er nog andere zijn, dan hoor ik het graag!
#3 - 26-12-2018, 18:43 uur
« Laatst bewerkt op: 26-12-2018, 19:01 uur door Omw2USA »

Cees A

Ah,  als je van 5 juli tot 27 september in Amerika/Canada bent is het goed want dan blijf je (net) binnen de 90 dagen termijn.
Vergeet dus het verhaal in mijn vorige bericht maar. 
Heb je ook al een routeplan voor het Amerikaanse deel van je reis ? Het deel van Columbia Falls (Glacier National Park)  naar LA ?
Misschien doe je nog wat inspiratie op bij onze voorbeeldroutes en kun je een paar stukken uit die routes aan elkaar breien.
Zie:  ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/
Voor jullie zijn de zuid-west voorbeeldroute en de route van Denver-Black Hills-Yellowstone enz. het meest interessant
#4 - 26-12-2018, 19:47 uur

Omw2USA

Ah,  als je van 5 juli tot 27 september in Amerika/Canada bent is het goed want dan blijf je (net) binnen de 90 dagen termijn.
Vergeet dus het verhaal in mijn vorige bericht maar. 
Heb je ook al een routeplan voor het Amerikaanse deel van je reis ? Het deel van Columbia Falls (Glacier National Park)  naar LA ?
Misschien doe je nog wat inspiratie op bij onze voorbeeldroutes en kun je een paar stukken uit die routes aan elkaar breien.
Zie:  ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/
Voor jullie zijn de zuid-west voorbeeldroute en de route van Denver-Black Hills-Yellowstone enz. het meest interessant

Klopt. Dit spaart ons veel administratief werk. :p

Neen, daar zijn we nu mee bezig, maar hier weten we dus niet meteen wat de meest optimale route is voor ons. Het is allebei onze eerste keer in USA en we hebben zeker plannen om daarna nog eens te reizen naar Amerika. Ok, bedankt! Ik bekijk de route en zal ermee rekening houden. Als die af is zal ik hem hier wel posten voor eventuele feedback.
#5 - 26-12-2018, 20:03 uur

Omw2USA

Heb volgende route gepland. Nu is de vraag of dit haalbaar is op +- 35 dagen?





#6 - 26-12-2018, 20:47 uur

Cees A

In een 1e opwelling zeg ik dat dat zou moeten lukken in 35 dagen.
Maar e.e.a. is afhankelijk van je plannen in de steden en parken die je bezoekt.
Vandaar dat ik je verwees naar de voorbeeldroutes.
 Bij die routes lees je wat je onderweg allemaal aan bezienswaardige dingen tegenkomt.

Voorbeeldje:
Jullie gaan naar Grand Canyon zie ik.
Als je daar,  zoals de gemiddelde toerist,  wat foto's wil maken op de uitzichtpunten, een paar wandelingen wil maken langs de rand van de Canyon en een helicoptertour over de Canyon heb je aan 1 dag in dit park genoeg.
Als je daarentegen van plan bent om te voet de Canyon over te steken en onderweg te overnachten wordt het een ander verhaal.
Die oversteek alleen al kost je namelijk 2 dagen............. 
Als je bij ieder park zulke wilde plannen hebt heb je niet genoeg aan de tijdsverdeling van de voorbeeldroute, want die is gericht op de gemiddelde toerist.  Reken dan bij ieder park dan maar gerust wat extra tijd
Begrijp je wat ik bedoel ?

Bekijk die voorbeeldroutes dus eerst eens en bekijk wat je wil zien en ondernemen.
Maak dan een van-dag-tot-dag-schema  (zoals bij de voorbeeldroutes) en zet daar per dag de te rijden afstanden, de rijtijden en de dingen die je wil gaan ondernemen.
Reserveer in dat schema voldoende tijd voor de activiteiten die je wil ondernemen  (zie het "Grand Canyon" voorbeeld hierboven)
Als je bij die planning inschattingsfouten maakt is dat niet erg,  Eventuele foutjes filteren wij er later wel uit.
Nu hebben we echter helemaal geen idee van wat je in die parken allemaal wil gaan doen.  Of juist niet wil gaan doen ............
De enige die dat weet ben jij zelf.

En zoals ik al eerder schreef, wees niet bang om inschattingsfouten te maken over benodigde tijd van bepaalde activiteiten.
Die foutjes halen we er later wel uit en zo krijgt je reisschema dan stap voor stap vorm.
#7 - 26-12-2018, 21:31 uur

Cees A

Eerst even een onduidelijkheid in je Canada reisschema ophelderen
In dat Canada reisschema ga je op het eind van Banff via Kamloops terug naar Vancouver. Waarom doe je dat ?
Want het vervolg van je reis, het Amerikaanse deel, begint in Columbia Falls bij Glacier National Park.
Is het niet logischer om van Banff meteen af te zakken naar Glacier National Park ?
Van Banff naar Columbia Falls bij Glacier National Park is 475 km, ± 5 uur rijden.

Dan nu het Amerikaanse deel van je reis.  Ik ga je een beetje op weg helpen en een voorzetje geven voor een route.
Mijn schema is gebaseerd op wat ik eerder bij het Grand Canyon voorbeeld "de gemiddelde toerist" noemde.
Genoeg tijd voor alle highlights en een aantal korte/middellange wandelingen
Maar ...... Als je  ergens in een stad of een park extra activiteiten wil ondernemen, plan daar dan ook wat extra tijd voor.

Ik start mijn schema op 26 juli in Banff en ga er van uit dat je die dag naar Columbia Falls rijdt.
Het schema eindigt op 31 augustus in LA.
Let op !!!  De gegeven rijtijden zijn ALTIJD excl. plas-, rust-, lunchpauzes en excl. fotostops of andere stops onderweg.

26-juli   Banff - Columbia Falls      
27   Glacier NP         
28   Glacier NP         
29   Columbia Falls - Missoula (je kunt ook een andere plaats als tussenstop tussen Glacier en Yellowstone kiezen)   
30   Missoula - Red Lodge      
31   Red Lodge - Cody (Via de mooie Beartooth Pass en Chief Joseph Hwy 125 mijl, 3 uur rijden
1-aug.   Cody - Gardiner   Klik hier voor een omschrijving van de route van 1tot 5 aug   
02   Gardiner - West Yellowstone      
03   West Yellowstone         
04   West Yellowstone - Grand Teton      
05   Grand Teton         
06   Grand Teton - Salt Lake City 280 mijl, 5 uur rijden
07   Salt Lake City   Klik hier voor info over Salt Lake City      
08   Salt Lake City - Zion  305 mijl, 5˝ uur rijden
09   Zion Klik hier voor info over Zion en Bryce         
10   Zion - Bryce 85 mijl, 1.45 uur rijden
11   Bryce - Page  (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell) 150 mijl, 2˝ uur rijden
12   Page - Monument Valley 125 mijl, 2 uur rijden Klik hier voor info Page en Mon. Valley
13   Mon Valley - Grand Canyon  175 mijl, 3 uur rijden
14   Grand Canyon  Klik hier voor info Grand Canyon      
15   Grand Canyon - Las Vegas  280 mijl, 4˝ uur rijden
16   Las Vegas         
17   Las Vegas  Klik hier voor info over Las Vegas, Death Valley en Yosemite      
18   Las Vegas - Lone Pine (Via Shoshone en Badwater Road in Death Valley)  270 mijl, 5˝ uur rijden
19   Lone Pine - Yosemite  (Via Tioga Pass)  200 mijl, 4˝ uur rijden
20   Yosemite         
21   Yosemite - Kings Canyon (Ochtend voor Yosemite (bv Mariposa Grove) daarna naar Kings Canyon) 150 mijl, 3˝ uur rijden
22   Sequoia         
23   Sequoia - San Francisco 250 mijl, 4˝ uur rijden
24   San Francisco         
25   San Francisco  Klik hier voor info over San Francisco en de kustweg naar LA      
26   San Francisco - Monterey 115 mijl, 2 uur rijden
27   Monterey - Pismo Beach  150 mijl, 3˝ uur rijden
28   Pismo Beach LA  200 mijl 3˝ uur rijden
29   LA           
30   LA          
31   LA - Vertrek naar Hawaii ? 
Als je pas 1 sept naar Hawaii vertrekt zou je deze 3e dag in LA eventueel ook ergens anders kunnen inzetten
 
#8 - 27-12-2018, 10:23 uur

Old Faithful

Mooie vooruitzichten.  :afro:

Toen ik jullie routekaartje bekeek, dacht ik meteen: "ze kunnen na Death Valley beter aan de oostkant van de Sierra blijven en via de mooie Tioga Pass eerst naar Yosemite gaan en daarna naar Seki." Nu zie ik dat Cees A het ook zo in zijn voorstel heeft gezet.  :afro:
Je zou op dat stuk een dag extra kunnen plannen met een overnachting in Death Valley, zodat je daar 's avonds en 's morgens bent , als het het koelst is en het licht op zijn mooist. Je hebt dan ook tijd voor een bezoek aan Mono Lake en Bodie. Overnachten zou kunnen in Lee Vining of Virginia Creek Settlement. De volgende dag rijd je dan via de Tioga Road naar Yosemite.

Als je de tijd ervoor kunt vinden, zou ik een dag langer in Seki plannen.  Je hebt in mijn ogen (te) weinig tijd voor King's Canyon, als je het (logische) voorstel van Cees A volgt om 's ochtends eerst de Mariposa Grove in Yosemite bezoeken op de dag dat je naar Kings's Canyon rijdt. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de Mariposa Grove over te slaan, omdat je de Giant Sequoias (genoeg) in Seki zult zien. Die extra  dag zou voor mij de moeite waard zijn, als je in King's Canyon en/of Sequoia wat zou willen wandelen .

Succes en veel plezier met de voorbereiding.

#9 - 27-12-2018, 15:17 uur
Groet,

Old Faithful

Omw2USA

Bedankt voor jouw input Cees en Old Faithful! Ik lees nu pas terug het forum na een hele dag te plannen .

Eerst even een onduidelijkheid in je Canada reisschema ophelderen
In dat Canada reisschema ga je op het eind van Banff via Kamloops terug naar Vancouver. Waarom doe je dat ?
Want het vervolg van je reis, het Amerikaanse deel, begint in Columbia Falls bij Glacier National Park.
Is het niet logischer om van Banff meteen af te zakken naar Glacier National Park ?
Van Banff naar Columbia Falls bij Glacier National Park is 475 km, ± 5 uur rijden.

Dat was het origineel plan, maar daar waren we nog niet zeker van omdat er ook de mogelijkheid was om terug te keren naar VC om dan zo naar beneden naar Portland te gaan. Hier zijn we ondertussen afgestapt en we gaan het doen zoals je alreeds aangaf: via Banff -> Calgary zo naar GNP (de rechterkant van GNP en niet de linker via Columbia Falls).

Toen ik jullie routekaartje bekeek, dacht ik meteen: "ze kunnen na Death Valley beter aan de oostkant van de Sierra blijven en via de mooie Tioga Pass eerst naar Yosemite gaan en daarna naar Seki." Nu zie ik dat Cees A het ook zo in zijn voorstel heeft gezet.  :afro:
Je zou op dat stuk een dag extra kunnen plannen met een overnachting in Death Valley, zodat je daar 's avonds en 's morgens bent , als het het koelst is en het licht op zijn mooist. Je hebt dan ook tijd voor een bezoek aan Mono Lake en Bodie. Overnachten zou kunnen in Lee Vining of Virginia Creek Settlement. De volgende dag rijd je dan via de Tioga Road naar Yosemite.

Had het ook zo via deze kant graag gedaan, maar via airbnb zijn de mogelijkheden daar veel beperkter. Daarom dat ik het anders heb gedaan. Ik zal de optie eens opnieuw bekijken. :)
----------------------------------------------
Ik ben dan na dus een hele dag te plannen het volgende uitgekomen (Ik heb steeds rekening gehouden waar het (nog) betaalbaar was om te overnachten in een Airbnb). ->

Overgang Canada - USA =


Verdere USA planning =



Het komt inderdaad grotendeels overeen zie ik? Of zijn er toch betere punten wat ik er beter in/uit laat? 4 dagen Zion is misschien overbodig en zou beter ergens anders een extra dag inplannen (Bryce Canyon?), Las Vegas wil gewoon eens gezien hebben, maar voor de rest moet ik er niet te lang zijn :p

Thanks!  ;)
#10 - 27-12-2018, 18:35 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2018, 23:48 uur door Omw2USA »

Steson

Hallo!  welkom

Ik zou de dagen voor Zion opsplitsen in 50/50 met Bryce!
Uiteraard is het heel persoonlijk, maar wij vonden Bryce veeeel mooier dan Zion en ook de weg er naartoe is prachtig! In Bryce heb je de Navajo loop trail van +- 1 mile, prachtig!
Je zou 1 dag kunnen inleveren hier om naar Monument Valley te rijden, je krijgt er geen spijt van!

Vergeet niet om een kijkje te nemen bij Crafton Ghosttown, het is gratis en er staat niet heel veel maar vooral de cemetary is erg gaaf! Pak bij Rockville (ten westen van Springdale/Zion) Bridge Road en volg verder Crafton Road en dan kom je er vanzelf.

Naar welke eilanden van Hawaii gaan jullie?
Wij hebben ze al meerdere keren bezocht en ook wij vonden inderdaad de hotels redelijk duur. Het hele leven is daar duurder; benzine, vlees.... maar wij hadden de eerste keer een pakketreis, dus dan zit het hotel er bij.  We kregen de eerste keer een upgrade van de huurauto, een Suburban. Pak geen grote auto! Je hebt die helemaal niet nodig, de benzine is duur en alles is echt goed te rijden....
Daarna hebben we alleen de vluchten geregeld en hebben we een condo gehuurd via VRBO. Via deze site is het huren van een condo betrouwbaar en je hebt direct contact met de eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig campings heb gezien (heb er ook niet echt op gelet).... Een condo heb je in verschillende prijsklasses, waarbij Oahu wel het duurste eiland is. Maar we zaten daar wel op een toplokatie!
https://steson-goes-usa.reismee.nl  (wachtwoord: Steson). Voor Maui en Kauai.
https://steson-goes-midwest.reismee.nl  (zelfde ww). Voor Big Island en Oahu.
https://steson-goes-noordwest.reismee.nl  (zelfde ww). Voor Maui en Kaui weer.

Fiji.... een van de pareltjes in de Pacific! Nadi kun je gerust overslaan, zeker als het geregend heeft is het een vieze stad. Wij vonden de zuidkust het mooist, maar het is sowieso de moeite waard om het eiland rond te rijden (als je naar Viti Levu gaat)....
Is er geld over, dan is een cruise langs de Yasawa’s absoluut de topper!
https://steson-goes-pacific.reismee.nl (zelfde ww)

Ben wel beetje jaloers, zou zo weer terug willen naar Hawaii en Fiji!

Nog wat tips, maar mogelijk zijn die al bekend.....
Ik gebruik voor het uitstippelen van mijn route en afstanden/rijtijden de app My TRIPS.
En voor een offline routeplanner waarbij je van tevoren de kaarten kunt downloaden en plaatsen kunnen prikken is Maps.me echt ideaal! Ik heb daar ook Australie en Nieuw-Zeeland mee rondgereden. En je hebt dus geen internet nodig!

Voor Australie zou ik echt gaan voor een camper, je hebt ze in alle vormen en maten. Met openbaar vervoer zie je naar mijn mening weinig en er zijn (vrije) camperplaatsen in overvloed!
https://steson-goes-downunder.reismee.nl 
#11 - 27-12-2018, 19:33 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2018, 19:45 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Omw2USA

Hallo!  welkom

Ik zou de dagen voor Zion opsplitsen in 50/50 met Bryce!
Uiteraard is het heel persoonlijk, maar wij vonden Bryce veeeel mooier dan Zion en ook de weg er naartoe is prachtig! In Bryce heb je de Navajo loop trail van +- 1 mile, prachtig!
Je zou 1 dag kunnen inleveren hier om naar Monument Valley te rijden, je krijgt er geen spijt van!

Klinkt goed! Zal 2 dagen zion nemen en 2 dagen Bryce. Monument Valley was alreeds ingepland op 7 augustus als we naar Page gaan. :) Maar misschien toch best extra tijd daarvoor rekenen?

Naar welke eilanden van Hawaii gaan jullie?
Wij hebben ze al meerdere keren bezocht en ook wij vonden inderdaad de hotels redelijk duur. Het hele leven is daar duurder; benzine, vlees.... maar wij hadden de eerste keer een pakketreis, dus dan zit het hotel er bij.  We kregen de eerste keer een upgrade van de huurauto, een Suburban. Pak geen grote auto! Je hebt die helemaal niet nodig, de benzine is duur en alles is echt goed te rijden....
Daarna hebben we alleen de vluchten geregeld en hebben we een condo gehuurd via VRBO. Via deze site is het huren van een condo betrouwbaar en je hebt direct contact met de eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig campings heb gezien (heb er ook niet echt op gelet).... Een condo heb je in verschillende prijsklasses, waarbij Oahu wel het duurste eiland is. Maar we zaten daar wel op een toplokatie!
https://steson-goes-usa.reismee.nl  (wachtwoord: Steson). Voor Maui en Kauai.
https://steson-goes-midwest.reismee.nl  (zelfde ww). Voor Big Island en Oahu.
https://steson-goes-noordwest.reismee.nl  (zelfde ww). Voor Maui en Kaui weer.
Daar gaan we binnenkort beginnen plannen. Dus alle mogelijkheden staan nog open. Zulke pakketreizen (zij stippelen een route uit en eten ook incl) ook al tegengekomen, maar ik heb bang dat dit je minder vrijheid geeft? En komt dat effectief veel goedkoper uit?

Fiji.... een van de pareltjes in de Pacific! Nadi kun je gerust overslaan, zeker als het geregend heeft is het een vieze stad. Wij vonden de zuidkust het mooist, maar het is sowieso de moeite waard om het eiland rond te rijden (als je naar Viti Levu gaat)....
Is er geld over, dan is een cruise langs de Yasawa’s absoluut de topper!
Heb je Fiji volledig gedaan? Top! Zullen hiermee rekening houden. Goh ja, die cruise misschien geen slecht idee. Ik wil haar namelijk ten huwelijk vragen. Helaas zijn de prijzen wel buiten mijn budget. Een andere optie is een mooie Airbnb huren?

Nog wat tips, maar mogelijk zijn die al bekend.....
Ik gebruik voor het uitstippelen van mijn route en afstanden/rijtijden de app My TRIPS.
En voor een offline routeplanner waarbij je van tevoren de kaarten kunt downloaden en plaatsen kunnen prikken is Maps.me echt ideaal! Ik heb daar ook Australie en Nieuw-Zeeland mee rondgereden. En je hebt dus geen internet nodig!

Voor Australie zou ik echt gaan voor een camper, je hebt ze in alle vormen en maten. Met openbaar vervoer zie je naar mijn mening weinig en er zijn (vrije) camperplaatsen in overvloed!
https://steson-goes-downunder.reismee.nl

Ik kende ze alreeds, maar toch bedankt! Zou ik dan opnieuw voor een camper gaan zoals we al gehuurd hebben in NZ? Namelijk deze: https://www.travellers-autobarn.com.au/campervan-hire-australia/kuga-campervan/

Ze zijn een van de weinige camper rental bedrijven waar ik goede reviews van terug vind.

Daarnaast is opnieuw een auto huren en airbnb's doen ook nog een optie die ik open laat.
#12 - 27-12-2018, 23:38 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2018, 23:49 uur door Omw2USA »

Cees A

In grote lijnen volgt jouw schema  min of meer mijn route.
Het verschil is dat jij in jouw schema te weinig rekening houdt met de afstanden in Amerika en de grootte van sommige parken.
Je focus op goedkope accommodaties heeft bovendien tot gevolg dat je niet overal op de meest gunstige plaatsen overnacht.
Hieronder, als voorbeeld, wat opmerkingen over jouw schema.
 
Op 26 juli rij je van Banff naar Fairfield. Da's een stevige rit en je mist Glacier National Park
Afhankelijk van de route is dat 600 km, 7 uur rijden (via Calgary) of 800 km, 9 uur rijden (via Roosville / Whitefish)

Bedenk dat Yellowstone een groot park is. Alleen de weg die in de vorm van een 8 door Yellowstone loopt is al 250 km lang.
Als je zo'n groot park vanuit een vaste basis (in jouw geval West Yellowstone) gaat bekijken rij je onnodige km.
Zeker als je naar uiteinden van het park zoals Mammoth Hot Springs en de Lamar Valley wil
Jullie hebben bovendien slechts 2 dagen voor Yellowstone (wat m.i. te weinig is) en je mist de Beartooth Hwy

Zion /Bryce is inmiddels dankzij Steson al gerepareerd zie ik, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je in Zion allemaal van plan was

Volgens jouw schema bezoeken jullie op 7 aug Monument Valley als dagtocht vanuit Page.
Theoretisch kan dat want Mon. Valley heb je in een paar uur wel gezien, maar weet dat je die dag 4 uur in de auto zit ?
Page ligt namelijk 125 mijl, 200 km, 2 uur rijden van Monument Valley.
Om e.e.a. in Nederlands perspectief te plaatsen:
Je slaapt in Amsterdam en rijdt "even" op en neer naar Maastricht om het Vrijthof te bekijken. 
Amsterdam en Maastricht liggen ook 200 km uit elkaar

Grand Canyon "op doorreis" bezoeken wordt wel meer gedaan en als je niet uitgebreid gaat wandelen kan dat ook best.
Jouw overnachtingsplaats na Grand Canyon is Flagstaff en dat vind ik niet zo slim.
Williams zou een betere keus zijn geweest. Williams ligt op 1 uur rijden van Grand Canyon, Flagstaff op 1˝ uur
Als je bovendien de volgende dag van Flagstaff naar Las Vegas rijdt kom je door ........ Williams .....
Williams ligt qua accommodaties op hetzelfde prijsniveau als Flagstaff dus dat kan het probleem niet zijn.

Bij je bezoek aan Sequoia / Yosemite mis je de Tioga Pass (zie eerder bericht van Old Faithful en mijn schema)

Het is jouw vakantie en uiteindelijk ben jij degene die beslist hoe je route eruit gaat zien.
Met mijn schema heb ik mijn visie gegeven.
Ik wil bepaalde keuzes die ik in dat schema heb gemaakt nog best verder toelichten, maar ik denk dat je plan vastligt.
Ik wil je dan ook een heel fijne reis toewensen
#13 - 28-12-2018, 09:15 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2018, 09:49 uur door Cees A »

Omw2USA

Het is jouw vakantie en uiteindelijk ben jij degene die beslist hoe je route eruit gaat zien.
Met mijn schema heb ik mijn visie gegeven.
Ik wil bepaalde keuzes die ik in dat schema heb gemaakt nog best verder toelichten, maar ik denk dat je plan vastligt.
Ik wil je dan ook een heel fijne reis toewensen
Neen, het is alleen maar volledig geboekt in Canada. Ik ga mijn planning nu is herbekijken en rekening houden met bovenstaande tips. Alvast bedankt! :)
#14 - 28-12-2018, 10:11 uur

Steson

Wij hadden onze camper gehuurd bij Campers Down Under, van begin tot eind top geregeld en geen verborgen kosten.... en bij contact reageren ze supersnel.
https://www.campersdownunder.nl/campertypes-australie-nieuw-zeeland/?cn-reloaded=1
Dus ook budget campers. Ook mbt verzekeringen is het gewoon allemaal goed geregeld.

Een huwelijksaanzoek! Gaaf! Ik denk dat je op veel plekken komt waar het uitermate geschikt is!
Op Fiji zou ik dan op het vaste land kiezen voor het strand bij Volivoli (Rakiraki)  aan de noord-kust. Wat was het daar adembenemend mooi....... Wij zaten in een beachbure in het Wananavu Beach Resort. Werden veel huwelijken gesloten op het strand!  ;)
Anders de Blue Lagoon Cruise, want op het strand uit de filmklassieker Blue Lagoon ten huwelijk gevraagd worden kunnen maar weinig vrouwen vertellen!


Voor Hawaii bedoelde ik met een pakketreis: vlucht, huurauto en hotel. Bij Pacific Island Travel bieden ze ook villa’s aan. Op Hawaii is er weinig tot niets inclusief overigens. Een uitgestippelde rondreis zou ik niet doen, daar zijn de eilanden te klein voor en er gaat in feite op Kauai en Maui maar 1 weg het hele eiland rond  ;D

Succes met plannen! Die voorbereidingen zijn al veel te leuk  :afro:
#15 - 28-12-2018, 17:55 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15