Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

city trip San Francisco

Discussie gestart

jelle87

hallo allemaal.

Na 2011 road trip westkust vriend en ik en 2012 city trip New York met onze lieftallige vrouwtjes.
Is het tijd om nog keer amerika te gaan bezoeken.
Gaan we deze keer voor een city trip naar SF.
in 2011 zijn mijn vriend en ik daar maar 2 dagen gebleven. Maar SF is een prachtige stad en daarom willen nu met onze vrouwtjes
een city trip plannen naar SF.
De vertrek datum is nog een tijdje. ( vertrek voorzien in mei 2019 )

Maar bij het invullen van  7 volle dagen in SF zelf kan ik wel wat hulp gebruiken.  ;D


een vb. van invulling.

Dag 1 vertrek naar SF en inchecken hotel
Dag 2 SF verkennen met bus hop on en hop off ticket
Dag 3 bezoek alcatraz (pier 39) en gedeelte van fishermans Wharf
Dag 4 bezoek aan de muir woods
Dag 5 shopping dag voor de vrouwtjes ( ergens outlet stores???  :P  )
Dag 6 ???
Dag 7 ???
Dag 8 ???
Dag 9 terug naar huis.

Ik weet niet of silicon valley een bezoek waard is of eens ronddwalen in sausalito.
een dag trip naar yosemite? is toch 3a4 uur rijden

we willen graag veel zien maar ook de tijd eens nemen om op het gemak rond te slenteren en op een terrasje te zitten en te genieten van de mensen enz...

groeten jelle  >:D
#1 - 15-06-2018, 19:34 uur

Cees A

Na 2011 road trip westkust vriend en ik en 2012 city trip New York met onze lieftallige vrouwtjes is het tijd om nog keer Amerika te gaan bezoeken. 
Mag ik uit bovenstaand citaat concluderen dat je geplande trip van 2015 "weekje Miami",    je trip van 2016 "villa Orlando" en je trip van 2017 "zuiden van Florida" niet zijn doorgegaan ?

Dag 1 vertrek naar SF en inchecken hotel
Dag 4 bezoek aan de Muir Woods 
Welk hotel ga je boeken ?  Wordt dat een hotel in het centrum ?  Huur je een auto tijdens je verblijf in San Francisco ? 
Met een centrumhotel heb je eigenlijk geen auto nodig.  Alles is met ov of te voet te bereiken.
Als je toch zelf naar Muir Woods gaat rijden, hou dan rekening met de electronische tolheffing op de Golden Gate brug.
De vereiste tol voor die brug moet je vooraf online met je creditcard onder vermelding van je kenteken betalen.
Let op:  Tolheffing is er alleen voor verkeer dat de stad in gaat.  De stad uitrijden is gratis.

Dag 5 shopping dag voor de vrouwtjes ( ergens outlet stores)   
San Francisco is een grote stad dus er zijn genoeg shoppingmogelijkheden.
De grote outletcenters liggen echter buiten San Francisco

Ik weet niet of silicon valley een bezoek waard is of eens ronddwalen in Sausalito.
 Een dag trip naar Yosemite?  Is toch 3 a 4 uur rijden 
Je zou fietsen kunnen huren, over de Golden Gate brug naar Sausalito kunnen fietsen en dan met de veerboot terug naar San Francisco.
San Francisco - Yosemite Valley  is 4 - 4˝ uur rijden enkele reis.  Op en neer voor een dagtripje zit je dus 8-9 uur in de auto.
En dan ben je nog niet verder gekomen dan Yosemite Valley.  Yosemite National Park is (veel) groter dan alleen de Valley.


#2 - 16-06-2018, 09:02 uur
« Laatst bewerkt op: 17-06-2018, 08:24 uur door Cees A »

jelle87

beste Cees A.

U mag er inderdaad van uit gaan dat deze vorige geplande trippen niet zijn door gegaan.
door allerlei omstandigheden. En ook door rekening te houden met jullie ideeën en tips.
De grootste weerhouding was uiteindelijk te weinig tijd en te veel te  zien op een te korte periode.
 Florida staat nog steeds op de verlanglijst maar laten we voor een volgende keer.
nu genoeg over de niet doorgegane reizen. op naar de reis die zeker door gaat.  ;D

We zouden graag een hotel/ huis of appertement huren in het centrum. zodat we geen auto moeten huren voor de volledige periode.

Ik had wel gedacht om eventueel 2 dagen een auto te huren om naar muir woods VM en sausalito NM te rijden (samenvoegen in 1 dag)
En een andere trip buiten SF. ( eventueel naar een andere stad waar wel grote outletcenters  liggen. ) is optioneel.

De trip naar Yosemite is inderdaad een tijdje rijden maar we zijn er in 2011 geweest en een paar prachtige hikes gemaakt.
Het is een prachtig NP.
Nu Yosemite is echt wel optioneel en moet binnen de groep zeker nog besproken worden. ik reken op een dagtrip van 6 uur s'morgens vertrekken en +- om 23.00 uur s'avonds terug te zijn.  nogmaals optioneel.

Optionele planning zou eventueel ook kunnen?

Dag 1 vertrekken naar SF
              rijden naar yosemite ( hangt ook af van aankomst vluchten in SF )

Dag 2 dag yosemite

Dag 3 terug naar SF

Dag 4 SF

enz...

Of zou dit onrealistisch zijn na zo een lange vlucht?

#3 - 16-06-2018, 12:01 uur

Dirc

Ik zou niet teveel combineren op 1 dag als je ook nog moet rijden.
Als je op 1 plek blijft en van daaruit gaat rijden moet je er dus rekening mee houden dat je alle afstanden 2x rijdt.
#4 - 16-06-2018, 12:03 uur

Cees A

Oké. Komt wel meer voor dat iemand, om wat voor reden dan ook, z'n plannen moet wijzigen.
Ik vond het echter nogal opvallend dat dit in jouw geval 3 keer achter elkaar gebeurde.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
#5 - 16-06-2018, 13:45 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2018, 19:21 uur door Cees A »

jelle87

Ja geen probleem hoor begrijp ik wel.
Voor ons was het ook niet leuk om elk jaar ons plannen usa te annuleren  :'(
maar nu hebben we onze maatregelen genomen  :D

Nu ik zou zo graag naar yosemite terug gaan dat ik het waarschijnlijk wel wil forseren.
starten met yosemite zullen we niet doen. Ook al het feit dat de vluchten vertragingen kunnen hebben, na de lange vlucht nog rijden daar had ik ook mijn twijfels over.
Waarschijnlijk zal ik dit dan ook niet op tafel leggen bij mijn mede reizigers.
we zijn nog jong er zullen wel nog kansen komen  ;D

Maar je hebt het wel goed voor ik ben een bezige bij. Te lang op dezelfde plaats is soms moeilijk voor mij.   ;)
Los van het feit als ik ergens ben ik heel zeker wel rustig kan genieten.  Ter plaatse kan ik ook gerust iets laten vallen om ergens wat langer te blijven. Maar ik heb wel graag een doel voor mij.


Bepaalde dingen willen we zeker zien en doen.

vb: alcatraz (fishermans wharf), fietsen over golden gate bridge, sausalito, muir woods, lombard street, enz...
en zeker een outletcenter doen voor de vrouwtjes  >:D

Alvast bedankt voor de snelle en interessante feedback   :afro:

Quote verwijderd
#6 - 16-06-2018, 16:23 uur
« Laatst bewerkt op: 17-06-2018, 08:17 uur door Cees A »

Cees A

starten met Yosemite zullen we niet doen.   
Waarom niet ?   Door Yosemite vooraan in je schema te zetten en die 1e ochtend in Amerika vroeg naar Yosemite te rijden.  maak je optimaal gebruik van het feit dat je op je 1e ochtend in Amerika vroeg wakker bent.
#7 - 16-06-2018, 18:22 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2018, 19:29 uur door Cees A »

jelle87

Je hebt wel gelijk maar ik denk dat er 2 mede reizigers dit niet echt zullen zien zitten. zeker niet als ze dan al bijna 'moeten' opstaan.
Maar ik zal het wel voor leggen. ik hou u op de hoogte  :afro:

Quote verwijderd
#8 - 16-06-2018, 18:27 uur
« Laatst bewerkt op: 17-06-2018, 08:15 uur door Cees A »

Hans B

Met zo'n korte trip naar het verre SF zou ik de medereizigers toch maar aansporen zoveel mogelijk van het daglicht gebruik te maken (lees vroeg uit bed komen). Yosemite als eerste bezoeken om daarna nog enkele dagen zonder verre verplaatsing in SF te verblijven lijkt mij het handigste.

Dag 1 AMS - SFO (auto huren en motel nabij vliegveld)
Dag 2 SF - Yosemite Valley (vroeg vertrekken, reken op 4 u rijtijd + wandelen in de valley)
Dag 3 Yosemite (wandelen bv Panorama trail)
Dag 4 Yosemite (ritje TIOGA pas v.v.)
Dag 5 Yosemite - Oakhurst (rit naar Mariposa / reuzenbomen)
Dag 6 Oakhurst - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SFO - AMS

Als jullie geen wandelaars zijn, dan kan dag 3 vervallen en heb je een extra dag voor ?? SF ??
#9 - 17-06-2018, 15:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pino

https://photos.app.goo.gl/bEc8ym3BjvcKHrPB8

Huur een dagje elektrische fietsen, SF is knap steil (en wij zijn getrainde fietsers).
#10 - 17-06-2018, 21:15 uur

jelle87

https://photos.app.goo.gl/bEc8ym3BjvcKHrPB8

Huur een dagje elektrische fietsen, SF is knap steil (en wij zijn getrainde fietsers).

goeie tip  :afro: zullen we zeker doen >:D
#11 - 18-06-2018, 20:54 uur

jelle87

Met zo'n korte trip naar het verre SF zou ik de medereizigers toch maar aansporen zoveel mogelijk van het daglicht gebruik te maken (lees vroeg uit bed komen). Yosemite als eerste bezoeken om daarna nog enkele dagen zonder verre verplaatsing in SF te verblijven lijkt mij het handigste.

Dag 1 AMS - SFO (auto huren en motel nabij vliegveld)
Dag 2 SF - Yosemite Valley (vroeg vertrekken, reken op 4 u rijtijd + wandelen in de valley)
Dag 3 Yosemite (wandelen bv Panorama trail)
Dag 4 Yosemite (ritje TIOGA pas v.v.)
Dag 5 Yosemite - Oakhurst (rit naar Mariposa / reuzenbomen)
Dag 6 Oakhurst - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SFO - AMS

Als jullie geen wandelaars zijn, dan kan dag 3 vervallen en heb je een extra dag voor ?? SF ??

Heel mooie planning. deze zal ik zeker eens voorstellen aan de mede reizigers.
Al denk ik dat onze vrouwen liever wat extra daagjes SF. willen doen.  Oakhurst zou ik laten vallen.
En de TIOGA pas zou ik heel graag eens doen. vorige keer was deze nog gesloten.  Al zal ik deze met een beetje overtuiging moeten brengen aan mijn mede reizigers.

groeten jelle.
#12 - 18-06-2018, 21:07 uur

Hans B

O ja, zorg dat je voor Yosemite wel accommodatie hebt, want dat park is altijd bommetje vol.
#13 - 19-06-2018, 10:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jelle87

Normaal boeken we nog dit jaar. Dus dat zal wel lukken Hans B  ;)
#14 - 19-06-2018, 11:40 uur

jelle87

hallo iedereen,

Na overleg met de mede reizigers zal het enkel een city trip SF worden.
Nu ben ik hier en daar al eens aan het kijken verband met vliegtickets.
En qua prijs varieert het tussen de 750 euro en de 850 euro.
Bij 1 tickets gevonden voor 726 euro per persoon heen en terug, bagage en  annulatie verzekering inbegrepen,
En maar 1 tussenstop in new york. duur reis 15 uur.
Ik zou zeggen dat die 726 euro een redelijke prijs is. of heb ik dit verkeerd?
die van de 825 euro is dan wel rechtstreeks vanuit schiphol. voordeel is dan geen tussenstop.
De grootste vraag die ik eigenlijk heb is of dit de algemene prijzen zijn of zijn deze nu nog aan de hoge kant?

Qua hotel heb ik een 4 sterren hotel gevonden (de hilton) voor 1500 euro Per koppel voor 8 nachten bij union square.
Dit wel zonder ontbijt maar dat hoeft ook helemaal niet. we willen ontbijten in de stad.

Alle info is zeker  welkom

groeten jelle
#15 - 21-08-2018, 14:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15