Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

city trip San Francisco

Discussie gestart

Hans B

Wat is je vertrekdatum,  die is bepalend voor je ticket.
Er komen vast betere aanbiedingen voorbij, geen garantie, maar 725 vind ik niet echt goedkoop.
#16 - 21-08-2018, 21:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jelle87

De vertrek datum is pas volgend jaar eind mei.
Dus we hebben wel nog wat tijd om uit te kijken.
#17 - 22-08-2018, 07:45 uur

jelle87

Hallo,

Zonet eens gekeken en ik zie dat united nu ook rechtstreeks vliegt naar San Francisco.
met de schappelijke prijzen aan 471 euro pp. en bagage inbegrepen.
Via de website flysmarter.nl
Heeft er iemand ervaring met deze website? Want dit is toch echt wel een schappelijke prijs.

met vriendelijke groeten,

Jelle
#18 - 05-09-2018, 14:40 uur

Bakvet

Hoi Jelle. Ik heb zo'n reis bij United Airlines zelf geboekt voor 505 euro.  Dat vond ik voordelig genoeg voor een directe vlucht AMS-SFO.  Voordeel is dat je dan zelf meteen je stoelen kunt boeken, wat nog altijd gratis is in Economy bij United (evenals handbagage, koffer). Ik heb niet eens naar andere websites gezocht. Had ik dat wel gedaan, dan zou ik het zeker niet bij die voor mij onbekende site boeken. Heb je al andere plekken geprobeerd zoals SkyScanner, Ik zou in elk geval zeker niet te lang wachten met boeken, want dit prijsnivo zul je over een paar weken niet meer vinden, verwacht ik.

Is het je duidelijk dat hotels in San Francisco heel erg prijzig kunnen zijn? En dat de goedkoopste alternatieven ook niet eeuwig beschikbaar blijven. Hetzelfde geldt voor appartementen, ook die moet je tijdig reserveren. Ik geloof dat je eind mei wilt gaan. Houd er rekening mee dat vr24/za25/zo26/ma27 het Memorial Day weekend is. Dat is een van de drukste weekends, heel veel mensen gaan dan het begin van het vakantie-seizoen vieren met een city trip (omdat ze Memorial Day Monday vrij zijn).
#19 - 05-09-2018, 20:51 uur
« Laatst bewerkt op: 05-09-2018, 21:04 uur door Bakvet »

jelle87

hallo Bakvet,

We vertrekken op vrijdag  24 mei. het zal dus lekker druk zijn in San Francisco als we aankomen. ;D
Voor ons hotel moeten we ons al geen zorgen meer maken. is al reeds geboekt. ligging union square.
net eens gekeken op de website van united airlines en nu staan deze inderdaad aan de prijs van 505 euro.

bedankt voor de tip en feedback   >:D :afro:

#20 - 06-09-2018, 07:22 uur

Bakvet

Goed gedaan. Ik dacht ook over een hotel bij Union Square (want: geen auto nodig, je kunt met BART rechtstreeks vanaf de luchthaven naar Union Square, dus ook geen parkeerkosten.) Toen ik twee dagen later tot de conclusie kwam dat het gewoon de beste optie was, was het inmiddels $50 duurder per nacht geworden. Dus ik twijfel nu nog. Waarschijnlijk ga ik een ander hotel boeken met gespaarde punten. Als dat nog lukt.
#21 - 06-09-2018, 21:36 uur

jelle87

Dus best geen taxi nemen naar hotel?
Maar met de metro lijn BART naar union square. thx voor de info.
Het hotel dat wij in verblijven is ook $50 dollar duurder geworden per nacht.
Ook gezien dat de vliegtickets ondertussen weeral gestegen zijn in prijs. :(
#22 - 07-09-2018, 07:34 uur

Bakvet

De rit per BART-metro naar Powell Street station vanaf de luchthaven kost ongeveer $10 per persoon. Het nadeel is  denk ik wel,  dat als je aankomt er nogal wat zwervers en daklozen zullen rondhangen in de buurt van het station. Geen prettige aankomst en ga dan maar eens naar je hotel zoeken terwijl die mensen bedelend op je afkomen. Ik ben twintig jaar geleden voor het laatst in San Francisco geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat dit nu minder geworden is. Het is waarschijnlijk een fijnere ervaring om je voor het hotel af te laten zetten door een taxi, of een Lyft/Uber of door een Super Shuttle busje, dat je vooraf moet boeken. Volgens mij zijn de treintjes van BART ook vrij klein, er zal niet veel plaats zijn voor bagage. Al is dat wellicht op de luchthaven-lijn anders (zoals in Chicago). Heeft iemand hier enige ervaring mee?
#23 - 07-09-2018, 17:54 uur

Bakvet

Normaal probeer ik altijd foto's en zeker video's te vermijden van de plekken die ik wil bezoeken. Alleen tekst, tekeningen en  plattegronden graag. Nu heb ik per ongeluk toch naar dit filmpje over BART en SFO zitten kijken.
#24 - 07-09-2018, 18:10 uur

Pino

https://photos.app.goo.gl/s6KBXcqewy4nAth68

Zo vol zat Bart als in het plaatje, de halte was op 50 meter van het hotel in ons geval.
(Hotel Whitcomb, halte Civic Center)
Bagage moet je sowieso niet overal rond laten slingeren.
#25 - 09-09-2018, 10:31 uur
« Laatst bewerkt op: 09-09-2018, 10:35 uur door Pino »

jelle87

heel rustig dus op BART  >:D
#26 - 10-09-2018, 22:29 uur

Ben2USA

In voorgaande wordt niet zo op San Francisco stad ingezoomd, wat best de moeite waard is.
Als je een hop on hop off overweegt, wat ik zeker zou doen en gedaan heb, haal dan je kaartjes rond 4 u in de middag. Dan kun je die dag nog opstappen voor een rondtour (niet uitstappen want het is de laatste!) en dan kun je onderweg bekijken waar je de volgende dag(en) heen wilt (Japanse tuin? Etc. zie: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/04/05/ [let niet op de titel]).
De streetcars en cable cars zijn verschillend en hebben verschillende uitvoeringen. Leuk om gewoon te kijken. En ze hebben meerdere routes. Wil je ze uitgebreid doen en uitstappen hier en daar, dan raad ik je aan de tijd er voor te nemen.
Twee á drie dagen zouden wel eens te kort kunnen zijn voor SF!!
#27 - 02-10-2018, 17:09 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

jelle87

Beste Ben2USA,

Er is ondertussen besloten geweest om in San Francisco te blijven.
Dus we hebben 7 volle dagen.  :)
zodoende dat we zoals je zelf ook aanhaalt voor alles mooi de tijd kunnen nemen.
Een ticket hop on hop off zal dus zeker van toepassing zijn.
bedankt voor uw info  :afro:

Het hotel en de vliegtickets zijn ondertussen al geboekt  :D
nu nog 8 maandjes geduld  >:D

groeten jelle
#28 - 02-10-2018, 18:21 uur

jelle87

hallo iedereen,

Tijdens onze reis naar SF is er 1 van de vrouwtjes jarig.
Nu ben ik op zoek naar iets om te gaan eten s'avonds.
Zelf ben ik al op zoek, maar eventueel heeft er iemand van jullie al eens goed gaan dineren in SF.
Ik ben op zoek naar iets speciaals. Dat kan van alles zijn. Ergens op de hoogste verdieping met een mooi zicht of aan het water.
Met andere woorden iets niets alledaags.

Alvast bedankt voor eventuele feedback.

Groeten jelle
#29 - 25-10-2018, 18:07 uur

jelle87

Hallo iedereen,

nog een grote 2 maanden en wij vertrekken naar SF.
Graag zouden we een helikopter tour doen.
Nu vind ik ook verschillende vluchten aangeboden via watervliegtuigen.
iemand ervaring met 1 van de 2 ?

met vriendelijke groeten,

jelle
#30 - 19-03-2019, 10:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15