Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EERSTE KEER USA !!!! Alle tips en opmerkingen zijn zeer welkom !!

Discussie gestart

Inma,16

Hallo allemaal,

Medio september 2020  willen wij graag een rondreis maken door het westen van de USA. Wij hebben 19 dagen de tijd om te trekken en zullen een auto huren en overnachten in motels/hotels. We zijn met z’n tweeën.  Hier een door ons gemaakte voorbeeld route, ik zeg “shoot “ , alvast bedankt allen.

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
          2 S.F.
          3 S.F.
dag 4  San Francisco - South Lake Tahoe
         5  South Lake Tahoe - Yosemite
         6 Yosemite - Bishop
         7 Bishop - Las Vegas
         8 Las Vegas
         9 Las Vegas - Zion
       10 Zion - Page
       11 Page - Grand Canyon
       12 Grand Canyon - Kingman
       13 Kingman - San Diego
       14 San Diego
       15 San Diego - Los Angeles
       16 Los Angeles - San Luis Obispo
       17 San Luis Obispo
       18 San Luis Obispo - Monterey
       19  Monterey - San Francisco
       20 San Francisco - Amsterdam
       21. Amsterdam
     
#1 - 17-11-2019, 17:07 uur

Cees A

Bij het maken van een route speelt persoonlijke voorkeur en/of interesse een grote rol.
De een houdt meer van steden, de ander meer van natuur.
Die persoonlijke voorkeur zie je meestal terug in het routeschema.

Jullie schema begint met 2 dagen San Francisco en maar een halve dag Yosemite.
Met zo'n begin denk je natuurlijk "aha, een stedenliefhebber".
Maar als ik dan het vervolg zie van je reis blijkt dat je op meerdere plaatsen een krap schema hebt.
Dat krappe schema heb je zowel in natuurparken als in steden.

Ik ben dus bang dat je de klassieke beginnersfout maakt.
Volgens mij verkijken jullie je op de grootte van Amerika en de afstanden die je moet rijden en op de grootte van sommige parken.
Ik loop even je schema door en vertel wat ik er van vind.

2 dagen in San Francisco is mooi.  Je zou die dagen ook op het einde van je schema kunnen zetten.
Waarom ? Door het tijdverschil met Nederland ben je de eerste dagen in Amerika om 4 uur 's morgens klaarwakker
Als je in San Francisco blijft is dat onhandig, want in de steden gaat alles pas om een uur of 9 open.
Zit je daar in je hotelkamer 5 uur lang klaarwakker wortel te schieten tot alles in de stad open gaat.

Als je de ochtend na aankomst meteen aan je route begint kun je vroeg op weg gaan naar je 1e bestemming.
Op die manier maak je nuttig gebruik van het feit dat je toch vroeg wakker bent.
Bovendien vind ik het zelf altijd wel fijn om na een inspannende roadtrip van een aantal weken nog even een paar dagen rustig aan te doen op de eindbestemming.
Maar......... Dat is persoonlijk.

Na aftrek van de reistijd heb je voor zowel Lake Tahoe als Yosemite maar een halve dag over. Da's niet veel .....
Vind je het niet jammer om zo weinig tijd te hebben voor een groot park als Yosemite ?

Dag 6 en 7 zijn haalbaar.
Niet overdadig veel tijd voor Death Valley, maar als het daar (te) warm is doe je daar toch niet veel.

Dag 8: 1 dag Las Vegas is niet veel, maar je krijgt een idee van de highlights.

dag 9: Bij Zion heb je na aftrek van reistijd en het inleveren van 1 uur omdat je in een andere tijdzone komt niet veel tijd meer over om nog iets van het park te zien of er iets te ondernemen.  Een dagje extra voor Zion zou niet verkeerd zijn.

dag 10: Tijd voor Page is niet ruim, maar met een goeie planning is het haalbaar.
Je krijgt bovendien vandaag dat ingeleverde uur van dag 9 weer terug. Dag 10 is dus een extra lange dag.

Als je op dag 11 op tijd vertrekt uit Page heb je genoeg tijd voor wat korte wandelingen langs de rim en de uitzichtpunten van Grand Canyon.
Als je een helicoptervlucht wil doen, plan die dan in de vroege ochtend van dag 12.
Op dag 12 hoef je verder toch alleen maar naar Kingman te rijden.

De rit van Kingman naar San Diego is een flinke. 620 km en daar doe je ongeveer 6 uur over.
Let op ! Die rijtijd is exclusief plas-, rust- en lunchpauzes en fotostops onderweg.
Tel er voor al die pauzes en stops nog maar gerust 1½ of 2 uur bij.
Maar goed, als je op tijd vertrekt en je instelt op een lange reisdag is het best te doen.
1 dag San Diego is niet veel voor mijn favoriete stad .......  :'(
Maar op 1 dag kun je best een aantal highlights in het centrum bezoeken en een idee van de stad krijgen.
En als die stad je bevalt, en daar ben ik niet bang voor,  kom je gewoon nog eens een keer terug.  wink

Vraagje:  Waarom wil je een hele dag in San Luis Obispo blijven.
Die dag valt me vooral op omdat je op een aantal andere plaatsen zo krap in je tijd zit.

Tot zover mijn opmerkingen.
Misschien zijn jullie "snelle reizigers" en zijn jullie tevreden met wat foto's op bekende uitzichtpunten.
In dat geval kun je mijn opmerkingen negeren.
Als je echter meer wil zien en ondernemen in de natuurparken en de steden die je bezoekt moet je je schema nog eens goed bekijken.

Een Amerikareis is namelijk niet bepaald goedkoop, maar dat weet je inmiddels waarschijnlijk zelf ook wel.
Bereid jezelf dus goed voor.
Bepaal vooraf wat je in een park of stad wil gaan zien en/of doen en reserveer dan ook tijd voor die activiteiten.
Bij onze zuid-west voorbeeldroute kun je zien wat er allemaal te zien en te doen is.
 
#2 - 17-11-2019, 19:51 uur

Cees A

Hopelijk ben je al een beetje bekomen van de schrik van mijn commentaar van gisteren ?   :o

Ik ben van mening dat,  als je commentaar levert,  je ook moet laten zien hoe het dan wel zou kunnen.
Welnu, bij deze dan. Ik heb e.e.a. geschrapt (aiiii, pijnlijk onderwerp)  1smile  en kwam toen op deze 2 schema's uit.

Let op, je hebt ook bij deze schema's op de meeste plaatsen nog steeds geen zeeën van tijd, maar voor een eerste Amerikareis, die je toch een beetje als een eerste kennismaking moet zien, is het m.i. oké.
Je hebt nu genoeg tijd voor de belangrijkste bezienswaardigheden in de parken en steden.
Voor de parken en steden waar je echt meer van wil zien kom je gewoon nog eens terug.  wink

Ik heb er de afstand en de rijtijden bijgezet..
Rijtijden zijn exclusief files, wegwerkzaamheden en ander onheil en ook exclusief plas-, rust-, en lunchpauzes en foto- of andere stops onderweg. Hou daar op langere ritten rekening mee !   
Het  geeft je in ieder geval een idee hoeveel tijd je die dag nog over hebt voor andere activiteiten.

Uitgebreide info over de dingen die je op deze routes kunt bekijken vind je bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Linkje:  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Schema 1:
Dag 01: Vlucht AMS – SFO.
Dag 02: San Francisco – Yosemite.  320 km – 3½ uur rijden
Dag 03: Yosemite.
Dag 04: Yosemite – Via Tioga Pass naar Bishop.  225 km – 3 uur rijden
Dag 05: Bishop – Via Death Valley naar Las Vegas. 520 km – 6 uur rijden
Dag 06: Las Vegas.
Dag 07: Las Vegas – Zion. 255 km – 2½ uur rijden + 1 uur tijdzone tijdverlies
Dag 08: Zion.
Dag 09: Zion – Bryce.   135 km – 2 uur rijden
Dag 10: Bryce – Page.   240 km – 2½ uur rijden.  1 uur tijdzone tijdwinst
Dag 11: Page – Grand Canyon  230 km – 2½ uur rijden
Dag 12: Grand Canyon – Via Oatman naar Lake Havasu City  410 km – 4½ uur rijden
Dag 13: Lake Havasu City – Via Joshua Tree Nat.Park naar Joshua Tree 300 km – 4 uur rijden
Dag 14: Joshua Tree – Hollywood (LA)   215 km – 2½ uur rijden
Dag 15: Hollywood – Pismo Beach  300 km – 4 uur rijden
Dag 16: Pismo Beach – Monterey  240 km – 3½ uur rijden
Dag 17: Monterey – San Francisco 320 km – 3½ uur rijden
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: Vlucht SFO – AMS
Dag 21: Aankomst AMS

Nadere uitleg over schema nummer 1:
Dag 01: Vlucht AMS – SFO.
Haal na aankomst in San Francisco je huurauto op en neem een hotel in de buurt van het vliegveld.
Zoek een supermarkt en doe de nodige boodschappen. (koelbox, water, keukenrol (altijd handig)  1smile  dat soort dingen)

Dag 02: San Francisco – Yosemite.  320 km – 3½ uur rijden
Je bent vandaag vroeg wakker. Maak daar gebruik van en begin vroeg aan je rit naar Yosemite.
Vanaf het vliegveld van San Francisco zit je in no-time op de San Mateo brug richting binnenland en richting Yosemite.
Je zal rond de middag in Yosemite arriveren dus je hebt nog de hele middag om alvast iets van het park te zien.

Dag 03: Yosemite.  Vandaag heb je een hele dag voor Yosemite.
Belangrijkste plaatsen: Mariposa Grove (grote Sequoia bomen) Glacier Point (uitzicht over de vallei) en Yosemite Valley

Dag 04: Yosemite – Via Tioga Pass naar Bishop.  225 km – 3 uur rijden
Zoals je ziet is je reistijd vandaag 3 uur. 
De rest van de dag kun je besteden aan een aantal (foto)stops of korte wandelingen langs de Tioga Road en bij het mooie Mono Lake.
De meeste Tufa's van Mono Lake staan op de zuid-oever.  Om daar te komen moet je een stuk de 120 volgen richting Benton.

Dag 05: Bishop – Via Death Valley naar Las Vegas. 520 km – 6 uur rijden
Vandaag een lange rit, maar in Death Valley is het waarschijnlijk toch te warm om meer te ondernemen dan wat korte (foto)stops bij bezienswaardige plaatsen.

Dag 06: Las Vegas.
Hele dag voor Las Vegas. Een hele dag lijkt veel, maar je zal tijd tekort komen.
Las Vegas Blvd South, de bekende Strip, is 7 km lang.
Tip: Beperk je tot het centrale deel van de strip, van MGM tot Wynn. Daar vind je de belangrijkste hotels.

Dag 07: Las Vegas – Zion. 255 km – 2½ uur rijden + 1 uur tijdzone tijdverlies
Tip: Rij vandaag via het mooie Valley of Fire. (zie voorbeeldroute voor meer info)

Dag 08: Zion. Hele dag voor Zion.  Loop een paar niet al te lange trails om een goed beeld te krijgen van dit park. (Bijvoorbeeld Emerald Pools, Riverside Walk, Watchman)

Dag 09: Zion – Bryce.   135 km – 2 uur rijden
Stop in Zion nog even na de tunnel voor de korte Overlook trail (zie voorbeeldroute)
Ik ben zo vrij geweest om Bryce toe te voegen aan je schema.
Bryce is een relatief klein park. Een halve dag + de avond is genoeg tijd voor dit park.
Meer info bij de voorbeeldroute. Misschien begrijp je dan het waarom van het toevoegen van Bryce.

Dag 10: Bryce – Page.   240 km – 2½ uur rijden.  1 uur tijdzone tijdwinst.
Ga in Page naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell

Dag 11: Page – Grand Canyon  230 km – 2½ uur rijden
Je komt het park binnen bij Desert View. Langs de weg van Desert View naar Grand Canyon Visitorcenter liggen diverse mooie uitzichtpunten. Stop bij die punten voor mooie foto's.
Zie verder de info bij onze voorbeeldroute.

Dag 12: Grand Canyon – Via Oatman naar Lake Havasu City  410 km – 4½ uur rijden
Het ommetje via Oatman voert je over een stuk van de oude Route 66.
Die weg heeft nu overigens wegnummer 10, maar dat mag de pret niet drukken.
Er staan nog genoeg oude route 66 borden en op de weg zie je ook nog vele Route 66 tekens.
Oatman is een oud mijnstadje waar ezeltjes (nazaten van mijnwerkers-ezeltjes) vrij door het dorp lopen.
In Lake Havasu City zijn vele mooie hotels en een leuk centrumparkje rondom London Bridge.
Nee, nee, Cees heeft geen last van waandenkbeelden. Er is daar een echte London Bridge.
Google maar eens hoe die brug daar terecht kwam.

Dag 13: Lake Havasu City – Via Joshua Tree Nat.Park naar Joshua Tree 300 km – 4 uur rijden
Info over Joshua Tree bij onze voorbeeldroute.
Let op: Er is een Nationaal Park dat Joshua Tree heet en bij dat park ligt een dorpje dat ook Joshua Tree heet.
Vandaar dus de verwarrende routebeschrijving van deze dag. Je gaat via het JT park naar het JT dorpje.

Dag 14: Joshua Tree – Hollywood (LA)   215 km – 2½ uur rijden
Je wilde eigenlijk niet naar LA, maar Hollywood Blvd moet je toch gezien hebben en Santa Monica is ook best leuk.

Dag 15: Hollywood – Pismo Beach  300 km – 4 uur rijden
Ik heb van San Luis Obispo Pismo Beach gemaakt, maar zover ligt dat niet uit elkaar.
Overnachten in San Luis Obispo of Morro Bay kan dus ook
 
Dag 16: Pismo Beach – Monterey  240 km – 3½ uur rijden
Vandaag rij je langs het mooiste stuk van de kustweg, langs Big Sur.
Bekijk de McWay Falls en loop langs de kust naar China Cove in Point Lobos State Park.
Als je tijd over hebt, rij dan de 17 Mile Drive of bezoek het Aquarium van Monterey

Dag 17: Monterey – San Francisco 320 km – 3½ uur rijden
Eventueel zou je in de ochtend nog een walvistour kunnen maken.
San Francisco, het eindpunt van je roadtrip, is nog geen halve dag rijden.

Dag 18: San Francisco.  Voor “things to do” in San Francisco zie de voorbeeldroute.
Dag 19: San Francisco
Dag 20: Vlucht SFO – AMS
Dag 21: Aankomst AMS

Schema nummer 2:
Dit schema heeft een aantal overeenkomsten met schema 1.
Voor info over de dagen die hetzelfde zijn als schema 1, zie schema 1
Dag 01: Vlucht AMS – SFO.
Dag 02: San Francisco – Yosemite. 320 km – 3½ uur rijden
Dag 03: Yosemite.

Dag 04: Yosemite – Via Tioga Pass naar Mammoth Lakes  170 km – 2½ uur rijden
Vandaag rij je niet naar Bishop, maar je stopt al eerder, bij Mammoth lakes
Dat geeft je vandaag meer tijd voor de Tioga Pass en Mono Lake dan in schema 1
.
Dag 05: Mammoth Lakes – Lone Pine. 160 km – 2 uur rijden
Vandaag kun je in de ochtend Ghosttown Bodie bezoeken (meer info bij voorbeeldroute)
Na Bodie volg je de 395 in zuidelijke richting naar Lone Pine.
Onderweg, net voor Lone Pine, kom je langs Manzanar een concentratiekamp waar in de 2e wereldoorlog Amerikanen van Japanse afkomst werden opgesloten.
Naast Lone Pine liggen de Alabama Hills.  (zie voorbeeldroute)
In plaats van Overnachten in Lone Pine zou je ook kunnen overnachten in Panamint Springs.

Dag 06: Lone Pine – Las Vegas. 430 km – 5½ uur rijden
Dag 07: Las Vegas.
Dag 08: Las Vegas – Zion.  255 km – 2½ uur rijden + 1 uur tijdzone tijdverlies
Dag 09: Zion.
Dag 10: Zion – Bryce. 135 km – 2 uur rijden
Dag 11: Bryce – Page. 240 km – 2½ uur rijden.  1 uur tijdzone tijdwinst
Dag 12: Page – Grand Canyon.  230 km – 2½ uur rijden
Dag 13: Grand Canyon – Via Oatman naar Needles  360 km – 4 uur rijden
In dit schema ga je niet naar Joshua Tree. Vandaar deze overnachting in Needles.
Needles ligt mooi halverwege Grand Canyon en LA

Dag 14: Needles – Hollywood (LA)  420 km – 4½ uur
Dag 15: Hollywood – Pismo Beach  300 km – 4 uur rijden
Dag 16: Pismo Beach – Monterey   240 km – 3½ uur rijden
Dag 17: Monterey – San Francisco  320 km – 3½ uur rijden
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: Vlucht SFO – AMS
Dag 21: Aankomst AMS

Ben benieuwd wat je er van vindt .............................
#3 - 18-11-2019, 13:42 uur
« Laatst bewerkt op: 18-11-2019, 13:44 uur door Cees A »

Inma,16

Hoi Cees,

Wederom heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen !!!
Het ziet er fantastisch uit, beide routes!
Wat zou jij doen 😉 ???
We houden beiden zeker van natuur , vooral “ groene natuur” en van meren !
En een vraag aan jou waarom verkies jij Pismo Beach boven San Luis Obispo ?
En  bij welke route heb je de wat gezelligere motels/ hotels  en lekkere restaurantjes hahaha ???
( moet natuurlijk wel redelijk betaalbaar zijn ) En rijden we bij route 2 ook door Death Valley?

Heel erg bedankt weer !!!!
#4 - 18-11-2019, 17:49 uur

Cees A

Wat zou jij doen ?   
Oei, moeilijke vraag. Beide routes lijken op elkaar.
Bij de 1e route zit Joshua Tree als extra, bij de 2e route heb je 1 extra dag tussen Yosemite en Las Vegas.
Als ik deze reis zou doen zou ik er sowieso meer tijd voor nemen, maar als ouwe taaie gepensioneerde heb ik die tijd ook.   :angel:
Jullie situatie is anders. Jullie werken nog en zijn afhankelijk van een paar vakantieweken per jaar.

Dit wordt jullie 1e Amerikareis en zo'n 1e reis moet je toch een beetje zien als kennismaking met een onbekend land.
Stel dat jullie in 2021 deze zelfde route nog eens een keer zouden kunnen maken.......
Op bepaalde plaatsen zul je dan misschien langer blijven, op andere plaatsen korter.
En misschien zijn er plaatsen bij waar je helemaal niet meer terug naar toe hoeft.
Dergelijke keuzes kun je pas maken als je er geweest bent.
Vergelijk het met iemand die voor het eerst naar Parijs gaat. Die MOET de Eiffeltoren zien.
Als diezelfde persoon voor de 4e keer naar Parijs gaat hoeft die Eiffeltoren niet meer zo nodig.


We houden beiden zeker van natuur , vooral “ groene natuur” en van meren ! 
Als je van groene natuur en meren houdt had je eigenlijk beter naar Noord-West Amerika kunnen gaan of naar Canada.
De regio waar je nu naar toe gaat heeft deels een woestijnklimaat en dat is best droog en niet zo heel erg groen.


En een vraag aan jou waarom verkies jij Pismo Beach boven San Luis Obispo ?   
Omdat jullie in je 1e schema 2 extra dagen hadden gepland langs de Californische kust ging ik er vanuit dat jullie strandliefhebbers waren.
Vandaar dat ik San Luis Obispo wijzigde in Pismo Beach want Pismo Beach ligt aan de kust.
Ik heb zelf geen voorkeur.   Beide plaatsen liggen bovendien ook nog eens dicht bij elkaar.
In feite maakt het dus niet uit in welke van de 2 plaatsen je overnacht
In mijn beschrijving bij dag 15 van route 1 schreef ik dan ook:
Ik heb van San Luis Obispo Pismo Beach gemaakt, maar zover ligt dat niet uit elkaar.
Overnachten in San Luis Obispo of Morro Bay kan dus ook



En  bij welke route heb je de wat gezelligere motels/ hotels  en lekkere restaurantjes ?   
Wat versta je onder gezellige hotels en wat is je smaak qua restaurants ?
Als je, zoals in zuid-Europese vakantie-oorden, vertier, animatie en een bar in je hotels verwacht zul je van een koude kermis thuiskomen.
Dat is er namelijk niet. Een zwembad is er vaak wel.
Veel, maar niet alle, hotels bieden een ontbijt aan. Als je dat belangrijk vindt, let daar dan op bij het boeken.
V.w.b. restaurants:
Amerika is een immigratieland en zeker in de grotere plaatsen vind je restaurants vanuit de hele wereld.
In kleine dorpjes is uiteraard minder keus, maar een "Family restaurant" is er altijd wel.
Om je een idee te geven wat je kunt verwachten hieronder wat linkjes naar restaurantketens die je overal tegenkomt.
Kun je online alvast wat menus bekijken
Denny's: ---> https://www.dennys.com/
Black Bear: ---> https://blackbeardiner.com/
Chili's: ----> https://www.chilis.com/menu
Cracker Barrel: ----> https://www.crackerbarrel.com/menu


En rijden we bij route 2 ook door Death Valley?   
Kortste antwoord deze week:  Ja.   1smile
#5 - 18-11-2019, 19:45 uur

Dirc

Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen behalve dat @Cees A meer tijd heeft om te reageren  >:D
#6 - 18-11-2019, 20:21 uur

Cees A

@Dirc   Tja, wat doet een  achter de geraniums wegkwijnende bejaarde op een regenachtige dag.  :angel:
Die gaat  wat meer uitgebreide reacties op het Amerikaforum plaatsen.    innocent    :nana:
#7 - 18-11-2019, 20:48 uur

Hans B

T is inderdaad zo dat mensen die de 1e keer naar Amerika gaan zich veelal verkijken op afstanden, maar ook wat er (onderweg) te zien is en dus tijd kost.
Maar ondanks dat is het voor allemaal wel een belevenis.
Veelal post men ook pas nadat tickets al gekocht zijn en men pas dan beseft dat de tijd voor de geplande route erg (te) kort is.
Dus ja, ik kan wel aanbevelingen doen, maar heb geen idee van wat jullie willen. Per National Park of te bezoeken stad kun je soms wel een hele vakantie spenderen.
Cees adviezen zijn altijd wel de beste. Als 'achter de geraniumzitter' heeft hjj ook alle tijd.
Mocht je na bestudering van zijn plan(nen) nog extra info nodig zijn, post het gerust,
Succes.
#8 - 20-11-2019, 01:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Inma,16

Het wordt route 1  Cees !!!
Ziet er voor ons heel aantrekkelijk uit !
Ben al aan het kijken voor vliegtickets, hoe eerder des te goedkoper is onze ervaring ! Ook willen wij graag een directe vlucht namelijk!

Hotels ook al voor aan het speuren, inderdaad  duur maar dit wisten we al !  Zelfs de hotels ( of juist) bij vliegveld S.F. erg prijzig !! Maar..... ik hou van speuren dus ga daar nog even mee door hahaha !

Inderdaad na de eerste overnachting spulletjes kopen en op  pad !!

Wederom heel erg 🙏 !!

Groet
Inma
#9 - 21-11-2019, 18:04 uur

Cees A

Ah, de kogel is door de kerk.  Dan kun je nu je route in detail gaan plannen

Tip 1: Let op dat je vliegtickets boekt waarbij je per persoon 1 koffer van 23 kg als ruimbagage mag inchecken.
De (goedkope) tickets waar men tegenwoordig mee adverteert zijn Basic Economy of Economy Light tickets.
Bij dat soort tickets is alleen handbagage inbegrepen. Als je een koffer wil inchecken moet je daar extra voor betalen.

Tip 2: Als je nu al hotelkamers boekt, doe dat dan op een manier dat gratis annuleren mogelijk is.
Als je dan in de loop van volgend jaar een betere of  goedkopere kamer vindt kun je gemakkelijk en zonder kosten switchen.
#10 - 21-11-2019, 18:55 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2019, 18:59 uur door Cees A »

Dirc

Ik zou ook nu niet per se willen boeken voor September 2020. Grote kans dat die tickets na de jaarwisseling wat voordeliger gaan zijn.
#11 - 21-11-2019, 20:23 uur

Old Faithful

Tip 2: Als je nu al hotelkamers boekt, doe dat dan op een manier dat gratis annuleren mogelijk is.
Als je dan in de loop van volgend jaar een betere of  goedkopere kamer vindt kun je gemakkelijk en zonder kosten switchen.
Datzelfde geldt voor de autohuur.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 22-11-2019, 00:56 uur
Groet,

Old Faithful

Inma,16

Nog even een vraagje ( wellicht niet de laatste 😉) is het misschien handig om de eerste nacht door te brengen in San Mateo ?? Zie daar hele leuke kamers !! Hier is toch ook direct “de brug” om richting Yosemite te gaan ? 
#13 - 22-11-2019, 08:52 uur

Cees A

San Mateo ligt perfect voor jullie. 
Vanaf het vliegveld is het maar 10 minuutje rijden naar San Mateo en de volgende ochtend zit je meteen op de San Mateo brug.

Nog iets over de bruggen van San Francisco.  De Golden Gate bridge, de Bay Bridge en de San Mateo bridge zijn tolbruggen.
Er wordt echter alleen tol geheven op verkeer dat de stad in rijdt.  Als je de stad uitrijdt hoef je niks te betalen.

Op de Bay Bridge en de San Mateo Bridge kun je, indien nodig,  deze tol nog cash betalen.  Kies de juiste rijstrook, de cashlane.
Jullie rijden via de San Mateo bridge de stad uit, dus daar heb je niks met tolheffing te maken.

Mocht je op een van  de laatste dagen van jullie vakantie in San Francisco over de Golden Gate brug willen rijden, let dan op.
De Golden Gate brug heeft namelijk een volledig elektronische tolheffing. Er is geen cashlane op de Golden Gate brug.
Je kunt de verschuldigde tolkosten voor de Golden Gate vooraf, of binnen een aantal uren na passage van de brug, online betalen met je creditcard onder vermelding van het kenteken van je huurauto.
Je kunt de inning van de tol ook via je autoverhuurder laten lopen, dat gaat automatisch.
De verhuurder krijgt als eigenaar van de auto automatisch de rekening en zal die doorbelasten op jouw creditcard.
Let op: die verhuurder rekent hier wel administratiekosten voor.

Tip:  Rij niet met de auto over de Golden Gate, maar huur fietsen in San Francisco, fiets over de Golden Gate brug naar Sausalito en neem daar de veerboot terug naar San Francisco.
Of maak een wandeling over de brug.   Met fietsen of lopen ervaar je de brug veel meer dan in de auto en heb je niks met tol te maken.
#14 - 22-11-2019, 10:04 uur

Wop

Wellicht ter overvloede, maar wellicht heb je (of iemand anders) nog wat aan deze link: https://verenigdestaten.info/tips-reizen-amerika/
#15 - 12-12-2019, 21:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15