Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste reis USA ooit.

Discussie gestart

Cees A

Ho even.  Bodie is geen 50 km omrijden, maar 100 km.  Je moet namelijk ook weer terug naar Lee Vining  want daar ga je de Tioga road op.
Verkijk je niet op de tijd die je voor Bodie nodig hebt.
Op en neer vanaf Lee Vining is 2 X 50 km oftewel 2X 45 - 60 min.   Bovendien ben je in Bodie ook al snel 1½ tot 2 uur bezig.
De weg naar Bodie is bovendien deels onverhard en daar rij je toch wat rustiger overheen dan over asfalt
Reken dus maar gerust, gerekend vanaf Lee Vining,  op totaal 3-4 uur die je gaat spenderen aan Bodie.
Ik weet niet wat je plannen op de Tioga Road zijn, maar ook daar zijn diverse mooie stopplaatsen met hiking trails en ook dat kost tijd.
#46 - 29-12-2018, 11:39 uur

rudifazerken

damn , Cees  , ge hebt gelijk !  ;D

Zal dus kiezen worden.   ;D
#47 - 29-12-2018, 12:51 uur

Steson

Ik heb mijn reisdagboek er eens op nageslagen (reismee.nl) en ik zie dat wij vanuit Death Valley zijn doorgereden naar Lee Vining, Dit plaatsje ligt op de kruising met de Tioga Road.
Wij kwamen rond 14:00 uur aan in Lee Vining en hebben toen nog makkelijk Bodie bezocht! We zijn zelfs daarna nog naar Mono Lake gereden..... Is overigens ook prachtig in de lichte schemering van de zonsondergang.
Wij vonden het absoluut de moeite waard en nog eens naar de route kijken kan geen kwaad toch?

Veel puzzelplezier  ;)
#48 - 29-12-2018, 14:53 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

rudifazerken

Thanks heren !


Heb net even op de website van Columbus Motor Inn gekeken : voor 4 nachten in sept 2019 : vanaf 1072$ !  :o :o :o  Ik heb iets gevonden voor 420$.  ( kamer zonder ontbijt , bij mensen thuis. Ne bed & breakfast, maar zonder de breakfast blijkbaar.  ;D )



Ik heb zojuist een anulatie mail gekregen van die "private room" die ik geboekt had in SF. >:( >:(
Dus nu opnieuw rondkijken voor iets anders , van 18 tot 22 sept 19.

In SF denken ze precies dat hun kamers van goud zijn ???  Die prijzen zijn belachelijk hoog!  >:(

Ik heb nu het Geary parkway motel gevonden voor 664€.

mvg,
rudi
#49 - 02-01-2019, 13:37 uur

Cees A

Valt nog mee.  ;D ;D    In je bericht #20  van  02-11-2018 om 16:08 uur had je het over hotelkamers van 1000 €  per nacht.   :o :o
Moet je per se in het centrum van San Francisco zitten ?  Maak anders je zoekcirkel eens wat groter.
#50 - 02-01-2019, 16:51 uur

rudifazerken

Valt nog mee.  ;D ;D    In je bericht #20  van  02-11-2018 om 16:08 uur had je het over hotelkamers van 1000 €  per nacht.   :o :o
Moet je per se in het centrum van San Francisco zitten ?  Maak anders je zoekcirkel eens wat groter.

Om een beetje normale prijzen te zien te krijgen, moet ik die cirkel serieus groot maken hoor !  :o ;D
#51 - 02-01-2019, 18:09 uur

Cees A

Hoe groot is je cirkel nu ?
#52 - 02-01-2019, 18:39 uur

Omw2USA

Je zou eventueel kunnen kijken op Airbnb? Heb even voor jouw in SF gezocht van 18 sep tot 22 en kwam toch verschillende goedkopere alternatieven tegen.

Bijvoorbeeld:
https://www.airbnb.nl/rooms/16362304?adults=2&toddlers=0&check_in=2019-09-18&check_out=2019-09-22&guests=1&s=sATeW4HJ

Je hebt zicht op de Golden Gate Bridge, slecht is dat niet vind ik. :p Je hebt er nog, dus je kan altijd eens kijken. Je weet maar nooit!



#53 - 02-01-2019, 19:36 uur

jhbechthum

In SF denken ze precies dat hun kamers van goud zijn ???  Die prijzen zijn belachelijk hoog!  >:(

Ik heb nu het Geary parkway motel gevonden voor 664€.
Nog niet geboekt, maar de planning is om begin augustus in het Days Inn by Wyndham San Francisco S/Oyster Point Airport voor $ 457,47 398,62 (inclusief taks, ontbijt, parkeren e.d.) per nacht.

Het zal de locatie zijn, maar zo ver is het nu ook niet van het centrum.

Johan.
#54 - 02-01-2019, 22:04 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

de planning is om begin augustus in het Days Inn by Wyndham San Francisco S/Oyster Point Airport voor $  398,62 (inclusief taks, ontbijt, parkeren e.d.) per nacht. 

398 $ voor een Days Inn ?   :o   Dat lijkt me meer een prijs die bij een Hyatt Regency hoort. 
(even voor de aardigheid gekeken bij Hyatt Regency SFO en die is op 5 aug. even duur als jouw Days Inn)
 Is er gedurende de dagen dat je in SF bent een of ander drukbezocht evenement bezig of zo ?
Mijn ervaring is namelijk dat je in de omgeving van het vliegveld, data met evenementen uitgezonderd, voor een redelijke prijs kunt overnachten.

Ik heb trouwens zelf een paar jaar geleden in die Hyatt Regency overnacht en ik kan 'm je van harte aanbevelen.
Wij kwamen, reizend op de bonnefooi, via de Bayshore Hwy San Francisco binnen en dan kom je langs  die Hyatt Regency.
Mijn vrouw zegt  "zullen we hier eens informeren wat een nachtje kost"   Ik: "oké, als ze onder de 100 $ zitten blijven we hier"
Wij naar binnen om te informeren naar de rate.  De receptionist noemt een prijs van (ver) boven de 200 $
Als mijn vrouw met teleurgesteld gezicht (zoiets als Maria die geen plaats in de herberg kon vinden  :'( )  zegt dat dat boven ons budget is vraagt de receptionist naar onze limiet en ik noem die 100 $.
Hij zegt, Oké, we zijn de komende dagen niet uitverkocht en ik kan je een kamer geven voor 99 $ per nacht.
We hoefden niet lang na te denken .......................  cheer cheerb
Dit is 'm:  https://www.hyatt.com/en-US/hotel/california/hyatt-regency-san-francisco-airport/sfobu

#55 - 03-01-2019, 10:21 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2019, 10:23 uur door Cees A »

rudifazerken

Hoe groot is je cirkel nu ?

Bijna tot aan San José !  :) En tenzij ge echt ergens in een achterbuurt in een smerig krot wilt slapen , blijven die prijzen daar zo hoog.  >:(
#56 - 03-01-2019, 17:51 uur

rudifazerken

Je zou eventueel kunnen kijken op Airbnb? Heb even voor jouw in SF gezocht van 18 sep tot 22 en kwam toch verschillende goedkopere alternatieven tegen.

Bijvoorbeeld:
https://www.airbnb.nl/rooms/16362304?adults=2&toddlers=0&check_in=2019-09-18&check_out=2019-09-22&guests=1&s=sATeW4HJ

Je hebt zicht op de Golden Gate Bridge, slecht is dat niet vind ik. :p Je hebt er nog, dus je kan altijd eens kijken. Je weet maar nooit!

Heb ik naar gekeken. Er zijn er daar inderdaad meerdere van, en aan schappelijkere prijzen. Maar : blijft bij privé personen thuis , en als die dan 14 dagen voor aankomst beslissen dat het verblijf niet kan doorgaan ? Dan word het leuk.  :(    ( zoals ik nu voorheb met die "private room".  >:(  ) Dus liever niet meer bij privé personen. Ik veronderstel dat een motel of hotel niet zo snel een reservering zal annuleren hé.

mvg,
rudi
#57 - 03-01-2019, 17:56 uur

rudifazerken

In SF denken ze precies dat hun kamers van goud zijn ???  Die prijzen zijn belachelijk hoog!  >:(

Ik heb nu het Geary parkway motel gevonden voor 664€.
Nog niet geboekt, maar de planning is om begin augustus in het Days Inn by Wyndham San Francisco S/Oyster Point Airport voor $ 457,47 398,62 (inclusief taks, ontbijt, parkeren e.d.) per nacht.

Het zal de locatie zijn, maar zo ver is het nu ook niet van het centrum.

Johan.

Bij Days Windham kost het 663€ voor 4 nachten in september.  Dus even duur als het Geary Parkway motel , en dat bevind zich (bijna) in het centrum.  Als ik via google maps de route ingeef van aan Days Inn tot Pier 39 , zo rond 8 à 9u s'morgens , zijt ge dus 1u15 kwijt voor 25km. Dat kan ook tellen.
Dus ik ga voorlopig bij Geary parkway blijven.  ;D   (ca 35min tot aan pier 39 )

rudi
#58 - 03-01-2019, 18:14 uur

Cees A

Aan je zoekcirkel ligt het in ieder geval niet, want die is inderdaad van serieus formaat.
Waar het wel aan ligt dat je zulke absurd hoge prijzen ziet ?  Geen idee.
Misschien is er een drukbezocht evenement op het moment dat jij daar bent.  (Google eens op "events San Francisco" )
Misschien ben je nog te vroeg met boeken.  (net als met dat 1000 $ hotel eerder in dit topic dat in feite nog helemaal niet te boeken was)
Ik wens je in ieder geval veel succes met zoeken en kan je maar 1 tip geven.
Als je iets boekt, doe dat dan zo dat je gratis kunt annuleren.  Als je dan later iets beters vindt heb je de mogelijkheid om te switchen.

Je reistijd van 1uur 15min van de Days Inn Oyster Point naar Pier 39 klopt niet.
Hoe ik dat weet ?
Ik heb eens tegenover die Days Inn, aan de andere kant van de snelweg, in de Hampton Inn gezeten en ik reed in 15 min naar Pier 23.
Pier 23 ligt bijna naast Pier 39, maar bij Pier 23 kun je je auto gemakkelijker parkeren.
#59 - 03-01-2019, 18:37 uur

Omw2USA

Je zou eventueel kunnen kijken op Airbnb? Heb even voor jouw in SF gezocht van 18 sep tot 22 en kwam toch verschillende goedkopere alternatieven tegen.

Bijvoorbeeld:
https://www.airbnb.nl/rooms/16362304?adults=2&toddlers=0&check_in=2019-09-18&check_out=2019-09-22&guests=1&s=sATeW4HJ

Je hebt zicht op de Golden Gate Bridge, slecht is dat niet vind ik. :p Je hebt er nog, dus je kan altijd eens kijken. Je weet maar nooit!

Heb ik naar gekeken. Er zijn er daar inderdaad meerdere van, en aan schappelijkere prijzen. Maar : blijft bij privé personen thuis , en als die dan 14 dagen voor aankomst beslissen dat het verblijf niet kan doorgaan ? Dan word het leuk.  :(    ( zoals ik nu voorheb met die "private room".  >:(  ) Dus liever niet meer bij privé personen. Ik veronderstel dat een motel of hotel niet zo snel een reservering zal annuleren hé.

mvg,
rudi

Begrijp ik. Het is voor een deel een risico dat je neemt, maar eentje die je veel geld kan besparen. Ik heb al verschillende keren Airbnb gebruikt en nooit problemen gehad. Ik ga dan ook steeds opzoek naar 'superhosts' en ik check steeds bij reviews of de host al zelf heeft geannuleerd in het verleden. Want als een host dat doet, komt het in de reacties te staan én de rating gaat naar beneden.

Maar ik begrijp dat je liever of safe speelt. Veel plezier met jouw reis!
#60 - 03-01-2019, 18:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15