Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste reis USA ooit.

Discussie gestart

rudifazerken

@ Cees : ja hoor , alle hotels heb ik geboekt met de mogelijkheid om te annuleren.  :)  Reistijd : tja als ik morgenvroeg om 8u30 vertrek , geeft mener google mij een reistijd van 1u15. ( Windham aan het vliegveld)  :)

@Omw2USA : Thanks !  :)
#61 - 03-01-2019, 19:01 uur

jhbechthum

398 $ voor een Days Inn ?   :o   Dat lijkt me meer een prijs die bij een Hyatt Regency hoort.

Mijn fout  embarressed
Ik wilde eerst de prijs per nacht vermelden, maar heb toen toch de totaalprijs vermeld. Dat is een factor 3...…
Dus $ 132,87 per nacht / $ 398,62 totaal.
Overigens was de prijs gedaald sinds ik mijn 'begroting' opmaakte, toen was het $ 152,49 per nacht / $ 457,47 totaal.
Dus ook hier opletten wanneer boeken.

Johan.
#62 - 03-01-2019, 21:00 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

rudifazerken

398 $ voor een Days Inn ?   :o   Dat lijkt me meer een prijs die bij een Hyatt Regency hoort.

Mijn fout  embarressed
Ik wilde eerst de prijs per nacht vermelden, maar heb toen toch de totaalprijs vermeld. Dat is een factor 3...…
Dus $ 132,87 per nacht / $ 398,62 totaal.
Overigens was de prijs gedaald sinds ik mijn 'begroting' opmaakte, toen was het $ 152,49 per nacht / $ 457,47 totaal.
Dus ook hier opletten wanneer boeken.

Johan.

Johan, in welke periode is dit dan ? Voor 4 nachten in september 2019 krijg ik een prijs van 662€. ( via booking.com)

#63 - 03-01-2019, 22:07 uur

jhbechthum

Johan, in welke periode is dit dan ? Voor 4 nachten in september 2019 krijg ik een prijs van 662€. ( via booking.com)
Betreft dinsdag 6 augustus t/m vrijdag 9 augustus, 1 kamer, 2 volwassenen, senior discount.
Prijs gaat flink op en neer, nu voornamelijk op :( : $534.47.
Bij Booking.com is dat $571.90 wat ze omrekenen naar € 502,- (huidige koers).
Kijk dus (ookvooral) bij de site van het hotel zelf; een tussenpersoon als booking.com moet ook betaald worden.

Gebruik dergelijke sites (google/booking.com/expedia.com/hotels.nl) vooral om te zoeken naar geschikte hotels en globale prijsvergelijking en kijk dan op de site van de hotels die je geschikt lijken. Meestal ben je voordeliger uit, en ook het hotel is blij dat ze geen hoge provisie af hoeven te dragen. Dat resulteerde wel eens in een presentje (snacks/blikjes drinken) bij aankomst: "ik zie dat jullie rechtstreeks geboekt hebben".

Johan.
#64 - 04-01-2019, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2019, 20:21 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Ik wilde eerst de prijs per nacht vermelden, maar heb toen toch de totaalprijs vermeld.
Dat is een factor 3...…   Dus $ 132,87 per nacht / $ 398,62 totaal.   
Ah,  dat ziet er al een stuk beter uit.   :afro:

Gebruik dergelijke sites (google/booking.com/expedia.com/hotels.nl) vooral om te zoeken naar geschikte hotels en globale prijsvergelijking en kijk dan op de site van de hotels die je geschikt lijken. Meestal ben je voordeliger uit, en ook het hotel is blij dat ze geen hoge provisie af hoeven te dragen. Dat resulteerde wel eens in een presentje (snacks/blikjes drinken) bij aankomst: "ik zie dat jullie rechtstreeks geboekt hebben".
Johan.   
Voor 100% met Johan eens.
Interessant artikel uit HP/deTijd:   https://www.hpdetijd.nl/2014-01-18/de-ware-prijs-van-booking-com/
#65 - 05-01-2019, 08:42 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2019, 09:13 uur door Cees A »

rudifazerken

Inderdaad , de prijzen in SF gaan serieus op en neer, bijna of ze gestuurd worden door het weer ? >:D

En booking.com , tja  , ik heb op een paar plaatsen rechtstreeks proberen te boeken, maar dan blijkt er niks meer vrij te zijn , en op de site van booking wel. ( dat zullen die gereserveerde kamers voor booking wel zijn hé)

rudi

#66 - 05-01-2019, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2019, 11:19 uur door rudifazerken »

Cees A

Gelukkig kan ieder voor zich uitmaken hoe en waar hotels worden geboekt.
Het kan echter geen kwaad om af te toe eens stil te staan bij de werkwijze van de (te) grote en (te) machtige boekingswebsites.

Eerder in dit topic gaf ik het advies om eens te kijken of er toevallig geen evenementen zijn op het moment dat jij daar bent.
Ik heb zelf even gegoogled en vond op pagina 1 al 2 grote evenementen en één minder groot.
Oracle World:  https://www.channele2e.com/event/oracle-openworld-2/
Oktoberfest:  https://oktoberfestbythebay.com/
Waterworld Swim: https://waterworldswim.com/swims-events/golden-gate-bridge/
 
Ik vrees dat vooral die eerste twee een groot beslag leggen op de hotelcapaciteit in San Francisco en de prijzen opdrijven.
 
#67 - 05-01-2019, 12:50 uur

rudifazerken

Heren ,
Nog een vraag over Alcatraz : ik twijfel namelijk tss de dag of avond tour.
Kan men over het ganse eiland rond dwalen ? Of enkel in de omgeving van het cellenblok ?
Bij de avond tour is de tijd beperkt , max 2,5 uur volgens de site van Alcatrazcruises.

mvg,
rudi
#68 - 13-05-2019, 18:49 uur

Cees A

Overdag mag je in principe zo lang op het eiland blijven als je zelf wil.
Bij de avondtour kan dat niet want na die tour moet iedereen van het eiland af.   Vandaar die "beperkte" tijd bij die avondtour.

Zo'n avondtour heeft wel een andere sfeer dan overdag.  Die gevangenis doet 's avonds wat meer "creepy" aan.
Het terugvaren naar, en het uitzicht op, het verlichte San Francisco in het donker is natuurlijk ook anders dan overdag.

Op het eiland, buiten dus, zijn maar een paar wandelpaden,  stel je daar niet te veel van voor.
Zie deze kaart: ---->  https://www.nps.gov/goga/planyourvisit/upload/Alcatraz-map-Access.pdf
De meeste bezoekers zijn trouwens ook overdag niet langer dan een paar uur op het eiland.

#69 - 13-05-2019, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2019, 09:53 uur door Cees A »

Dirc

Soms zijn er ook paden afgesloten trouwens. Maar zoveel is het niet, dus een hele dag ronddwalen op het eiland lijkt me wat lang:

#70 - 14-05-2019, 09:21 uur

rudifazerken

Thanks heren !

De weegschaal helt dus nu serieus over naar de avondtour.  ;D
Enfin, ik moet wel nog een dikke maand wachten voor ik tics kan bestellen.
#71 - 14-05-2019, 18:18 uur

rudifazerken

Voila , tickets avond tour 20 september Alcatraz juist besteld.   :) :)

nu nog een dikke 2 maanden geduld !  :D
#72 - 23-06-2019, 11:04 uur

Cees A

nu nog een dikke 2 maanden geduld !
Je vergeet het woordje "maar".  Het moet natuurlijk zijn:  Nu nog maar een dikke 2 maanden geduld !  2 maanden vliegen immers om.  :)
Verder alle belangrijke zaken geregeld ?
ESTA's aangevraagd ?   
Zijn je internationale reispaspoorten nog minimaal geldig t/m de datum dat je weer terug thuis bent ?
Let op, Belgen noemen hun identiteitskaart ook "pas".   Maar met zo'n id kaart kom je de VS niet in.   Je moet int. reispaspoorten hebben.
Hou vooral de laatste weken de hotelprijzen in de gaten.  In de tijd net voordat je daar bent wil er nog wel eens wat wijzigen in de prijzen.
#73 - 23-06-2019, 16:36 uur

rudifazerken

Dag Cees,
Ja hoor , Estas zijn ok! Paspoorten uiteraard ook!
Hotels zal ik in het oog houden!
Grtz,
Rudi

#74 - 24-06-2019, 18:02 uur

rudifazerken

Zojuist een mail van Aer Lingus gehad. Ik mag hun een bod doen voor een upgrade naar business class.

Met 250€ te bieden zal ik het wel niet halen zeker ?  ;D ;D ;D
#75 - 22-08-2019, 18:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15