Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Feedback/tips gevraagd | 26 dagen west-Amerika september aanstaande!

Discussie gestart

LazyBob

Dag Amerika liefhebbers,  welkom

Aankomende september gaan mijn vriendin en ik een rondreis door zuid-west Amerika maken van 26 dagen, voor ons de eerste keer. We hebben bewust 26 dagen gedaan zodat we ons niet moeten haasten om alles te zien. We komen aan op 1 september (Labor Weekend)

 Op basis van een blogs / internet / reisboeken hebben wij onderstaande route gemaakt. Zoals onderstaand schema laat zien hebben we een dag over. Ik vind het lastig om te oordelen of deze in het laatste stuk na Vegas ergens bij kan worden geschoven of bij het stuk vanaf de Grand Canyon. Of is toch Los Angeles een dag teveel? Verder niet onbelangrijk: ee zijn beide sportief en houden redelijk van wandelen in de natuur. Missen we op basis van onderstaande iets? Zie ik wat over het hoofd?

Graag hoor ik jullie feedback/tips.

Dank!  :afro:

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Monterey
Dag 5 Monterey - Morro Bay
Dag 6 Morro Bay - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Blythe (via Joshua Three)
Dag 10 Blythe - Kingman (via Oatman)
Dag 11 Kingman - Grand Canyon Village
Dag 12 Grand Canyon Village - Page
Dag 13 Page - Tropic (Bryce) wellicht hier een dag extra en naar Monument Valley?
Dag 14 Tropic - Springdale (Zion)
Dag 15 Springdale (Zion)
Dag 16 Springdale - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
Dag 20 Lone Pine - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - Lake Tahoe (via Mono Lake mits dat te doen is als tussenstop)
Dag 23 Lake Tahoe
Dag 24 Lake Tahoe - Oakland
Dag 25 Oakland - San Francisco (en zelfde middag naar huis :'()
Dag 26 OVER IN HUIDIGE PLANNING
#1 - 09-01-2019, 19:57 uur

Cees A

Mooie route. Heel mooie route. Complimenten !!
Die ene dag die je over hebt zou je kunnen gebruiken voor een extra overnachting tussen Lone Pine en Yosemite.
Die overnachting zou je kunnen plannen in Lee Vining of in Mammoth Lakes omdat daar simpelweg meer hotels zijn.
Zo'n extra overnachting zou je tijd geven voor de Alabama Hills bij Lone Pine, Mono Lake en ghosttown Bodie.

Nog wat andere tips:
Noordelijk van Blythe liggen de Blythe Intaglios, grote tekeningen die vooral vanuit de lucht goed zichtbaar zijn.
Linkje:  https://www.atlasobscura.com/places/blythe-intaglios
Maak ook een tussenstop (voor koffie of lunch) in Lake Havasu City.
Leuk plaatsje met London Bridge. Google maar eens hoe die brug daar terecht komt ......  wink
#2 - 09-01-2019, 20:27 uur

LazyBob

Dag Cees,

Bedankt voor je leuke reactie.

Zat ook al te denken om de extra dag toe te voegen na Vegas ja, zijn paar mooie plekken daar! Is 1 dag Grand Canyon verder goed te doen? Hoe zou jij verder de Antelope Canyon inplannen als we vanuit Grand Canyon komen, dezelfde dag of ochtend daarna (zodat je de dag zelf nog het e.e.a. nabij de Grand Canyon kunt doen.
#3 - 09-01-2019, 20:54 uur

Cees A

Grand Canyon is een minder groot park dan iedereen denkt.
Oké, het is natuurlijk een enorm diepe en brede kloof, maar als je niet af gaat dalen in die canyon heb je daar eigenlijk aan 1 dag genoeg.
Jullie komen op dag 11 vanuit Kingman dus jullie zijn voor de middag bij Grand Canyon.

Je hebt de hele middag + de avond (zonsondergang) van dag 11 en de ochtend van dag 12 voor Grand Canyon.
Je zou halverwege de ochtend van dag 12 al kunnen beginnen aan de rit van Grand Canyon Village via Desert View naar Page.
Je rijdt dan min of meer langs de rand van de canyon en je komt langs diverse mooie uitzichtpunten.
Bij ieder uitzichtpunt is een parkeerplaats, dus je kunt bij al die punten even stoppen om een kijkje te nemen
Tegen de middag ben je bij Desert View en daarna rij je het park uit en is het nog ± 2 uur rijden naar Page.

Net voor Page kom je langs uitzichtpunt Horseshoe Bend, een bocht in de Colorado River.  Neem daar zeker even een kijkje
Bij Page zijn 2 Antelope Canyons, de Upper en de Lower.  Er is een wezenlijk verschil tussen beide.
De Upper is een 100 meter lange spleet in een rotswand, de Lower is een 400 meter lange spleet in de grond.
De lichtval in de upper is het mooist rond het middaguur, in de Lower is dat in de vroege ochtend of in de namiddag.

Gezien de tijden dat jullie in Page zijn zou ik daarom eerder kiezen voor de Lower dan voor de Upper.
Of je daar in de namiddag of in de vroege ochtend naar toe gaat laat ik aan jullie over, rekening houdend met de lichtval kan dat allebei
Tip: Als je vroeg in de ochtend, vlak na openingstijd, naar de Lower gaat is het nog niet druk.
Let op: De dag dat je van Page naar Bryce rijdt lever je 1 uur in.  Blijf dus op dag 13 niet al te lang hangen in Page.
Utah ligt namelijk in de zomermaanden in een andere tijdzone dan Arizona.
Dat uur krijg je weer terug als je van Zion naar Las Vegas rijdt.

O ja, nog een tip: De dag dat je van Zion naar Las Vegas rijdt, bezoek dan onderweg Valley of Fire
Linkje naar info:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136276/#msg136276
Die link brengt je naar een artikel van onze zuid-west voorbeeldroute.
Lees ook de rest van de artikelen in dat topic.  Ik denk dat je daar nog wel wat tips uit haalt
#4 - 09-01-2019, 22:20 uur

LazyBob

Dank Cees, waardevolle informatie wederom..

Heb jij nog een tip voor overnachten bij GC? Net achter het net gevist met de laatste (goedkope) overnachting in GC Village!
#5 - 10-01-2019, 18:55 uur

Cees A

In het park (Grand Canyon Village) is de capaciteit beperkt en die is, zoals je hebt gemerkt, snel volgeboekt.
Maar het goede nieuws is:  Er zijn ook regelmatig annuleringen.
Kijk dus regelmatig,  en dan bedoel ik meerdere keren per dag,  of er iets is vrijgekomen en sla dan meteen toe.

Tegen de zuidelijke park-ingang ligt het dorpje Tusayan. (de rondvlucht-helicopters vertrekken vanaf het vliegveld van Tusayan)
In Tusayan zijn diverse hotels, dus daar zou je (voor de zekerheid) alvast iets kunnen boeken.
Als je boekt met de mogelijkheid van gratis annuleren kun je, als er iets vrijkomt in Grand Canyon Village, altijd switchen.

Het daaropvolgende dorpje met wat hotels is Valle. (ligt halverwege tussen Williams en Grand Canyon)
Valle ligt op een half uur rijden van Grand Canyon

Je laatste "reddingsboei" qua hotelaccommodatie is Williams op 1 uur rijden van Grand Canyon.
Hier is vrijwel altijd wel iets te vinden.
Voordeeltje:  Het prijsniveau van de hotels in Williams ligt meestal een stuk lager dan bv Tusayan.
Maar ....... Daarvoor moet je dan wel dat uur rijden op de koop toe nemen en daar is niet iedereen van gecharmeerd.

Als alternatief geef ik je nog een andere mogelijkheid, maar dan moet je je reisschema een klein beetje  wijzigen.
Je begint dan met een overnachting in Williams en de volgende dag rij je via Grand Canyon naar Page.
Klinkt allemaal wat gehaast, maar met een beetje vroeg vertrek uit Williams heb je in feite bijna net zoveel tijd voor Grand Canyon als jullie nu hebben.
Stel dat je om 8 uur vertrekt uit Williams, dan ben je om 9 uur in het park.
De ochtend en begin van de middag gebruik je voor het deel tussen het Visitorcenter en Grand Canyon Village.
Half de middag rij je richting Desert View en je bekijkt de uitzichtpunten op dat deel van de parkroad.
Bij Desert View verlaat je het park en je rijdt 1 uur 3 kwartier naar Page.
Je hoeft niet vroeg te arriveren in Page want je blijft de gehele volgende dag ook nog in Page.

Als je dit gaat doen wordt het betreffende stukje van je schema zoiets:
Dag 10 Blythe - Williams (via Oatman) = 265 mijl, 4½ uur rijden. Tijd genoeg over voor Oatman en Seligman
Dag 11 Williams (vroeg vertrek) - Grand Canyon - Page
Dag 12 Page. Vandaag de hele dag voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell en misschien wel Toadstool Hoodoos.
Dag 13 Page - Tropic (Bryce)    Doordat je gisteren een hele dag had voor Page kun je vandaag vroeger op weg naar Bryce.
Op dag 14 pak je je oorspronkelijke schema weer op.

Samengevat heb je dus verschillende keuzes:
Als je in het park wil overnachten kun je nu alvast iets boeken in Tusayan en wachten op een eventuele annulering in GC Village.
Komt er geen annulering dan zit je in Tusayan, wat tegen het park aan ligt,  ook helemaal niet slecht.

Als je kiest voor Williams zou je voor dat alternatieve stukje reisschema kunnen kiezen.
Dit geeft je wat meer tijd (en rust) in zowel Page als Bryce, maar je mist de zonsondergang  en/of zonsopkomst in Grand Canyon.

Succes met kiezen.
#6 - 10-01-2019, 20:39 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2019, 20:41 uur door Cees A »

Ben2USA

Je hebt een heerlijk rustig plan gemaakt met voldoende tijd overal.
Voor meer voorpret en info verwijs ik naar: http://forum.verenigdestaten.info/62/rondreis-zes-weken-septemberoktober-2019/msg147988/#msg147988

Plezier!
#7 - 15-01-2019, 12:25 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

LazyBob

Hoi Cees, nogmaals super bedankt voor je advies en feedback. Ik heb bij GC Village kunnen boeken op onze gewenste datum (en ja ik heb minimaal 5/6 keer per dag gekeken op jouw aanraden  ;)). Verder hebben wij alle overnachtingen geboekt op twee na, namelijk; Yosemite.

Voor ons verblijf bij Yosemite zitten we heel erg te twijfelen. We hebben hier twee nachten te boeken (we komen vanuit Mammoth Lakes en vanuit Yosemite gaan we naar Lake Tahoe). De vraag is nu alleen waar gaan we overnachten? Het liefst zitten we zo dicht / diep mogelijk  in Yosemite of bij een plek waarbij we het park makkelijk kunnen bereiken. Op die manier zijn we weinig reistijd kwijt voor het reizen.

Ik heb nu zelf House keeping camp en Half dome village gevonden (cabins/tent).

Heb jij nog advies :)?
#8 - 11-02-2019, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 21:49 uur door LazyBob »

Cees A

Als locatie, overnachten in het park, voor jou het belangrijkst is, is Half Dome Village of Housekeeping camp een optie.
Stel je vwb comfort niet te veel voor van Half Dome Village.  Het zijn tenten met een bed erin,  meer niet.

Overnachten in zo'n primitieve tent in  Half Dome Village, zonder eigen bad /wc, zou mijn keus niet zijn.
Half Dome Village doet mij altijd een beetje denken aan een vluchtelingenkamp in een of ander oorlogsgebied.
De eerlijkheid gebied mij overigens te zeggen dat ik geen kampeerder ben en al helemaal geen belang hecht aan  overnachten in de parken.
Ik ben van mening dat de prijs/kwaliteitsverhouding van hotels buiten de parken beter is.   (een beter hotel voor minder geld)
Als voor jou het overnachten op locatie, in het park,  wel belangrijk is  kun je mijn mening hierover gerust negeren.
Ieder heeft z'n eigen prioriteiten en  maakt z'n eigen keuzes nietwaar ?

Je hebt bij andere parken gezien dat park-accommodaties snel zijn uitverkocht.
Dat geldt zeker voor het drukbezochte Yosemite.
Net als bij Grand Canyon zul je voor een boeking waarschijnlijk afhankelijk zijn van een vrijkomende plaats door annulering.

Buiten het park, bij de westelijke ingang, is El Portal het dichtstbijzijnde alternatief met wat (eenvoudige) hotels.
Bij de zuidelijke ingang, bij Mariposa Grove, ligt Oakhurst en ook daar zijn een aantal hotels.

Hou rekening met de grootte van Yosemite.
Vanaf El Portal, en dat ligt pal tegen de westelijke ingang van Yosemite, is het 30 min rijden naar de Valley.
Vanaf Oakhurst, dat tegen de zuidelijke ingang van Yosemite ligt, is het 1½ uur rijden naar Yosemite Valley.

Jullie zijn 1 volle dag, 2 nachten, in Yosemite.  Misschien is het een idee om je overnachtingen te spreiden.
Doe bijvoorbeeld de 1e overnachting in het park, of als daar niks meer beschikbaar is, in El Portal.
Komend vanaf Mammoth Lakes kun je dan eerst de highlights langs de Tioga Road en een deel van de valley bezoeken.

Na je 1e overnachting in El Portal of in de Valley heb je de hele volgende dag om de rest van de Valley, Glacier Point en Mariposa Grove te bekijken.
Aan het einde van die dag in Yosemite ga je voor je 2e overnachting naar Oakhurst of Mariposa o. i. d.
Die 2e overnachting hoeft niet per se vlakbij Yosemite te zijn want daarna ga je toch niet meer naar het park, maar reis je verder.
#9 - 12-02-2019, 09:57 uur

Old Faithful

Ik denk dat je plannen na het bezoek aan Yosemite ook een rol kunnen spelen. Wil je na de tweede overnachting nog steeds naar Lake Tahoe en wil je die dag nog aan Yosemite besteden of wil je zo snel mogelijk naar de volgende bestemming?
In het laatste geval zou je voor één overnachting in het park en eentje net buiten het park kunnen kiezen. Als je dan naar San Francisco wilt, zou dat Oakhurst of Mariposa kunnen zijn en voor Lake Tahoe zou dat Lee Vining of Bridgeport kunnen zijn.
De tenten in Yosemite zijn niet te vergelijken met een (luxe) hotelkamer. De keuze of het voordeel van de rustige uren in het park kunnen benutten en de kortere rijtijden opwegen tegen dit nadeel is aan jou.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 12-02-2019, 13:45 uur
Groet,

Old Faithful

LazyBob

Ondertussen zijn we bijna twee maanden verder nogmaals dank voor alle feedback en tips.  Alle overnachtingen geboekt en aan het plannen geblazen (dag indeling / tickets boeken ed), de voorpret is al leuk!

Enige wat ik nog moet boeken is een huurauto. Ik dacht zelf rechtstreeks bij Alamo, iemand ervaring mee? En klopt het dat je in Amerika standaard geen eigen risico hebt? Nog tips waar ik moet letten qua extra verzekeringen?

Als laatste puntje was ik benieuwd hoe jullie de navigatie doen, ik dacht zelf aan Google Maps en dan de omgeving offline te zetten.

Wederom bedankt voor jullie reacties.
#11 - 27-03-2019, 19:49 uur

Cees A

Je vragen over Alamo laat ik, als trouwe Hertz klant, aan anderen over.
Over huurautoverzekeringen schreef ik het artikel waar ik in onderstaande link naar verwijs.
Dat artikel geeft volgens mij een goed beeld van alle nodige,  een paar (voor sommigen) nuttige en een paar onnodige verzekeringen.
Linkje: -----> https://verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/

Mijn ervaring met navigatie:  Ik ga regelmatig naar Amerika/Canada en heb al vele jaren een eigen Amerikaanse navigatie, een Garmin Nüvi.
Ben momenteel aan m'n derde Nüvi bezig en omdat die dingen in Amerika zijn gekocht zit er automatisch de kaart van de VS in.
#12 - 27-03-2019, 20:32 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 20:38 uur door Cees A »

rudifazerken

Dag LazyBob ,

Ik heb een auto gehuurd bij Alamo via USA-Reizen.de .
Ik land in LA , ook op 1 september. Lever de auto terug in op 21 september in SF.

Ik heb 850€ betaald voor een Midzise SUV , inclusief 1 gratis tankbeurt (mag de auto dus leeg terug inleveren) en alle nodige verzekeringen.

Qua navigatie : google.maps op Ipad. ( kaarten ofline beschikbaar maken op voorhand) en maps.me op gsm en ipad. Hiermee kunt ge ook de kaarten op voorhand downloaden. 

mvg,
rudi
#13 - 28-03-2019, 11:49 uur

Ben2USA

Of als je al een tomtom hebt: neem de USA kaart daarop.  Navigeert geweldig.
#14 - 28-03-2019, 12:12 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Hans B

autohuren doe ik de laatste jaren via www.rentalcars.com is te vergeljken met een trivago voor hotels.
#15 - 30-03-2019, 04:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15