Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

graag tips over de reisroute die wij bedacht hebben voor september

Discussie gestart

aquaalex

dag 1: Vliegen naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas naar Grand Canyon (450 KM)
dag 4 : Grand Canyon - Page (210 km)
dag 5: Page
dag 6: Page - Bryce Canyon (250 KM)
dag 7 Bryce Canyon - Zion *(140 KM)
dag 8: Zion
dag 9: Zion - Death Valley (490 KM)
dag 10: Death Valley - Yosemite Park (450 KM)
dag 11Yosemite Park
dag 12: Yosemite Park - San Fransisco (300 KM)
dag 13 14 en 15 San Fransisco
dag 16 San Fransisco Pismo Beach (390 km)
dag 17 Pismo Beach - Los Angeles
dag 18 Los Angeles en terugvlucht naar huis

InLos Angeles zijn we alleen maar voor de terugvlucht, we hebben gekozen om San Fransico goed te bezoeken en de tijd daarvoor te nemen.
#1 - 01-04-2018, 08:41 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Ik vind je route, gezien de beschikbare tijd, best goed te doen.
Er zitten een paar lange rijdagen tussen, de dagen 9, 10 en 16, maar je hebt geen dagen "over" om daar extra overnachtingen tussen te plannen dus ik zou het maar zo laten.

Voor tips over bezienswaardigheden en "things to do" op je route kun je het beste bij onze voorbeeldroute kijken.
Je vindt daar eigenlijk alle informatie die je nodig hebt.
Je vindt daar ook PDF kaarten van de nationale parken met alle bezienswaardige punten. (beetje inzoomen voor details)
De voorbeeldroute loopt net andersom als jouw route, maar voor de informatie over parken en steden maakt dat niet uit
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Have fun.
#2 - 01-04-2018, 09:20 uur

Cees A

Nog een paar dingetjes waar je rekening mee moet houden. (maar misschien wist je dit al)

Jullie zijn 3 dagen in San Francisco dus de kans dat je een keer met de auto de Golden Gate brug over gaat is vrij groot.
In San Francisco wordt tol geheven op de bruggen die naar de stad leiden, Golden Gate, Bay Bridge en San Mateo.
Die tolheffing is er alleen voor verkeer dat de stad in gaat. De stad uitrijden is gratis.
Op de Bay Bridge en de San Mateo Bridge kun je deze tol (nog) cash betalen.

Op de Golden Gate is er alleen electronische tolheffing. Cash betalen is daar niet mogelijk.
Als incidentele bezoeker kun je deze tol, onder vermelding van je kenteken, met je credit card online betalen.
Gebruik daarvoor deze website: http://goldengate.org/tolls/
Om dure naheffingen, nog eens extra verhoogd met administratiekosten van je autoverhuurder, te voorkomen is het belangrijk dat je die tol op tijd betaalt !!

Jullie passeren op je route een paar keer een tijdzone-grens.
Op dag 6, als je van Page naar Bryce rijdt, lever je 1 uur in. Dag 6 duurt voor jullie dus 1 uur korter.
Op dag 9, als je van Zion naar Death Valley rijdt, krijg je dat ingeleverde uur weer terug.
Dat extra uur op dag 9 komt goed uit, want dan heb je een lange rit te gaan.
#3 - 01-04-2018, 10:04 uur

Old Faithful

Waar overnachten jullie in Death Valley en Yosemite? Die afstand is sowieso (te?) lang voor één dag en er is onderweg van alles te zien en te doen. Ik noem alleen maar Mono Lake, Bodie en de Tioga Road en je zult 's morgens ook nog wel iets in Death Valley willen doen. Een overnachting aan de oostkant van Yosemite in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport zou daarom niet gek zijn. Probleem is natuurlijk waar je die overnachting weg zou moeten halen. Afhankelijk van jullie plannen zou dat Page of San Francisco kunnen zijn. De keuze is natuurlijk aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 02-04-2018, 12:25 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Waar overnachten jullie in Death Valley en Yosemite?
Die afstand is sowieso (te?) lang voor één dag en er is onderweg van alles te zien en te doen.
Ik noem alleen maar Mono Lake, Bodie en de Tioga Road en je zult 's morgens ook nog wel iets in Death Valley willen doen.   

Dat de afstand Death Valley - Yosemite nogal lang is voor 1 dag vanwege de bezienswaardigheden onderweg en dat daar eigenlijk 1 overnachting tussen zou moeten ben ik eigenlijk wel met Old Faithful eens.
Maar ......... datzelfde kan gezegd worden voor meerdere dagen in dit routeplan.

Probleem is dat Alex (of Sander, want ik zag ditzelfde schema ergens anders onder de naam Sander opduiken) maar 18 dagen heeft.
Wat ik goed vind in dit schema is dat Alex/Sander duidelijke keuzes heeft gemaakt.
Met die keuzes in het achterhoofd vind ik de verdeling zoals ie nu is helemaal niet slecht en ondanks die paar langere reisdagen best te doen.
Ja, je mist hier en daar wat, maar je kunt in 18 dagen nu eenmaal nooit alles van het zuid-westen van Amerika zien

Laten we dit schema eens van dag tot dag bekijken.  Op de rode dagen missen ze een en ander

Dag 3 passeren ze de Hooverdam en hadden ze, bij voldoende tijd, via Oatman kunnen rijden.
Dag 4 geeft ze genoeg tijd bij Grand Canyon als ze half de midddag naar Page rijden.
Dag 5 is helemaal voor Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Lake Powell.
Dag 6 geeft voldoende tijd voor Bryce.
Dag 7 en 8 geven voldoende tijd voor Zion.
Dag 9 is een lange reisdag en hier missen ze Valley of Fire.
Dag 10 is ook een lange reisdag en er is geen tijd voor Alabama Hills, Mono Lake en Bodie.
Dag 11 en de ochtend van dag 12 geven voldoende tijd voor de highlights van Yosemite.
Dag 13, 14 en 15 maken een grondige verkenning van San Francisco mogelijk.
Dag 16 en 17 is een race langs de Californische kust zonder tijd voor de vele bezienswaardigheden langs die kust.

Old Faithful richt zich m.i. teveel op het missen van Mono Lake en Bodie.
Hiervoor een dag bij Page weghalen lost dat probleem niet op, het verschuift het probleem alleen maar.
1 dag weghalen bij San Francisco kan, maar Alex/Sander maakte m.i. niet voor niets een duidelijke keus voor 3 dagen San Francisco.

Waarom zou trouwens Bodie belangrijker zijn dan Valley of Fire of de Californische kust ?
Als ik zou mogen kiezen zou ik die extra tijd eerder inzetten voor VoF en/of de kust.  Bodie zou onderaan mijn prioriteitenlijstje staan.
Mijn keuze is echter, net als de keuze van Old Faithful, persoonlijk.

Belangrijker is de keuze van Alex/Sander want het is zijn reis.
En Alex/Sander worstelt, naast een gespleten persoonlijkheid,   :angel:  vooral met een gebrek aan vakantiedagen
Mijn eerste reactie in dit topic, een schema dat goed te doen is maar een paar lange reisdagen kent, blijft dan ook overeind.
Advies voor een volgende Amerikareis: Hou wat meer rekening met de afstanden in de VS en neem wat extra vakantiedagen op.

Edit:
 In bovenstaande reacties ben ik er steeds van uit gegaan dat de vliegtickets al geboekt zijn.
Als dat niet zo is verandert natuurlijk alles want dan zijn de mogelijkheden om dingen te wijzigen veel groter.
Met een andere start of aankomstplaats zou je misschien al wat dingen in je reisplan kunnen corrigeren.
Als er dan ook nog een mogelijkheid is om de vakantie te verlengen kun je je reisplan helemaal perfectioneren.

#5 - 02-04-2018, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2018, 08:18 uur door Cees A »

Sandervdh

Edit:
 In bovenstaande reacties ben ik er steeds van uit gegaan dat de vliegtickets al geboekt zijn.
Als dat niet zo is verandert natuurlijk alles want dan zijn de mogelijkheden om dingen te wijzigen veel groter.
Met een andere start of aankomstplaats zou je misschien al wat dingen in je reisplan kunnen corrigeren.
Als er dan ook nog een mogelijkheid is om de vakantie te verlengen kun je je reisplan helemaal perfectioneren.


Er is nog helemaal niets geboekt of vastgelegd. Het aantal dagen is al wel op het maximum dat we voor ogen hebben. Op basis van een tip die ik ergens anders kreeg ligt het nu meer voor de hand om vanuit Yosemite naar bijvoorbeeld Cambria te rijden en vanuit daar in twee dagen naar SF te gaan. In LA hebben we namelijk geen plannen (enkel terugvliegen naar Nederland).

De dagen Zion - Death Valley - Yosemite zijn inderdaad erg vol qua reistijd. Daar zat ik te denken aan Zion - Amargosa Valley  (of iets anders vóór Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite.  De overnachting in Bryce zou dan komen te vervallen, wellicht kunnen we op weg naar Zion omrijden om wat viewpoints te bekijken. Bryce kun je immers in met de auto. Er is dan geen tijd voor een wandeling, helaas.
#6 - 03-04-2018, 10:54 uur

Cees A

LA laten vallen als je er eigenlijk toch niet naar toe wil is een goeie.
Ik vraag me af of het slim is om naar Cambria te rijden.
Veel kans namelijk dat Hwy 1 in september nog afgesloten is bij Mud Creek.
Geplande opening van Hwy 1 is 30 sept.   Waarschijnlijk net te laat voor jullie.
Zie deze Quickmap van California Department of Transport: http://quickmap.dot.ca.gov/
Zet een vinkje bij "Options" ----> "Road Conditions" -----> "Full Closures"

Bij een gesloten Hwy 1 moet je tussen Cambria naar Monterey omrijden via de 101, die door het binnenland loopt.
Je kunt ook via de Nacimiento-Fergusson Road, een binnendoorweggetje dat uitkomt achter de afsluiting van de kustweg.
Laat e.e.a. afhangen van de tijd die je hebt want die Nacimiento Fergusson Road is niet bepaald een opschietweg.
Lees hier over de afsluiting: http://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html
Onderaan die pagina staat iets over de Nacimiento Fergusson Road.

Hou via de Quickmap of de pagina van Big Sur de actuele situatie in de gaten.  Met wat geluk opent de weg eerder dan 30 sept.

Maar afgezien van de afsluiting bij Mud Creek, waarom schrap je niet gewoon die hele kustweg en rij je niet van Yosemite rechtstreeks naar San Francisco ?
Daarmee win je een paar dagen die je goed kunt gebruiken voor je extra overnachtingen tussen Zion en Yosemite.
#7 - 03-04-2018, 11:36 uur

Old Faithful

Wat jij voorstelt kan ook, maar heeft weer als nadeel dat je weinig tijd hebt voor Bryce. Als je daarvoor kiest, zou ik de Mariposa Grove bezoeken op de dag dat je naar Cambra rijdt.

Toen ik stelde dat je kon overwegen één overnachting bij Page te doen, was dat met de gedachte dat je op dag 4 Horseshoe Bend kunt bezoeken en de volgende dag één van de Antelope Canyons en eventueel Lake Powell, alvorens naar Bryce te vertrekken. Glenn Canyon Dam sla je dan over, zeker als je ook Hoover Dam zou bezoeken is dat m.i. geen probleem.
De dag daarna heb je dan het grootste deel van de dag tijd voor de uitzichtpunten van Bryce en een wandeling tussen de hoodoo's, voordat je naar Zion rijdt, waar je één hele dag hebt.
Bij de optie om één dag minder San Francisco te doen, was de gedachte dat je daar ruim in de tijd zit. Blijkbaar zie je dat niet zitten en daar heb je groot gelijk in, als je denkt die tijd daar nodig te hebben.

Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou je kunnen overwegen van Yosemite naar San Francisco te rijden en van daar terug te vliegen, zoals Cees A ook al voorstelt. Je hebt dan wat meer ruimte in je route maar je mist wel Highway One.

Er zijn meerdere opties maar de conclusie blijft: Een rondje door het zuidwesten met alle bezienswaardigheden die jij noemt, vergt eigenlijk drie weken. Als je maar 18 dagen ter beschikking hebt, zul je keuzes moeten maken en de daarbij horende nadelen op de koop toe nemen.

Ik wens je veel plezier en succes bij het maken van die keuzes.

#8 - 03-04-2018, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2018, 11:59 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Sandervdh

Veel kans namelijk dat Hwy 1 in september nog afgesloten is bij Mud Creek.
Geplande opening van Hwy 1 is 30 sept.   Waarschijnlijk net te laat voor jullie.
Zie deze Quickmap van California Department of Transport: http://quickmap.dot.ca.gov/
Zet een vinkje bij "Options" ----> "Road Conditions" -----> "Full Closures"

Maar afgezien van de afsluiting bij Mud Creek, waarom schrap je niet gewoon die hele kustweg en rij je niet van Yosemite rechtstreeks naar San Francisco ?
Daarmee win je een paar dagen die je goed kunt gebruiken voor je extra overnachtingen tussen Zion en Yosemite.

Ik zie dat deze info tot noch toe ontbrak: het betreft september 2019, dus als het goed is hebben we niet meer te maken.

Op basis van de commentaren kom ik nu tot onderstaande als mogelijkheid. Lijkt me qua reistijden in ieder geval prima te doen, er zitten (buiten LV naar Grand Canyon) geen lange reisdagen meer tussen. Nadeel is dat Monument Valley ontbreekt, maar je kan gewoon niet alles hebben binnen het aantal dagen dat we hebben. Als ik rondkijk naar andere planningen op deze (en andere) pagina's lijkt dit me in ieder geval haalbaar.

Dag   Van   Naar
1   AMS   Las Vegas
2   Las Vegas   Las Vegas
3   Las Vegas   Grand Canyon (via Hoover Dam & Route 66 tussen Seligman en Kingman)
4   Grand Canyon   Page (Middag, Via Horseshoe Bend)
5   Page   Bryce (Ochtend Lower Antelope)
6   Bryce   Zion
7   Zion   Zion
8   Zion   Amargosa Valley (Wellicht via Valley of Fire?)
9   Amargosa Valley   Mammoth Lake (Via Death Valley)
10   Mammoth Lake   Yosemite
11   Yosemite   Yosemite
12   Yosemite   Cambria
13   Cambria   Monterey
14   Monterey   San Francisco
15   San Francisco   San Francisco
16   San Francisco   San Francisco
17   San Francisco   San Francisco
18   San Francisco   Huis
19   Thuis   



#9 - 03-04-2018, 12:43 uur

Hans B

Als er niet meer dagen zijn, houdt het op. Wat dat betreft zijn keuzes belangrijk. Voor een errste indruk lijkt het mij binnen de gegeven tijd prima. Smaakt het achteraf naar meer, kom je een keer terug.
#10 - 03-04-2018, 17:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ah, 2019 pas. Tja, dan zal Hwy 1 wel open zijn. (als er voor die tijd geen nieuwe aardverschuivingen zijn)

Ik kijk met gemengde gevoelens naar je schema.
Pluspunt is dat je nu toch het mooiste deel van de Californische kust ziet.
Minpunt is dat je nu bij zowel Grand Canyon als bij Page en Bryce toch wel een beetje krap in je tijd zit.

Je gaat de Hoover Dam bekijken en je gaat een stukje Route 66 rijden waardoor je later bij Grand Canyon aankomt.
Je moet de volgende dag eerder weg bij GC want je wil Horseshoe Bend gaan bekijken (kost je ongeveer 1 - 1½ uur)
De dag daarop ben je, als je een vroege tour door Lower Ant. Canyon doet en nog wat bij Lake Powell kijkt tegen de middag klaar in Page.
Op de rit van Page naar Bryce, = 2½ uur rijden, lever je ook nog 1 uur in (andere tijdzone)
Je bent dus pas eind van de middag bij Bryce.  Ik zou me in zo'n geval beperken tot Sunrise Point en Sunset Point.
Dit zijn de mooiste uitzichtpunten en beide liggen vooraan in het park (zie kaart bij de voorbeeldroute)
Als je nog een mooie avond hebt kun je nog naar beneden lopen (de Navajo Loop)  Zie PDF kaart bij voorbeeldroute.
Of je ook nog tijd hebt om er de Queens Garden Trail aan vast te knopen moet je ter plaatse maar bekijken.
Zie info over deze trails bij de voorbeeldroute.

De rest van je schema is goed te doen.
Heb je er trouwens al eens aan gedacht om die dag Las Vegas later in je schema te plannen ?
Je kunt dan van Zion naar Las Vegas in plaats van Amargosa Valley en hebt nu op die rit tevens tijd genoeg voor Valley of Fire
In Las Vegas overnachten lijkt me bovendien aangenamer dan overnachten in de middle of nowhere van Amargosa Valley
In Las Vegas zit je op 2 uur rijden van Death Valley. Met een beetje op tijd vertrekken goed te doen.
Als 2e overnachting heb ik gekozen voor Lone Pine of Bishop.
Lone Pine is een klein dorpje met een paar hotels en ligt buiten Death Valley
Op 1 uur rijden van Lone Pine ligt Bishop, een grotere plaats met veel meer hotels dan in Lone Pine.

Je schema zou er dan zo uit zien.  Kijk eens wat je ervan vindt.
1   AMS   Las Vegas
2   Las Vegas   Grand Canyon (via Hoover Dam & Route 66 tussen Seligman en Kingman)
3   Grand Canyon   Page (Middag, Via Horseshoe Bend)
4   Page   Bryce (Ochtend Lower Antelope)
5   Bryce   Zion
6   Zion   Zion
7   Zion   Las Vegas (via Valley of Fire?)
8   Las Vegas
9   Las Vegas - Lone Pine of Bishop (Via Death Valley)
10   Bishop - Yosemite
11   Yosemite
12   Yosemite -  Cambria
13   Cambria -  Monterey
14   Monterey -  San Francisco
15   San Francisco
16   San Francisco
17   San Francisco
18   San Francisco   Huis
19   Thuis   
#11 - 03-04-2018, 17:40 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2018, 18:37 uur door Cees A »

Hans B

Als je de oude weg dóór de stadjes Kingman en Seligman rijdt, krijg je meer van de 66 te zien dan over het stuk extra tussen.
Ja, je mist Hackberry mocht dat je doel zijn, maar verder niks.
En het scheelt je over de I-40 wel een hele hoop tijd.
#12 - 04-04-2018, 00:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Met Hans eens.
Kingman en Seligman zijn aardige plaatsen, maar de oude Route 66 tussen die 2 plaatsen is niet echt bijzonder.
De oude Route 66 loopt daar door een vrij onaantrekkelijk gebied met kale woestijn met glooiende heuvels.
Zet het Google Streetview-poppetje maar eens op een aantal plaatsen op die weg, dan zie je wat we bedoelen.

PS:  Kun je nou echt niet 1 klein, miezerig extra vakantiedagje erbij zien te regelen ?   :'(
Dat zou namelijk, in je laatste routeplan, je tijdgebrekprobleem bij GC, Page en Bryce oplossen.
De situatie in dat stukje route wordt dan weer zoals het was in je 1e schema.
1 dagje in Page stelt je in staat om langer bij Grand Canyon te blijven.
Het geeft je, zonder te hoeven jakkeren, een hele dag voor alle bezienswaardigheden bij en rondom Page.
En op de dag dat je naar Bryce rijdt kun je vroeg vertrekken uit Page zodat je ook bij Bryce genoeg tijd hebt.
#13 - 04-04-2018, 08:33 uur

Sandervdh

Als je de oude weg dóór de stadjes Kingman en Seligman rijdt, krijg je meer van de 66 te zien dan over het stuk extra tussen.
Ja, je mist Hackberry mocht dat je doel zijn, maar verder niks.
En het scheelt je over de I-40 wel een hele hoop tijd.

Welke weg bedoel je?
PS:  Kun je nou echt niet 1 klein, miezerig extra vakantiedagje erbij zien te regelen ?   :'(

Wellicht wel, het is niet onmogelijk.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, fijn om een realistische blik op de route te krijgen van meerdere mensen!  :)
#14 - 04-04-2018, 16:18 uur

Cees A

Welke weg bedoel je?   
De (oude) Route 66.  Het weggedeelte tussen Kingman en Seligman.

Zie onderstaande foto.
klik op de foto voor een vergroting

Op die foto zie je Kingman (blauwe pijl)  en Seligman (groene pijl)
Nou kun je op 2 manieren van Kingman naar Seligman rijden. 
Via de snelweg,  Interstate 40 (zwarte pijl) of via de oude weg,  een stuk van de oude Route 66 (rode pijl)

Uit jouw schema bleek dat jij via de oude weg (route 66) wilde rijden.
Hans maakte je erop attent dat die oude weg minder mooi is dan je misschien denkt.
#15 - 04-04-2018, 16:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15