Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Highway one, westkust

Discussie gestart

Willian

Hoi,

Ik ben meerdere keren in de USA geweest en volgend jaar april, gaat een ultieme wens in vervulling om mijn mijn beste reiservaring te delen met mijn gezin. 20 jaar geleden heb ik in 3 weken een geweldige rondreis gemaakt aan de westkust.
Nu hebben we echter maar 2 weken en natuurlijk wil ik daar zoveel mogelijk inproppen.. Nu het reisschema redelijk vast staat, zit ik met een dag waarvan ik weet dat het bijna onmogelijk is. Toch wil ik graag weten of iemand dit ooit gedaan heeft en wat zijn/haar ervaring was.
In een dag vanuit San Francisco via de Highway 1 na Malibu Beach/omgeving.

Ik zie graag jullie reacties
#1 - 06-11-2018, 17:21 uur

Cees A

Om te beginnen van harte welkom op dit forum.
Amerikakenners fronsen hun wenkbrauwen al als iemand Hwy 1, van San Francisco naar LA, wil doen met slechts 1 overnachting.
Met maar 1 tussenstop "heb je erg weinig tijd om onderweg te stoppen en iets te bekijken of te ondernemen" is dan meestal de redenering en vervolgens adviseert men 2 overnachtingen.
Voor zover ik me herinner is er nog nooit iemand geweest die dat stuk van Hwy 1 helemaal zonder overnachting wilde doen.
Voor mij is jouw vraag dan ook onontgonnen gebied, maar het maakt me wel nieuwsgierig naar de rest van je reisschema.  :o


#2 - 06-11-2018, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2018, 08:16 uur door Cees A »

Bakvet

Volgens mij heb ik het wel eens geprobeerd, ik denk in de tijd dat de brandstof nog $1.20 per gallon kostte. Had nog het geluk dat er heel weinig langzaam verkeer was, zal wel op een zondag geweest zijn. Op een gegeven moment, halverwege de middag werd het dodelijk saai, continu dezelfde route, de hele lol was er vanaf. *) Ben toen een eind het binnenland ingereden (wat weer wel leuk was) en heb daar ergens overnacht. Dit jaar heb ik ongeveer datzelfde stuk wat ik toen zo saai vond gereden, met een aantal stops op de route en dat viel best mee.

Voetnoot: het was toen al de derde keer dat ik PCH afreed en ik had alle interessante stops onderweg al een keer gedaan, vandaar dat ik dit uitprobeerde als alternatief voor Interstate 5.
#3 - 07-11-2018, 23:03 uur
« Laatst bewerkt op: 08-11-2018, 19:52 uur door Bakvet »

Ben2USA

Wij deden dat stuk in bijna 2 weken. Misschien haal je hier wat voorpret vandaan: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/24/ e.v.
Plezier, en neem je tijd!
#4 - 08-11-2018, 13:12 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

jelle87

wij hebben in 2011 dit stuk gedaan met 1 overnachting.
wel omgekeerde richting. LA - Pismo beach - SF
1 overnachting is volgens mij wel het min. om te genieten van de route.  Dan ben je zonder te stoppen tussendoor al 4 uren onderweg.
Als je geen dag wil verliezen om van SF naar LA te gaan den neem je best de I-5 N en dan ben je ook al 6 uren onderweg zonder tussendoor te stoppen en eventuele files.

groeten Jelle
#5 - 08-11-2018, 17:37 uur

Hans B

Ben zeer benieuwd naar je totale schema.
Als je dat net zo gepland hebt dan in 1 dag van SF naar LA, wens ik vooral je mede reizigers erg veel sterkte.
#6 - 08-11-2018, 23:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15