Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Knott's Berry Farm: pretpark is leuk voor de hele familie

Discussie gestart

Bakvet

Bij een zoekopdracht op "Knott's Berry Farm" op dit forum vind je bijna alleen maar berichten van tien jaar oud - of ik doe iets verkeerd. Tot  nu toe had ik altijd het idee dat het pretpark leuk was voor kleine kinderen, niet voor tieners en volwassenen. Via Groupon kon ik dit jaar een zeer voordelig ticket kopen (er kwam ter plaatse nog wel $19 parkeergeld bij), dus ben toch maar eens gaan kijken. Na dit bezoek is mijn mening 180 graden gedraaid:
  • Het park is leuk voor de hele familie van jong tot oud, er is genoeg te doen voor elke leeftijd.
  • De laatste tijd zijn er spectaculaire achtbanen bijgekomen, zoals "Hangtime" waarbij je eerst verticaal omlaag kruipt en een paar seconden zo blijft hangen, tot je opeens in een soort vrije val komt.
  • In de zomermaanden is het park tot zeer laat open.
  • Terwijl er van wachttijd op een doordeweekse dag/avond (behalve bij die nieuwe attracties) eigenlijk geen sprake is, hooguit 10 minuten, meestal geen.
  • Het is echt een PRET-park, je mist het commerciële gedoe van Disney en Universal  Studio's.
  • Ook de oudere attracties zijn leuk en ze zijn zo goed onderhouden dat ze toch nieuw lijken.
  • Heel veel kermis-achtige attracties, waar ik normaal nooit in zou gaan, maar omdat het gratis is...
#1 - 01-07-2018, 21:35 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2018, 09:02 uur door Bakvet »

Wop

De volgende keer dat i in Californie ben, ga ik kijken!
#2 - 16-07-2018, 09:06 uur

Bakvet

Ben nog vergeten te melden dat je er 's avonds een leuke show was met zang, dans, stuntmannen (m/v), pittige muziek, lichteffecten e.d. - ze hebben denk ik meerdere shows door het seizoen om het niet te eentonig te maken.  Zo zijn er diverse shows op  een dag, voor jong en oud. Het kan zijn dat dit vooral 's zomers is.
#3 - 16-07-2018, 20:30 uur

Cees A

Is al wel even geleden, 2006, maar ik had ooit een soortgelijke ervaring bij Cypress Garden in Orlando, Florida.
We waren daar op een zondag en konden zo ongeveer voor de kassa (gratis) parkeren.  Het begin was dus al veelbelovend.  1smile
Ook in het park was het erg rustig. Ik heb nog foto's waarop ik helemaal alleen in diverse attracties zit
De dag daarop spraken we Nederlanders die diezelfde zondag naar Disney waren geweest en de hele dag hadden doorgebracht in wachtrijen.
Toen ik over de rust in Cypress Garden vertelde geloofden ze me pas toen ik die foto's liet zien.

Cypress Garden opende z'n deuren in 1936 en was vroeger wereldberoemd vanwege de waterskishow en het mooi aangelegde park.
Zie: --->  https://www.youtube.com/watch?v=yP5b77EIkh4
Toen begin jaren '70 de Disney parken opengingen kreeg Cypress Garden te maken met teruglopende bezoekersaantallen.
Schade door een paar orkanen gaf het park in 2006 de nekslag en een half jaar na ons bezoek is het park gesloten.
Een paar jaar later werd het park overgenomen door Legoland.
Ik ben er naderhand niet meer geweest dus hoe het nu met de drukte is weet ik niet.
Ik zag wel dat de waterski show nog steeds bestaat. Nu wel met een paar als Lego-poppetjes verklede waterskieers, maar oké.
--->    https://www.youtube.com/watch?v=bShVmW7GAGI
#4 - 03-08-2018, 11:32 uur

Bakvet

Grappig, ben daar ook weleens geweest. Ik wist niet dat het dicht was. Zal in de jaren negentig geweest zijn, het was toen nog best druk,  maar lang zo druk niet als bij de Disney parken. Ik herinner me nog dat je ergens maximaal twee gratis Budweisers kon drinken, omdat het park eigendom van AB was.  (Had aan een voldoende.) Dat van die waterski shows was ik vergeten. Ja dat is waar, dat was 'typisch Florida' dacht ik altijd, terwijl je het alleen in zulke parken zag....
#5 - 04-08-2018, 00:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15