Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze reis naar West-Amerika. Graag even meekijken

Discussie gestart

dampinusa2019

Hallo!

Nieuw op dit forum. Ik geniet enorm van alle informatie. Mijn complimenten! Omdat de reacties zo eerlijk zijn wil ik graag het volgende voorleggen.
Dit jaar willen wij met onze 2 dochters van 17 en 15 naar West-Amerika. Mijn man en ik zijn onafhankelijk van elkaar zo'n 25 jaar geleden al eens deze kant van Amerika op gegaan en het lijkt ons geweldig om dit met de meiden nog eens te doen.
Gezamenlijk hebben we besloten om met de camper gaan. De vluchten zijn al geboekt.

Het volgende staat al vast.

22 juli aankomst in San Francisco.
Dag 1 23 juli   camper ophalen, boodschappen doen en rijden naar Mariposa
Dag 2 24 juli   Marisposa - Yosemite
Dag 3 25 juli   Yosemite- Mono Lake
Dag 4 26 juli   Mono Lake - Las Vegas
Dag 5 27 juli   Las Vegas - Zion
Dag 6 28 juli   Zion - Bryce Canyon
Dag 7 29 juli   Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 8 30 juli   Capitol Reef
Dag 9 31 juli  Capitol Reef- Page
Dag 10 1 augustus   Page - Grand Canyon
Dag 11 2 augustus   GC - Sedona
Dag 12 3 augustus   Sedona- lake Havasu
Dag 13 4 augustus   Lake havasu- Joshua Tree
Dag 14 5 augustus   Joshua Tree- Los Angeles
Dag 15 6 augustus   Los Angeles
Dag 16 7 augustus   LA- San Simeon
Dag 17 8 augustus   San Simeon - Carmel/Monterey
Dag 18 9 augustus   Monterey - San Francisco
Dag 19 10 augustus Camper inleveren – San Francisco
Dag 20 11 augustus San Francisco
Dag 21 12 augustus terugvliegen naar huis

Zoals je ziet blijven we nu in Capitol Reef 2 dagen. Dit heb ik niet bewust zo gedaan. Als iemand een idee heeft dat het ergens anders leuker is om 2 dagen te verblijven dan hoor ik dat graag. Bovendien twijfel ik nog of dit schema toch nog erg een race gaat worden om zoveel mogelijk te zien.  Als je die mening deelt dan hoor ik graag wat een optie zou zijn om de route in te korte. Graag jullie feedback!


#1 - 15-01-2019, 10:02 uur

Ben2USA

Welkom en veel voorpret gewenst!
Jullie hebben een strak schema, en met 2 jonge grieten aan boord vraag ik me af of het niet wat te snel gaat.
Ik heb makkelijk praten want wij reden 14 maanden rond.
Jullie hebben ervaring in Amerika, dus je weet hoe lang het rijden is van de ene naar de andere plek. Met een camper doe je daar langer over en over sommige wegen wil je niet rijden omdat dan je camper uit elkaar lijkt te vallen. Wil je wild staan of ga je telkens naar een camping? Het is hoofdseizoen en het is handig om tijdig te boeken, maar dan wel pas als je schema definitief is.
Als je van natuur en wandelen houdt, of alleen maar hier en daar uitstappen scheelt dat flink wat tijd. Neem de tijd en geniet! Kom desnoods lekker een keertje terug tzt.

Bijv. je bent maar kort in Las Vegas. Zonde want daar kun je met de meiden makkelijk twee dagen en een dikke avond zoet zijn. Zeker als je ook naar de Freemont Experience wilt (doen!!). Zet daar je camper neer bij het Station Hotel en pak de shuttle bus (gratis!) naar de Strip.

Van Mono Lake naar Vegas kom je bijv. langs Manzanar (indrukwekkend) en zo is er nog wel het eea te bedenken.
In Zion ben je overgeleverd aan lokale shuttles, kun je moeilijk parkeren (dus ga naar de camping vlak bij een shuttle halte) en zijn de wachtrijen mogelijk ellenlang.

Mijn ervaring in dit deel van het land zijn opgetekend in http://forum.verenigdestaten.info/62/rondreis-zes-weken-septemberoktober-2019/msg147988/#msg147988

Suc6!
 
#2 - 15-01-2019, 12:11 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

dampinusa2019

Dank voor je reactie Ben2USA.  Als de route vast staat ga ik inderdaad op zoek naar campings. De korte tijd in Las Vegas laat ik voor wat het is. Misschien dan toch het verblijf in Zion iets verlengen.
Ik ben er nog niet helemaal uit.  Ga in ieder geval ook reisverslag lezen.
#3 - 15-01-2019, 15:42 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
Je hebt een druk schema.  Een heel erg druk schema.  Een schema zonder rustpunten.  Afgezien van Capitol Reef dan.
Het begint eigenlijk al op dag 2, de dag dat je de camper op kunt halen.

Ik hoop toch echt dat je een early pick up hebt geregeld zodat je in de ochtend je camper kunt ophalen.
Zo niet, dan kun je die camper pas na de middag ophalen.   Let op:   Dat ophalen,  met uitleg en zo,  kost je al gauw een paar uur.
Dan nog boodschappen doen en daarna nog een rit van ± 3 uur naar Mariposa............. Druk dagje

Ik heb je schema vanaf dag 4, 26 juli, gekopieerd en er de km en rijtijden achter gezet.
Let op !! Die rijtijden zijn excl. plas-, rust-, koffie-, lunch- en andere pauzes en (foto)stops.
Tel bij die rijtijden dus maar gerust flink wat extra tijd bij !

Dag 4 26 juli  Mono Lake - Las Vegas 535-580 km (afhankelijk van route) 6˝ uur rijden
Dag 5 27 juli  Las Vegas - Zion 260 km, 3uur rijden. En je levert 1 uur in i.v.m. andere tijdzone
Dag 6 28 juli  Zion - Bryce Canyon 140 km, 2˝ uur rijden
Dag 7 29 juli  Bryce Canyon - Capitol Reef (via Hwy 12) 200 km 3˝ uur rijden
Dag 8 30 juli  Capitol Reef
Dag 9 31 juli  Capitol Reef- Page (via Moki Dugway/Mon.Valley) 500 km, 6˝ uur rijden. 1 uur erbij (tijdzone)
Dag 10 1 aug.  Page - Grand Canyon 215 km, 2˝ uur rijden
Dag 11 2 aug.  GC - Sedona  190 km, 2˝ uur rijden
Dag 12 3 aug.  Sedona- lake Havasu  375 km, 4˝ uur rijden
Dag 13 4 aug.  Lake havasu- Joshua Tree 270 km, 3˝ uur rijden
Dag 14 5 aug.  Joshua Tree- Los Angeles 250 km,  3 uur
Dag 15 6 aug.  Los Angeles
Dag 16 7 aug.  LA- San Simeon over Hwy 1.  410 km, 5 uur rijden
Dag 17 8 aug.  San Simeon - Carmel/Monterey 155 km, 3 uur rijden
Dag 18 9 aug.  Monterey - San Francisco 185 km, 3 uur rijden
Dag 19 10 aug. Camper inleveren – San Francisco
Dag 20 11 aug. San Francisco
Dag 21 12 aug. terugvliegen naar huis

Je ziet nu beter waar de pijnpunten zitten.
Dag 4 rij je  6˝ uur,   dat zal incl. pauzes en stops wel 8 uur worden,   om in Las Vegas te komen.
Vervolgens gun je jezelf helemaal geen tijd om deze stad te bekijken want de volgende dag rij je alweer naar Zion.
Vind je dat niet jammer ?

Dag 5 heb je amper een halve dag om iets van Zion te zien. Niet bepaald veel
Je hebt immers eerst 3 uur moeten rijden en je hebt 1 uur tijdverlies omdat je in een andere tijdzone komt.

Dag 6 is oké. Bryce is een relatief klein park. Aan ˝ dag + avond heb je genoeg voor Bryce
Dag 7 en 8 zijn ook oké dankzij die extra dag die je daar hebt gepland

Dag 9 is weer zo'n lange rijdag die je geen tijd overlaat voor de bezienswaardigheden onderweg en bij Page.

Dag 10. Als je alleen voor de uitzichtpunten en zonsondergang naar GC gaat kan het.

Dag 11-12-13: 3 vergelijkbare dagen. Je bent in Sedona/Lake Havasu City/Joshua Tree geweest,
maar je hebt niet bepaald veel tijd over om er iets te ondernemen.
Dag 16-17-18: De route van LA tot San Francisco is oké.

In je schema valt me tevens op dat je maar 1 dag uittrekt voor San Francisco en 1 dag voor LA.
Voor Las Vegas heb je helemaal geen tijd uitgetrokken.

Mijn mening over je route:
Zoals je route nu is vind ik 'm te druk, te vol. Ik zou dan ook een paar dingen schrappen.
Ik heb hieronder mijn idee van je route geplaatst. Capitol Reef en Sedona zijn geschrapt.
Voor de rest ben ik zo dicht mogelijk bij jouw oorspronkelijke route gebleven.
Kijk eens wat je er van vindt. Ik vind het nu in ieder geval een route met wat meer rust.

22 juli aankomst in San Francisco.
Dag 1 23 juli   camper ophalen, boodschappen doen en rijden naar Mariposa
Dag 2 24 juli   Mariposa - Yosemite
Dag 3 25 juli   Yosemite- Mono Lake
Dag 4 26 juli   Mono Lake - Las Vegas
Dag 5 27 juli   Las Vegas
Dag 6 28 juli   Las Vegas - Zion (je zou eventueel via Valley of Fire kunnen rijden)
Dag 7 29 juli   Zion
Dag 8 30 juli   Zion - Bryce
Dag 9 31 juli   Bryce- Page
Dag 10 1 augustus   Page - Grand Canyon (in de ochtend Antelope Canyon en Horseshoe Bend,  in de middag naar GC)
Dag 11 2 augustus   Grand Canyon
Dag 12 3 augustus   Grand Canyon - lake Havasu City
Dag 13 4 augustus   Lake Havasu- Joshua Tree
Dag 14 5 augustus   Joshua Tree- Los Angeles
Dag 15 6 augustus   Los Angeles
Dag 16 7 augustus   LA- San Simeon
Dag 17 8 augustus   San Simeon - Carmel/Monterey
Dag 18 9 augustus   Monterey - San Francisco
Dag 19 10 augustus Camper inleveren – San Francisco
Dag 20 11 augustus San Francisco
Dag 21 12 augustus terugvliegen naar huis

PS: Die volle dag Grand Canyon  van dag 11 in mijn schema  zou je ook bij San Francisco kunnen zetten.
Kun je op het einde van je vakantie nog even rustig aan doen met 2 dagen San Francisco i.p.v. 1 dag

#4 - 15-01-2019, 16:22 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 17:16 uur door Cees A »

Hans B

@dampinusa2019
Volgens mij ga je op vakantie, niet op een autorace. Natuurlijk snap ik dat je alles wil gaan zien, maar in 3 weken gaat dat toch niet lukken. Neem de raadgeving van Cees ter harte. Zelf zou ik er nog meer uithalen, waardoor je echt vakantie hebt.
Door bv ook Joshua Tree eruit te laten. JTNP is een prima wandelpark, maar niet in augustus met 45+C.
Gr.C - Kingman
Kingman - LA
LA
extra dag LA of elders in te plannen.

Succes.
#5 - 15-01-2019, 18:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dampinusa2019

Dank voor jullie advies, hier ben ik erg blij mee. De tips in mijn oren geknoopt kwam ik tot het volgende schema..

23 juli SF naar Mariposa 270 km. ander voorstel welkom ivm camper ophalen en shoppings ;D
24 juli  Mariposa naar Yosemite 70 km
25 juli Yosemite
26 juli Yosemite naar Mono Lake 130  km
27 juli Mono Lake naar Las Vegas 560 km  :(
28 juli Las Vegas
29 juli Las Vegas naar Zion 270 km
30 juli Zion
31 juli Zion naar Bryce 140 km
1 augustus Bryce naar  Page 250 km
2 augustus Page
3 augustus Page naar Grand Canyon 214 km
4 augustus Granc C naar Kingman 278 km
5 augustus Kingman naar LA 520 km
6 augustus  LA
7 augustus LA naar San Simeon 410 km
8 augustus San S naar Carmel/ 150 km
9 augustus  Carmel  naar SF 200 km
10 augustus SF en camper inleveren
11 augustus SF
12 augustus naar huis

Zo voelt het minder als een race wedstrijd.

Tips zijn welkom

fijne dag!
Monique
#6 - 16-01-2019, 15:50 uur

Cees A

Wow, wat een metamorfose !  Dit lijkt al heel wat meer op een vakantie.  :afro:
Wat betreft die 1e dag, als je van San Francisco naar Mariposa gaat, kijk gewoon hoever je die dag komt.
Als je die 1e dag Mariposa niet haalt, who cares.
Je zoekt een camping op, gaat koken, avondje rustig aan doen, slapen en de volgende ochtend rij je meteen door naar Yosemite.
Door die extra dag die je in Yosemite hebt geplanned heb je daar nu tijd genoeg. De druk is van de ketel.

Door die extra dag in Las Vegas is die lange rijdag van 27 juli (Mono Lake- Las Vegas) ook minder belastend.
Je hoeft nu niet meteen de volgende ochtend weer achter het stuur te kruipen, maar je kunt 1 dagje bijkomen in Las Vegas.
Hoewel ....... Bijkomen in Las Vegas ?   cheer cheerb cheerg   Er is hier zoveel te zien en te doen. Bijkomen doe je thuis maar.  1smile

Wat je ook kunt doen is op 26 juli niet eindigen bij Mono Lake, maar in Bishop.
Je rijdt dan op 26 juli 1 uurtje extra en op die lange rijdag 27 juli 1 uur minder. 
Op 27 juli kun je vanaf Bishop via de 168 (wordt 266 in Nevada) naar de 95. De 95 loopt naar Las Vegas.
Ik ben geen kampeerder dus ik heb heb geen idee of er een camground is bij Bishop, ga dat nog even na.

Rij je 29 juli niet via Valley of Fire ?

Nu je op 2 aug. een extra dag hebt in Page is het misschien een tip om op 1 aug. de Toadstool Hoodoo Trail te lopen.
Je komt er dan namelijk voorbij.  Linkje: ---->   https://www.hikingproject.com/trail/7032489/toadstools-trail

Dat je Joshua Tree hebt geschrapt is begrijpelijk. Hans schreef al dat dit eigenlijk geen park is voor de zomermaanden.
Van Kingman naar LA is 520 km, maar het is allemaal snelweg dus dat schiet lekker op.
Hou er deze dag wel rekening mee dat je langs een Agriculture Inspection Station komt.
Die Agr. Cult. Insp. is er ter bescherming  van de landbouw in het min of meer geďsoleerd gelegen Californië.
Men wil vreemde insecten en plantenziektes "buiten de deur" houden.
Zorg ervoor dat je die dag geen fruit en vlees e.d. aan boord hebt, want de kans is groot dat je alles moet inleveren.
Doe je boodschappen maar NA het inspection station.

Linkje met info: https://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/ExteriorExclusion/borders.html
Klik op de FAQ om te zien wat je wel en wat je niet mag "invoeren" in Californië.

Als je een omschrijving geeft van je interessegebieden storten we nog meer tips over je uit.
Tips die aansluiten bij jullie interessegebieden.
#7 - 16-01-2019, 18:13 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 18:18 uur door Cees A »

dampinusa2019

dank je wel voor je laatste tips Cees daar ga ik binnenkort naar kijken. nu kunnen we met het gezin op zoek naar campings en dingen die we willen doen.

nogmaals dank.

Monique
#8 - 16-01-2019, 18:51 uur

Wop

Zou Valley of Fire inderdaad meepakken!  Prachtig park!
#9 - 16-01-2019, 20:44 uur

Hans B

Yosemite is altijd het drukst bezette plekje.
Start daarom al op tijd met reserveren.
Www.recreation.gov is daarvoor de site.
Ga nu alvast een kijkje nemen en probeer uit hoe het werkt.
Boek een van de Pines campgrounds dan sta je in de Valley.

Misschien is 24 juli Oakhurst net buiten Y of Wawona handig.
25 juli een van de Pines
26 juli Lee Vining of June Lake

#10 - 19-01-2019, 09:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dampinusa2019

is het wel mogelijk om nu te reserveren ivm shut down.
#11 - 20-01-2019, 19:47 uur

Ben2USA

Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

dampinusa2019

Hoi,

Afgelopen weekend met het gezin de route bekeken.  Leuk om er samen voor te gaan zitten. Manlief vindt het jammer dat ik Arches heb laten vallen.
Zijn er mede lezers die deze routes gereden hebben? Gewoon vroeg op staan en rijden??

Bryce Canyon - Arches  (5 uur)
Arches - Page ( 5 uur)

#13 - 29-01-2019, 12:00 uur

Hans B

ZIEN is WANDELEN.

In Arches zijn de meeste bijzonderheden 'achterin' het park te zien, dat kost minimaal 45 minuten om nog maar te zwijgen van de file die je kunt tegenkomen bij de ingang. (2 jaar terug stond de rij tot aan de doorgaande weg en waren we bijna 30 minuten kwijt).
Om een klein beetje van Arches te beleven moet je zeker 3 a 4 wandelingen maken. Die tijd zie ik niet.
#14 - 29-01-2019, 12:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

Arches is zeker de moeite waard. Wij vinden het één van de mooiste. Maar je moet er wel de tijd voor nemen.
Zie: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/05/14/   en de blogs er voor en er na.

 Ook de bezienswaardigheden in 'de buurt' moet je niet zomaar voorbijrijden.
Zie onze trip en de tijd die we namen op bijgaande plaat.


Keertje terugkomen!?
#15 - 29-01-2019, 12:34 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15