Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op reis naar de VS.. Zuid-West

Discussie gestart

slakkenhuis

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken:

In 2022 wil ik ter gelegenheid van ons huwelijks jubileum naar ZW Amerika. We hebben 35 dagen , dag 36 aankomst thuis

Nat wat puzzelen kom ik tot volgende route.Het stuk vanaf SFO naar LAX is nog in te vullen. We denken nu aan leuke kust route, maar nog niet helemaal concreet ingevuld. SFO is de enige stad waar we wat tijd willen besteden (highlights), maar mag gerust dag vanaf. LA is puur eindstation en mochten we echt tijd over hebben kunnen we nog altijd dag daar besteden.

We zijn op geen van de bestemmingen die genoemd staan geweest. Ik ben met genoemde zoon 4 weken naar Canada geweest. Mijn man was daar niet bij. Oudste kind met partner zijn nog niet eerder naar VS geweest.

Gezelschap: 2 stellen (1 x wij en 1 x oudste kind met partner) en 1 zoon van dan 22. We reizen met 2 auto's  en zullen waar mogelijk zoveel mogelijk met de tent gaan kamperen (wij zijn allemaal fervent tent kampeerders.)

We houden van wandelingen. Ik kan door lichamelijke beperkingen niet enorm bergop maar kan wel km of 15 lopen mits niet te snel stijgend. Ter illustratie wandeling naar Lake Agnes in Canada kon ik gewoon doen.   We kiezen liever voor natuur dan voor de stad. En vinden een stuk rijden niet erg maar niet dagelijks .

Is deze verdeling beetje goed ? Ergens te lange dagen of onlogische keuzes ? Niet TE veel rode rotsen ? We houden ook van scenic byways indien mogelijk ;)

20-05-2022   Amsterdam   Salt lake City
21-05-2022   Salt Lake City   Yellowstone
22-05-2022   Yellowstone   
23-05-2022   Yellowstone   
24-05-2022   Yellowstone   
25-05-2022   Yellostone   Grand Teton
26-05-2022   Grand Teton   
27-05-2022   Grand Teton   Dinosaur
28-05-2022   Dinosaur   Moab (vanuit moab arches etc)
29-05-2022   Moab   
30-05-2022   Moab   
31-05-2022   Moab   Monument Valley
1-06-2022   Monument Valley   Capitol Reef
2-06-2022   Capitol Reef   
3-06-2022   Capitol Reef   Bryce
4-06-2022   Bryce   Zion
5-06-2022   Zion   
6-06-2022   Zion   Las Vegas
7-06-2022   Las Vegas   
8-06-2022   Las Vegas   Death Valley
9-06-2022   Death Valley    Lee Vining?
10-06-2022   Lee Vining   ?Yosemite
11-06-2022   Yosemite   
12-06-2022   Yosemite   
13-06-2022   Yosemite   Kings Canyon
14-06-2022   Kings Canyon    Sequoia
15-06-2022   Sequoia   
16-06-2022   Sequoia   San Fransisco
17-06-2022   San Fransisco   
18-06-2022   San Fransisco   
19-06-2022   San Fransisco   (mag eraf indien teveel)
20-06-2022   X
21-06-2022   X
22-06-2022   X
23-06-2022   Los Angeles   Amsterdam
#1 - 28-01-2021, 15:31 uur

Cees A

Eerste indruk is dat het niet alleen een mooie route is, maar ook een goed geplande route.   :afro:
Voor tips over de parken die jullie bezoeken wil ik je verwijzen naar 2 van onze voorbeeldroutes waarin die parken en steden worden besproken.

In de voorbeeldroute die vanaf Denver via o.a. Yellowstone, Grand Teton, Dinosaur, Salt Lake City en Moab loopt vind je veel tips en informatie over deze genoemde plaatsen en parken.
Linkje: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

In de voorbeeldroute door het zuidwesten vind je tips en info over San Diego, LA, San Francisco, de Californische kust tussen LA en San Francisco, Las Vegas en alle bekende nationale parken in het zuid-westen van Amerika.
Linkje:  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Alle tips die ik kon bedenken  heb ik verwerkt in deze voorbeeldroutes.

V.w.b. Yosemite wil ik je nog wijzen op een bericht dat ik eerder op dit forum plaatste.
Linkje:  https://forum.verenigdestaten.info/62/glacier-point-road-in-yosemite-in-2022-afgesloten-wegens-renovatie/

Tip over je huurauto's:
Kijk bij het reserveren van je huurauto's niet alleen naar het aantal personen dat die auto's kunnen vervoeren, maar reserveer een paar auto's met voldoende grote bagageruimtes. 
Denk bv aan autotypes met een neerklapbare derde bankrij zoals de minivan of de full size suv
Dat zijn auto's waar je al je bagage en kampeerspullen in kwijt kunt.

Als je nog vragen hebt over e.e.a. hoor ik dat graag.  Veel succes met verder plannen,  Cees

#2 - 28-01-2021, 19:02 uur

slakkenhuis

Beste Cees

Bedankt voor je antwoord. Ik ga jouw links bekijken.

Ik ga ook aan de gang met logische dagindelingen en op zoek naar mooie campgrounds :)

Gaan we veel last hebben van die glacier road die afgesloten is ?
#3 - 28-01-2021, 19:17 uur

slakkenhuis

oja.. autohuur..  Is er nog verschil in huren via Broker of rechtstreeks bij maatschappij ? Ik boek normaal altijd rechtstreeks maar lees zo her en der ook veel over veel over boeken bij broker

We hebben 1 auto nodig voor 2 personen + bagage en 1 auto voor 3 personen plus bagage. 1 x dus intermediate en 1 x maatje groter. Vanaf hoelang van te voren is het in dit geval handig om te gaan kijken ? Het is natuurlijk pas in mei 2022
#4 - 28-01-2021, 19:38 uur

Cees A

Laat ik maar beginnen met het slechte nieuws: Met je vraag over campgrounds kan ik je niet helpen want wij kamperen niet.

V.w.b. je dagindelingen. Als je de info over de parken in de voorbeeldroutes doorneemt zul je genoeg tips tegenkomen.
Bij de info over de nationale parken zie je ook steeds links naar PDF kaarten van die parken.
Op die kaarten zie je waar alle bezienswaardige punten en hiking trails liggen.
Handig voor het plannen van de meest logische route door de parken.
Bij sommige PDF kaarten moet je goed inzoomen voor meer details en grotere, beter leesbare lettertjes.

De bottom line is dat je dagindeling wordt bepaald door de dingen die je wil gaan doen of bekijken.
Bij de info over excursies of activiteiten (zoals hiking trails) wordt meestal duidelijk vermeld hoeveel tijd zo'n activiteit kost.
Hou ook rekening met reistijden naar zo'n activiteit.
De ervaring leert dat men zowel die reistijden als benodigde tijden voor activiteiten nogal eens optimistisch inschat.

V.w.b. Glacier Point:
Glacier Point in Yosemite is een hooggelegen uitzichtpunt waar je uitkijkt over Yosemite Valley.
De Glacier Point Road is geen doorgaande weg dus in die zin valt de overlast mee.
Glacier Point Road is een doodlopende weg die eindigt bij Glacier Point en je komt alleen op die weg als je naar Glacier Point wil.

V.w.b. je laatste berichtje over huurauto's.
Ik ben bang dat je bij je huurautokeuze te weinig kijkt naar de benodigde kofferruimte.
Vooral omdat jullie willen gaan kamperen zullen jullie meer spullen meesjouwen dan toeristen die in hotels overnachten.

De keus voor broker of rechtstreeks boeken is persoonlijk en als jij kiest voor boeken via een broker of OTA (online travel agent) hou ik je niet tegen,   maar ikzelf loop met grote bogen om brokers en OTA's heen en mijd ze als de pest.
Ik boek alles, of het nu om vliegtickets, huurauto of hotelkamers gaat, rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder of hotel.
Vorig jaar, toen onze Amerikareis niet door kon gaan vanwege corona, heb ik veel plezier gehad van mijn voorkeur want ik kon  probleemloos en  kosteloos alles in no-time annuleren.
Bij het telefonisch annuleren van de vliegtickets werd het geld van die tickets zelfs al tijdens het telefoongesprek op mijn creditcard-rekening teruggestort.
Lees in tegenstelling daarmee eens de reviews of ervaringen van klanten van brokers en andere online travel agents............   1smile
#5 - 28-01-2021, 20:42 uur

slakkenhuis

Wij hadden in canada ook een intermediate SUV voor 2 met daarin alle spullen, dat paste prima. We hadden wel de achterbank plat. Zoveel nemen we niet mee ;)  kleine tentjes ha ha
Die auto was rechtstreeks gehuurd bij Alamo. Ik boek liever ook alles rechtstreeks, niet via brokers . Ik ga dat dus in de gaten houden.
Maatje groter qua auto zal ons ook de kop niet kosten ;)
#6 - 28-01-2021, 22:20 uur

Cees A

Mijn opmerking betreffende het formaat van de kofferruimte van je huurauto's was een goedbedoelde maar achteraf gezien ietwat overbodige waarschuwing.  embarressed     Zo te zien heb je alles goed doordacht.   :afro:
#7 - 29-01-2021, 14:15 uur

slakkenhuis

Mijn opmerking betreffende het formaat van de kofferruimte van je huurauto's was een goedbedoelde maar achteraf gezien ietwat overbodige waarschuwing.  embarressed     Zo te zien heb je alles goed doordacht.   :afro:

Ik waardeer het meedenken :)

Voor 4 weken canada hadden we een Kia Sportage, bank plat. We hadden in totaal 3 grote tassen waarvan 1 met tent, matjes en slaapzakken. Dit plus voorraad paste in die KIA.  Dus dat zou dan voor dochter en partner  ook moeten passen. Wij zitten met 3 in de auto, dus die zou dan idd maatje groter moeten. Is dat standard ? Intermediate hadden we in Canada.

We pakken altijd redelijk licht, wij zijn van oorsprong backpackers ;)
#8 - 29-01-2021, 17:07 uur

Cees A

De volgorde in huurauto-klassen is inderdaad Intermediate (of midsize), standaard, full size maar ik heb het idee dat die klassen wat door elkaar heenlopen.
Een aantal jaren geleden viel het me bijvoorbeeld op dat de VW Jetta bij de ene verhuurder in de midsize-klasse viel en bij een andere in de standaard-klasse.
Nadien ben ik daar eens op gaan letten en zag meerdere autotypes die bij de sommige verhuurders hoger worden gewaardeerd dan bij andere verhuurders.
Ik noemde al de VW Jetta als voorbeeld van een model dat tussen de midsize- en standaard in hangt.
De Chevrolet Malibu is zo'n model dat tussen de standaard en fullsize in hangt en die je in beide klassen kunt tegenkomen.

Moraal van dit verhaal:  Pin je niet teveel vast op autohuur-klassen of een bepaald auto-type, maar kijk bij het voertuigoverzicht van je verhuurder welke auto's je kunt verwachten als je daar een bepaalde autoklasse boekt.
#9 - 29-01-2021, 19:14 uur

Cees A

Lees dit berichtje ook eens.  Bij de planning van je reis zullen ook jullie rekening moeten houden met de hierin genoemde maatregelen
Linkje: ----->  https://forum.verenigdestaten.info/62/reguleren-aantal-bezoekers-in-nationale-parken/msg149601/#msg149601
#10 - 30-01-2021, 10:26 uur

slakkenhuis

Bedankt weer Cees...Ik heb even rondgesnuffeld bij verhuurders in VS en idd... klassen zijn verschillend bij de diverse verhuurders. Goed om in de gaten te houden

#11 - 31-01-2021, 12:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15