Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overnachtingen tussen LA en SF op de bonnefooi

Discussie gestart

sweatbox

Wij hebben meer dan  jaar 10 geleden een reis gemaakt naar de westkust en daarbij de Highway 1 gereden vanaf San Francisco naar Los Angeles. Na een pauze gaan we aan het einde van maand weer naar Cailfornia. Weer, maar nu samen met onze zoon rijden we de Pacific Coast Highway. Deze keer komen we aan in  Los Angeles en rijden we naar San Francisco. De overnachtingen in de steden zijn geregeld.

Ik twijfel over het vastleggen van motels e.o. hotels tussen deze twee steden. Voor een deel komt dat door het toestanden met bosbranden en aardverschuivingen. Zeg maar: hoe zeker is de route? De eerste keer hadden niets geboekt en onderweg gezocht naar hotelkmaers. Toen was George W Bush nog president, was het voorjaar en ging dat op zich prima.

Wat zijn jullie ervaringen met het overnachtingen buiten de grote steden in het hoogseizoen in het weekend?
#1 - 16-07-2018, 20:08 uur

Bakvet

Jullie hebben geluk als je de 1 wilt nemen. Drie weken geleden ging men nog uit van heropening in september - en nu gaat hij al eind deze week open (20 juli).  Ben er op donderdag en vrijdag geweest en logeerde twee keer in Holiday Inn Express voor $100-$110 p.n.  Het ligt wel aan de plek waar je heen gaat, bijvoorbeeld Paso Robles was erg duur in het weekend (wijnstad).
#2 - 16-07-2018, 20:57 uur

Cees A

Deze bonnefooireiziger heeft de ervaring dat reizen zonder vooraf hotels te boeken nog steeds mogelijk is.   :afro:
Zeker als je hot-spots, zoals bijvoorbeeld een hotel vlakbij het strand, probeert te vermijden.

Nou moet het echte bonnefooireizen je een beetje liggen, maar er zijn mogelijkheden waarbij je toch flexibel blijft.
Zo kun je bijvoorbeeld tijdens je reis 's avonds alvast (online) iets boeken voor de volgende avond.
Meestal weet je 's avonds wel hoever je de volgende dag wil komen en op dat tijdstip kun je ook bekijken of er obstakels op die route zijn.
Een mooie website om e.e.a. te checken is  deze:  http://quickmap.dot.ca.gov/
#3 - 16-07-2018, 21:23 uur

sweatbox

Dank voor de antwoorden Cees en Bakvet.  :afro:

Dat de 1 snel weer opengaat las ik inderdaad ook. Ik was al naar een alternatieve route aan het kijken via Naciamento Road. De timelaps filmpjes  op Youtube zagen er supergoed uit, zeker het stuk door de bergen en hoe je daarna aankomt bij de Pacific.  Dat blijft dus een optie.

On the Go een kamer reserveren is iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had, maar het is zeker wel een goed plan.
#4 - 17-07-2018, 07:44 uur

Mississippi


Ik twijfel over het vastleggen van motels e.o. hotels tussen deze twee steden.


Veel hotels kan je tot op de dag van aankomst tot 16:00 annuleren dus zo 'vast' is het ook weer niet  ;)
#5 - 17-07-2018, 21:10 uur

Bakvet

Daar zou ik heel erg mee oppassen, het is de afgelopen twee jaar veel ongunstiger geworden.  Soms zie je het niet eens, dan reserveer je voor bijvoorbeeld 24 juli en dat staat er in de voorwaarden: u kunt tot 16:00u op 23 juli gratis annuleren, anders betaalt u 1 overnachting.
#6 - 18-07-2018, 20:39 uur

Ben2USA

Misschien vind je net als wij het stadje Solvang een openbaring (vwb USA)!
Zie: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/28/

Plezier!
#7 - 02-10-2018, 18:16 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15