op dit forum.
1 uur overstaptijd op de terugweg is krap, maar als je eerste vlucht geen vertraging heeft is het haalbaar.
Als de luchtvaartmaatschappij dit zo aanbiedt is het sowieso hun probleem als je, door vertraging, de aansluiting zou missen.
Zoek de avond van tevoren online op aan welke pier je binnenlandse vlucht aankomt en je Atlantische vlucht vertrekt.
Je weet dan in ieder geval een beetje hoever je moet lopen en waar je naar toe moet.
Bij die overstap heb je overigens geen security of douanecontroles meer en je koffers worden automatisch overgeladen.
Het enige wat je hoeft te doen is vanuit het ene vliegtuig in het andere stappen.
Mijn eigen ervaring met korte overstaptijden:
Ik had een paar jaar geleden 40 min overstaptijd in Minneapolis.
Door vertraging bij vertrek uit Phoenix bleef daar uiteindelijk maar 25 min. van over.
Bij uitstappen in Minneapolis meteen op het bord "departures" gekeken van welke gate de aansluitende vlucht zou vertrekken.
De Atlantische vlucht naar Amsterdam was uiteraard al bezig met boarden, maar we waren nog op tijd.
Op Schiphol kwamen onze koffers trouwens als allereerste op de band.
Die koffers waren in Minneapolis natuurlijk als allerlaatste nog even snel in het bagageruim gepropt.
Zou ik het zo nog eens boeken ?
Ja, maar ik moet wel bekennen dat ik op die 1e vertraagde vlucht wel dikwijls op m'n horloge keek .
Ik had voordat ik dit zo boekte bepaalde dingen uitgezocht en ik ken de luchthaven van Minneapolis vrij goed.
Ik had bv van tevoren gezien dat onze vlucht uit Phoenix de 1e van die dag was. (toestel had in Phoenix overnacht)
Dat minimaliseerde de kans op vertraging vanuit Phoenix al sterk.
Ik had ook gezien dat er na onze Atlantische vlucht op die dag nog 3 vluchten richting Amsterdam gingen dus er was een vrij grote zekerheid dat ik, bij missen van mijn aansluiting, toch nog diezelfde dag mee zou kunnen naar Amsterdam.