Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Palm Springs schrappen of niet?

Discussie gestart

Monique2022

We gaan van 26 december tot 11 januari naar de Westkust en hadden volgende schema in gedachten:
 Dag 1: aankomst Las Vegas
 Dag 2: dinsdag 27 december: Las Vegas
Dag 3: woensdag 28 december: Bruce Canyon
Dag 4: donderdag 29 december: Bruce Canyon
Dag 5: vrijdag 30 december: Page
Dag 6: zaterdag 31 december: Page            
Dag 7: zondag 1 januari: Grand Canyon
Dag 8: maandag 2 januari: Grand Canyon
Dag 9: dinsdag 3 januari: Palm Springs?
Dag 10: woensdag 4 januari: Los Angeles
Dag 11: donderdag 5 januari: Los Angels
Dag 12: vrijdag 6 januari: Pismo Beach
Dag 13: zaterdag 7 januari:  San Francisco
Dag 14: zondag 8 januari:  San Francisco
Dag 15: maandag 9 januari: San Francisco   
Dag 16: dinsdag 10 januari: naar huis
Nu twijfelen we of we Palm Springs in de route opnemen of dat er een andere leukere optie is (eventueel) via stukje route 66.
Zoveel mogelijkheden en begrijp dat we keuzes moeten maken, maar beetje hulp bij het plannen is zeer welkom!
                         


#1 - 17-10-2022, 09:39 uur

Cees A

Dag 01: Maandag 26 december. Vlucht naar Las Vegas
Dag 02: Di 27-12 Las Vegas
Dag 03: Wo 28-12 Las Vegas-Bryce 266 mijl, 4 uur rijden. Vandaag tevens 1 uur tijdverlies i.v.m. andere tijdzone
Dag 04: Do 29-12 Bryce Canyon
Dag 05: Vr 30-12 Bryce-Page 153 mijl, 2 uur 45 min rijden
Dag 06: Za 31-12 Page           
Dag 07: Zo 01-01 Page-Grand Canyon 133 mijl, 2½ uur rijden
Dag 08: Ma 02-01 Grand Canyon
Dag 09: Di 03-01 Grand Canyon-Palm Springs 412 mijl, 6½ uur rijden. Vandaag 1 uur tijdwinst i.v.m. andere tijdzone
Dag 10: Wo 04-01 Palm Springs-Los Angeles. 112 mijl, 2 uur rijden
Dag 11: Do 05-01 Los Angeles
Dag 12: Vr 06-01 Los Angeles-Pismo Beach Via Hwy 1 190 mijl, 3½ uur rijden
Dag 13: Za 07-01 Pismo Beach-San Francisco Via Hwy 1 270 mijl, 6 uur rijden
Dag 14: Zo 08-01San Francisco
Dag 15: Ma 09-01 San Francisco   
Dag 16: Di 10-01 Vlucht van SFO naar huis
Dag 17: Wo 11-01 Aankomst thuis.

Om te beginnen heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik heb hierboven niets aan je reisschema gewijzigd, ik heb het alleen iets anders genoteerd.
Je ziet nu beter hoeveel tijd je op je reisdagen nog over hebt voor eventuele andere activiteiten.
Let op, rijtijden zijn exclusief rust, plas, lunch en andere pauzes en stops onderweg.

Ik vind dat je, afgezien van een paar details, een mooi en goed haalbaar reisschema hebt. Zeker t/m dag 8.   :afro:
Knelpuntje op dag 9 is, maar d.m.v. het vraagteken geef je dat zelf ook al aan, Palm Springs.
Je rijdt er naar toe maar vervolgens gun je jezelf weinig of geen tijd om er iets van te zien.
Misschien kun je tussen Grand Canyon en Los Angeles beter een andere overnachtingsplaats kiezen.
Ik zit zelf te denken aan Lake Havasu City.
Je kunt dan de 1e dag van Grand Canyon en Kingman over een stukje Route 66 via Oatman naar Lake Havasu rijden.
De 2e dag rij je van Lake Havasu City naar LA.  Rijafstanden zijn nu beter verdeeld over dag 9 en dag 10

Ander knelpuntje zie ik in de Californische kustroute, Highway 1 (dag 12 en 13 in jouw schema)
Jullie doen de kustroute met 1 overnachting (Pismo Beach)
Aan de rijtijden te zien kan dat natuurlijk, maar het geeft je wat weinig tijd voor alle bezienswaardigheden langs deze Hwy 1.
Je bent echter al 5X in de VS geweest dus misschien heb je al veel van die kustroute gezien.

Om  te zien wat er langs die Hwy 1, in Oatman, Lake Havasu City en op andere plaatsen in jullie route allemaal te zien en te beleven is zou je eens bij onze voorbeeldroute moeten kijken.
Linkje naar die route: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal en de tips van de voorbeeldroute hebt.
Ik wens je in ieder geval succes met je verdere planning en straks een fijne vakantie.
#2 - 17-10-2022, 12:07 uur

Monique2022

Dank je wel Cees.
Lake Havasu City lijkt me inderdaad een betere optie en wat betreft de bezienswaardigheden langs de Highway 1 (hier nog niet eerder geweest), hier zullen we wat meer tijd voor uittrekken, veel te zien. Jammer dat we niet wat langer kunnen blijven, maar helaas de plicht roept weer vanaf 12 januari. Zijn al heel blij met deze mooie route.
#3 - 17-10-2022, 15:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15