Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Alaska 2020

Discussie gestart

Gré

Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar een reis maken van 24 dagen naar Alaska.
De route heb ik al min of meer klaar.
Wat ik me nog af vraag is of we met de ferry van Valdez naar Whittier zullen gaan en vervolgens naar Seward, of het hele eind via Palmer omrijden.
Wat zouden jullie aanraden en op welke dagen vaart de ferry? Ik kan dat (nog) niet vinden op de site.

Dit is onze voorlopige route:

1- Amsterdam-Anchorage
2- Anchorage
3- Anchorage- Denali
4- Denali
5- Denali
6- Denali- Fairbanks
7- Fairbanks
8- Fairbanks- Delta Junction
9-Delta Junction- Kennicot/mc Carthy
10- Kennicot
11- Kennicot- Valdez
12- Valdez
13- Valdez
14- Valdez- Seward (veerboot)
15- Seward
16-Seward
17- Seward- Homer
18- Homer
19- Homer
20- Homer- Kenai
21- Kenai
22- Kenai- Anchorage
23- Anchorage- Amsterdam
24- Thuis

Tips zijn altijd welkom :)

#1 - 13-07-2019, 15:41 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2019, 15:57 uur door Gré »

Hans B

Stof tot nadenken.

Wij reden de prachtige Top of the World highway van Tok naar Dawson.
Maak de daycruise naar de Kenai fjords.
Het Denali NP is alleen te bezoeken met een dagtrip met de bus (reserveren).
Tenzij je bijzondere plannen hebt kun je in Seward en Homer wel met een dag terecht, de dorpjes zijn erg klein.
De ferry lijkt mij een kwestie van kosten baten.
In principe moet 24 dagen voldoende zijn voor een mooi rondje.
#2 - 15-07-2019, 21:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

Hoi,  welkom
Onduidelijk is me wanneer jullie gaan, maar in hoog zomer is het daar goed te doen. Gaan jullie met camper of auto?
Zie onze trip en blog: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/07/17/   en verder.
Voor meer foto's zie http://gofile.me/20nOQ/MW3fXj2iw (Niet downloaden, maar weergave op grootste beeldweergave zetten).

Zoek het rustig uit en neem de tijd. Wij waren langer in Denali; meer kans op wildlife bijv.

Veel voorpret! Geniet!
#3 - 16-07-2019, 11:44 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Gré

Dank jullie wel voor de reacties :afro:
Wij gaan van 14 juni t/m 7 juli.
Ik had een paar extra dagen in Seward en Homer bedacht als reservedagen i.v.m. het weer.
We gaan deze reis met de auto maken.
Ik ga jullie blogs nog doorlezen!
#4 - 16-07-2019, 13:01 uur

ingrid14

Wat is de reden van de stop in Delta Junction? En hoe willen jullie naar McCarthy?
Als je naar McCarthy vliegt zou ik de stop in Delta Junction niet doen maar in 1 rit van Fairbanks naar Chitina (of Copper Center) rijden.

Met de auto van Valdez naar Seward is een erg lange dag. Daar zou je dan best een stop toevoegen, vb rond Glacier View of Palmer. Het is een weg met erg mooie zichten. Met de ferry kan het wel in 1 dag. Dit jaar ging de ferry op dinsdag-donderdag en zaterdag.

Zoals je je route nu hebt, komen alle "zee" activiteiten achter elkaar: Valdez, ferry, Seward, Homer
Je zou aan het begin Seward en Homer kunnen doen en aan het einde Valdez en dan de ferry naar Whittier en rijden tot Anchorage.

Ik was afgelopen zomer voor de 3de keer in Alaska. (2014-2015 en 2019)
Misschien heb je iets aan mijn reisverslagen. https://ingridmg14.blogspot.com

Veel succes met de planning!

Groetjes,

Ingrid
#5 - 22-08-2019, 00:13 uur

Paula66

He wat leuk wij plannen ook een Alaskatrip maar dan met de camper van 14/8 tot 5/9, we zijn druk bezig met de route maar alle tips zijn welkom, we zijn er ook nog niet uit welke tour we doen in Valdez, de "lange of de korte". We beginnen in Anchorage en willen ook even in Canada kijken, en  ook of we het rondje van boven naar onder doen of we beginnen onder. we hebben geen Seward opgenomen in de route omdat we vanaf 7/9 gaan cruisen naar Vancouver vanaf Seward dus dan hebben we daar toch  een dag in het dorp zijn dan wel van plan daar de Exit gletscher te bewandelen.


 
#6 - 17-09-2019, 14:54 uur

Hans B

Met een daycruise op zoek naar walvissen moet je geluk hebben, t is geen dierentuin. Wij maakten er eentje vanuit Kenai.

Vergeet de Top of the World hwy niet.

Bij Valdez ligt de Worthington glacier.

Als je geluk hebt is de Mount Denali te zien.

Mooie reis.
#7 - 17-09-2019, 17:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gré

Door omstandigheden gaan we volgend jaar toch niet naar Alaska, maar ik neem de informatie mee voor later. Dank daarvoor :afro:
Paula, succes met de voorbereiding!
Groet,
Gré
#8 - 01-10-2019, 09:54 uur

Paula66

Oei Gre dat is denk ik balen voor jullie.



 
#9 - 04-10-2019, 12:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15