Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis juni 2018

Discussie gestart

Pauline

Wat extra achterliggende informatie over de plekken die je wilt bezoeken. Blijft zoals gezegd een mening, is maar net wat je zoekt.

HW1 ons viel het tegen in 2015. Bij Montery is het mooi, zie je zeeleeuwen en misschien een walvis. Wij hebben van LA naar SF gereden en vonden alleen Big Sur de moeite waard. Een kust als dit waren wij al gewend van Corsica, alleen dan zonder de zeeleeuwen, pelikanen en mogelijk een walvis (de laatste die je van grote afstand kan zien).

Valley of Fire, super mooi park met een nette campground met water en electra aansluiting (betalen door geld in een zakje te doen). Was ons mooiste plekje van heel de vakantie toen en idd vlak bij LV.

Monument Valley, is niet zo heel groot. Camping ligt wel super gaaf, mooie zonsopkomst daar gehad en we hadden een volle maan die opkwam, ook echt mooi. Wij kwamen daar rond 13:00u aan, camper op zijn plekje gezet en bij een indiaan ingestapt om de Vallei te bekijken. Meer tijd heb je er echt niet nodig.

Page, Horse Shoe Bend is zo bekeken, kost weinig tijd, mocht je het missen ook niet de grootste ramp met al het moois wat je voor de rest te zien krijgt. Wij hebben toen de zonsondergang daar bekeken samen met nog tig anderen (is dan best wel druk, ook veel aziaten), Antelope Canyon moet je echt vroeg boeken vooraf, tegenwoordig ook de Lower (gaan wij dit jaar bekijken) en de Upper (in 2015 gezien). Mooiste tijd is dat je in de kloven bent rond 11 a 12 uur zeggen ze. Je chechkt-in in Page een ruim half uur ervoor en dan ga je met een 4x4 erheen. Dit kost dus best wel wat tijd.

Yosemite, ja is een mooi park met mooie uitzichten. Goede shuttle service beneden door het park. Wij stonden op Lower Falls en kregen 's nachts bezoek van een beer als ik de buren moest geloven qua pannenherrie (dit om de beer te verjagen). Hier zie je vooral het moois van als je gaat wandelen en anders naar alle viewpoints gaan met de shuttle of je RV. Ben je veel in Zwiterland geweest (graniet massieven in de bergen) is het meteen minder bijzonder voor ons Europeanen. Vond zelf de Tiogapas mooier, maar daar kom je helaas niet met deze route.

Sequoia, als je de bomen niet ziet is het jammer maar helaas. Wij hadden de tijd en zijn er toen wel voor omgereden, vanuit de zuidzijde staat max 23 ft qua verzekering (bordje goed lezen) en wij hadden er een bij van 28 ft. Ging makkelijk (was super rustig, vandaar doorgereden), grootste probleem waren de tegenliggers die geen bochten kunnen nemen. De bomen zijn wel heel groot en zo anders dan wat wij gewend zijn.

Zion en Bryce, als je niet gaat wandelen zou je het moeten kunnen redden met die tijd. Wij hebben twee mooie wandelingen gemaakt, mocht je de tijd hebben Angels Landing is heftig (laatste stukje), maar in 2 uur sta je boven. Echt super gaaf. De Narrows is vlak en het is de moeite waard om in het water net wat verder te kloof in de lopen. Hier kan je zelf kiezen hoe lang je op pad wilt, gewoon omdraaien als je tijd op de helft is. Zion is al snel vol om te camperen, het RV park er net voor rechts is een net park. Je kan dan met de shuttle naar Zion en daar overstappen op de shuttle in het park. Bryce mag je niet camperen met een camper en het laatste stuk mag je niet rijden met een camper (tenminste niet met 28ft, korter weet ik niet zeker). RV park er net voor rechts is netjes en er is GEEN shuttle dienst als ik het goed heb (maar kan ook zijn omdat wij laat september er waren). Het laatste uitkijkpunt, mocht je hier geen tijd voor hebben, dat vonden wij het minste stuk van het gehele park (gaat een aparte bus heen, start voor het RV park, gratis).

Yoshua NP, met alleen heel het park rondrijden en korte fotostops vonden wij het wel prima. De hoofdweg van zuid naar noord is vrij saai, pas de aftakking naar Kingsman (zo heet het geloof ik) is mooier, ons minst mooie park. Maar ook dat is weer persoonlijk.

Grand Canyon, ook hier een goede shuttle service, hiermee kun je makkelijk en vlot de rim bekijken in één dag. Het is wel leuk om een stukje tussen bijvoorbeeld 2 stops te wandelen (ligt een goed pad langs). Absoluut de moeite waard is om de zonsondergang daar af te wachten op een mooi plekje aan de rim.

Weet niet of je al vaker met een RV in USA op reis bent geweest. Generator kost vaak USD 3 p/u en je gaat naar toch wel enkele plaatsen waar het goed warm kan worden en je dus je airco misschien aan wil hebben als je op je plekje staat. Ga dus tactisch op een campground (geen voorzieningen vaak) staan of een RV park of ergens waar je deels een hook-up hebt (alleen water en stroom net als in Valley of of Fire). Voorbeeld, wij hadden in september Bryce overdag ruim 30 graden en 's nachts de kachel aan omdat het maar een enkele graad was.

Heel veel plezier, gr Pauline
#16 - 07-02-2018, 15:27 uur

Old Faithful

Bryce ......... en er is GEEN shuttle dienst als ik het goed heb (maar kan ook zijn omdat wij laat september er waren).
Park shuttle Bryce  (2017): https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/shuttle.htm
#17 - 07-02-2018, 20:20 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik wil toch even het bericht van Pauline, v.w.b. Hwy 1 en Joshua Tree aanvullen en v.w.b. Antelope Canyon en Sequoia corrigeren.
HW1 ons viel het tegen in 2015.
Jammer dat de Pacific Coast Hwy, Hwy 1, jou tegenviel, maar zoiets kan gebeuren.  Iets met persoonlijke voorkeur en zo.
In de lijstjes van "most scenic drives" staat die Hwy 1 toch echt steeds hoog genoteerd.
 
Mooiste tijd is dat je in de kloven bent rond 11 a 12 uur zeggen ze. 
Dat tijdstip geldt alleen voor de Upper Antelope Canyon. De Lower kun je, qua lichtinval, beter vroeg in de ochtend bezoeken.
Voor de Lower is geen 4X4 rit vanuit Page nodig. Je kunt gewoon zelf naar de Lower toe rijden.
Als je vroeg in de ochtend gaat is het nog niet druk en kun je, zonder reservering, kaartje kopen en met een van de eerste tours mee.
 
vanuit de zuidzijde staat max 23 ft qua verzekering (bordje goed lezen) en wij hadden er een bij van 28 ft.
Ging makkelijk (was super rustig, vandaar doorgereden)   
De Generals Hwy, de parkroad door Sequoia, wordt in 2017 / 2018 voor een deel gereconstrueerd.
Tijdens die werkzaamheden is het zuidelijke deel van die weg toch echt verboden voor voertuigen groter dan 22 ft.
Zie:--> https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/road-construction.htm  (in bericht nr 2 gaf ik die link ook al)
Op de pagina van die link lees je o.a. de volgende zin:
Vehicles longer than 22 feet are prohibited on the stretch of road between Hospital Rock and the Giant Forest.
Let op het woord "prohibited"

Yoshua NP, met alleen heel het park rondrijden en korte fotostops vonden wij het wel prima. De hoofdweg van zuid naar noord is vrij saai
Jullie bezochten volgens mij Joshua Tree in de zomer of nazomer. Klopt dat ? In die periode is Joshua Tree inderdaad niet "op z'n best".
Het ziet er dan allemaal wat dor en doods uit en de hoge temperaturen nodigen ook niet echt uit tot activiteiten.
Ik wil je toch even laten zien dat je je mening over Joshua Tree niet moet baseren op dat ene bezoek.
In het voorjaar, als de temperatuur aangenamer is en de woestijn in bloei staat, ziet het park er namelijk heel anders uit.
Klik maar eens hier en verbaas je
#18 - 08-02-2018, 10:48 uur

Dirc

Wij hebben in de ochtend de Lower Antelope Canyon bezocht. Zeker een aanrader!
De zonsondergang bij Page zou ik zeker niet bij de Horseshoe Bend bekijken.  Een betere spot: Volg de 89 richting de grens met Utah en dan neem je de Lone Rock Road net voorbij de staatsgrens. Pracht uitzicht en weinig mensen. Kijk gelijk of je the sleeping indian kan herkennen.
#19 - 08-02-2018, 13:20 uur

Pauline

Ik wil toch even het bericht van Pauline, v.w.b. Hwy 1 en Joshua Tree aanvullen en v.w.b. Antelope Canyon en Sequoia corrigeren.
HW1 ons viel het tegen in 2015.
Jammer dat de Pacific Coast Hwy, Hwy 1, jou tegenviel, maar zoiets kan gebeuren.  Iets met persoonlijke voorkeur en zo.
In de lijstjes van "most scenic drives" staat die Hwy 1 toch echt steeds hoog genoteerd.

Inderdaad heel persoonlijk die HW1
 
Mooiste tijd is dat je in de kloven bent rond 11 a 12 uur zeggen ze. 
Dat tijdstip geldt alleen voor de Upper Antelope Canyon. De Lower kun je, qua lichtinval, beter vroeg in de ochtend bezoeken.
Voor de Lower is geen 4X4 rit vanuit Page nodig. Je kunt gewoon zelf naar de Lower toe rijden.
Als je vroeg in de ochtend gaat is het nog niet druk en kun je, zonder reservering, kaartje kopen en met een van de eerste tours mee.

Zeggen ze op sites, ik weet het niet. Maar 1x de Upper bezocht, was rond 10u. Wij vonden het erg mooi.
Voor de Lower die wij dit jaar gaan bezoeken neem ik jouw tip mee, thanks.
 
vanuit de zuidzijde staat max 23 ft qua verzekering (bordje goed lezen) en wij hadden er een bij van 28 ft.
Ging makkelijk (was super rustig, vandaar doorgereden)   
De Generals Hwy, de parkroad door Sequoia, wordt in 2017 / 2018 voor een deel gereconstrueerd.
Tijdens die werkzaamheden is het zuidelijke deel van die weg toch echt verboden voor voertuigen groter dan 22 ft.
Zie:--> https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/road-construction.htm  (in bericht nr 2 gaf ik die link ook al)
Op de pagina van die link lees je o.a. de volgende zin:
Vehicles longer than 22 feet are prohibited on the stretch of road between Hospital Rock and the Giant Forest.
Let op het woord "prohibited"

Blijkbaar dat bord gemist en wat anders ergens gelezen, je mag er dus niet in  ;)

Yoshua NP, met alleen heel het park rondrijden en korte fotostops vonden wij het wel prima. De hoofdweg van zuid naar noord is vrij saai
Jullie bezochten volgens mij Joshua Tree in de zomer of nazomer. Klopt dat ? In die periode is Joshua Tree inderdaad niet "op z'n best".
Het ziet er dan allemaal wat dor en doods uit en de hoge temperaturen nodigen ook niet echt uit tot activiteiten.
Ik wil je toch even laten zien dat je je mening over Joshua Tree niet moet baseren op dat ene bezoek.
In het voorjaar, als de temperatuur aangenamer is en de woestijn in bloei staat, ziet het park er namelijk heel anders uit.
Klik maar eens hier en verbaas je

Vandaar, we snapten alle ophef over dit park al niet. Waren er begin oktober inderdaad.
Luister naar Cees A dus, hij weet er veel van af.
#20 - 08-02-2018, 18:07 uur

Pauline

Wij hebben in de ochtend de Lower Antelope Canyon bezocht. Zeker een aanrader!
De zonsondergang bij Page zou ik zeker niet bij de Horseshoe Bend bekijken.  Een betere spot: Volg de 89 richting de grens met Utah en dan neem je de Lone Rock Road net voorbij de staatsgrens. Pracht uitzicht en weinig mensen. Kijk gelijk of je the sleeping indian kan herkennen.

Was idd niet het grootste succes, dit jaar herkansing, we gaan  de spot die jij benoemd eens bekijken.
#21 - 08-02-2018, 18:10 uur

Cees A

Vandaar, we snapten alle ophef over dit park al niet. Waren er begin oktober inderdaad.   
Hahaha, inderdaad. In de zomer / najaar is Joshua Tree maar een dooie boel.
Het is met Joshua Tree een beetje zoals met de Nederlandse Keukenhof. 
Als je daar in september naar toe zou gaan als er niks bloeit en er geen tulpje te zien is denk je ook "wat doe ik hier"

 
#22 - 08-02-2018, 18:57 uur

Dirc

Was idd niet het grootste succes, dit jaar herkansing, we gaan  de spot die jij benoemd eens bekijken.

Je zou het aan de locals kunnen vragen, het staat niet in reisgidsen. Wij kregen dit te horen van de eigenaren van het Red Rock Motel waar ik al een paar keer geweest ben. Die Sleeping Indian zie je trouwens als je in de richting van de fabriek kijkt.

#23 - 08-02-2018, 19:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15