Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis van LA naar Vancouver

Discussie gestart

moppie

Hallo allemaal,
Wij gaan in juni met een camper van LA naar Vancouver rijden en hebben nu een opzetje gemaakt.
We vertrekken 17 juni en komen 3 juli weer thuis.
LA hebben we al eerder bezocht, dus die slaan we over en gaan gelijk naar de highway 1. San Francisco ga ik later
een keer met mijn broertje doen.
 De eerste twee overnachtingen zijn in principe gepland, omdat we graag aan het strand willen overnachten.
30 juni moeten we in Vancouver zijn in verband met een bruiloft.
Is deze route een beetje te doen. Zouden jullie misschien even mee willen kijken. Lange wandelingen zijn voor ons helaas niet weggelegd, dus we hebben in een aantal parken korte wandelingen uitgezocht.

groetjes Corina

Dag   1:Amsterdam-LA, camper halen en naar Point Mugu SP                                                                   93 km
dag    2:Point Mugu -Solvang- pismo Beach-Morro strand BP                                                                 278km
dag   3:Morro Bay SP-hearst Castle-mc Way Falls-17 mile drive-Atos                                               272km
dag   4:Atos-Santa- Cruz-Half Moon Bay- China Bay-Golden gate Bridge-Bodega Bay           247km
dag   5:Bodega Bay-Garberville-Redwood highway-Richardson Grove SP                                      272km
dag   6:Richardson Grove SP-Avenue off the Giants-Humbolr Redwood SP-Platina                 257km
dag   7:Platina-Red Bluff-Lassen Volcanic NP-Redding                                                                                265km
dag   8: Redding-Shasta Historic SP-Lava Beds-Klamath Falls-Crater Lake (Mazama CG)     208km
dag   9:Crater Lake-La Pine SP-Smith Rock SP                                                                                                  218km
dag10:Smith Rock SP-Portland                                                                                                                                  228km
dag 11:Portland-Columbia River-Camas-Centralia                                                                                       213km
dag 12:Centralia-Vancouver                                                                                                                                        256km
dag 13:Vancouver                                                                                                                                                                     0km
dag 14:Vancouver                                                                                                                                                                     0km
dag 15: Vancouver-Blaine(USA) Birch Bay SP                                                                                                       74km
dag 16:Blaine-Everett-Seatle-Amsterdam                                                                                                            135km
dag 17:aankomst Amsterdam
#1 - 15-03-2019, 13:14 uur

Hans B

Prima toch, je neemt een hoop moois onderweg mee.
Coastal Redwoods, Lassen Vulcanic, Crater Lake.
Misschien is Mount St Helens nog in te plannen.
#2 - 15-03-2019, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Inderdaad een mooie en haalbare route.
Ik zou er zelf liever een aantal; dagen langer over doen, maar die extra dagen heb je niet dus dan houdt het op.
Heb je de tips over Oregon in het topic van TondeG gezien ?    Zie: ----->  http://forum.verenigdestaten.info/62/wordt-het-oregon/

Have fun.
#3 - 15-03-2019, 15:15 uur

Ben2USA

Neem de tijd!!!  Vooral ook in Solvang, een van de leukste stadjes! Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/28/
Misschien kun je nog wat ideeën opdoen vanuit onze route daar:


#4 - 16-03-2019, 10:05 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Pino

Dag 9 ga je over La Pine. Specifieke reden?
De Cascades Lake Byway westelijker kan ik aanraden. Voor overnachting campings bij Lava Lake of hotels Bend.
Sisters is een leuk stadje.
#5 - 16-03-2019, 20:03 uur

moppie

hallo Hans,

Dank je wel voor je reactie.
Fijn te horen dat het het er goed haalbaar uitziet.
Mount St Helens, houden we in gedachten, levert toch weer 100 km extra op,
dus bekijken we ter plekke.

gr Corina
#6 - 19-03-2019, 16:17 uur

moppie

Hallo Cees,

Bedankt voor je reactie. Goed te horen dat het er haalbaar uitziet, wij hadden graag eenpaar dagen meer gehad,
maar helaas is dat id niet haalbaar.
Ik heb dat allemaal doorgelezen en er ook leuke/mooie dingen uit gehaald.

Gr Corina
#7 - 19-03-2019, 16:24 uur

moppie

Hallo Ben2USA,

bedankt voor je reactie.

Neem de tijd!!!  Vooral ook in Solvang, een van de leukste stadjes! Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/28/
Misschien kun je nog wat ideeën opdoen vanuit onze route daar:

Solvang wilden we zeker bezoeken, omdat mijn broertje (woont in californië) heel vaak te horen krijgt
dat het zo'n leuk Dutch stadje is. En dat mijn broertje dus heelverbaasd was dat ik hem vertelde dat het Deens was.

Ik heb lekker rondgesnuffeld op de site en weer een hoop mooie dingen gezien.

gr Corina

#8 - 19-03-2019, 16:31 uur

moppie


Dag 9 ga je over La Pine. Specifieke reden? 
Nee, helemaal geen specifieke reden, dus de route nu omgezet naar De Cascades Lake Byway .
Erg bedankt voor de tip.
Sisters is een leuk stadje.
[/quote]

Gr Corina
#9 - 19-03-2019, 16:35 uur

Cees A

Kijk maar uit met al die tips.  Straks zit je met een routeplan waar je 34 dagen voor nodig hebt in plaats van de 17 die je hebt........  ;D  :D
#10 - 19-03-2019, 17:31 uur

Ben2USA

Solvang:  in de souvenirwinkeltjes krijg je zeker het idee dat het 'dutch' is. Molentjes, klompen, tulpen. Geniet!
#11 - 20-03-2019, 11:31 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15