Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip alleen (23j) SF-SF (21dagen)

Discussie gestart

MichJuhGirl

Hoi Iedereen!
Ik zal mijzelf even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier. Ik ben Michelle, 23 jaar oud en ga in mei 3 weken roadtrippen door het westen van Amerika. Nu heb ik enkele vragen waardoor ik natuurlijk nu op dit forum zit. Ik ga alleen reizen waardoor het een dure reis gaat worden aangezien ik hotelkamers en de auto niet kan delen qua bedrag. Mijn reis heb ik als volgende in gedeeld:
1.   Amsterdam – SF (aankomst 16:50)
2.   SF
3.   SF – Yosemite
4.   Yosemite
5.   Yosemite – Mammoth lakes
6.   Mammoth lakes – Death Valley
7.   Death Valley – Las Vegas
8.   Las Vegas
9.   Las Vegas – Zion – Bryce
10.   Bryce – Grand Canyon
11.   Grand Canyon – Needles of kingsman
12.   Needles – Los Angeles
13.   Los Angeles
14.   Los Angeles – Cambria
15.   Cambria - Monterery
16.   Monterery – SF
17.   SF
18.   ??
19.   ??
20.   ??
21.   SF – Amsterdam

Zoals jullie zien heb ik nog 3 dagen open staan die ik nog niet ingevuld heb. Daarnaast zal een auto huren erg duur worden voor mij, 17 dagen zal mij rond de 800/900 euro kosten wat ik zo gezien heb (dit omdat ik onder de 25jaar ben). Mijn doel van de reis is vooral natuurparken bezoeken.  Hieronder concreet mijn vragen:
-   Ik probeer zoveel mogelijk geld te besparen aangezien het nogal een dure reis gaat worden. Daarom ben ik aan het kijken wat ik qua auto ga doen aangezien dit een grote uitgave is. Ik was aan het denken om misschien van Death Valley door te rijden naar bryce – zion en grand canyon, dan naar las vegas te gaan en hier de auto in te leveren. Vervolgens het vliegtuig pakken van las vegas naar los angeles zodat ik in principe 2 dagen de auto bespaar en hierdoor ongeveer 100/200 euro bespaar. Is dit handig of totaal niet? Ik heb geen idee wat binnenlandse vluchten kosten.
-   Zijn er eventueel nog andere opties dan met de auto gaan? Bijvoorbeeld meereizen met andere mensen of openbaar vervoer?
-   In Yosemite zijn er geen kampeerplekken meer in de Valley. Wat zijn andere opties? Camp 4 proberen om daar een plek te bemachtigen? Hoe werk dat met first come first served, is dit moeilijk? Ik ga door de week en niet het weekend. Of dan beter toch een motel of kampeerplek verder weg en dan 1 uur rijden naar Yosemite?
-   Nog goede tips voor motels etc onderweg? Als ik toch in Yosemite ga kamperen dan kan ik misschien wel op meerdere plekken kamperen aangezien ik dan toch al een tent etc moet kopen. In SF ga ik in een hostel slapen maar ik zag al dat er weinig hostels zijn in Amerika dus het wordt toch motels of kamperen.
-   Is kamperen veilig in Amerika voor een vrouw alleen? Daarnaast heb ik ook nog nooit gekampeerd.
-   Hoe zou ik die 3 dagen die ik nog open heb staan kunnen indelen? Moet ik ergens nog echt langs gaan of ergens langer blijven?
#1 - 20-03-2019, 13:47 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.

1e aandachtspuntje is dag 5 in jouw schema.
Er is deze winter veel sneeuw gevallen in de Sierra Nevada bergketen waar Yosemite in ligt.
De kans dat de Tioga Road, de weg van Yosemite Valley over de bergen naar Mammoth Lakes, open is in mei is heel erg klein.
Als die Tioga Road nog gesloten is zul je zuidelijk, via Bakersfield, om de bergketen heen moeten rijden.
Dag 5 van jouw schema wordt dan bv Yosemite - Ridgecrest en dag 6 Ridgecrest - Death Valley

2e aandachtspuntje is de snelheid waarmee je door Zion/Bryce sjeest.  Hiervoor zou je die extra dagen kunnen gebruiken.
Bijvoorbeeld:
09: Las Vegas - Zion (Tip: rij via het mooie Valley of Fire state park)
10: Zion
11: Zion - Bryce
12: Bryce - Page (Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
13: Page - Grand Canyon
14: Grand Canyon - Needles (Tip: Rij vanaf Kingman via Oatman naar Needles)
15: Needles - LA
16: LA
17: LA - Pismo Beach (of Cambria)
18: Pismo Beach (of Cambria) - Monterey
19: Monterey - San Francisco
20: San Francisco
21: SFO - AMS.

Hieronder uw vragen:
-   Ik probeer zoveel mogelijk geld te besparen aangezien het nogal een dure reis gaat worden.
Daarom ben ik aan het kijken wat ik qua auto ga doen aangezien dit een grote uitgave is.
Ik was aan het denken om misschien van Death Valley door te rijden naar bryce – zion en grand canyon, dan naar las vegas te gaan en hier de auto in te leveren.
Vervolgens het vliegtuig pakken van las vegas naar los angeles zodat ik in principe 2 dagen de auto bespaar en hierdoor ongeveer 100/200 euro bespaar.
Is dit handig of totaal niet? Ik heb geen idee wat binnenlandse vluchten kosten.

Ik vrees dat die besparing minimaal zal zijn.
Misschien is vliegen van Las Vegas naar LA, alle kosten meegerekend, denk bv aan betalen voor bagage, zelfs duurder.
Bovendien is het hebben van een auto in het uitgestrekte LA ook wel handig want openbaar vervoer in LA is niet al te best.

 
-   Zijn er eventueel nog andere opties dan met de auto gaan? Bijvoorbeeld meereizen met andere mensen of openbaar vervoer?
Vergeet het openbaar vervoer.  In steden al Las Vegas of San Francisco is dat nog wel te doen, maar buiten de steden is er weinig/niets.
Een georganiseerde busreis zou kunnen. Nadeel: busreizen zijn veelal bejaardenreizen.
Of een georganiseerde jongeren-kampeertrip in een klein type bus.
Maar .... Er gaat niks boven eigen vervoer. Amerika is een auto-land en zonder auto ben je erg beperkt in je doen en laten.

 
-   In Yosemite zijn er geen kampeerplekken meer in de Valley. Wat zijn andere opties?
Camp 4 proberen om daar een plek te bemachtigen? Hoe werk dat met first come first served, is dit moeilijk?
Ik ga door de week en niet het weekend.
Of dan beter toch een motel of kampeerplek verder weg en dan 1 uur rijden naar Yosemite?

Deze vraag laat ik aan anderen want ik kampeer niet.

-   Nog goede tips voor motels etc onderweg?
Als ik toch in Yosemite ga kamperen dan kan ik misschien wel op meerdere plekken kamperen aangezien ik dan toch al een tent etc moet kopen.
In SF ga ik in een hostel slapen maar ik zag al dat er weinig hostels zijn in Amerika dus het wordt toch motels of kamperen.

Als je op de bonnefooi gaat reizen, blader dan eens online door dit couponboekje:
Linkje: ----> https://issuu.com/tmg-composing/docs/hcsouthwest?mode=window&viewMode=doublePage
In die boekjes staan allerlei coupon-aanbiedingen van hotels. Kijk 'm maar eens door.
In Amerika vind je die boekjes in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's Restaurant.
 (die restaurants zijn niet te missen want die zitten echt overal in Amerika) 

 
-   Is kamperen veilig in Amerika voor een vrouw alleen? Daarnaast heb ik ook nog nooit gekampeerd.
Geen idee, maar ik denk dat je in bv Yosemite meer rekening moet houden met beren dan met evt. kwaadwillenden.
Maar ........ ik ben wat dat betreft geen ervaringsdeskundige want ik ben geen vrouw en ik kampeer niet.

 
-   Hoe zou ik die 3 dagen die ik nog open heb staan kunnen indelen?
Moet ik ergens nog echt langs gaan of ergens langer blijven?

Zie mijn schema hierboven.

Tip: Kijk voor meer info over de parken  en plaatsen van je route eens bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Linkje:
  ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Ook interessant is misschien deze beginnersinformatie:
Linkje:
----->  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166
#2 - 20-03-2019, 14:32 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2019, 18:04 uur door Cees A »

Ben2USA

Welkom! Michelle!
Dapper wat je van plan bent!!

Ik krijg de stellige indruk dat je nogal wat van plan bent op het gevaar af dat je (te) kort bent waar je wel graag (uitgebreider) geweest wilt zijn. Je kunt nooit alles zien, wel altijd terugkomen. Neem de tijd om alles te zien waar je komt.

Dit kan ik wel bij elke bestemming toelichten, maar ik volsta even met Vegas (aanbevolen: ter plekke 2 dagen+Fremont Experience) en San F (2 dagen zeker). Maar ook Bryce is 2 dagen waard. En Grand Canyon een volle dag ter plekke.  Valley of Fire: 1/2 dag ter plekke. Page: zeker 2 dagen met jouw kijkpuntjes.

Zie onze ervaringen, misschien kun je er wat uit afleiden!

De bijbehorende blog vind je hier (omgekeerde reisvolgorde): https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/  en verder

Bedenk bij binnenlandse vluchten dat je er naar toe moet en er vandaan; kost tijd!
First come-plekken zijn snel vol; kom daar het liefst vroeg. Kost dus ook tijd!
Ook vraag ik me af waar je je kampeerspullen vandaan haalt (daar kopen? kost tijd!  Meenemen...  alles..? En vooral omdat je geen campeerervaring hebt (toch?), hoe weet je wat je (efficient, minimaal, licht) nodig hebt. Wat doe je er achteraf mee?
Veiligheid: wij hebben nergens ooit iets onveiligs meegemaakt. Zoek het niet op, maak kennis met 'de buren'.

Heb je Bread&Breakfest-trips overwogen?


Suc6!  :afro:
#3 - 21-03-2019, 13:07 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15