Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip Zuidwest Amerika sept 2020: tips/advies gevraagd

Discussie gestart

demih92

Hoi allemaal!
Ik ben nieuw hier en heb al vele tips uit het forum kunnen halen. Mijn vriend en ik willen in september naar Zuid-West Amerika. We hebben nog geen vliegtickets/verblijven vastgelegd en we zijn de route een beetje aan het voorbereiden. Onderstaande data zijn voor nu uitgekozen omdat het mijn vriend dan minder vakantiedagen kost en we zo 2 extra dagen hebben. Tickets naar SF zijn het voordeligst, dus het liefst vliegen we hier op.

Ik ben bang dat we een beetje richting de klassieke beginnersfout gaan.. Ik twijfel in ieder geval aan de route op onderstaande punten:

-Het rode gedeelte: Waarschijnlijk teveel gepland in te korte tijd. Helemaal laten vervallen of bijv 1 dag Zion en/of Monterey skippen om zo toch nog naar Arches/Monument Valley/Capitol Reef te gaan?
-Ik zit ook nog te twijfelen aan het begin van de reis. Op het forum had ik gelezen dat het handig is om de dag na aankomst 's ochtends vroeg direct door te rijden naar Yosemite Park vanwege de jetlag. Alleen zouden wij dan in het weekend in Yosemite Park zitten. Kunnen we dan beter de eerste 3/4 dagen in SF verblijven of toch beter door naar Yosemite?
-Als jullie nog tips of adviezen hebben voor de reis, heel graag! Dankjewel alvast voor de moeite.

Do 17 september                            Amsterdam-San Francisco                                   [Aankomst in de middag]
Vrij 18 september                    San Francisco                                                     
Za 19 september                            San Francisco                                                     
Zo 20 september                            San Francisco - Yosemite Park                           [Huurauto ophalen. Vroeg in de ochtend vertrekken.]
Ma 21 september                    Yosemite Park                               
Di 22 september                            Yosemite Park - Mammoth Lakes/Bishop   [Via Tioga Pass]
Woe 23 september                    Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley   
Do 24 september                            Death Valley - Las Vegas   
Vrij 25 september                    Las Vegas      
Za 26 september                            Las Vegas   - Zion                                                            [Via Valley of Fire]
Zo 27 september                            Zion      
Ma 28 september                    Zion   
Di 29 september                            Zion - Bryce   
Woe 30 september                    Bryce - Capitol Reef - Arches   
Do 1 oktober                                    Arches - Monument Valley - Page
   
Vrij 2 oktober                                    Page      
Za 3 oktober                                    Page- Grand Canyon   
Zo 4 oktober                                    Grand Canyon - Kingman   [Via Sitgreaves Pass/Oatman]
Ma 5 oktober                                    Kingman - Los Angeles   
Di 6 oktober                                    Los Angeles      
Woe 7 oktober                            Los Angeles - Pismo Beach    [waarschijnlijk pas aankomst tegen de avond]
Do 8 oktober                                    Pismo Beach   - Monterey   [waars. aankomst tegen de avond]
Vrij 9 oktober                                    Monterey                                    [walvissen spotten]
Za 10 oktober                            Monterey - San Francisco - Amsterdam   [Huurauto inleveren op airport en naar huis. Vlucht begin avond.]
#1 - 04-03-2020, 10:26 uur

Ruud2004

Hoewel geen hoogseizoen, in het weekend naar Yosemity is niet aan te raden. Hebben jullie je route bv al in Google Maps opgemaakt? Dit geeft een goed idee van de te rijden afstanden. Het is ook verstandig om een beetje te kijken waar je dan (tegen welke prijs) wil overnachten.
Ik begrijp dat jullie nog geen tickets hebben, blijf goed zoeken op de luchthavens in jullie route. (LAX, LAS en SFO) Kan zo maar zijn dat je op een andere aanvliegluchthaven uitkomt, prijzen verschillen per dag/uur.
#2 - 04-03-2020, 12:26 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Cees A

 welkom op dit forum.
Je hebt, afgezien van die Capitol Reef / Arches omweg, eigenlijk een heel mooi reisschema.   :afro:  Mijn complimenten.

Mijn verbeteroptie 1 zou zijn:
Cap.Reef en Arches helemaal schrappen en op 30/9 rechtstreeks van Bryce naar Page rijden.
Die ene dag die je daarmee wint ergens anders besteden.
Misschien 1 extra dagje in Las Vegas ?   Of als je wilde wandelplannen hebt in Yosemite een extra dagje Yosemite ?
Maar je zou die dag ook kunnen besteden, net voordat je in LA arriveert, aan een dagje Joshua Tree Joshua Tree.
Keus genoeg ...........

Verbeteroptie 2:
Wil je toch nog (even) naar Capitol Reef, rij dan op 30/9 van Bryce via de mooie Hwy 12 naar Cap.Reef.
En op 01/10 van Cap.Reef via de Moki Dugway, Gooseneck State Park en Mon.Valley naar Page.
01/10 duurt voor jullie 1 uur langer omdat Page (in de zomertijdperiode) in een andere tijdzone ligt dan Cap.Reef.
Echt veel tijd heb je niet voor Cap.Reef, maar Hwy 12 en de route via Moki Dugway zijn wel mooie wegen om te rijden.

V.w.b. je weekend-vermijd-actie bij Yosemite:
Je schema zoals het nu is is goed. De zondag telt namelijk niet als weekend.
Op zondag gaan de weekend-gasten in Yosemite namelijk alweer richting huis. Maandag is immers weer een werkdag
Naarmate de zondag vordert zie je het gedurende die dag ook steeds rustiger worden.
Je hoeft dus daarvoor niet nog meer extra dagen in San Francisco te blijven.\

Dan zit er nog een klein foutje in je schema.
Sitgreaves Pass en Oatman liggen, als je van Grand Canyon af komt, NA Kingman.
Kingman als overnachtingsplaats is voor jullie dus niet handig.    Denk eens aan overnachten in Lake Havasu City.

Ben benieuwd waar je voor kiest. In ieder geval succes met plannen.
Heb je trouwens de zuid-west voorbeeldroute van dit forum al bekeken ? Misschien haal je daar nog planningstips uit.
Linkje:---> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

#3 - 04-03-2020, 13:16 uur

Old Faithful

welkom op dit forum.

Cap.Reef en Arches helemaal schrappen en op 30/9 rechtstreeks van Bryce naar Page rijden.
Die ene dag die je daarmee wint ergens anders besteden.
Misschien 1 extra dagje in Las Vegas ?   Of als je wilde wandelplannen hebt in Yosemite een extra dagje Yosemite ?
Maar je zou die dag ook kunnen besteden, net voordat je in LA arriveert, aan een dagje Joshua Tree Joshua Tree.
Keus genoeg ...........
Ik zou die dag besteden aan Monument Valley. Nog meer keus dus.  ;)

Als je Moab mee wilt nemen, moet je daar naar mijn mening minstens twee volle dagen, dus drie  overnachtingen, voor plannen. Dat zou kunnen als je niet van San Francisco naar huis vliegt maar na het bezoek aan de Grand Canyon bijvoorbeeld van Las Vegas of Phoenix rijdt voor de terugvlucht. Voor de prijs van vliegticket plus autohuur zal dit niet veel verschil maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 05-03-2020, 14:24 uur
Groet,

Old Faithful

demih92

Dankjullie voor de reacties!

@Ruud2004 Nog niet de hele route in Maps gemaakt, wel steeds stukjes van en naar een plaats. Bedankt voor je tip!
@Cees A Ik denk dat we capitol reef en arches inderdaad gaan schrappen. En dan misschien van Bryce naar Page, van Page naar Monument Valley (1 nacht) en vanaf Monument Valley naar Grand Canyon? We gaan het weekend er weer even goed voor zitten en alles uitzoeken. We nemen de highway 12 ook zeker mee in ons besluit, dank voor je tip. 
Dat van Kingman/Oatman heb ik over het hoofd gezien! Lake Havasu City ziet er inderdaad wel gezellig uit, dat zou nog een optie kunnen zijn. Voorbeeldroute heb ik inderdaad al bekeken, maar niet gek om hem er nog even bij te pakken als we alles definitief gaan maken.
@Old Faithful Dat is ook nog een idee ja. Alhoewel het me ook wel heel mooi lijkt om langs de kust van LA naar SF te rijden. Zoveel keuzes! We gaan ermee aan de slag! Nogmaals bedankt allemaal :)
#5 - 06-03-2020, 11:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15