Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Rocky Mountains Canada en Amerika (Glacier NP, Yellowstone NP)

Discussie gestart

Heather

Hallo experten,

Na mijn voorstelling plaats ik hier even onze voorlopige planning voor juli 2021.
Wij zijn een gezin van 5 met 3 jongens van 12, 15 en 21 jaar.
Het Zuidwesten van Amerika bezochten we in juli 2018.
Het plan was om in juli 2021 Canada te bezoeken maar Amerika heeft een prachtige indruk nagelaten vandaar de combinatie Canada-Amerika zodat we oa Yellowstone ook nog kunnen bewonderen.
We zullen de rondreis met een huurwagen doen.

Ons schema ziet er zo uit :
Dag 1  : Amsterdam-Seattle
Dag 2  : Seattle-Vancouver
Dag 3 : Vancouver
Dag 4 : Vancouver - Clearwater
Dag 5 : Well's Gray PP
Dag 6 : Well's Gray PP - Jasper NP
Dag 7 : Jasper NP
Dag 8 : Jasper NP
Dag 9 : Jasper NP - Banff NP (Field)
Dag 10 : Banff NP (Field)
Dag 11 : Banff NP (Field)
Dag 12 : Banff NP - Glacier NP
Dag 13 : Glacier NP
Dag 14 : Glacier NP - Yellowstone NP
Dag 15 : Yellowstone NP
Dag 16 : Yellowstone NP
Dag 17 : Yellowstone NP
Dag 18 : Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 19 : Grand Teton NP - Jackson Hole
Dag 20 : Jackson Hole - Minneapolis

Ter info, we vliegen van Jackson Hole naar Minneapolis voor een bezoek aan onze nonkel.

Graag jullie advies betreffende :
* We hebben nog 1 dag extra : waar zetten we die best ? Meer dagen lukt echt niet.
* Kan iemand ons een logische volgorde aanduiden om welke dag waar in Yellowstone te overnachten ? We willen liefst in het park overnachten behalve misschien de eerste nacht in Gardiner of zo. Cody zou ik eventueel ook willen bezoeken (spookstadje) of is dit de moeite niet en indien wel, wanneer doe ik dit dan best ?
* We willen graag lodges of kamers boeken, liefst 1 kamer voor 5 personen met een roll away bed. Iemand tips ?

Alvast bedankt !
Heidi.
 
#1 - 28-11-2019, 15:25 uur

Hans B

Begrijp me goed, niks is verkeerd.

In drie weken is deze route een hele grote hap. Nu jullie voor de 2e keer Amerika / Canada bezoeken, gaat er vast ook een 3e keer komen  ;)
Ik zou de route gaan splitsen OF Canada 3 weken (Calgary - Vancouver) OF Amerika (Seattle - Salt Lake), dat geeft je veel meer tijd om de mooie dingen voldoende aandacht te geven.

Mt.Rainier
Mt.St.Helens
Seattle
Olympic NP
Portland
Boeing fabriek tour
Columbia river omgeving
Bear Tooth Highway
Cody (rodeo, gunfight, musem)
Om maar een maar dingen te noemen die niet in jullie schema staan.

Maar 'ome' Cees zal van met een uitgebreider verslag komen.

Het Canadese deel ziet er wel royaal uit, alhoewel 1 dag Vancouver aan de zeer krappe kant is.
Wij hebben ons al 1 dag vermaakt op Grouse Mnt.

Persoonlijk hebben de Canadese parken op mij niet zoveel indruk gemaakt dan de rode rotsen in Utah.
Canada is meer bossen en meren, zoals Oostenrijk.

Succes met de puzzel.
#2 - 28-11-2019, 16:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Heather

Beste Hans,

Bedankt voor de snelle reactie.
Jammer genoeg zal een 3e keer Amerika er niet van komen.
We willen na de reis in 2021 naar Zuid-Afrika.
En ons budget (met 5) is niet zo groot om ontelbare grote rondreizen te doen. We moeten dus keuzes maken   embarressed
We weten dat het een vol schema is maar we zijn ook geen grote wandelaars en onze reis in 2018 was ook pittig maar toch te doen.

Groetjes,
Heidi.
#3 - 28-11-2019, 18:00 uur

Cees A

@Hans B  schrijft het al, dit is een flinke route.
Ik schat dat je inclusief uitstapjes in de parken en steden boven de 4000 km gaat uitkomen.
Da's meer dan 1000 km per week.
Maar je realiseert je blijkbaar goed hoeveel km je gaat rijden en je routeschema is ook zeker haalbaar.

Kijk voor informatie over Yellowstone en Grand Teton bij onze voorbeeldroute.
Linkje: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136367/#msg136367
Je vindt hier o.a. (links naar) PDF kaarten van het park en de wandelroutes langs de diverse bezienswaardigheden.

V.w.b. je overnachtingen in Yellowstone zou je, maar dat was je al van plan, je 1e overnachting in Gardiner kunnen doen.
Je hecht blijkbaar veel waarde aan overnachten in het park en daarom zou je de 2e overnachting in Canyon kunnen doen.
Op weg van Gardiner naar Canyon kun je o.a.  Mammoth Hot Springs en het mooie Norris Geiser Basin bekijken.
Bij Canyon ligt de Yellowstone Canyon met z'n gele rotswanden en watervallen.
De 3e en 4e overnachting zou je bij Old Faithful kunnen doen.
Je hebt dan tijd voor de Upper, de Midway en de Lower geiservelden in het zuidwesten van Yellowstone National Park.
Daarna verlaat je Yellowstone via de zuidelijke ingang en kom je in Grand Teton.  (Yellowstone en Grand Teton liggen tegen elkaar aan)
Ne voordat je Yellowstone verlaat kom je nog langs het geiserveld bij West Thumb, aan de oever van Yellowstone Lake.
#4 - 28-11-2019, 19:55 uur

Heather

@Cees A
Bedankt voor de handige link betreffende Yellowstone. Is Cody de moeite waard of slaan we dit beter over ?
Ik heb begrepen dat u ook veel ervaring hebt met Canada.
Kan u ook even advies geven betreffende het stuk Jasper - Banff. Is deze indeling logisch ?
Waar zou u de extra dag nog plaatsen in onze route ?

Tips van anderen zijn uiteraard ook zeer welkom !

Bedankt en prettig weekend aan allen.
#5 - 30-11-2019, 14:25 uur

Hans B

Het ging mij er niet om jou van je idee af te brengen, maar als je toch in een bepaald gebied of stad bent te laten weten dat je heel veel moois laat liggen.

Vanuit Yellowstone kost Cody je een royale dag, zeker als de rodeo er nog is en de gunfight ben je 1 overnachting nodig. En als je er dan toch bent is het museum een must. Ik ben geen museum fan, maar deze is wel erg mooi. Kost minimaal een halve dag.

In Jasper zijn enkele wandelingen te maken rondom meertjes.
Icefields Parkway is de 300km lange prachtige weg tussen Jasper en Banff
Neem een tour naar de Athabaska glacier.
Bekijk de schitterende blauwe meren (Peyto lake, Bow lake)
Niet te vergeten Lake Louise.
Maak een wandeling langs de Johnston canyon

Banff vond ik persoonlijk een zeer overgewaardeerd stadje. Het hotel is mooi om even te bekijken, maar verder niet veel meer dan souvenir winkels en restaurants.
#6 - 30-11-2019, 16:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je route in Canada is niks mis mee.
Jullie kiezen ervoor om de natuurparken in de omgeving van Banff te bezoeken vanuit Field en dat kan heel goed.
Canmore wordt ook veel gebruikt als alternatieve overnachtingsplaats voor de omgeving van Banff.
Tip: Ga zo vroeg mogelijk naar Lake Louise. Lake Louise wordt druk bezocht en de parkeerplaats is beperkt
Als je daar wat later komt is de parking vol, moet je ergens anders parkeren en met de shuttlebus

Cody is een leuk plaatsje, maar het ligt nog best een eind rijden van Yellowstone.
In Cody is het Buffalo Bill Museum en in de zomermaanden is er een rodeo in de avonduren.
Je zou je "reservedag" kunnen gebruiken voor Cody. Dan kun je ook meteen de Beartooth Hwy meenemen.
Vanaf Cody kun je dan door Yellowstone rijden via de route zoals beschreven bij onze voorbeeldroute
Zie hiervoor de link in mijn vorige bericht.

Het laatste deel van je route zou dan zoiets worden:
Dag 14 : Glacier NP - Omgeving van Red Lodge  (is wel een flinke rit !)
Dag 15 : Van Red Lodge (of omgeving) via Beartooth Pass en Chief Joseph Hwy naar Cody
Dag 16 : Van Cody via Canyon, de Dunraven Pass, Tower Falls en de Lamar Valley naar Gardiner of Mammoth Hot Springs
Dag 17 : Van Gardiner via Mammoth Hot Springs en Norris Geiser Basin naar Old Faithful.    (2 nachten)
Dag 18 : Old Faithful      (Hele dag voor Upper, Midway en Lower Geiser Basins)
Dag 19 : Van Old Faithful via Thumb Geiser Basin naar Grand Teton NP
Dag 20 : Grand Teton NP - Jackson Hole
Dag 21 : Jackson Hole - Minneapolis
#7 - 30-11-2019, 19:49 uur

Ben2USA

Voor voorpret, ideeën en heroverwegingen zie onze ervaring vanaf https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/21/
Suc6!
#8 - 01-12-2019, 11:20 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

usaroadtripfan

Hoi,

Wat een mooie route, maar net zoals eerdere reacties al aangaven een behoorlijk flinke route. Zeker met drie kinderen.

Ben het volledig eens met @Hans B en zou persoonlijk ook de trip in 2en knippen, waarbij je West Canada apart bezoekt. Banff, Jasper en de Icefield Parkway zijn alleen al een rondreis waard.

Veel plezier!

Ilse
#9 - 09-12-2019, 10:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15