Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis SF-Yosemite-Las Vegas-Zion-Bryce-Grand Canyon-Sedona-San Diego-SF

Discussie gestart

danadash

Hallo allemaal,

Verre reizen zitten er op korte termijn nog niet in maar dat betekent niet dat we niet al plannen kunnen maken.  West Coast USA staat al een aardige tijd op ons verlanglijstje en we denken aan de volgende rondreis:

1. San Francisco, aankomst in de vroege avond
2. San Francisco (o.a. Fisherman's Wharf, Golden Gate Bridge, waarschijnlijk fiets huren, geen Alcatraz)
3. van San Francisco naar Lake Tahoe (camper (klasse C) ophalen, proviand inslaan)
4. Lake Tahoe (oa ochtendwandeling Eagle Lake Trail en ’s middags Emerald Beach of ander strandje)
5. van Lake Tahoe naar Yosemite
6. Yosemite (keuze uit verschillende trails)
7. van Yosemite naar Sequoia NP (o.a. General Sherman en Congress trail)
8. van Sequoia NP naar Las Vegas (Reisdag met een halverwege tussenstop in spookstadje Calico om de dag wat te breken. Als we in de avond nog fut hebben al een beetje in Las Vegas rondkijken)
9. Las Vegas (o.a. de Strip, Fremont Street, Gold & Silver Pawn Shop)
10. van Las Vegas  naar Zion via Valley of Fire
11. Zion (o.a.  Narrows, Emerald Pools, ivm hoogtevrees van vrouw geen Angel’s Landing)
12. van Zion naar Bryce Canyon (in de ochtend Zion en middag Bryce ivm zonsondergang)
13. van Bryce Canyon naar Page (in de ochtend Bryce Canyon en in de middag naar Page. Afhankelijk van aankomsttijd ook naar Horseshoe Bend)
14. van Page naar Grand Canyon (in de ochtend Antelope Canyon  en in de middag naar Grand Canyon (evt Horseshoe Bend als het dag ervoor niet gelukt is)
15. van Grand Canyon naar Sedona (in de ochtend Grand Canyon dan naar Sedona voor oa Slide Rock State Park en red rocks)
16. van Sedona naar San Diego (Reisdag. Wellicht in het begin een korte stop bij Montezuma Castle; ruststop in Yuma bij bijv. Penny’s Diner)
17. San Diego (elke rondreis proberen we een dierentuin te bezoeken. Dit wordt dus m.n . een dagje San Diego Zoo. Voor de rest relaxed dagje waarschijnlijk nabij het strand)
18. van San Diego naar Moro Bay (Highway one met stop in Santa Monica en wellicht Santa Barbara.  Los Angeles trekt ons als stad niet en slaan we dus verder over)
19. van Moro Bay naar Santa Cruz (via oa Piedras Blancas met een grote kolonie zeeolifanten), Monterey, Point Lobos Reserve of 17 mile drive)
20. van Santa Cruz naar San Francisco (inleveren kampeerauto. Wellicht nog Muir woods al we nog energie over hebben en verder gewoon rustig aan in San Francisco)
21. San Francisco, terugvlucht Nederland

In totaal zijn we dan dus 3 weken aan de westkust. We zijn als gezin (4 personen, allen volwassen) redelijk ervaren in rondreizen. Dit wordt onze 8e rondreis waarvan twee eerder in de VS. De eerste was van New York naar Miami. De tweede was in het Noordoosten met o.a Boston, Pocono Mountains, Niagara Falls en Toronto. Mijn vrouw is Amerikaanse en heeft oa in Maine, Montana, Indiana en South Carolina gewoond. We gaan voornamelijk om de natuur te zien (we zijn gewend om veel te wandelen) maar een leuke stad zoals San Francisco willen we zeker niet over slaan. Las Vegas vinden we met één volle dag ruim voldoende en Los Angeles slaan we liever helemaal over.

Het reizen met een kampeerauto hebben we wat minder ervaring mee (maar één keer eerder met een semi-camper in  IJsland). We willen graag buiten het hoogseizoen reizen en denken aan april/mei of september/oktober. Graag verneem ik jullie ervaringen met drukte (en het weer) in deze maanden. Moeten we dan ook vooraf alles al boeken of is op de bonnefooi rijden naar de volgende  campground ook een optie? Dit laatste zou ons wat meer vrijheid geven.  We kunnen in dat geval al eerder naar de volgende locatie rijden of juist langer ergens blijven als het ons goed bevalt. We begrepen dat je in National Forests wel vaak vrij kunt kamperen maar dat je in National Parks alleen op toegewezen kampeerplaatsen terecht kunt.

Graag zou ik verder willen weten of de planning realistisch is. Volgens mij hebben we voldoende rustpunten maar kan uiteraard dat ik bepaalde afstanden/rijtijden verkeerd inschat. We hebben twee echte reisdagen ingebouwd (van Sequioa NP naar Las Vegas en van Sedona naar San Diego). Op de andere dagen willen we gewoon rustig van A naar B rijden en genieten van wat we onderweg tegenkomen.

Mochten jullie nog leuke tips, op- of aanmerkingen hebben, dan zijn deze van harte welkom. Ik kan dan verder ‘schaven’ aan de rondreis  :).
Bij voorbaat mijn dank!   :afro:
#1 - 09-11-2020, 21:51 uur

Cees A

Mijn opmerkingen over je reisplan en een paar tips.
April / mei zijn op zich fijne en rustige reismaanden voor Amerika, maar er zijn dan wel een paar beperkingen.
In die maanden, en dat geldt zeker voor april en begin mei, moet je er rekening mee houden dat in Yosemite en Sequoia nog wegen (bv Tioga Pass en Glacier Road) en hooggelegen hiking trails zijn gesloten door sneeuwval.
Zie onderstaande tabel met data wanneer in vorige jaren bepaalde wegen in Yosemite opengingen:
Linkje: ----> https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
Oké, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar dan heb je in ieder geval een idee wat je kunt verwachten

Hetzelfde (trails gesloten vanwege sneeuwval) geldt eigenlijk voor de omgeving van het hooggelegen Lake Tahoe.
Of Emerald Beach bij een dergelijk weertype een goed plan is mag je zelf bepalen...........

Vwb Valley of Fire zou ik de White Dome Trail willen aanbevelen.
Neem hiervoor bij het visitorcenter de zijweg (White Dome Road) en rij deze helemaal uit.
Aan het einde van deze weg begint de de White Dome Trail.
Info + foto's over deze trail:  https://www.travelyesplease.com/travel-blog-white-domes-trail-valley-of-fire/

Vwb Zion zou ik de Watchman Trail en de Par'us Trail willen aanbevelen.
Zowel de Watchman Trail als de Par'us Trail beginnen bij het visitorcenter (geen shuttlebusrit nodig dus)
De Par'us Trail is een vlakke trail langs de Virgin River en loopt vanaf het visitorcenter naar het History Museum en eventueel verder naar Canyon Junction.
Als je deze Par'us Trail one-way wil lopen kun je bij zowel het Museum als bij Canyon Junction op de shuttlebus terug naar het visitorcenter stappen.

De Watchman Trail is een vrij gemakkelijke klimtrail die je naar een plateau voert waar je een mooi uitzicht hebt over Springdale en omgeving Visitorcenter.
Tip: Begin bij hogere dagtemperaturen aan deze trail in de vroege ochtend. Het pad waarlangs je omhoog moet ligt dan nog in de schaduw.

Op weg van Zion naar Bryce mag je eigenlijk de korte maar mooie Canyon overlooktrail niet missen.
Meteen na de Zion Tunnel is rechts een (kleine) parking voor deze trail.
Info over deze trail: http://www.zionnational-park.com/zion-canyon-overlook-trail.htm

In Bryce is de combinatie van Navajo Trail en Queens Garden Trail een aanrader.
Zie trailmap: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/qgnavajocombo.htm
En /of deze video: https://www.youtube.com/watch?v=33ZLG2J2NkY&ab_channel=AtHomeInWildSpaces
Tip: Loop deze trail van Sunset Point naar Sunrise Point en niet, zoals in de video, van Sunrise naar Sunset
Waarom ? Nou, op dat tabelletje onder de trailmap zie je dat de daling/stijging bij Sunset nogal stevig is.
Dat stuk wil je liever niet als klim hebben op het einde van je trail. De klim naar Sunrise is veel geleidelijker.

Dag 16 in jouw schema wordt, vind ik, een uitdaging.
Google maps geeft, via de snelweg, al een rijtijd aan van 7¼ uur (met een camper zal dit waarschijnlijk wel wat langer zijn)
Let op, Google rijtijden zijn excl. plas, rust en lunchpauzes en excl foto- of andere stops onderweg.
Tel bij die (geschatte) 8 uur camper-rijtijd dus nog maar gerust 1½ of 2 uur op voor alle stops en pauzes onderweg
Kun je niet één extra vakantiedag toevoegen voor een overnachting onderweg op deze lange rit ?

Voor tips over San Diego moet je eens kijken op de pagina bij onderstaande link: (beetje naar beneden scrollen)
Linkje: ---> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

En voor tips over Hwy 1, de kustweg van LA naar San Francisco, klik je op onderstaande link.
Linkje: ---> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274

Beide pagina's komen uit deze voorbeeldroute door het zuidwesten van Amerika.
Linkje: ---> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Misschien kom je, als je die gehele route eens doorneemt, nog wel meer tips tegen want er is een bepaalde overlap van deze voorbeeldroute met jouw route.

Succes met je reisplan en hopelijk kunnen, ivm Corona en dergelijke, je plannen snel doorgaan.
#2 - 10-11-2020, 09:30 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2020, 09:56 uur door Cees A »

danadash

Hallo Cees, bedankt voor je uitgebreide reactie  :afro:

Ik had er niet zo stil bij gestaan dat we ook nog in de maanden april en mei rekening dienen te houden met eventuele sneeuw in Yosemite en Sequoia NP. Goed om te weten.  Een rondreis in september, eventueel oktober zou dan wellicht een betere optie zijn. Uiteraard moeten we ook in dat geval het weer goed in de gaten blijven houden.

Qua weer is Lake Tahoe in de maanden april/mei  inderdaad ook minder geschikt.  In het geval van een reis in april/mei denk ik dat we deze bestemming dan beter kunnen laten vervallen. Hiervoor in de plaats kunnen we dan 1 dag aan Zion toevoegen. De andere dag die vrij komt, gebruiken we dan voor de lange rit van Sedona naar San Diego (is dat probleem ook weer getackled  :) )

Dank voor de tip m.b.t. Valley of Fire. De White Dome Trail ziet er inderdaad top uit. Denk dat we daar ook nog een paar andere kleine trails doen (zoals bijv. Firewave trail en/of Mouse’s Tank Hike.

Je aanbevelingen voor Zion zien er ook prima uit. Volgens mij komen we in Zion gewoonweg een dag tekort. Mocht Lake Tahoe komen te vervallen dan is dat iig opgelost en anders moeten we keuzes maken.

De Canyon overlook trail was me niet bekend. Staat in ieder geval ook genoteerd!

Voor Bryce Canyon denk ik dat we door jou aanbevolen route het beste in de vroege ochtend kunnen lopen. Voor Bryce zag ik verder dat er meerdere mooie viewpoints zijn, meer dan ik had verwacht, dus daar moeten we ook weer een keuze in maken.

Dag 16 van Sedona naar San Diego is inderdaad een lange rit. Deze dag hadden wij ook vrijwel helemaal als reisdag ingepland. We hebben meerdere bestuurders dus kunnen het onderling goed afwisselen. Als Lake Tahoe komt te vervallen kunnen we dit, zoals je voorstelt, verdelen over 1.5 of 2 dagen. Een andere optie is om ergens te overnachten tussen Yuma en San Diego. In de ochtend is het dan nog even rijden naar de San Diego Zoo maar hebben we de rit wat beter gespreid. Op de route van Sedona naar San Diego zijn helaas weinig bezienswaardigheden. Ik zag wel de Imperial Dunes maar dat hebben we volgens mij wel snel gezien.

In de stad San Diego had ik me zelf nog niet goed verdiept. Had van bekenden begrepen dat het wel een leuke relaxte stad is.  In jouw link staan in ieder geval genoeg leuke tips om op te volgen.

Voor Highway One lijkt Pismo Beach me ook een mooie plek om te overnachten (we hebben nu nog Morro Bay staan). Iets om over na te denken.

In de voorbeeldroute staan genoeg aanvullende tips. Ik zal deze samen met andere threads eens rustig doornemen (we hebben immers nog ruim de tijd).
 
Nog een vraag met betrekking tot Muir Woods. Ik zag dat het vanuit San Francisco toch nog een aardige onderneming is om daar zonder auto te komen. Raad je aan om dit met de camper te doen (als we die dan nog in bezit hebben) of valt het reizen naar Muir Woods zonder auto best wel mee?
#3 - 11-11-2020, 00:34 uur

Cees A

Zoals gezegd, april/mei zijn fijne, rustige vakantiemaanden en deze maanden zijn dan ook onze favoriete Amerika-reis-vakantiemaanden.

In het vroege voorjaar is de temperatuur in de woestijngebieden in het zuid-westen van de VS aangenaam te noemen.
Als je op het juiste moment daar bent zie je bovendien de woestijn in bloei en dat is prachtig om te zien
Woestijnparken als Joshua Tree of Saguaro, parken die er in de warme zomermaanden dor en doods bijliggen en je het idee geven "hier kan nooit iets groeien" zijn dan één grote bloemenzee.
Tip: Een ideale vroege-voorjaarsroute vind ik persoonlijk trouwens onderstaande voorbeeldroute door Arizona en New Mexico.
Linkje: --->  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/

Wij als woestijnpark-liefhebbers kunnen over het algemeen goed leven met de beperkingen dat in het voorjaar hooggelegen parken nog niet 100% toegankelijk zijn.
Liefhebbers van hooggelegen berg-parken kunnen hun vakantieperiode beter aanpassen aan het openingsseizoen van die parken.

Nog een late tip over Morro Bay:
Loop in Morro Bay de Black Hill Trail.  Over deze trail schreef ik op dit forum eerder onderstaand bericht:
Linkje: ---->  https://forum.verenigdestaten.info/62/morro-bay-black-hill-trail/msg148986/#msg148986

Geen idee of Muir Woods zonder auto te bereiken is.
Ik ben namelijk zo iemand die een huurauto ter beschikking wil hebben vanaf het moment dat ie uit het vliegtuig stapt.
Die auto krijgen ze pas weer terug vlak voor inchecken voor de retour-vlucht.
Ik weet wel dat de parkings bij Muir Woods eigenlijk veel te klein zijn. Deze parkings lopen al heel vroeg in de ochtend vol.
PS: Ik zie nu trouwens op de website van Muir Woods dat ze tegenwoordig een reserverings-systeem hebben voor die parkings.
Ook hier heb ik persoonlijk (nog) geen ervaring mee, maar het lijkt me wel een mogelijke oplossing voor het parkeerprobleem
Lees meer hierover op deze pagina: https://www.nps.gov/muwo/planyourvisit/know-before-you-go.htm

Nog een PS: Als je met je camper de Golden Gate brug over gaat hou dan rekening met de volledig electronische tolheffing op die brug.
Hoe je die tol moet betalen staat in onze zuid-west voorbeeldroute waar ik eerder naar linkte bij San Francisco
Let op: Er wordt alleen tol geheven op verkeer dat de stad ingaat.  De stad uitrijden is gratis.
#4 - 11-11-2020, 09:01 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2020, 09:38 uur door Cees A »

danadash

Hallo Cees, wederom bedankt voor je aanvullingen  :afro:

Mijn voorkeur gaat ook uit naar april/mei. De uiteindelijke keus hangt echter ook af van de mogelijkheden van de andere gezinsleden om vrij te kunnen nemen. Normaliter moet dit in april/mei wel beter te regelen zijn dan in het hoogseizoen.

Als alternatieve route van Sedona naar San Diego had ik gekeken of we dit via Joshua Tree Park kunnen doen. Is echter toch nog een aardige omweg als ik het zo zie. Wellicht dat we dit achter de hand kunnen houden als de dagen m.b.t. Lake Tahoe komen te vervallen. Lijkt me geweldig om het park te kunnen zien als het in de bloei staat.

Op zich hoeft het missen van de hoog gelegen parken (ivm niet toegankelijk) voor ons ook niet zo'n probleem te zijn. Mijn vrouw heeft toch een bepaalde mate van hoogtevrees en de Nationale Parken zijn zo groot dat er genoeg andere opties zijn.

Bedankt voor de tip mbt de trail in Morro Bay. Als we genoeg in de tijd zitten, kunnen we deze zeker nog even 'meepikken'.

Wat betreft Muir Woods zal ik me nog in gaan verdiepen. Mocht het met (het parkeren van) de kamper goed te doen zijn, kunnen we hier wellicht nog een kort trail volgen. Muir Woods is voor ons echter geen must; het kan ook zijn dat we er uiteindelijk voor kiezen om gewoon te relaxen in San Francisco in bijv. Golden Gate Park.

Al met al ben ik erg blij met alle tips. In plaats van verder te 'schaven' aan de rondreis, ben ik 'bang' dat er intussen alleen maar meer nieuwe tussenstops bij zijn gekomen  ^-^  We zijn over het algemeen vrij flexibel dus dat komt wel goed  :)
#5 - 11-11-2020, 13:18 uur

Cees A

Nog een aanvulling die op zich weinig met je route te maken heeft.
Als je van vanuit Arizona of vanuit een andere aan Californië grenzende staat Californië in rijdt moet je rekening houden met een agriculture inspection aan de grens met Californië.
Stouw de koelkast van je camper dus niet net voor deze grenspassage vol met producten die in beslag kunnen worden genomen bij deze inspectieposten.
Beter is om boodschappen te doen na passage van de inspectieposten.
Lees meer over de agriculture inspection op deze website: ---> https://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/ExteriorExclusion/borders_faq.html
Met wat doorklikken zie je vanzelf wat de "verboden producten" zijn.
#6 - 11-11-2020, 14:58 uur

danadash

Ik wist niet dat ze ook bij een staatsgrens nog op verboden producten controleren. Goed om te weten; we zullen er zeker rekening mee houden. Goeie tip!  :afro:
#7 - 13-11-2020, 23:27 uur

Cees A

Die agriculture inspection is niet bij iedere staatsgrens.
Op jouw reis heb je er alleen mee te maken aan de grens met Californië.
En natuurlijk bij aankomst in Amerika.  Die beagles die daar op de bagageband over de koffers lopen doen dat ook niet voor niets.  :)
Zie: -----> https://www.akc.org/expert-advice/news/meet-the-beagle-brigade/
#8 - 14-11-2020, 08:58 uur

Hans B

Je bent ervaren, maar voor 3 weken met een camper vind ik deze route wel erg ambitieus.
Veel mijlen maken en weinig tijd op plaatsen en in parken, waar het volgens mij om gaat.

Zien = Wandelen.
#9 - 21-11-2020, 15:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

danadash

Hallo Hans B, je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad erg ambitieus en we hebben intussen al wat aanpassingen doorgevoerd. Lake Tahoe komt helemaal te vervallen. De twee dagen die hierdoor vrijkomen besteden we aan één extra dag in Yosemite en één extra dag in Zion. Daarnaast had ik een foutje gemaakt in de eerste voorlopige planning. Ik was per abuis van 21 dagen uitgegaan maar dit moeten 22 dagen zijn. De extra dag die hierdoor beschikbaar komt, gebruik we voor het laatste gedeelte van San Diego terug naar San Francisco zodat we dit over 4 dagen i.p.v. over 3 dagen spreiden. De rondreis ziet er dan (voorlopig) als volgt uit:

1. San Francisco, aankomst in de vroege avond
2. San Francisco (o.a. Fisherman's Wharf, Golden Gate Bridge, waarschijnlijk fiets huren, geen Alcatraz)
3. San Francisco naar Yosemite, 308 km - 04:00 rijden (camper (klasse C) ophalen, proviand inslaan)
4. Yosemite (keuze uit diverse trails)
5. Yosemite
6. Yosemite naar Sequoia NP, 278 km – 05:00u rijden
7. Sequoia NP naar Las Vegas, 581 km – 07:00u rijden (reisdag)
8. Las Vegas (o.a. de Strip, Fremont Street, Gold & Silver Pawn Shop)
9. Las Vegas  naar Zion, 190 km 04:30u rijden (met lange stop in Valley of Fire)
10. Zion (keuze uit diverse trails zoals Narrows, Emerald Pools, Pa’rus trail, Watchman trail)
11. Zion
12. Zion naar Bryce Canyon, 116 km - 02:00u (Zion en Bryce Canyon)
13. Bryce Canyon naar Page, 250 km - 03:30u (Bryce Canyon en afhankelijk van aankomsttijd ook naar Horseshoe Bend)
14. Page naar Grand Canyon, 354 km - 05:00u (Antelope Canyon  en Grand Canyon
15. Grand Canyon naar Sedona, 177 km, 02:30u (Grand Canyon en Red Rocks in Sedona)
16. Sedona naar Alpine Springs (of andere stop tussen Yuma en San Diego), 690 km 7:30u (reisdag met tussenstop in Yuma)
17. Alpine Springs naar San Diego, 60 km 00:45u  (m.n San Diego Zoo)
18. San Diego naar Santa Barbara,  351 km 05:00u (via Highway one met lange tussenstop in Santa Monica)
19. Santa Barbara naar Monterey Bay, 370 km 05:15u (tussenstops bij Piedras Blanca en Pismo Beach of Morro Bay)
20. Monterey Bay naar Santa Cruz, 100 km 1:45u (tussenstops Point Lobos Reserve of 17 mile drive en Henry Cowell Redwoods State Park ipv Muir Woods)
21. Santa Cruz naar San Francisco 125 km 02:00u
22. San Francisco, terugvlucht Nederland

De reistijden heb ik wat ruimer genomen ivm tanken, (plas)pauzes, vertragingen e.d. De daadwerkelijke reistijden kunnen wat korter of langer zijn, maar zijn nu vooral om al een idee te krijgen van de afstanden/reistijden.

Yosemite, Sequoia, Zion, Bryce, Antelope, Grand Canyon, Sedona, San Diego en een locatie met Redwoods zijn voor ons een must en willen we er niet eruithalen. Las Vegas willen we gewoon een keer gezien hebben. We ontkomen in dat geval dan niet aan de langere ritten op m.n.  dag 7 van Sequoia naar Las Vegas en op dag 16 van Sedona richting San Diego. Tijdens de  'saaiere' gedeeltes willen we zoveel mogelijk kilometers maken.
Voor het stuk tussen San Diego naar San Francisco willen we het redelijk rustig aan doen en hebben we regelmatig tussenstops voor leuke beaches of niet te lange wandelingen in de natuur naar gelang we dan zin in hebben.

Onze voorkeur gaat er normaliter ook naar uit om op bepaalde plaatsen wat langer te blijven. We vinden het echter geen probleem als we wat langere ritten hebben waarbij we onderweg dan leuke bezienswaardigheden tegenkomen of mooie wandelroutes kunnen lopen. Dit zorgt voor de nodige onderbrekingen waarbij we ook gewoon van de autorit zelf kunnen genieten (Highway One lijkt me geen straf).

De rondreis is overigens nog gebaseerd op 3 weken. Er bestaat een kans dat we dit kunnen uitbreiden naar max. 4 weken (afhankelijk van vakantieplanning van onze kinderen en uiteraard financiën ). In dat geval voegen we een dag toe aan Yosemite, Sequoia, Zion, Sedona, San Diego en de resterende dagen aan het laatste deel via highway one.

Mocht je nog leuke tips, op- of aanmerkingen hebben, dan zijn deze wederom altijd welkom:afro:
#10 - 21-11-2020, 19:31 uur

Hans B

Hoi,
Zomaar enkele dingetjes.
De reuzenbomen vind je in Yosemite zuid (mariposa grove) nabij de in/uitgang.
Als je met een grote camper reist is de doorgaande weg door het Sequoia NP niet toegestaan. Max 22 foot.
Las Vegas Fremont Street - elk uur top of the hour(vanaf ik dacht 6PM) een lichtshow
Page - Bespreek Antilope canyon vroegtijdig.
Het hele gebied rond de Grand Canyon is rode rotsen gebied. Vraag: wat voegen nog meer rode rotsen in Sedona toe?
#11 - 22-11-2020, 21:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

danadash

Hallo Hans,

Kans bestaat dat de camper net iets groter is dan 22 ft. Mocht dat het geval zijn en willen we o.a. General Sherman tree en omgeving zien, dan wordt dat dus - terug via de 180 - een aardig 'stukje' omrijden (al gauw 3,5 uur).  Denk dat we dan inderdaad beter voor de optie Mariposa Grove kunnen kiezen. Sequioa NP heeft onze voorkeur maar onze tijd kunnen we dan beter besteden aan trails rondom Maiposa Grove/Yosemite. Door deze omzetting levert het ook tijdwinst op m.b.t. de trip naar Las Vegas (elk nadeel heb zijn voordeel).

De lichtshow op Fremont Street willen we zeker niet missen. Goed om te weten dat dit elke heel uur plaatsvindt.

Tickets voor tours zoals Antelope Canyon willen we (zeer) ruim van te voren boeken.

In Sedona willen we graag Slide Rock State Park bezoeken en wellicht een leuke trail doen. Mijn schoonbroer is aantal jaren geleden in Sedona geweest en vond het een heel leuk stadje in een mooie setting.  Hij was daar graag wat langer gebleven. Lijkt ons daarom geen verkeerde halte op weg naar San Diego.
#12 - 23-11-2020, 22:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15