Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika

Discussie gestart

Peter68

Hoi,

In juni gaan we voor het eerst naar Amerika (16 dagen, 15 nachten).  Het reisbureau heeft ons een eerste voorstel gedaan.
We vinden het zelf moeilijk om in te schatten wat haalbaar is en wat echt een aanrader is of waar je eventueel minder tijd aan kunt besteden of, gezien de tijd, over kunt slaan. We houden zelf veel van natuur en denken er over om in Las Vegas maar een nacht ipv twee te verblijven. We horen graag jullie tips.
Voorafgaande aan de rondreis verblijven vier nachten in Dallas en vliegen daarna door naar het beginpunt van de rondreis (in het voorstel San Francisco).
De voorgestelde route is als volgt.

De rondreis:
San Francisco                                                           2 nachten
Oakhurst / Mariposa / Angels Camp         1 nacht
Mammoth Lakes                                             1 nacht
Las Vegas                                                           2 nachten
Zion N.P.                                                            1 nacht
Bryce Canyon N.P.                                         1 nacht
Lake Powel / Page                                         2 nachten
Grand Canyon                                                  2 nachten
Lake Havasu                                                     1 nacht
 Los Angeles                                                      2 nachten


Groetjes Peter

#1 - 26-11-2017, 00:31 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2017, 00:42 uur door Peter68 »

Old Faithful

welkom op het forum.

Ik heb het even duidelijk opgeschreven:
1   Naar   -   San Francisco
2   San Francisco   -   San Francisco
3   San Francisco   -   Yosemite
4   Yosemite   -   Mammoth Lakes
5   Mammoth Lakes   -   Las Vegas
6   Las Vegas   -   Las Vegas
7   Las Vegas   -   Zion
8   Zion   -   Bryce
9   Bryce   -   Page
10   Page   -   Page
11   Page   -   Grand Canyon
12   Grand Canyon   -   Grand Canyon
13   Grand Canyon   -   Lake Havasu
14   Lake Havasu   -   Los Angeles
15   Los Angeles   -   Los Angeles
16   Los Angeles   -   Terugvlucht

In mijn ogen wil je net iets te veel in te weinig tijd.
Je hebt slechts één overnachting bij Yosemite en dat is in mijn ogen te weinig. Op dag drie zou je via Ca-120 het park in kunnen rijden en via Ca-41 naar Oakhurst. De volgende dag rijd je dan via de Tioga Pass (kan zeker begin juni nog gesloten zijn!!) naar Mammoth Lakes. Je hebt echter (te?) weinig tijd voor Mariposa Grove, Glacier Point, Yosemite Valley -de watervallen zijn in juni op hun mooist - en de Tioga Pass. Naar mijn mening zou je hier een extra overnachting goed kunnen gebruiken.
Meestal wordt tussen Yosemite en Las Vegas voor twee overnachtingen gekozen; eentje in Mammoth Lakes en eentje in/bij Death Valley. Één overnachting kan wel, maar die zou ik dan iets verder plannen in Bishop of Lone Pine. Op die route heb je naast de Tioga Pass ook nog Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills. Je zult daar keuzes moeten maken.
Zion is typisch een park, waar je de auto uit moet. Bovendien mag je niet met de eigen auto Zion Canyon in. Je zult een parkeerplaats moeten zoeken en met de shuttle bus het park in gaan en daar enkele korte wandelingen maken. Daarvoor heb je in mijn ogen te weinig tijd.
Als je in Page alleen één van de Antelope Canyons en Horseshoe Bend wilt bezoeken, zou je aan één overnachting genoeg kunnen hebben.
Afhankelijk van je plannen, zou dat ook voor de Grand Canyon kunnen gelden. Komende van Page kom je al langs enkele uitzichtpunten tussen Desert View en Grand Canyon Village. Waar overnacht je hier?
Het stuk tussen Grand Canyon en Los Angeles zou ik in dit schema zonde van de tijd vinden. Het kost twee dagen waarin je weinig echte bezienswaardigheden, althans in mijn ogen, tegenkomt. Als Los Angeles niet per se moet, zou je kunnen kijken om van Phoenix of Las Vegas terug te vliegen en de gewonnen dagen ergens eerder in het schema te zetten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 26-11-2017, 01:51 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2017, 01:52 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ook van mij een hartelijk  welkom op dit forum.
Ik ben het grotendeels met Old Faithful eens.
Vooral in het eerste deel van je rondreis, het deel waarin juist de grotere parken liggen, ligt je reistempo vrij hoog.
In het tweede deel, vanaf Bryce, schakel je een tandje terug en wordt het wat rustiger.

Nou is het voor ons moeilijk te bepalen hoeveel tijd je in een bepaalde plaats of park nodig hebt want we kennen je interesses niet.
Neem bijvoorbeeld Yosemite. Yosemite is een groot park en de belangrijke bezienswaardigheden liggen verspreid.
Om je een idee te geven, alleen al de rit vanaf de zuid-ingang bij Oakhurst naar de Valley kost je, zonder stops, anderhalf uur.
Yosemite is bovendien een echt "doe" park. Alleen al de Valley kent vele km aan uitdagende wandeltrails.

Zie bijvoorbeeld dit overzicht 
En deze kaart

Zoek bv bij Google maar eens iets op over de Panorama Trail
Ik kan me de bedenkingen van Old Faithful dat hier best 1 dagje bij kan dan ook goed voorstellen.
Aan de andere kant, als je niet van wandelen houdt en tevreden bent met een snel foto-moment op een uitzichtpunt krijg je een heel andere dagindeling.

Een ander punt waar in jouw reisschema te weinig rekening is gehouden is de grootte van de parken.
Hierboven is het uitgestrekte Yosemite genoemd, maar er zijn ook kleinere, overzichtelijker parken.
Bryce is zo'n park. Er loopt 1 weg langs de canyon en aan die weg liggen een aantal uitzichtpunten.
Zelfs als je in dit park de Navajo Loop / Queens Garden combinatietrail gaat lopen (aanrader) heb je aan een halve dag in dit park genoeg.
Voor Bryce heb je in je reisschema dus tijd genoeg.

Grand Canyon is ook zo'n overzichtelijk park. Als je van Page komt rij je bij Desert View het park in.
De weg van Desert View naar het Visitorcenter voert je in anderhalf uur al meteen langs alle uitzichtpunten.
Daarna kun je vanaf het visitorcenter nog een stuk langs de rand van de canyon lopen en je kunt vanaf Tusayan nog een helicoptervlucht over de canyon maken, maar dan heb je de gebruikelijke dingen wel gehad.
Je mag je dus afvragen of je, en Old Faithful noemde dat ook al, 2 nachten bij Grand Canyon nodig vindt.
Misschien kun je die dag beter ergens anders inplannen.

Samengevat:   Hou in je planning rekening met 1e: de grootte van de parken en 2e: de activiteiten die je er wil ondernemen.
Een compleet overzicht met route-informatie, kaarten en alle bezienswaardigheden op die route vind je hieronder.
Hier vind je info over San Francisco
En hier over Yosemite en het stuk van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas
Dit deel gaat over Zion en Bryce
Onderaan dit artikel staat info over Page
Tot slot het stuk Grand Canyon t/m LA

Misschien kom je bij het doornemen van deze informatie, net als Old Faithful, tot de conclusie dat het beter is om je route in te korten.  wink
Maar ...... zoals eerder gezegd,  dat is helemaal afhankelijk van je plannen met betrekking tot activiteiten  en je interesses.

Nog een ander ideetje:
Als je nog geen tickets hebt geboekt zou je ook voor een andere route kunnen kiezen.   Een route die je overal wat meer tijd geeft
In onderstaand routeschema is bijvoorbeeld de lange (saaie) rit van Grand Canyon naar LA en je verblijf in LA vervallen.
Je start nu in Phoenix (ligt veel dichter bij Grand Canyon) en je eindigt in San Francisco.
Eventueel zou je dag 15, je 2e dag in San Francisco, nog naar Las Vegas kunnen verschuiven zodat je daar 2 dagen hebt.
Je hebt dan halverwege je route een "rustpunt" van 2 dagen in Las Vegas.
(dat woord rustpunt moet je niet al te letterlijk nemen, want er is enorm veel te doen en te zien in Las Vegas)   1smile

01: Aankomst in Phoenix.
02: Van Phoenix naar Grand Canyon.
03: Grand Canyon, de ochtend nog voor Grand Canyon, in de middag naar Page.
04: Page.
05: Van Page naar Bryce.
06: Van Bryce naar Zion.
07: Zion.
08: Van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas.
09: Las Vegas.
10: Van Las Vegas via Death Valley naar Bishop.
11: Van Bishop via de Tioga Pass naar Yosemite.
12: Yosemite.
13: Van Yosemite naar San Francisco
14: San Francisco
15: San Francisco
16: Vlucht naar huis
 
#3 - 26-11-2017, 09:41 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2017, 10:19 uur door Cees A »

Hans B

Na alle 'geweld' van Old Faitful en Cees houd ik het kort.
Echt een reisburo schema waarin letterlijk de snelheid het wint van de schoonheid.
Maar je komt op mooie plekken.
Ik hoop dat je later nog eens zal zeggen, dat smaakt naar meer, we komen nog eens uitgebreider terug.
#4 - 26-11-2017, 09:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ook eens met eerdere reacties.

Ik zou Grand Canyon een dagje minder doen. Voor mij echt een drive-by park tussen bijvoorbeeld Page en Williams.
Die dag kun je goed gebruiken in Zion of Yosemite. En als je dan toch in Yosemite bent zou ik zeker een wandeling doen. Dit park zie je amper vanuit de auto en leent zich erg voor wandelingen en (meerdere) stops.
#5 - 26-11-2017, 13:34 uur

Old Faithful

De route van Cees A is ongeveer de route die ik bedoelde, toen ik schreef
Citaat
Als Los Angeles niet per se moet, zou je kunnen kijken om van Phoenix of Las Vegas terug te vliegen
maar dan omgekeerd.
Voordeel van mijn route is dat je met een start in Californië bij het huren van een auto niet extra hoeft te betalen voor een tweede bestuurder. Voordeel van de route van Cees A is dat je later bij de Tioga Pass komt en de kans dus groter is dat die open is. Dat laatste is vooral belangrijk als je begin juni reist.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 26-11-2017, 13:47 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Voordeel van de route van Cees A is dat je later bij de Tioga Pass komt en de kans dus groter is dat die open is.
Dat laatste is vooral belangrijk als je begin juni reist.   
Klopt. 
Dat en omdat naar mijn mening San Francisco een leukere stad is om aan het einde van je route nog een paar dagen door te brengen dan het in de zomermaanden veel te warme Phoenix waren mijn voornaamste redenen om de route om te draaien.

Voordeel van mijn route is dat je met een start in Californië bij het huren van een auto niet extra hoeft te betalen voor een tweede bestuurder. 
Dat zou inderdaad ook iets kunnen zijn om rekening mee te houden.............
#7 - 26-11-2017, 14:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15