Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roundtrip Californie

Discussie gestart

Wop

@Cees A , bedankt voor je 5e route :-)   Je haalt een paar punten aan die wij nog niet hadden toegevoegd aan het schema. Maar goed het maakt de keuze niet makkelijker op. Ik heb het schema even vertaalt naar excel (Zie bijlage) Klopt het zo een beetje? 

Paar vraagjes.
Heb ik genoeg tijd in San Diego? 
Hoeveel tijd ben je "kwijt" in de Sd ZOO?
San Simeon zit niet in deze route..   Andere opties beter dan Hearst Ceastle? 

Zoals ik al zei, is het 19 jaar geleden dat wij in deze omgeving rondreden. Dus, ook een ervaren rot als ik  ;D, heeft nog al wat vraagjes..   


#16 - 13-01-2019, 20:15 uur

Hans B

Mooi zo laten Wop, je hebt vakantie. Er zit genoeg afwisseling in.
Have fun.
#17 - 13-01-2019, 21:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Mooi zo laten Wop, je hebt vakantie. Er zit genoeg afwisseling in.
Have fun.

Welke route bedoel je @Hans B  ? :-)
#18 - 13-01-2019, 21:19 uur

Hans B

De laatste van 20.15u
#19 - 13-01-2019, 21:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

De laatste van 20.15u

Route 5 van Ome @Cees A  dus...   :o   ..     
Nav van jouw opties, sla ik dan de Tioga Pass/ Mono lake niet over, die had ik er in eerste instantie niet inzitten.. Dus tx!
#20 - 13-01-2019, 21:27 uur

Cees A

Het moge duidelijk zijn dat ik voor mijn route inspiratie heb opgedaan bij de route 1 van Wop en de route van Hans.
Het is niks anders dan een mix van die 2 routes.  Ik doe alleen de Tioga Road andersom,
De eer voor deze route gaat dus volledig naar Wop en Hans en slechts een heeeeeeeeel klein beetje naar mij.

Nu de vragen van Wop:
Heb ik genoeg tijd in San Diego? 
Nauwelijks .........
Maar ja, je moet het doen met de tijd die je hebt en je ziet in ieder geval een aantal highlights.
Bovendien weet ik zeker dat San Diego je hart zal stelen en dat je er nog wel een keer naar zal teruggaan

Hoeveel tijd ben je "kwijt" in de Sd ZOO?   
Poeh, moeilijke vraag want da's voor iedereen anders. Maar ga uit van 3-4 uur.

San Simeon zit niet in deze route..   
Klopt.  Ik heb eigenlijk min of meer automatisch voor Pismo Beach gekozen als overnachtingsplaats.
Als je daar San Simeon of Morro Bay o.i.d van wil maken zal ik de laatste zijn om je te weerhouden.

Andere opties beter dan Hearst Castle? 
Nee, gewoon een greep gedaan uit de vele mogelijkheden in de veronderstelling dat jij de voorbeeldroute van buiten kent en zelf wel een andere keus zal maken als die van mij je niet aanstaat.   :angel:
#21 - 13-01-2019, 21:52 uur

Wop

Citaat
Nee, gewoon een greep gedaan uit de vele mogelijkheden in de veronderstelling dat jij de voorbeeldroute van buiten kent en zelf wel een andere keus zal maken als die van mij je niet aanstaat.   :angel:

haha, ik denk misschien is er een speciale reden voor.. 

Als ik daar misschien nog sleutel (lees, geen stop in Montery, maar van LA naar San Simeon en dan San Simeon via Montery (17-mile drive) en dan aan het eind van de dag eindigen in SF.) , dan kan ik toch nog een dag San Diego "winnen"...   Of wordt het dan te gek, met te veel "auto"  ...

Btw, natuurlijk heb ik gespiekt bij de voorbeeldroute...
#22 - 13-01-2019, 22:07 uur

Cees A

Hans en ik hebben onze visie gegeven en ideeën aangedragen, maar het is en blijft natuurlijk wel jouw route.
Je moet gewoon de dingen doen die jij leuk vindt op een manier die jou het beste lijkt.

Wij deden ruim 1˝ jaar geleden de kustroute Hwy 1 tussen LA en San Francisco met 5 overnachtingen.
De 1e was in Ventura, de 2e en 3e in San Luis Obispo en de 4e en 5e in Monterey.
Als Hwy 1 bij Big Sur toen niet afgesloten was geweest hadden we waarschijnlijk nog ergens een nacht tussengeplakt.
Dan praat je natuurlijk wel over een heel ander tempo....................

Forumlid @Steson  zou,  denk ik,  bij zo'n reis in slaap vallen want die schrijft in het openingsbericht van haar eigen topic:
"Wij zijn een soort van flitstoeristen en kunnen ook wel wat miles hebben op een dag"   1smile
#23 - 14-01-2019, 09:29 uur

Wop

Hans en ik hebben onze visie gegeven en ideeën aangedragen, maar het is en blijft natuurlijk wel jouw route.
Je moet gewoon de dingen doen die jij leuk vindt op een manier die jou het beste lijkt.

Duidelijk, en dankbaar voor de visie en ideeën!  Ik ben er al min of meer uit..   Dank zij jou en Hans toch een verrijking in de route. Ik worstel alleen ff met die ene dag. En jah, tuurlijk is het mijn route...  Als ik meer tijd zou hebben, dan wil ik wel een week op sommige plekken blijven  of voor altijd  ;D

Citaat
Wij deden ruim 1˝ jaar geleden de kustroute Hwy 1 tussen LA en San Francisco met 5 overnachtingen.
De 1e was in Ventura, de 2e en 3e in San Luis Obispo en de 4e en 5e in Monterey.
Als Hwy 1 bij Big Sur toen niet afgesloten was geweest hadden we waarschijnlijk nog ergens een nacht tussengeplakt.
Dan praat je natuurlijk wel over een heel ander tempo....................

Ik snap het,  soms een beetje tempo maken om ergens anders rustiger aan te kunnen doen is wellicht ook wel lekker.  Keuzes, keuzes, keuzes.......  :-\

Citaat
Forumlid @Steson  zou,  denk ik,  bij zo'n reis in slaap vallen want die schrijft in het openingsbericht van haar eigen topic:
"Wij zijn een soort van flitstoeristen en kunnen ook wel wat miles hebben op een dag"   1smile

Dan kan je er beter over heenvliegen...  ;D
#24 - 14-01-2019, 09:54 uur

Cees A

Citaat
Forumlid @Steson  zou,  denk ik,  bij zo'n reis in slaap vallen want die schrijft in het openingsbericht van haar eigen topic:
"Wij zijn een soort van flitstoeristen en kunnen ook wel wat miles hebben op een dag"   1smile
Ik bedoelde hier eigenlijk mee te zeggen dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat iedereen vooral z'n eigen weg moet kiezen.
#25 - 14-01-2019, 10:09 uur

Wop

Citaat
Forumlid @Steson  zou,  denk ik,  bij zo'n reis in slaap vallen want die schrijft in het openingsbericht van haar eigen topic:
"Wij zijn een soort van flitstoeristen en kunnen ook wel wat miles hebben op een dag"   1smile
Ik bedoelde hier eigenlijk mee te zeggen dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat iedereen vooral z'n eigen weg moet kiezen.

Ik snap het, maar zo eigenwijs als ik ben wil ik (soms) best naar anderen luisteren  ;D
#26 - 14-01-2019, 10:11 uur

Cees A

Ik snap het, maar zo eigenwijs als ik ben wil ik (soms) best naar anderen luisteren  ;D 
Eigenwijs ?  Hmm, was me nog niet opgevallen.  ;D
Maar serieus, als iets echt onhaalbaar is zal ik dat luid,  duidelijk en gemotiveerd laten horen.
Voor de rest probeer ik met m'n tips en adviezen, zeker als het ervaren Amerikareizigers betreft, binnen het kader van HUN manier van reizen te blijven. 
#27 - 14-01-2019, 10:34 uur

Wop


Eigenwijs ?  Hmm, was me nog niet opgevallen.  ;D
Maar serieus, als iets echt onhaalbaar is zal ik dat luid,  duidelijk en gemotiveerd laten horen.


I know, daar sta je om bekend  ;D >:D
#28 - 14-01-2019, 10:58 uur

Wop

@cees A / @Hans B , nog een vraagje:

Ik heb nu in het schema:

San Francisco - Oakhurst                                / Mariposa grove
Oakhurst /Glacier point - El Portal                / Yosemite Valley
El Portal - Bishop                                                       / Tioga pass / Mono Lake

Is het (niet) handiger om in Lee Vinning te overnachten ipv El Portal? Dit scheel toch KM de volgende dag als wij naar Bishop rijden? Of ga ik dan als een gek over de Tioga Pass aan het einde van de dag?

#29 - 14-01-2019, 11:11 uur

Cees A

Even Google Maps erbij voor de feiten en cijfertjes want ik ben bang dat je de grootte van Yosemite een beetje onderschat.
Zet de reisdatum op Google Maps op bv 15 augustus, want Glacier Point en de Tioga Pass zijn nu dicht.

Van Oakhurst naar Glacier Point is 49 mijl, 1˝ uur rijden. Dat is uiteraard excl. stops.
Van Glacier Point naar Yosemite Valley (Visitorcenter) is 30 mijl, 1 uur rijden. Ook excl. stops.
Je hebt er dus al 2˝ uur autorijden opzitten voordat je in Yosemite Valley bent.
De tijd meegerekend die je bij Glacier Point doorbrengt + de tijd van de diverse fotostops onderweg is je ochtend om.
Ik neem aan dat je de middag wil gebruiken om nog wat in de Valley te bekijken en misschien wat te wandelen ?

De pure rijtijd, excl. stops, van de Valley naar Lee Vining is, ook weer volgens Google maps,  2 uur. exclusief stops.
Als je weinig tijd besteedt in Yosemite Valley en weinig stops maakt op de Tioga Road  ( het park voornamelijk bekijkt vanuit de auto) is Lee Vining diezelfde middag nog haalbaar.
Als je in Lee Vining wil overnachten moet je overigens ook de rest van de overnachtingsplaatsen aanpassen want Bishop ligt maar op 1 uur rijden van Lee Vining.

Als je in El Portal blijft heb je overal net even "iets" meer tijd voor.
Je hebt om te beginnen de hele middag voor Yosemite Valley.  Genoeg voor de highlights en wat korte wandelingen.
Oké, de Panorama trail zit er die middag niet meer in, maar dat was je waarschijnlijk toch al niet van plan.  Toch ?

De volgende ochtend kun je op je gemak de Tioga Road afrijden en je hebt tijd om hier en daar stoppen cq  wandelen
De middag kun je gebruiken voor Bodie en Mono Lake.
Let op, vanaf het laatste stuk van de Tioga Road en bij Lee Vining kijk je al uit over Mono Lake.
Om bij de zuidelijke oever te komen, waar je tussen de Tufa's kunt lopen, moet je echter een stuk Hwy 120 inrijden.(richting Benton)
Na 4,7 mijl over Hwy 120 zie je links de inrit naar de zuid-oever van Mono Lake.
#30 - 14-01-2019, 12:56 uur
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 13:00 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15