Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Las Vegas - Death Valley - Sequoia - Yosemite

Discussie gestart

AnnemieH

Hallo iedereen,

In de zomer van 2019 gaan wij voor de eerste keer een doorreis maken aan de westkust van USA. De meeste routes zijn vrij gemakkelijk uit te stippelen omdat vele reisorganisaties dit aanbieden, maar we missen meestal informatie over een manier om Death Valley, Sequoia en Yosemite te combineren. Meestal wordt Sequioa overgeslagen en wordt er Mammoth Lakes aangeboden.
Vandaar dus mijn post... Heeft er iemand deze 3 parken gecombineerd? Welke volgorde hou je dan best aan? Welke route neem je dan best? En waar blijf je dan het best overnachten?

Zo hebben wij het nu uitgestippeld:

We vertrekken op 6/8 in Las Vegas en rijden dan door Death Valley naar Bakersfield.
We slapen dan van 6 op 7 augustus in Bakersfield.
7 augustus vertrekken we dan voor een bezoek aan Sequioa National Park. Na ons bezoek daar, zetten we onze rit verder naar Fresno of Sonora...
Van 7 op 8 augustus slapen we dan in Fresno of Sonora (we weten niet wat het beste/gemakkelijkste is). Andere voorstellen zijn uiteraard ook welkom. Op 8 augustus bezoeken we dan Yosemite National Park en na ons bezoek daar, zouden we door rijden naar San Francisco.

Is dit haalbaar? Heeft er iemand andere voorstellen? We kunnen best wel wat schuiven met dagen/overnachtingen/ ...

Alle info is welkom!

Dank u!
#1 - 01-12-2018, 10:26 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
De belangrijkste reden waarom Sequoia nogal eens wordt overgeslagen is tijdgebrek.
De meeste toeristen zijn gebonden aan een vakantie van ongeveer 3 weken en in zo'n korte tijd kun je nu eenmaal niet alle parken in het zuid-westen zien.
Er moeten keuzes worden gemaakt en men kiest er dan vaak voor om Sequoia Nat.Park te schrappen en de grote Sequoia bomen te bezichtigen in Yosemite (Mariposa Grove).

Ik ken je gehele reisschema niet en hopelijk heb je ergens anders in dat schema nog veel ruimte, maar als ik lees dat je:
----> Op 6/8 van Las Vegas via Death Valley naar Bakersfield rijdt, 630 km en 7½ uur rijden excl. pauzes en stops.
----> Op 7/8 van Bakersfield via Sequoia naar Sonora, 510 km, 7 uur rijden excl. pauzes en stops.
----> En op 8/8 via Yosemite naar San Francisco gaat, ook iets van 530 km en 7½ uur rijden exc. pauzes en stops.
Dan vrees ik dat je in ieder geval op dit deel van je route een beetje teveel hooi op je vork neemt.

Je kunt trouwens ook de volgorde Yosemite / Sequoia omwisselen:   Las Vegas - Death Valley - Yosemite - Sequoia - San Francisco.
Voordeel van deze volgorde is dat je dan via de Tioga Pass naar Yosemite kunt rijden.
Het schema wordt dan:
Dag 1: Van  Las Vegas via de Badwater Road in Death Valley naar Bishop voor je overnachting.
Dag 2: Van Bishop langs Mono Lake en over de Tioga Pass naar Yosemite, bv El Portal.   (El Portal ligt tegen de westelijke parkingang)
Dag 3: Yosemite bekijken.
Dag 4: Via Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite naar Fresno.
Dag 5: Van Fresno door Sequoia Nat.Park naar Three Rivers of Visalia voor je overnachting.
Dag 6: Van Visalia naar San Francisco.

Ondanks het feit dat ik in dit schema al 2 keer zoveel tijd neem als jij doet voor dit stukje van je route vind ik het eigenlijk nog te gehaast.
Je hebt nu tenminste tijd voor de highlights, maar tijd voor extra activiteiten of langere wandelingen is er ook in dit schema nauwelijks.

Kijk voor een reisschema-tijdverdeling tussen de parken en staden eens bij onze voorbeeldroute.
Je vindt daar tevens veel informatie over things to do en PDF kaarten van de nationale parken (handig om te zien waar alles ligt)
Sommige PDF kaarten lijken bij het openen wat priegelig, maar met een beetje inzoomen komen de details tevoorschijn.
O ja,  ook bij die voorbeeldroute hou je niet echt tijd over, dus als je ergens extra activiteiten wil ondernemen, plan daar dan extra tijd voor in
Linkje: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 01-12-2018, 12:04 uur

Hans B

Hoi, post je totale schema, dan valt er wat zinnigers van te zeggen.
Ik hoop niet dat de rest van je route er ook zo uitziet, want deze 3 dagen gaan echt een sneltrein worden, waarbij je alles vanachter de autoruit moet gaan bekijken.
LV-Bakersfield is minimaal 2 dagen
B-Sequoia is minimaal 1 liefst 2 dagen
S-Yosemite is ook zeker 2 en wellicht 3 dagen
Het hangt een beetje af van jullie interesses.

Ik zeg altijd weer : ZIEN is gaan WANDELEN.
En die tijd om te wndelen zie ik bij jullie niet zo 1-2-3.
#3 - 01-12-2018, 18:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

Wij reden de andere kant op en namen de tijd.
Zie voor een impressie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/04/12/  (goed doorscrollen naar beneden!) zodat je weet waar jullie langspezen, of moeten missen met dit tempo.
Veel voorpret!
#4 - 02-12-2018, 10:49 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15