Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Yosemite - Cedar City - Bryce interessant genoeg?

Discussie gestart

Michiel1980

Hartelijk dank voor alle reacties en adviezen. Ik heb de bevestiging gekregen die ik nu zocht. September kan, de route is niet saai en met het van dag-tot-dag uitschrijven van de route kunnen we zelf bekijken of het haalbaar is, en wat we wel en niet kunnen/willen/hoeven zien. Rondreizen met een camper is ons niet vreemd, Amerika is dat wel.  ;)

Maar gaat helemaal goed komen. Nogmaals dank, en met de informatie van o.a. dit forum gaat het plannen van de reis wel lukken.
#16 - 12-06-2018, 16:27 uur

Dirc

Wat ik wel vaker zeg: Zorg dat je overal de tijd neemt. Het is een vakantie en geen race tegen de klok. Uiteraard moet je een enkele keer wat langer rijden maar USA heeft zoveel te bieden onderweg dat het onnodig is dit tot basis van je reis te betrekken.
Zoek goed en lees wat verhalen en je ziet mooie scenic routes met stops en dingen die niet op iedere posten en in iedere reisgids staan.

Zo kun je een dag ook verdelen in:
-stukje rijden
-wandeling
-lunch
-stukje rijden
-wandeling
-hotel, inchecken, douchen etc.
-diner
-avondprogramma

Mijn ervaring is dat dat veel fijner reist dan mensen die 8 uur ergens heen rijden en vervolgens gaar nog iets willen bezoeken om de volgende dag wederom 8 uur achter het stuur te kruipen.
En wees niet getreurd, je kan al het moois toch niet in 1 vakantie zien dus waarom zou je niet bewust vooraf al kiezen waar je we en waar je geen tijd aan wilt besteden?

Ik noteer vaak per dag (of dagen als ik ergens langer ben) tips van forumgenoten, links en dergelijke van wat daar te doen is. Afhankelijk van het weer en waar je zin in hebt kies je dan voor hetgeen je op dat moment het beste past.

Succes!
#17 - 12-06-2018, 18:48 uur

Cees A

Correctie nr. 2:

Ik zit helemaal in de huurauto-en- overnachten in hotel modus  innocent en ik zie nu pas dat er naast die verplichte rustnacht, waardoor je je camper pas op dag 2 kunt ophalen, nog iets is waar je rekening mee moet houden.
De meeste camperverhuurders verbieden je om in de warme zomermaanden door Death Valley te rijden.
Reden:  De hoge temperatuur, tegen de 50 graden is in Death Valley geen uitzondering, kan oververhitting van de motor veroorzaken.
Nu heeft iedere verhuurder zo'n beetje z'n eigen "verboden periode" maar het meest gangbaar is van half juni t/m half september.
Kijk dus even goed in de voorwaarden van je camperverhuurder wanneer je wel / niet door Death Valley mag rijden.
Als je nog niks hebt vastgelegd, kies dan een camperverhuurder met een voor jullie gunstige verboden periode.
#18 - 13-06-2018, 15:34 uur
« Laatst bewerkt op: 13-06-2018, 15:37 uur door Cees A »

Hans B

Cruise America geeft aan dat het WEL in juli en augustus mag, maar dat alle risiko voor de huurder is.
#19 - 13-06-2018, 21:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Klopt wat @Hans B  schrijft.

Volgens mij is er in de praktijk echter weinig verschil tussen wat Cruise America doet en het verbod van andere verhuurders
Andere verhuurders zeggen: "Je mag 's zomers niet door DV en als je dat toch doet en er gebeurt iets zijn alle kosten voor jou"
Cruise America zegt: "Je mag best door DV, maar je doet dat op eigen risico dus als er iets gebeurt zijn alle kosten voor jou"

Door beiden wordt je financieel geknipt en geschoren als er in DV iets met je camper gebeurt......

Voor de volledigheid hieronder de verboden en/of eigen risico periodes voor Death Valley per verhuurder.
Deze info komt van de website van Tioga tours.
Linkje: ---> https://tiogatours.nl/onze-reizen/camperreizen/camperhuur/camperverhuurders/amerika/
Klik op "meer informatie" --> "Practische informatie" (onderaan de pagina)  ---> "Restricties"

Cruise America: op eigen risico in juli en augustus.
Road Bear:  verboden van 15 juni t/m 15 sept.
El Monte: verboden in juli en augustus, voor eigen risico in mei, juni en sept.
Best Time RV: verboden van 15 juni t/m 15 sept.
Apollo:  verboden van 15 mei t/m 15 sept.  Andere periodes op eigen risico
Star RV: verboden van 15 mei t/m 15 sept.  Andere periodes op eigen risico
Britz USA: verboden van 15 mei t/m 15 sept.
Escape Campervans: verboden van 1 mei t/m 30 sept.
Jucy: verboden van 15 mei t/m 15 sept.  Andere periodes op eigen risico. Vanaf 2019: verboden van 15 juli t/m 15 sept.
Mighty Campers: verboden in juli en augustus, voor eigen risico in mei, juni en sept.

Conclusie:
Cruise America heeft de kortste  verboden eigen risico  wink periode.
Sommigen nemen de verboden en eigen risico periode wel heel erg ruim.
#20 - 14-06-2018, 09:27 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15