Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Starten in San Francisco of in Los Angeles?

Discussie gestart

Nummer26

We zijn voor onze rondreis in juli 2022 een route aan het uitstippelen en twijfelen waar we zullen starten.
Ons oorspronkelijk plan was starten en eindigen in Los Angeles, maar iemand raadde ons aan  om te starten (en eindigen) in San Francisco.
Wat zijn jullie ervaringen? En wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Ik hoor het graag.
#1 - 02-09-2021, 13:17 uur

Nummer26

Aanvulling op mijn bericht/vraag:
Volgens hem was het een voordeel om SF te starten vanwege het klimaat (koeler dan de rest van de reis, prima om te acclimatiseren na de vliegreis) en in deze stad heb je niet direct een huurauto nodig.

We snappen deze argumenten wel, maar zijn benieuwd hoe het is om SF tegen het einde van de reis te bezoeken. Is het weer dan een domper of juist wel fijn na de hitte van het binnenland?
En heeft iemand ervaring met het gebruik van de app Panda Parking oid, om zo een goede maar betaalbare parkeerplaats te vinden voor het stallen van je huurauto voor de dagen dat je in de stad bent en 'm niet nodig hebt?

En hoe is het om in LA meteen met een huurauto op pad te gaan, als ervaren bestuurder (maar dan wel in Europa)?
#2 - 02-09-2021, 14:40 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Als het je bedoeling is om nog een paar dagen te spenderen in de stad waar je trip eindigt lijkt mij San Francisco een betere keus dan LA.
Niet vanwege weer, klimaat of huurauto maar simpelweg omdat ik persoonlijk helemaal geen LA fan dus voor mij zou dit geen moeilijke keus zijn.

Acclimatiseren na aankomst in Amerika is m.i. niet nodig. Last van jetlag heb je pas als je terug naar huis vliegt.
Bij die retourvlucht werkt het tijdverschil tussen Amerika westkust en Nederland (9 uur) in jouw nadeel.   Je mist dan de nacht.

Bij aankomst in de VS werkt dat tijdverschil juist in jouw voordeel. Je dag duurt dan wel 9 uur langer maar daar heb je weinig last van.
Oké, je wil als het in LA of San Francisco 20.00 uur is naar bed want voor jouw Nederlandse tijdgevoel is het dan 05.00 uur in de nacht.
Daar staat tegenover dat je de volgende ochtend al om 04.00 uur (Lokale tijd) klaar wakker bent.
Maak daar slim gebruik van door vroeg in de ochtend op weg te gaan naar je eerste bestemming in je routeplan
Die eerste dagen doorbrengen in je aankomstplaats mag van mij, maar voor een eventuele jetlag is het niet nodig.
Bovendien, jij bent dan wel om 04.00 uur klaarwakker, maar in de stad zelf gaat alles pas tussen 09.00 en 10.00 uur open.
Beetje zonde om 5 of 6 uur in je hotelkamer wortel te gaan zitten schieten vind ik.

Mijn tip is dus kortweg: Bewaar het bekijken van de stad waar je je trip start en eindigt voor de laatste dagen van je verblijf in de VS.
Boek voor je 1e nacht in Amerika een hotel dichtbij het vliegveld en ga vroeg slapen.
Ga de volgende ochtend vroeg op weg naar je 1e echte bestemming in je routeplan.

Over routeplan gesproken, heb je al een routeplan ?
Zo niet, doe dan wat inspiratie op bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Linkje: ----> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Ik weet zeker dat je nog vele tips zal halen uit die voorbeeldroute.
Bedenk goed dat een routeplan meer is dan het berekenen van de afstand en rijtijd van A naar B
Je rijdt immers naar plaats B (vaak een nationaal park of een mooie stad) omdat je daar dingen wil gaan bekijken en ondernemen. Toch ?
Reserveer daarom ook hier voldoende tijd voor.

Tot slot iets over parkeren in (bijvoorbeeld) San Francisco) 
Ik gebruik zelf: ---->  https://www.bestparking.com/sf-ca-parking/neighborhoods/san-francisco-parking/

#3 - 02-09-2021, 16:23 uur

jhbechthum

Tot slot iets over parkeren in (bijvoorbeeld) San Francisco) 
Ik gebruik zelf: ---->  https://www.bestparking.com/sf-ca-parking/neighborhoods/san-francisco-parking/
Ik heb (ook in San Francisco) de BestParking app gebruikt en die geeft inderdaad een duidelijk overzicht van de parkeerplaatsen en prijzen. Diverse keren goedkoop (en op gunstige locatie) geparkeerd bij een hotel wat een deel van de parkeerruimte verhuurd aan niet-gasten.

Johan
#4 - 07-09-2021, 20:39 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15