Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Christian: Arizona - New Mexico

Discussie gestart

Chris RTA

Die Nacht in Sorocco zal waarschijnlijk ook wel vervallen. Als het niks is rijden wij toch al snel door is de ervaring. Wellicht kunnen we die vooraf al weghalen om inderdaad in het laatste stuk wat extra tijd te creeren.

Moki dugway, stond inderdaad al op mijn lijstje. Bedankt voor het filmpje @Ruud2004.

#16 - 15-01-2018, 21:02 uur

Cees A

@Pipo Chris
Nog een tip over een relatief onbekend park waar ik gisteren ben geweest, Picacho Peak State Park.
Picacho ligt langs de snelweg van Tucson naar Phoenix, exit 219.
In dit park zijn diverse mooie hiking trails.   Gemakkelijke, korte trails zoals de Nature Trail en de Calloway Trail
De meest uitdagende is de Hunter trail die je naar de top van de berg voert.
Bij die Hunter Trail zitten stukken waarbij je jezelf, net als bij Angels Landing in Zion, via kettingen omhoog moet trekken.
Trek voor deze Hunter trail maar gerust een halve dag uit.

Picacho is geen park voor warme zomerdagen.  Het is een woestijnpark en grote delen van de trails loop je in de zon 
Gisteren was het hier een aangename 22 graden en toen was het er goed toeven.
Info via deze pagina:  https://azstateparks.com/picacho/explore/maps
Klik op de kaart en download 'm.  Onderaan het PDF document staan de trails beschreven.
#17 - 03-05-2018, 15:58 uur

Cees A

Gisteren van Phoenix naar Prescott gereden en onderweg Tonto Natural Bridge bezocht.
Download trailmap hier:  https://azstateparks.com/tonto/explore/maps
Van Phoenix naar Tonto (via Payson) is 1.45 uur rijden.  Let op seizoensafhankelijke openingtijden van het park.
Tonto natural bridge is een natuurlijke brug, een rotsboog, over Pine Creek.
Tonto is een klein park,  de parkroad is in feite niet meer dan een weg over de parkeerplaats.
Er zijn een paar gemakkelijk bereikbare viewpoints die duidelijk staan aangegeven.

Er zijn ook 2 trails die je naar beneden, naar de onderkant van de rotsboog voeren.
De ene, de Gowan Trail gaat naar de ene kant van de boog en eindigt bij een brug met een uitzicht-platform.
Aan de andere kant van de boog kun je via de Anna Mae trail naar beneden en kun je helemaal onder de rotsboog komen.
Het laatste stuk moet je over rotsblokken door de Pine Creek lopen en klimmen, maar het resultaat is er naar.
Je staat onder de Natural Bridge ................

Op de kaart zie je nog een 3e trail, de Pine Creek Trail. Deze trail volgt de loop van de Pine Creek en je loopt eigenlijk naast of door de rivierbedding.  Wij wilden geen natte voeten, dus we hebben deze trail gelaten voor wat ie was.

De genoemde trails zijn vrij korte trails. De Anna Mae trail bijvoorbeeld is slechts 500 meter lang.
Het klimwerk op het einde van die trail en het feit dat je onder de boog kunt komen maakt 'm toch echt wel de moeite waard !!

Benodigde tijd:
Wij waren net na 9 uur in het park en we zijn er ongeveer 2,5 uur geweest.
In die tijd hebben we alle viewpoints gezien en alle trails gelopen die open waren  De Pine Creek hebben we slechts gedeeltelijk gedaan.
------> (Gowan was gesloten, maar die gaat met memorial day weer open)

Conclusie:
Ik vond dit park erg mooi en de moeite van een bezoek meeer dan waard.
De geringe grootte van dit park maakt het mogelijk om het park "op doorreis" te bezoeken. 
Wij hadden daarna zelfs nog tijd voor 2 andere kleine parken, Fort Verde state park en het daar vlakbij gelegen Montezuma Castle Nat. Monument.
#18 - 07-05-2018, 16:33 uur

Chris RTA

Tonto staat ook op ons lijstje. En met jouw super omschrijving gaat het helemaal goed komen. Krijg je meteen een idee wat je kan verwachten van dat park. Die hiking trails kunnen we dan zeker ook allemaal wel doen.

Bedankt.
#19 - 08-05-2018, 19:30 uur

Cees A

In bericht nr 7 van dit topic schreef ik dat ik voor mijn trip langs Arizona State Parks een annual pas wilde kopen.
Ik heb dat inderdaad gedaan en bij deze mijn ervaring met deze pas.
Anders dan de jaarpas voor de Nationale parken bestaat de Arizona state park uit 2 delen, een deel is op creditcardformaat en daarnaast krijg je een grote hanger voor aan je binnenspiegel.
De Arizona state park pas staat op naam (je naam staat op beide delen) en bij ieder park moet je je rijbewijs tonen.

De state park pas kost 75 $ en is in verhouding tot de dagkaart-entreeprijs die meestal iets van 7 $ is niet bepaald goedkoop.
Je moet meer dan 10 state parks bezoeken om quitte te spelen en dat is me dit jaar net gelukt.
Voor de meesten zal zo'n pas echter niet rendabel zijn.

Voordeel van het hebben van zo'n pas is dat je gemakkkelijker een klein of onbekend state park binnenrijdt.
Parken die je normaal gesproken voorbijrijdt kun je nu, met zo'n pas, eens gaan bekijken.
Dan blijkt dat die kleine parken vaak verrassend leuk zijn.

Leuk detail:
Ik kocht die pas in het eerste state park dat ik bezocht,  Lake Havasu State Park.
Later zag ik op m'n creditcard afschrift dat het geld voor die pas was geind door het Fire Department.    ::)
Tot op heden heeft niemand me kunnen uitleggen waarom dat is, maar de pas heeft z'n werk gedaan.

#20 - 21-05-2018, 16:22 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15