Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips denver naar san francisco

Discussie gestart

louis

6 juni vlucht naar denver
7 juni denver
8 juni naar grand junction
9 juni naar moab
10 juni naar monument valley
11 juni naar grand canyon
12 juni grand canyon
13 juni naar bryce canyon
14 juni bryce canyon en dan zion
15 juni naar las vegas
16 juni las vegas
17 juni naar mammoth lakes via death valley
18 juni naar yosemity via tioga pass
19 juni naar san francisco

vragen zijn als volgt
is er genoeg tijd voor de bezienswaardigheden onderweg op de route.
kunnen we medio juni via death valley
hoe zit het met de tol van de huurauto. met name bij san francisco

alvast bedankt voor de info



#1 - 04-04-2018, 19:58 uur

Cees A

Om te beginnen welkom op dit forum. Je houdt je vragen kort, dus de antwoorden zijn dat ook.

is er genoeg tijd voor de bezienswaardigheden onderweg op de route. 
Nee. Plaatsen waar je m.i. (te) weinig tijd hebt zijn Moab, Zion, Death Valley, Yosemite.

kunnen we medio juni via death valley 
Met een huurauto wel, met een huurcamper niet.

hoe zit het met de tol van de huurauto. met name bij san francisco 
zie dit bericht:  http://forum.verenigdestaten.info/62/gfraag-tips-over-de-reisroute-die-wij-bedacht-hebben-voor-september/msg147041/#msg147041
#2 - 04-04-2018, 20:24 uur

louis

hallo cees,

dank voor je reactie. schijnbaar is het begin van mijn topic niet in de tekst gekomen
 waardoor het erg kort lijkt .
we krijgen de auto in denver en leveren hem op san francisco intl airport weer in, waarna we
enkele dagen in een hotel in sfo verblijven..
wat kunnen we het beste doen om bij het hotel te komen, per taxi, shuttle bus of openbaar vervoer. hotel ligt in de buurt van union square.
v.w.b. de tol in de u.s.a., moet ik dat bij aankomst in denver al regelen.

dan nog een vraag v.w.b. de afstand las vegas naar mammoth via death valley.
we zijn van plan vroeg te vertrekken vanuit las vegas. wat is dan de mooiste route door death valley en is dat in een dag te doen

alvast bedankt voor de reacties.

groet
#3 - 05-04-2018, 07:31 uur

Cees A

Oké, kan gebeuren.  Iets uitgebreider antwoord nu.
Mijn 1e indruk van jouw reisschema was dat er te weinig rekening is gehouden met de soms enorme afstanden in Amerika.
Wat me ook opviel was dat je op diverse plaatsen, en ik noemde ze al in mijn 1e antwoord, geen tijd hebt om iets te bekijken.

Ik haal, om e.e.a. duidelijk te maken, mijn aloude "Efteling" voorbeeld maar weer eens van stal:
Stel: Je woont in Groningen en je gaat een dagje met je kinderen naar attractiepark de Efteling in Noord Brabant.
Maar... De heenreis is lang en je arriveert later dan gedacht op de parkeerplaats van de Efteling.
Je hebt nog net tijd voor een paar snelle foto's voor de ingang en dan moet je helaas al weer beginnen aan de lange terugreis.
Je kan je voorstellen dat op de terugreis de stemming op de achterbank tot onder het vriespunt is gedaald.
Je kinderen hadden zich namelijk een andere voorstelling gemaakt van deze dag ..........

Belachelijk voorbeeld? Nee, helaas.  In jouw reisschema doe je in feite precies hetzelfde.
Je rijdt van plaats A naar park B, maar de afstand en rijtijd valt tegen, dus die dag helaas geen tijd meer voor park B.
De volgende ochtend staat bovendien een nieuwe lange rit naar park C op het programma en aangekomen bij park C herhaalt zich het hele verhaal.
Het bekijken of iets ondernemen in de parken schiet er in dit soort route-schema’s, net als bij het Efteling voorbeeld, helemaal bij in.
De steden en de nationale parken in zo'n route-planning zijn niet meer dan “stempelposten” in een soort van autorally.
Je bent er geweest, maar je hebt eigenlijk geen of in ieder geval veel te weinig tijd om er iets te ondernemen.

Knelpunten in je routeschema:
Moab.  Je bent maar ¾ dag in Moab.
Er liggen 2 grote nationale parken bij Moab, Arches en Canyonlands, en 1 state park, Dead Horse Point.
Normaal gesproken worden er voor Moab dan ook 2 volle dagen ingepland, Jij doet het in ¾ dag.
Toch nog een tip: Als je van Grand Junction naar Moab rijdt, rij dan via Hwy 128 langs de Colorado river.

Zion.  Voor Zion, waar de meesten 1½ dag voor inplannen heb jij amper een halve dag beschikbaar.

Las Vegas - Mammoth Lakes.
Dit is, als je de scenic route door Death Valley neemt, een rit van 7½ - 8 uur exclusief plas, rust, lunchpauzes en fotostops.
Lange reisdag. ...........  Ik vrees dat je Death Valley alleen vanachter een autoraampje zal zien.

Tot slot Yosemite. 
Voor dit uitgestrekte park, waar anderen exclusief Tioga Pass 1 of 2 dagen  voor inplannen heb jij, inclusief Tioga pass slechts 1 dag.

Begin je al een beetje de overeenkomsten te zien met het "Efteling voorbeeld" ?
Je hebt blijkbaar alles al geboekt en vastgelegd en ik vraag me dan ook af of je nog iets kunt wijzigen.

Vwb je vraag over tol in San Francisco.
Heb je eigenlijk het bericht waar ik in mijn vorige antwoord naar linkte wel gelezen ?
Daarin lees je toch duidelijk hoe je de Golden Gate tol online, met creditcard, onder vermelding van je kenteken moet betalen.
Overigens zijn er ook in Denver een paar tolwegen, maar die kun je gemakkelijk vermijden.
Kijk van tevoren waar die tolwegen in Denver liggen en zoek uit via welke alternatieve route je ze kunt vermijden.
#4 - 05-04-2018, 09:30 uur

Cees A

Ik zie dat ik je vraag over transport naar je hotel in San Francisco ben vergeten.
Je noemde zelf al diverse mogelijkheden en daar wil ik de BART (Bay Area Rapid Transit) aan toevoegen.
Via internet kun je van alle genoemde mogelijkheden de prijzen opzoeken.
Voor ov zie: ----->  https://www.sfmta.com/muni
Voor taxi's: ------> https://www.sfmta.com/taxi
Voor BART: ----->  https://www.bart.gov/

Ik ben zelf overigens geen openbaar vervoer liefhebber.
Als ik in Amerika ben krijgen ze mijn huurauto bij wijze van spreken pas terug als ik al met 1 voet in het vliegtuig sta.
Voor de kosten hoef je je auto ook eigenlijk niet eerder in te leveren.
Mijn huurauto dit jaar, ik heb het net even opgezocht, kost me 26 euro per dag. (full size 4 drs sedan)
Ik vrees dat jij aan openbaar-vervoer of taxikosten in jouw autoloze dagen in San Francisco niet minder uit zal geven.
Dat komt vooral omdat openbaar vervoer per persoon rekent. Hoe meer personen, hoe duurder de rit.
Dan praat ik nog niet eens over het gemak van het ter beschikking hebben van een auto.  's avonds uit eten in een restaurant buiten loopafstand van je hotel of het bezoeken van plaatsen met minder goede ov dekking is met een auto toch een stuk gemakkelijker.

Met een auto tot je beschikking ben je bovendien niet gebonden aan de peperdure centrumhotels.
Je kunt dan ook eens buiten de stadscentra kijken.  Je hebt immers toch vervoer tot je beschikking.
Buiten de stadscentra krijg je vaak een beter hotel voor (veel) minder geld.

Maar ...... als alles in je reis al geboekt is en vaststaat heb je ook aan dit antwoord helemaal niks.
#5 - 05-04-2018, 10:25 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2018, 11:26 uur door Cees A »

louis

hoi cees

bedankt voor de zeer uitvoerige info.
we gaan hier zeker wat mee doen en passen de route iets aan . gelukkig kunnen we nog schuiven met data.

nogmaals hartelijk dank
#6 - 05-04-2018, 12:59 uur

Cees A

Ik heb nu ook een paar vraagjes:
Wat ligt er al vast ?  Vliegtickets ? huurauto ? Hotels ?
Als je al vliegtickets hebt ligt je route en de tijdsduur van je vakantie eigenlijk al vast.
Als je huurauto en hotels al geboekt zijn, zijn die dan zo geboekt dat je gratis kunt annuleren cq wijzigen ?
Met hoeveel personen ga je ? Is bv van belang voor de huurauto en dan vooral voor de bagageruimte van die auto !!
Of heb je nog helemaal niks geboekt en is dit gewoon een eerste routeplan-schets om de mogelijkheden te verkennen.

Je mag best iets meer vertellen over je reisplannen. Hoe meer je vertelt, hoe gerichter onze tips en advies.
Vertel bv iets over je interesses en over de dingen die je in Amerika wil gaan zien en ondernemen.
Voor iemand die actief bezig wil zijn en de parken te voet wil verkennen zien die tips er namelijk heel anders uit dan voor personen die alleen van uitzichtpunt naar uitzichtpunt willen rijden voor een selfie
Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik vind een Amerikareis te duur om slecht voorbereid af te raffelen..
En ja, die voorbereiding houdt in dat je je inleest over de parken/steden die je gaat bezoeken.
Dankzij die informatie ben je in staat om gerichte vragen te stellen en zo krijgt je reis dan langzaamaan vorm.
 
Voor basistips over bezienswaardigheden op je route moet je, om te beginnen, eens bij onze voorbeeldroutes kijken.
Je vindt daar informatie, bezienswaardige punten, things to do, enz over iedere plaats en ieder park op je route.
In het schema bovenaan de pagina zie je de reisafstand en rijtijd tussen de bestemmingen op je route.
Je vindt er ook (links naar) PDF kaarten van de parken waarop je de locatie van bezienswaardigheden staat.
Soms lijken die kaarten bij openen ietwat priegelig, maar met wat inzoomen op het PDF document worden de lettertjes groter en details beter zichtbaar.

In onze voorbeeldroute Denver - Yellowstone - Salt Lake City - Denver is voor jou het stuk Moab - Denver van belang.
Onderstaande link brengt je direct naar dat deel van de route
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136369/#msg136369

In onze zuid-west voorbeeldroute lees je over parken en steden op de rest van je route, Moab - San Francisco.
Onderstaande link brengt je naar het begin van de pagina, dus je zal wat moeten scrollen om de gewenste info te vinden.
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

De voorbeeldroutes lopen soms net andersom dan jouw route, maar dat maakt voor de info op zich natuurlijk niet uit.
#7 - 05-04-2018, 14:09 uur

Dirc

Uiteraard ben ik het eens met Cees. Het valt me op dat reisbureau's nog steeds reizen publiceren die propvol zitten. Werken daar geen ervaringsdeskundigen meer?
#8 - 05-04-2018, 14:15 uur

louis

Cees, naar aanleiding van je laatste post kan ik het volgende mededelen.
het is een indicatie van de reis die we willen maken, enkel de data liggen vast.
we hebben een optie op de vlucht, hotels en huurauto. de huurauto is een midsize Chrysler 200.
we gaan met 2 personen.
i.v.m. de opties moeten we voor dinsdag a.s. aangeven of e.e.a. doorgaat.
op dit moment zijn we dus aan het oriënteren, maar gaan zeker jullie ervaringstips meenemen.
wij zijn geen doorgewinterde wandelaars, dus lange wandelingen zijn aan ons niet besteed, denk aan max 10 km.
willen natuurlijk wel highlights goed bekijken, dus als we ergens langer moeten blijven, gaan we dat zeker overwegen. we kunnen nog schuiven met overnachtingen
#9 - 05-04-2018, 19:32 uur

Cees A

Maak je om te beginnen over je auto geen zorgen, die is voor 2 personen met hun bagage groot genoeg.
Bedoel je met  "de data liggen vast" dat er geen mogelijkheid is om je vakantie met 1 week te verlengen ?
Je grootste probleem bij deze route is namelijk gebrek aan tijd.  Een week extra vakantie zou dat probleem kunnen oplossen.
Ik begrijp dat je nu onder tijdsdruk staat vanwege het aflopen van je optie a.s. dinsdag, maar  een USA vakantie is niet goedkoop.
 
Als je die extra week vakantie niet hebt of krijgt moet je nog eens goed bij jezelf te rade gaan of je deze route wel moet gaan rijden.
Ik ben namelijk bang dat het dan echt zo'n vakantie gaat worden van "we zijn overal geweest, maar hadden nergens tijd om iets te ondernemen"
Misschien kun je dan beter een heel andere route verzinnen.    Een compactere route die beter past bij de beperkte tijd die je hebt.
Bij zo'n route horen dan waarschijnlijk ook andere plaatsen dan Denver om je route te beginnen en San Francisco om 'm  te eindigen.

#10 - 05-04-2018, 22:13 uur

louis

dank je voor de info. we gaan ons nu beraden. het is echter niet mogelijk om het met een week te verlengen. denver zal echter ons startpunt moeten blijven.
#11 - 06-04-2018, 18:33 uur

Cees A

Ben benieuwd naar je nieuwe reisplan.
Hopelijk past je nieuwe reis nu beter binnen de (beperkte) tijd die je ervoor uitgetrokken hebt.

PS: Waarom ben je gebonden aan Denver als startplaats ?
Zolang je nog geen tickets hebt geboekt ben je vrij om te kiezen voor iedere startplaats die in je routeplan past.
Zeker met jouw beperkte vakantietijd is het belangrijk dat je als start en finish steden kiest die vlakbij de parken liggen die je wil bezoeken. 
#12 - 07-04-2018, 12:34 uur

Old Faithful

Met de beschikbare tijd zou ik zeker niet in Denver beginnen en in San Francisco eindigen. Daarvoor heb je naar mijn mening (veel) te weinig tijd. Ik zou veel liever kiezen voor een rondje Las Vegas - Las Vegas. Daar is meer dan voldoende te zien/doen. Denk aan Valley Of Fire, Zion, Bryce, Ut-12, Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Canyonlands, Arches, Dead Horse Point, Ut-128, de Antelope Canyons, Lake Powell, Glenn Canyon Dam, Horseshoe Bend, Grand Canyon en Hoover Dam. En als het moet is daar nog wel het een en ander aan toe te voegen.  ;)
De vliegtickets zullen waarschijnlijk niet duurder zijn, eerder goedkoper en je hebt zeker geen drop off kosten voor de huurauto.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 07-04-2018, 15:25 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Of vertrek van Salt Lake.

Vanaf Denver naar zeg maar Utah is er best veel te zien wat tijd kost. Maak het rondje wat kleiner en geef de mooie dingen voldoende 'bekijk' tijd.

Misschien al vaker gezegd.
Less is More.
#14 - 08-04-2018, 15:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

louis

dank allemaal voor de zeer goede reacties. we hebben hier zeker iets aan gehad.
dit overwegende gaan  we de reis toch uitstellen tot het najaar zodat we meer tijd hebben, dus ca. 4 weken.
ook gaan we dan een deels andere route kiezen.
#15 - 09-04-2018, 09:47 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15