Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips voor rondreis

Discussie gestart

JM

Ik ga de volgende rondreis maken:
Las Vegas (2n)
Grand Canyon
Page
Monument Valley
Arches (2n)
capitol reef
Bryce (2n)
Zion
Death Valley
Yosemite (2n)
San Francisco (2n)
Het is de eerste keer dat we hier gaan rondreizen, heeft iemand tips voor leuke dingen / routes die je niet zo standaard zijn.
Er is erg veel info over van alles te vinden maar ik raak het overzicht een beetje kwijt.
Tips/ suggesties zijn meer dan welkom. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
JM

#1 - 28-01-2020, 20:37 uur

Cees A

Vraag 1:  Ben je in alle plaatsen waar geen aantal nachten achter staan maar 1 nacht ?
Dat betekent dat je, na aftrek van de reistijd, vaak maar een halve dag (of minder) over hebt voor het park waar je naar toe gaat.
2 nachten ergens zijn betekent dat je daar eigenlijk maar 1 volle dag bent.
Voor een  plaats als bijvoorbeeld Moab, met 3 parken (Arches, Canyonlands en Dead Horse Point) zou je minstens 2 volle dagen (3 nachten) moeten hebben.

Vraag 2:  Je vraagt om tips voor "leuke dingen". 
Wat versta je onder "leuk" ?  Met andere woorden, waar gaat jouw interesse naar uit ?

Opmerking:  Heb je onze zuid-west voorbeeldroute al bekeken ?    Volgens mij haal je daar alvast wel wat tips uit.
Linkje naar die voorbeeldroute:  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 28-01-2020, 21:59 uur

Dirc

En, zoals meestal aangeraden word, schrijf je route eens uit per dag, dan krijg je een betere indruk van je opties en reisafstanden.
Citaat
1 mei: Amsterdam -Las vegas
2 mei: Las Vegas
3 mei: Las Vegas - Grand Canyon (450 km, 4,5 uur)

Je ziet dan dat je zonder stops zeker 4,5 uur onderweg bent van Vegas naar Grand Canyon en zoals Cees al aangaf heb je dus maar een halve dag ter plaatse.
#3 - 29-01-2020, 09:03 uur

JM

Als er niets achter staat is het idd 1 nacht. Ik realiseer me dat het soms kort is om ergens te verblijven maar we zien hoe dat uitpakt. We hebben maar 18 dagen dus het is afwegen wat we wilden, vandaar. Als het niet voldoende mocht zijn hebben we een goede reden om nog een keer terug te gaan :).
Wat ik leuk vind zijn mooie uitzichten, leuke niet te moeilijke wandelingen, iets leuks wat niet standaard in alle reisgidsen staat (bijv,. een route). Ik wil ook een excursie per paard ergens gaan doen, wellicht bij Monument Valley.
#4 - 29-01-2020, 09:11 uur

Dirc

Ik neem aan dat je je realiseert dat je 80% van de tijd in de auto zit?

Google maps

Ik snap dat je alles wilt zien, dat wilt iedereen maar op deze manier zie je juist vrijwel niets. Waarom niet een stuk inkorten en tijd nemen voor dingen? Zeker omdat je toch al zegt dat je terug wilt.

Rij dan vanuit Page naar Bryce of Zion. Bespaart je 2-3 dagen. Of stop je reis bij Vegas i.p.v. door naar San Francisco.
#5 - 29-01-2020, 09:30 uur

Dirc

Ik mis trouwens ook nog de reisperiode? Yosemite is niet heel het jaar bereikbaar via de Tioga Pass......
#6 - 29-01-2020, 09:31 uur

Hans B

Mijn motto : zien is wandelen, less is more

Ik snap dat je 'alles' in een keer wil zien, maar de route die jij in 18 dagen voorstelt wordt weer zo'n race partij.
Leg jouw route maar eens op een vergelijkbare kaart van Europa.
Hou het compact en maak er een echte VAKANTIE van.
#7 - 29-01-2020, 09:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Om te beginnen, ik ben het met @Hans B en @Dirc eens dat je vrij veel hooi op je vork neemt.
Het lijkt erop dat je de klassieke beginnersfout maakt en je verkijkt op de grootte van Amerika en de afstanden die je moet rijden.
Je routeplan lijkt op een kant en klare reis van een reisorganisatie.  Klopt dat ?
Zo ja en zeker als je alles al hebt geboekt zul je het ermee moeten doen want dan zal er weinig meer te wijzigen zijn.

Niettegenstaande dat  denk ik dat ik toch nog wel wat tips voor je heb. Of je er ook tijd voor hebt zie je vanzelf ..........
Bij een aantal van die tips verwijs ik, voor uitgebreide info, naar artikelen uit onze voorbeeldroute.

Las Vegas:
Voor meer info, zie artikel onderaan deze tekst bij het gedeelte over Yosemite, Death Valley en Las Vegas.
In dat artikel staat, naast info  over  Death Valley en Yosemite, ook info over Las Vegas 
In dat genoemde artikel uit onze voorbeeldroute staan genoeg tips over Las Vegas om meerdere dagen te vullen.
Jullie hebben hier maar 1 dag, dus maak een keuze.

Grand Canyon:
De info in onderstaand artikel over hoe je je tijd kunt besteden bij Grand Canyon is duidelijk heeft geen verdere toelichting nodig.
Linkje: ----> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136278/#msg136278

Page, Mon.Valley, Moab en Capitol Reef:
Ook hier weer een verwijzing naar een artikel met veel info over deze plaatsen / parken.
Linkje: --> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136277/#msg136277
Het artikel begint met Capitol Reef.
Als je wil beginnen met Page, scroll dan wat naar beneden en lees het artikel van beneden naar boven.

Page:
Antelope Canyon is natuurlijk een "must see". Bekijk even welke Antelope Canyon je wil zien, de Upper of de Lower.
Horseshoe Bend is ook een bezoek waard, net als Lake Powell (boattour of zelf een kayak huren) en de Glen Canyon stuwdam.
Tip: uitzichtpunt over de Colorado River en de stuwdam, zie de foto's in het artikel.
Klik hier voor een Google Maps kaartje met de locatie van dit uitzichtpunt
 
Monument Valley:
Let op: Als je van Page naar Monument Valley rijdt verlies je 1 uur omdat je in een andere tijdzone komt.
Hou daar rekening mee als je reserveringen maakt voor een tour of paardrijtocht in Mon. Valley.
Tip: Als je op weg gaat van Mon. Valley naar Moab, stop dan even bij Mile Marker 13 op Hwy 163.
Op dit punt maak je de bekende foto zoals ook afgebeeld in het artikel van de voorbeeldroute

Moab:
Als je in het artikel de info over Moab hebt gelezen zul je het met me eens zijn dat het jammer is dat je hier maar 1 dag hebt.
Maak een keuze uit de vele mogelijkheden.

Capitol Reef:
Tip 1: Maak tussen Moab en Capitol Reef een korte stop bij Goblin Valley. (zie info in artikel)
Tip 2: Loop in Capitol Reef de korte Hickman Bridge Trail. (zie info in artikel)
De parking voor de Hickman Bridge trail ligt aan Hwy 24, dus daar kom je langs.

Zion, Bryce en Valley of Fire:
Lees dit artikel: https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136276/#msg136276
Tip 1: Loop in Bryce in ieder geval de combinatietrail Navajo Loop / Queens Garden. (meer info en trailmaps in artikel)
Tip 2: Tussen Bryce en Zion, voor jullie net vóór de Zion Tunnel ligt de Canyon Overlook Trail. Aanrader !!
Tip 3: Korte en vlakke trails in Zion zijn de River walk en de Pa'rus trail.
Iets meer klimmen moet je bij de Watchman en Emerald Pools en een korte maar steile trail is Weeping Rock.

Rij, als je er tijd voor hebt, op je rit van Zion naar Death Valley door Valley of Fire. (zie info in artikel)
Voordeel op deze dag: Je krijgt er vandaag 1 uur bij, want je komt weer in de Pacific Time Zone.

Yosemite en Death Valley en Las Vegas:
In dit artikel uit onze voorbeeldroute vindt je info over Yosemite, Death Valley en Las Vegas.
Linkje: --> https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136275/#msg136275
Let op: onze voorbeeldroute loopt, vergeleken met jouw route, net andersom.
V.w.b. Yosemite en Death Valley vind je er o.a. PDF kaarten van het park waarop je kunt zien waar alle bezienswaardige punten liggen.
Die kaarten zijn handig om de meest efficiente route door het park te plannen.
Belangrijkste bezienswaardige plaatsen in Yosemite zijn Yosemite Valley,  Glacier Point en Mariposa Grove met z'n grote Sequoia bomen.

Death Valley:
In de voorbeeldroute staat de mooiste route door Death Valley beschreven.
Plaatsen die je niet mag missen zijn Badwater (laagste punt/zoutvlakte) Artists Drive, Zabriskie Point, Stovepipe Wells Sand Dunes.
Korte wandeling door Mosaic Canyon is een aanrader. (zie voorbeeldroute voor meer info)
Als je iets met luchtvaart hebt mag je het uitzichtpunt over Rainbow Canyon niet missen.
Zie deze video: ---> https://www.youtube.com/watch?v=h6yG-HO-8hQ

San Francisco:
Alcatraz, Pier39 en Lombart Street zijn je waarschijnlijk wel bekend uit je reisgidsen.
Maar ken je ook deze klim via de Filbert Steps naar de Coit Tower op Telegraph Hill ?
Hoe hoger je komt, hoe mooier je uitzicht over San Francisco.
Om een idee te krijgen: ---> https://www.theworldofdeej.com/2012/07/filbert-steps-coit-tower.html

Huur fietsen en fiets over de Golden Gate Bridge naar Sausalito, aan de andere kant van de baai.
Vanaf Sausalito kun je een veerbootje nemen terug naar het centrum van San Francisco.
Meer info: -----> https://www.sftodo.com/bike-rental-san-francisco.html

Ik hoop dat je iets aan deze info en tips hebt. Nog vragen over e.e.a. ? Shoot ..........
Veel plezier met voorbereiden van je trip en nog meer plezier bij de uitvoering ervan.
#8 - 29-01-2020, 11:29 uur
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 12:39 uur door Cees A »

JM

Het klopt dat het een kant en klare reis is. Juist omdat het de eerste keer is en we vooral de parken willen bezoeken hebben we voor deze reis gekozen. We gaan half juni en gaan er vanuit dat de Tioga route open is, we zullen kort voor vertrek dit nog nakijken.
Bedankt voor alle tips en reacties is ga er zeker mijn voordeel mee doen en dan maar hopen dat het goed uitpakt want als ik het zo lees vinden de meeste van jullie het toch een erg vol programma.
#9 - 30-01-2020, 19:20 uur

Cees A

Iets meer tijd zou voor deze roadtrip inderdaad wel mooi zijn geweest.
Misschien handig als we even vertellen waarom we dat vinden.

Las Vegas:
Natuurlijk wil je in Las Vegas de Las Vegas Boulevard South, beter bekend als de "strip" zien.
Aan die strip liggen alle grote, bekende thema-hotels en de Fashion Show Mall. een groot shopping center
Van Mandalay Bay aan het ene eind van de strip tot aan Stratosphere Tower aan het andere eind is 7 km.
Als je die hele strip aan beide kanten wil zien, bij een aantal hotels binnen wil kijken en wat wil shoppen is dat een wandeling van ± 20 km.
En dan ben je nog niet in het oude stadsdeel geweest, het deel rondom Fremont Street of de rest van Las Vegas.

Je tijd in Grand Canyon, bij Page en Monument Valley valt best mee.
De Grand Canyon op zich is een imposante diepe en brede kloof, maar als park is het niet zo heel erg groot.
In een halve dag kun je best veel uitzichtpunten bekijken en een stukje langs de rand van de canyon lopen.
Het bekijken van Antelope Canyon in Page kost je ± 1½ uur en Horse Shoe Bend ook zoiets.De rest van je dag is voor Lake Powell 
Een rit door Monument Valley kost je een paar uurtjes, de rest van de dag is voor het paardrijden.

Moab, Capitol Reef, Bryce en Zion.
Je tijd in Moab is echt te kort voor de 3 parken daar. Hier zul je echt keuzes moeten maken.
Lees de info bij de voorbeeldroute over welke korte trails je bij Capitol Reef kunt doen om een eerste indruk van dit park te krijgen.
Bij Bryce heb je tijd genoeg. Bryce is ook niet zo heel groot en in een ½ tot ¾ dag kun je hier al best veel zien.
Eigenlijk zou je eind van je volle dag in Bryce al naar Zion moeten rijden en daar overnachten om wat meer tijd voor Zion te creëren.

De rit van Zion via Shoshone en de Badwater Road naar Furnace Creek in Death Valley is een flinke.
Exclusief plas-, rustpauzes en lunch- en fotostops doe je daar ongeveer 5 - 5½ uur over
De volgende dag staat er een nog veel langere rit op het programma.
Van Furnace Creek naar El Portal bij Yosemite via de Tioga Pass is 6½ - 7 uur rijden.
Ook dit is weer excl. alle stops en juist op de Tioga Road zul je diverse stops willen maken.

Ik kan je maar 1 goeie raad geven. Maak er geen uitslaapvakantie van.
Uitslapen en uitrusten doe je maar als je weer thuis bent.  Sta iedere dag in de VS vroeg op en ga vroeg op pad.
Dat vroege opstaan is overigens gemakkelijker dan je denkt.
Bedenk dat het in Nederland 9 uur later is dan aan de westkust van Amerika.
Zeker de eerste ochtenden in Amerika ben je gegarandeerd om 4 uur 's morgens klaarwakker. (in NL is het dan 13.00 uur)
Probeer dat ritme van vroeg wakker zijn en vroeg op pad gaan zo lang mogelijk vast te houden.
Daar ga je, door de extra tijd die het je oplevert, veel plezier van hebben.
--- Have fun,  Cees
#10 - 30-01-2020, 20:59 uur

Dirc

Vergeet niet dat zelf boeken al een hele hoop voorpret geeft.
Maar in dit geval neem ik aan dat jullie niet meer terug kunnen.
#11 - 31-01-2020, 20:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15