Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Transfer Cruise naar airport San Francisco

Discussie gestart

Gré

Hallo,

Wij willen de laatste nacht van onze rondreis in september doorbrengen op de Anthony Chabot camping bij San Francisco, op ongeveer een uur rijden van het inleverpunt van Cruise America.
Heeft iemand tips voor een voordelige transfer van Newark SF (inleverpunt CA) naar het vliegveld?
We hebben overwogen om een auto voor 1 dag aldaar te huren en weer in te leveren op het vliegveld, maar misschien is een taxi nemen toch een betere optie. Wie weet hoe duur dit ongeveer is?
Met het openbaar vervoer zijn we dik twee uur onderweg, niet onze eerste keuze.
Groet,
Gré


#1 - 05-01-2018, 16:30 uur

Cees A

Ik denk dat je zelf zo ongeveer alle mogelijkheden al wel hebt genoemd.
Ik dacht zelf nog even aan zo'n airportshuttle-dienst (soort van Schiphol taxi waarbij je met anderen een busje deelt)
Zoiets bijvoorbeeld:  http://www.a1americanshuttle.com/airport-to-newark.html
Voor zover ik begrijp komen die jou bij Cruise America ophalen.
Ik kon geen prijzen vinden, maar misschien kun je ze even bellen of mailen.

Ik kon wel op een Taxi Fare Finder uitrekenen wat een taxi-ritje van Cruise America naar SFO kost.
Ik kwam op 99,64 $.  Inclusief fooi zal dat dus iets van 110 dollar zijn.
Klik hier en kijk zelf maar eens

Als de shuttle qua kosten vergelijkbaar is met de taxi zou ik het wel weten.
Ik koos dan voor de huurauto. Hertz bijvoorbeeld heeft een afhaalpunt op 0,5 mijl van Cruise America.
Als je voor het inleveren van je camper de huurformaliteiten gaat regelen kun je je bagage alvast in de auto leggen.
Dan rij je de halve mijl naar Cruise America, je levert je camper in en je loopt die halve mijl (10 minuutjes lopen) terug naar Hertz.
(Als je een extra chauffeur hebt voor die auto of camper hoef je zelfs die halve mijl niet te lopen)

De kosten van zo'n Hertz one way autohuur-ritje  (ophalen Newark, inleveren SFO) incl. alle verzekeringen vallen best mee.
Een Compact (bv Nissan Versa) kost 43,09 €
Een Midsize (bv Toyota Corolla) kost 44,08 €
En een Full size (bv Chrysler 200) kost 50,55 €
Let op: Dit zijn prijzen van een willekeurige datum in mei voor een auto die binnen 24 uur (1 huurdag) weer wordt ingeleverd.

Let op 2: Misschien zitten er in die buurt nog meer (en nog goedkopere) autoverhuurders, maar die mag je zelf opzoeken.
Let op 3: Boek die huurauto, vanwege de nodige verzekeringen, via een Nederlandse of Europese website.
In het voorbeeld van Hertz kijk je dus bij hertz.nl en niet bij hertz.com

Edit:
Misschien een beetje muggenziften, maar hou met die huurauto ook rekening met de tolkosten voor de San Mateo Bridge  (5 $)
#2 - 06-01-2018, 08:51 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2018, 09:16 uur door Cees A »

Gré

Dankjewel Cees.
Ik denk dat we dan toch voor de huurauto gaan, is uiteindelijk de helft goedkoper.
Rest mij nog wel de vraag, en daar heb jij geen ervaring mee denk ik, hoeveel tijd het inleveren van een (25 ft) camper eigenlijk in beslag neemt.
Zoals het nu is, vliegen we om 14.00 uur terug vanuit San Francisco. Zouden we dus om 11 uur op het vliegveld moeten zijn.
We kunnen de camper inleveren tussen 9 en 11 uur en het is een half uur rijden naar het vliegveld exc. evt. tanken en auto weer inleveren.
Zou dit lukken?
#3 - 06-01-2018, 13:13 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2018, 13:52 uur door Gré »

Cees A

Je begint me al te kennen zie ik.   :)
Ik heb inderdaad geen flauw idee hoe lang het inleveren van een camper duurt.
Ik zou gewoon zo vroeg mogelijk bij Cruise America op de stoep staan. Meer kun je niet doen.

Zoveel speling heb je ook niet. Stel dat het inleveren 1 uur duurt, daarna moet je nog een half uur rijden naar SFO.
Daar moet je huurauto nog inleveren. 
Dat kost weliswaar veel minder tijd dan inleveren camper, maar al bij al heb je dan naar schatting nog maar 15 min over.
Niet echt veel.  Één file onderweg en die 15 min zijn al weg ............
#4 - 06-01-2018, 18:04 uur

Gré

Goed, we gaan onszelf die stress maar besparen en hebben besloten de camper een dag eerder in te leveren en voor de laatste nacht een hotel in SF te nemen.
Ik zal kijken of ik de camperhuur voor de laatste dag terug kan krijgen.
Bedankt voor het meedenken :afro:
#5 - 07-01-2018, 15:40 uur

Cees A

Ik moest even terugkijken in je routetopic om te zien of je echt zo krap zat in San Francisco.
Ja dus, want in je laatste bericht van dat routetopic schrijf je daar zelf al iets over.
Wel jammer, je vond San Francisco zo'n leuke stad.

Voor het geval je die camper niet eerder kunt inleveren,  is je gezin er niet voor te porren om die laatste dag heel vroeg weg te rijden van de camping ?
En dan bedoel ik echt vroeg!! Zodanig vroeg dat je die ochtend al om 8.00 of uiterlijk 8.30 uur, bij Cruise America bent.
Veel kans dat je op dat tijdstip een van de eersten bent die z'n camper komt inleveren en dat je snel wordt geholpen.
Snel aan de beurt zijn bij Cruise betekent ook dat je daar snel(ler) weer weg bent.
Stel dat je om 9.30 uur bij Cruise klaar bent, dan heb je nog 1½ uur om met die huurauto op SFO te komen.
Nou, dat moet lukken, Toch ?

Voordeel van dat vroege opstaan is dat je de gehele dag ervoor nog in San Francisco kunt doorbrengen.
Vertel de gezinsleden die protesteren maar dat ze tijdens de vliegreis de verloren slaap-uren mogen inhalen.    :angel:  innocent
#6 - 07-01-2018, 18:20 uur

Gré

Nou dat valt best mee eigenlijk.
We (mijn man en ik) staan 2 nachten op Marin RV park na Yosemite dus we hebben in ieder geval 1 volle dag in SF.
De andere dag de camper inleveren ‘s ochtends/ huurauto ophalen daar in de buurt en terug rijden naar SF waar we dan tzt een hotel in het centrum geboekt hebben.   Dan houden  we nog een heel stuk van de dag over (als we niet in de file staan ::)
Per saldo denk ik dat we even veel tijd over houden.
In het andere geval moeten we naar de Anthony Chabot camping rijden en dat kost ook veel tijd.
#7 - 08-01-2018, 01:03 uur

Gré

Vandaag ook nog even geinformeerd bij Tioga Tours over de tijd die nodig is voor het inleveren van de camper.
Zij geven aan dat het in een half uurtje wel moet kunnen en dat deze combi -camper inleveren/ vlucht halen- nog nooit problemen bij iemand opgeleverd heeft.
Verder ook hetzelfde advies als wat jij geeft Cees: om half negen voor de deur staan bij CA zodat je als eerste aan de beurt bent.
We gaan terug naar het oorspronkelijke plan dus :afro:
#8 - 08-01-2018, 19:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2018, 20:06 uur door Gré »

Cees A

 :afro:
#9 - 08-01-2018, 19:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15